BMW 2-serie coupé (G42) - nieuwe M2 p.12
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Een auto met 1500kg plus komt op het kritieke punt is het nog een fun auto of is het meer een daily.
In mijn beleving kan de M2 nog net qua fun. Op het circuit rijden met een passagier voel ik meteen. De fun is meteen minder.
Daarnaast is de wielbasis weer langer van de nieuwe 2 serie dat betekent dat ie weer minder agiel/wendbaar word.
Maar als ik het vergelijk met de Yaris GR dan is het sturen en remmen zo gaaf met 1250kg. Gewicht doet zoveel qua fun.
Denk dat de nieuwe M2 voor mij alleen interessant is als je hem als daily gaat gebruiken. De combinatie van straat track verwaterd teveel door het hoge gewicht en wielbasis.
Als ik zie hoeveel plezier de yaris GR is dan kijk ik op dit moment misschien wel meer uit naar de Toyota GR86. Korte wielbasis en 1270kg standaard sper. Ik hoop alleen dat de 230pk genoeg is. 450pk heb ik niet meer nodig voor de weg. Leuke bochten ridders en stuur auto’s kan je meer plezier van hebben. We wachten af.
In mijn beleving kan de M2 nog net qua fun. Op het circuit rijden met een passagier voel ik meteen. De fun is meteen minder.
Daarnaast is de wielbasis weer langer van de nieuwe 2 serie dat betekent dat ie weer minder agiel/wendbaar word.
Maar als ik het vergelijk met de Yaris GR dan is het sturen en remmen zo gaaf met 1250kg. Gewicht doet zoveel qua fun.
Denk dat de nieuwe M2 voor mij alleen interessant is als je hem als daily gaat gebruiken. De combinatie van straat track verwaterd teveel door het hoge gewicht en wielbasis.
Als ik zie hoeveel plezier de yaris GR is dan kijk ik op dit moment misschien wel meer uit naar de Toyota GR86. Korte wielbasis en 1270kg standaard sper. Ik hoop alleen dat de 230pk genoeg is. 450pk heb ik niet meer nodig voor de weg. Leuke bochten ridders en stuur auto’s kan je meer plezier van hebben. We wachten af.
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Maar dat roep je elke generatie en toch blijf je trouw elke generatie BMW kopen. Ik snap die obsessie niet zo goed. Ben zelf ook liefhebber van BMW maar als er op een gegeven moment niet echt iets tussen zit waar je enthousiast van wordt dan kijk je eens verder. Dat heb jij nu (gelukkig) gedaan met de Yaris GR. Geweldige keus en mooi dat je zo'n merk steunt als ze zoiets speciaals op de markt zetten.
Bij BMW was altijd al een compromis alleen is dat al jaren aan het opschuiven richting comfort. En het sportieve verbloemen ze met geluid over speakers en nog meer M-badges. Het op Azië gerichte design is ook geen vooruitgang. Ik lees hier al 15 jaar dat men hoopt dat BMW eens met een 1200-1300kg auto komt. Nou, vergeet het maar, dat komt er niet
En er zijn gewoon auto's die lichter zijn, al is het meer zoeken. Lotus, Porsche Cayman, GT86, A110S, Morgan, Yaris GR, etc. Dan mis je fancy iDrive speeltjes/kraaltjes, en in jouw geval zul je het spul misschien meer naar je hand moeten zetten (richting overstuur). Maar stop er nog 5K in en je kunt al die auto's laten rijden zoals je wilt. Alleen daar lees je al snel allerlei slappe excuses om het niet te kopen.
Bij BMW was altijd al een compromis alleen is dat al jaren aan het opschuiven richting comfort. En het sportieve verbloemen ze met geluid over speakers en nog meer M-badges. Het op Azië gerichte design is ook geen vooruitgang. Ik lees hier al 15 jaar dat men hoopt dat BMW eens met een 1200-1300kg auto komt. Nou, vergeet het maar, dat komt er niet
En er zijn gewoon auto's die lichter zijn, al is het meer zoeken. Lotus, Porsche Cayman, GT86, A110S, Morgan, Yaris GR, etc. Dan mis je fancy iDrive speeltjes/kraaltjes, en in jouw geval zul je het spul misschien meer naar je hand moeten zetten (richting overstuur). Maar stop er nog 5K in en je kunt al die auto's laten rijden zoals je wilt. Alleen daar lees je al snel allerlei slappe excuses om het niet te kopen.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
GR86 graag hoor. Denk alleen dat ie de 60k gaat aantikken vanwege NA blok en BPM niet samen gaan.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik vaak weer overstag ga. Maar de Yaris GR heeft mij zeker wakker geschud.
Hoop da GR86 inderdaad nog enigszins te betalen is. Denk dat het een rijders parel word als ik zie wat ze met de yaris GR hebben neergezet.
BMW had simpel de 1M in een nieuw jasje kunnen zetten. Modern interieur etc en nieuwere techniek hadden ze goud in handen. Nee we maken hem groter, lomper, zwaarder etc. Jammer
Hoop da GR86 inderdaad nog enigszins te betalen is. Denk dat het een rijders parel word als ik zie wat ze met de yaris GR hebben neergezet.
BMW had simpel de 1M in een nieuw jasje kunnen zetten. Modern interieur etc en nieuwere techniek hadden ze goud in handen. Nee we maken hem groter, lomper, zwaarder etc. Jammer
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Gezien het gewicht en prijs ga ik me oprecht afvragen waarom kopers niet meteen in de 3-serie stappen. Die kost - dankzij business edition plus pakketje - notabene minder dan de minder praktische en mooie 2-serie coupe. Mss is de 3-serie nog een tandje zwaarder, maar zwaar is zwaar zeg maar. Heb je wel meer auto voor je geld. Of - en dat is vloeken in de RWD kerk - als je iets semi-sportiefs zoekt toch voor de 128ti gaan? Ik zou de 230i, 330i en 128ti wel eens back2back willen rijden.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Andere frissere kleuren dan dat geknepen-ballen-paars......
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Dat geknepen ballen paars leek me een hommage aan Techno Violet...
Vreemde DRL’s. Wat is er gebeurd met BMW trademark dubbele ronde lichten?
Vreemde DRL’s. Wat is er gebeurd met BMW trademark dubbele ronde lichten?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Ik zou sowieso de 330i nemen. Liever praktisch dan zo een midlifecrisis coupe.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Klopt maar je moet ook nog wat circuit en drift fun hebben rodi
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Dan moet je de huidige M2 nemen/houden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
330i moet je eentje met sper zoeken, kan je op straat prima mee driften. Voor driftdagen lekker in een Molenaar E36, nothing to loose....
Circuitdagen lekker in een Fiesta of Yaris oid doen, FWD ook prima.
Circuitdagen lekker in een Fiesta of Yaris oid doen, FWD ook prima.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Ja het ziet er niet heel best uit.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Echt wat voor Arjan.
- Bram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Wat is er met die voorkant gebeurd joh?
Achterlijke driehoek
Achterlijke driehoek
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Ja, Audi heeft die vreemde driehoek ook op sommige modellen. Mooi is anders.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
3.79s 0-60mph dus dik onder de 4s naar de 100. Motortje klinkt en ramt goed, zijkant netjes, neus/koplampen mwoah, achterlichten neen.
In de VS is er de 240i rwd dit is dus de EU X versie helaas.
In de VS is er de 240i rwd dit is dus de EU X versie helaas.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Beetje off topic misschien maar ik gooi hem toch maar even er in.Andre schreef: ↑10 jul 2021, 14:03 Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik vaak weer overstag ga. Maar de Yaris GR heeft mij zeker wakker geschud.
Hoop da GR86 inderdaad nog enigszins te betalen is. Denk dat het een rijders parel word als ik zie wat ze met de yaris GR hebben neergezet.
BMW had simpel de 1M in een nieuw jasje kunnen zetten. Modern interieur etc en nieuwere techniek hadden ze goud in handen. Nee we maken hem groter, lomper, zwaarder etc. Jammer
Toch vind ik het vreemd dat niemand hier bij df een f20 125i wat vind. Qua specs flink in de buurt van een gt68, zit een goede 100kg tussen en een erg goed te tunen motor. Dan is en 4cil ineens een kutding volgens vele. Aan de andere kant hoor je ook steeds vaker dat ze met een viercilinder juist een stuk beter sturen.
Al had jij die een tijd terug nog te koop toch? Wat vond jij van die geprepareerde van jou en zou je dan een handbak of zf8 doen? Ik zou hem gewoon voor tf gebruiken.
Voor een tracktool in dld behoort een f20 125i wel tot de kanshebbers voor mij. Een yaris GR zou ik ook graag hebben maar zelfs in dld nog wat te duur voor mij om op het spel te zetten op t circuit.
Volgens mij ook wel een beproefde formule:
https://jacos-paddock.com/cars#publiccars (Worden ook raceseries mee verreden)
https://www.rent4ring.de/en/rentals-for ... leife.html
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
125i racer gehad. Prima auto voor track. Alleen ZF ondanks aangepaste software was soms toch te traag zeker op slicks dat je laat remt en snel terug wil schakelen.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Vandaag een witte in het echt gezien. In the flesh zijn de proporties net zo zoek als op de foto's. Wat een hok, en dan die rare kermisverlichting voor en achter. Maar de badge zal voor 9/10 kopers wel weer doorslaggevend zijn.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Ja de fanboys gaan er helemaal los op. Die 1700kg plus slikken ze ook als zoete koek.
- Bram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Weegt dat ding echt zoveel?
Mijn god
Mijn god
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW 2-serie coupé (G42)
Jan Terwolde schreef: ↑17 nov 2021, 17:21Beetje off topic misschien maar ik gooi hem toch maar even er in.Andre schreef: ↑10 jul 2021, 14:03 Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik vaak weer overstag ga. Maar de Yaris GR heeft mij zeker wakker geschud.
Hoop da GR86 inderdaad nog enigszins te betalen is. Denk dat het een rijders parel word als ik zie wat ze met de yaris GR hebben neergezet.
BMW had simpel de 1M in een nieuw jasje kunnen zetten. Modern interieur etc en nieuwere techniek hadden ze goud in handen. Nee we maken hem groter, lomper, zwaarder etc. Jammer
Toch vind ik het vreemd dat niemand hier bij df een f20 125i wat vind. Qua specs flink in de buurt van een gt68, zit een goede 100kg tussen en een erg goed te tunen motor. Dan is en 4cil ineens een kutding volgens vele. Aan de andere kant hoor je ook steeds vaker dat ze met een viercilinder juist een stuk beter sturen.
Al had jij die een tijd terug nog te koop toch? Wat vond jij van die geprepareerde van jou en zou je dan een handbak of zf8 doen? Ik zou hem gewoon voor tf gebruiken.
Voor een tracktool in dld behoort een f20 125i wel tot de kanshebbers voor mij. Een yaris GR zou ik ook graag hebben maar zelfs in dld nog wat te duur voor mij om op het spel te zetten op t circuit.
Volgens mij ook wel een beproefde formule:
https://jacos-paddock.com/cars#publiccars (Worden ook raceseries mee verreden)
https://www.rent4ring.de/en/rentals-for ... leife.html
Nooit problemen met 4 cilinders gehad. Vaak zelfs een voorkeur ervoor. Gewicht moest ik even opzoeken maar ik kom bij een leeggewicht van 1.420 kilo bij een 125?
Veel te veel…
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: GRzep, Semrush [Bot] en 292 gasten