BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Hallo allemaal, vandaag mocht ik in een M440i cabrio en een M4 Competition sturen van de dealer Severs-Breeman waar ook mijn 440 voor onderhoud komt. Ik heb maar kort in wat M modellen gereden bij Slotemakers (de M2 en M5 absoluut mijn favorieten), maar nog nooit op de openbare weg. Het zou toch een keer tijd moeten worden. Ik heb bij elkaar aardig wat benzine verstookt vandaag.
M440i Cabrio/coupe
Over de M440i kan ik kort zijn, het zit allemaal goed in elkaar maar ik mis emotie, het is een leuke cruiser maar daar heb je geen 6 in lijn voor nodig. Je kunt voor het geluid of beleving net zo goed de 430i nemen denk ik. Minder saai dan de coupe die ik 2 maanden eerder gereden had, doordat het dakje open kan heb je toch nog wat meer beleving. Ik begrijp niet helemaal wat er 'M' performance aan is ? Ik wordt er in ieder geval niet hebberig van.
M4 Competition RWD
Maar dan mijn kennismaking met de M4. Zeker positief en weer een glimlach . Het was meteen alsof ik mijn maatje had gevonden. De auto is precies te richten en doet alles met zoveel gemak. Positief ben ik over de Keramische remmen, wat zijn die dingen goed zeg! Je kunt als een idioot van alles doen maar remmen blijft ie consistent met dezelfde gevoel en precisie doen.
Ik moest even slikken toen de Genius zei dat deze alleen achterwiel aangedreven was, ondanks de regen na vele droge dagen verbaasde ik mij over het goede grip toen de banden eenmaal warm waren. De remmen waren overigens ook vrijwel meteen bij de les. Het sturen voelt echt precies en het is gewoon een feestje om ermee rond te rijden.
Het vermogen ik meen 510pk, zoals altijd went het wel weer snel. Maar het is zeker leuk om met zoveel vermogen onderweg te zijn, even vlot inhalen is geen enkel probleem. Doe mij maar lekker veel PK's, ik merk dat ik er erg blij van wordt.
Minpunt vond ik het geluid, ja je hoort hem wel maar krijg er niet echt kippenvel van. Het gekke is dat de ZF8 supersnel schakelt maar ik kon hem niet laten klappen bij het schakelen zoals mijn 440Xi bij manueel schakelen. Ik weet dat het niks toevoegd maar soms wel leuk.
Hoe gek het ook klinkt het herinnerde mij aan mijn 328i, namelijk heel agiel qua balans/gewicht en speels door de rwd. Met dit vermogen zou ik X-drive er wel bij willen om ook in de bochten wat harder te kunnen zonder dat het zaakje listig wordt. Anders blijft het alleen maar bij een beetje veilig rechtuitbranden met zoveel vermogen.
Ik ben nu wel benieuwd hoe een F serie M4 cabriolet rijdt, ik ben toch wel van de stalen dak. Wie weet krijg ik daar wel een keer een kans voor.
Al met al als je de G serie naast een F zet, is de G toch wel mooier/dikker/moderner. De neus is op de M4 zeker geen enkel bezwaar tis een stoere bak om te zien.
M440i Cabrio/coupe
Over de M440i kan ik kort zijn, het zit allemaal goed in elkaar maar ik mis emotie, het is een leuke cruiser maar daar heb je geen 6 in lijn voor nodig. Je kunt voor het geluid of beleving net zo goed de 430i nemen denk ik. Minder saai dan de coupe die ik 2 maanden eerder gereden had, doordat het dakje open kan heb je toch nog wat meer beleving. Ik begrijp niet helemaal wat er 'M' performance aan is ? Ik wordt er in ieder geval niet hebberig van.
M4 Competition RWD
Maar dan mijn kennismaking met de M4. Zeker positief en weer een glimlach . Het was meteen alsof ik mijn maatje had gevonden. De auto is precies te richten en doet alles met zoveel gemak. Positief ben ik over de Keramische remmen, wat zijn die dingen goed zeg! Je kunt als een idioot van alles doen maar remmen blijft ie consistent met dezelfde gevoel en precisie doen.
Ik moest even slikken toen de Genius zei dat deze alleen achterwiel aangedreven was, ondanks de regen na vele droge dagen verbaasde ik mij over het goede grip toen de banden eenmaal warm waren. De remmen waren overigens ook vrijwel meteen bij de les. Het sturen voelt echt precies en het is gewoon een feestje om ermee rond te rijden.
Het vermogen ik meen 510pk, zoals altijd went het wel weer snel. Maar het is zeker leuk om met zoveel vermogen onderweg te zijn, even vlot inhalen is geen enkel probleem. Doe mij maar lekker veel PK's, ik merk dat ik er erg blij van wordt.
Minpunt vond ik het geluid, ja je hoort hem wel maar krijg er niet echt kippenvel van. Het gekke is dat de ZF8 supersnel schakelt maar ik kon hem niet laten klappen bij het schakelen zoals mijn 440Xi bij manueel schakelen. Ik weet dat het niks toevoegd maar soms wel leuk.
Hoe gek het ook klinkt het herinnerde mij aan mijn 328i, namelijk heel agiel qua balans/gewicht en speels door de rwd. Met dit vermogen zou ik X-drive er wel bij willen om ook in de bochten wat harder te kunnen zonder dat het zaakje listig wordt. Anders blijft het alleen maar bij een beetje veilig rechtuitbranden met zoveel vermogen.
Ik ben nu wel benieuwd hoe een F serie M4 cabriolet rijdt, ik ben toch wel van de stalen dak. Wie weet krijg ik daar wel een keer een kans voor.
Al met al als je de G serie naast een F zet, is de G toch wel mooier/dikker/moderner. De neus is op de M4 zeker geen enkel bezwaar tis een stoere bak om te zien.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2021-07-24 222235.jpg (494.76 KiB) 3170 keer bekeken
-
- 20210724_144902 (Middel).jpg (262.21 KiB) 3170 keer bekeken
-
- 20210724_131813 (Klein).jpg (178.68 KiB) 3170 keer bekeken
-
- 20210724_125739 (Klein).jpg (147.67 KiB) 3170 keer bekeken
Laatst gewijzigd door veejay op 25 jul 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M4 Competition G82
Leuk dagje toeren lijkt me
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW M4 Competition G82
Zeker weten, mooi om eens een echte M te mogen ervaren. Gisteravond zag ik dat hij nieuw 172k kost . De gebruikte m440 Cabrio mag voor 110K weg. Wat een bedragen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Bizar idd wat een bedragen maar wel gaaf dat ze je de ervaring hebben gegeven!
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Aparte ervaring met de M440i xDrive ook, gezien je zelf eigenlijk hetzelfde rijdt.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Inderdaad Arthur, volgens de genius komt het door de M performance Powerkit programmering die de mijne flink wat levendiger maakt in zowel geluids engineering, vermogensafgifte en schakelgedrag.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Duidelijk. Dat heeft deze dus ook nodig, maar is niet meer leverbaar geloof ik.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Helaas alle F series na juli 2018 (OPF filter) kunnen het ook niet (althans niet met dealergarantie).
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Baseer je nu echt alles op basis van geluid? Ik heb echt compleet een tegenovergesteld beeld van de M440iX eerlijk gezegd. Als we het dan toch over geluid hebben: Buiten de auto klinkt de nieuwe 4er echt vele malen beter dan de B58 440i die ik had (en ja dat was een uitvoering zonder OPF)…
…maar ook qua sturen was dit echt wel een veel betere en scherper sturende auto, ondanks de bijna 300kg die je extra mee zeult, maar waar je eigenlijk nagenoeg niets van merkt. Ook de vierwielaandrijving eenzelfde verhaal. Als je er serieus mee ging sturen reageerde de auto echt als een achterwielaandrijver, met slechts een kleine hint onderstuur als gevolg van het AWD systeem. Dat was bij de voorganger wel anders, zelfs beter dan mijn oude RWD 4er coupe.
Onder aan de streep is de auto dermate gegroeid, zodat het nog meer GT is dan ooit te voren. Viel me wel vooral op dat de auto, naarmate je de snelheid serieus opvoert door bochten e.d., de auto echt om je heen lijkt te vouwen op een manier de voorganger dat nooit deed en ‘m kleiner doet lijken dan die is. Desondanks ben ik vooralsnog nog steeds erg happy met de Z4, die met de compactere opzet, echt meer rijbeleving biedt boven de G22 M440i en helemaal boven mijn vorige F32 440i
…maar ook qua sturen was dit echt wel een veel betere en scherper sturende auto, ondanks de bijna 300kg die je extra mee zeult, maar waar je eigenlijk nagenoeg niets van merkt. Ook de vierwielaandrijving eenzelfde verhaal. Als je er serieus mee ging sturen reageerde de auto echt als een achterwielaandrijver, met slechts een kleine hint onderstuur als gevolg van het AWD systeem. Dat was bij de voorganger wel anders, zelfs beter dan mijn oude RWD 4er coupe.
Onder aan de streep is de auto dermate gegroeid, zodat het nog meer GT is dan ooit te voren. Viel me wel vooral op dat de auto, naarmate je de snelheid serieus opvoert door bochten e.d., de auto echt om je heen lijkt te vouwen op een manier de voorganger dat nooit deed en ‘m kleiner doet lijken dan die is. Desondanks ben ik vooralsnog nog steeds erg happy met de Z4, die met de compactere opzet, echt meer rijbeleving biedt boven de G22 M440i en helemaal boven mijn vorige F32 440i
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
serieus 172K? , man man man, in geen 172000 jaar .....voor een daily m3 . dit wordt het nieuwe afschrijvingskanon van BMW toch knap dat bmw ( en de andere premiums trouwens ook ) het voor elkaar krijgt steeds meer te vragen , steeds meer volumes de markt in te pompen , en dat ze 2e hands geen drol meer waard zijn binnen 3/4 jaar . ze trekken de poen zo je zakken uit . knap. alleen niet bij mij
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Waarschijnlijk gekocht door mensen die met hetzelfde tempo de poen bij iemand anders uit de zak trekkenLeen schreef: ↑25 jul 2021, 20:55 serieus 172K? , man man man, in geen 172000 jaar .....voor een daily m3 . dit wordt het nieuwe afschrijvingskanon van BMW toch knap dat bmw ( en de andere premiums trouwens ook ) het voor elkaar krijgt steeds meer te vragen , steeds meer volumes de markt in te pompen , en dat ze 2e hands geen drol meer waard zijn binnen 3/4 jaar . ze trekken de poen zo je zakken uit . knap. alleen niet bij mij
Maar eens, ik kijk ook zo naar die bedragen en afschrijvingen
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Alleen maar mooi! Hopen dat er veel nieuwe verkocht worden. Hebben we met een paar jaar wat te kiezen
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Leuk dagje zo geweest @Veejay. Ik zou zelf overigens altijd de Z4 M40i kiezen ipv M440i cabrio.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Zo denk ik ook, sportwagen als cabrio (2zits) en daarnaast een luxe gezins Auto.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Leuk verslag! Ik hoorde zaterdag al een M4 volle polle gaan in Alphen dus wellicht was jij dat
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Jij hóórt dat het een M4 is?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Knap, ik zou hem er niet uitvissen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Ik snap dat het heel leuk is om dit een dag mee te krijgen, maar wat een verschrikkelijk lelijke auto's zijn dit toch geworden. Gelukkig zien ze er van binnen een stuk beter uit, dus van de bestuurdersstoel is het zo erg nog niet!
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i X-drive Cabrio
Ik heb nog een prima tweede (vierdeurs hatchback) auto voor naar de Ikea.
Echter heb ik regelmatig wat familie of vriendjes van mijn zoon mee op fun tripjes door NL. Af en toe wil MdV ook mee dus 4 stoelen zijn wel gewenst. Tot 80km per uur is het achterin best te doen zonder windscherm.
Als ik een 2 zitter zou willen, dan zou ik misschien een keer een Porsche proberen. Ik begrijp dat die wat waardevaster zijn (heb nog nooit in een Porsche gezeten).
Echter heb ik regelmatig wat familie of vriendjes van mijn zoon mee op fun tripjes door NL. Af en toe wil MdV ook mee dus 4 stoelen zijn wel gewenst. Tot 80km per uur is het achterin best te doen zonder windscherm.
Als ik een 2 zitter zou willen, dan zou ik misschien een keer een Porsche proberen. Ik begrijp dat die wat waardevaster zijn (heb nog nooit in een Porsche gezeten).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 420 gasten