BMW i4 + i4 M50

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 21050
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

BMW i4 + i4 M50

Bericht door JP » 02 jun 2021, 21:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om met de prijzen van de elektrische BMW i4 te beginnen: de vanafprijs van de BMW i4 eDrive40 bedraagt €60.697. Voor de elektrische M Performance-versie die luistert naar de naam i4 M50 ben je €73.496 kwijt.

Motorversies

De BMW i4 eDrive40 heeft een 340 pk en 430 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Wie de i4 eDrive40 flink op zijn falie geeft, moet de elektrische BMW in 5,7 tellen op een snelheid van 100 km/h kunnen krijgen. Z'n topsnelheid is begrensd op 190 km/h. Het 80,7 kWh grote accupakket dat in de bodem is verwerkt levert de BMW i4 eDrive40 een actieradius op van maar liefst 590 via de WLTP-methode vastgestelde kilometers. De eDrive40 heeft standaard adaptieve dempers, luchtvering en Dynamic Stability Control. Een M-onderstel is als optie leverbaar. De i4 eDrive40 heeft standaard 17-inch lichtmetalen wielen, al groter optioneel mogelijk.

BMW i4 M50

De i4 M50 lijkt de topversie van het gamma te blijven. Deze M Performance-versie heeft twee elektromotoren die samen goed zijn voor 544 pk en 795 Nm koppel. Daarmee zoemt de i4 M50 in 5,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid is begrensd op 225 km/h. Het feit dat deze versie twee elektromotoren heeft in plaats van één, heeft uiteraard een kleinere actieradius tot gevolg. De BMW i4 eDrive M50 perst tot 510 kilometer (WLTP) uit zijn 80,7 kWh grote accupakket. De M50 herken je vanbuiten onder meer aan zijn zwarte accenten, zijn eigen bumperwerk en zijn achterspoiler. De i40 M50 heeft een adaptief M-onderstel, een extra veerpootbrug aan de voorkant, Variable Sport Steering, M-sportremmerij en - optioneel - 20-inch lichtmetalen M-wielen. 18-inch M-lichtmetaal is standaard.

De i4 kan tot 200 kW laden en is met dat laadvermogen natuurlijk vrij vlug vol te pompen met verse stroom. Aan een 11 kW-lader is de i4 in 8,5 uur vol te jagen. Wie de optionele trekhaak op de bestellijst aanvinkt, kan tot 1.600 kilo trekken met de elektrische i4.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... f-prijzen/

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2545
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door MarkS » 02 jun 2021, 21:57

Het lijkt alsof autoweek wat met de acceleratie cijfers heeft zitten goochelen. Allebei in 5,7s van 0-100? Dat zal bij de M50 wel 3,9s zijn.

Online
Str8Six
Berichten: 683
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Groningen, Utrecht

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Str8Six » 02 jun 2021, 22:33

Dacht dat electrisch juist tot de 100 supersnel was? De 130i met 265pk doet het in slechte 0.4 langzamer (6.1), en die heeft 'maar' 265pk

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 8289
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door tomgtr » 02 jun 2021, 22:37

Als je 3 keer het eerste B en kotsmisselijk voor het volgende rode stoplicht staat te wachten ben je die acceleratie ook wel zat dus kan me zo voorstellen dat men daar ondertussen wel klaar mee is als marketing kanon.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 31540
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: CT200h / Cuore / Z4

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Knot » 03 jun 2021, 01:02

Het kan nooit snel genoeg gaan... je kunt ook mak aan weg met gevoel van mega reserves.

Online
CRZ
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Auto: E-Tron & Cooper S
Locatie: Leiden!

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door CRZ » 03 jun 2021, 08:20

Dit zou voor mij best de opvolger van de E-Tron kunnen worden over 2,5 jaar, electrisch rijden is bij mijn werkgever verplicht... Het uiterlijk van de M-versie spreekt wel veel meer aan dan de reguliere. Ik merk dat Audi vooral moeite heeft met het digitale stuk, auto rijdt perfect. Echter blijf ik privacy-meldingen houden (die de dealer niet weg krijgt), is de app dramatisch (connectie met de auto maken duurt soms tientallen seconden) en hebben ze weinig op met integratie van andere apps. Qua rijden fantastisch, qua digitale oplossingen treurig. Hoop dat BMW dit beter voor elkaar heeft.

Online
Wimo
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Wimo » 03 jun 2021, 08:59

tomgtr schreef: 02 jun 2021, 22:37 Als je 3 keer het eerste B en kotsmisselijk voor het volgende rode stoplicht staat te wachten ben je die acceleratie ook wel zat dus kan me zo voorstellen dat men daar ondertussen wel klaar mee is als marketing kanon.
Trutteschudder-forum.nl :please:

Mooi bak in M-vorm. Absoluut een opvolger voor de MS .. die begint aan het einde van z;n looptijd te komen.
BMW claims the i4 M50 sprints to 60 mph in less than 4.0 seconds. For reference, a 2021 BMW M3 Competition ran to 60 mph in 3.5 seconds in our hands.
Best vlot ook nog...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 42500
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 09:56

Ik denk dat ik helaas moet concluderen dat ik zo'n I4 M50 wel eens wat langer wil proef gaan rijden. Interessant ding helaas.....

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 10302
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Hielke » 03 jun 2021, 10:25

tomgtr schreef: 02 jun 2021, 22:37 Als je 3 keer het eerste B en kotsmisselijk voor het volgende rode stoplicht staat te wachten ben je die acceleratie ook wel zat dus kan me zo voorstellen dat men daar ondertussen wel klaar mee is als marketing kanon.
Daar heb je een punt.

Helemaal niks verkeerd aan de looks van die i4.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 1802
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Philipoo » 04 jun 2021, 10:24

Hebben jullie allemaal die neus niet gezien?....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 13379
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda Octavia gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Bram » 04 jun 2021, 10:28

Jawel. Nog steeds spuuglelijk.

En een ///M badge hangen aan een elektrische auto. Denk dat ik mijn M3 maar embleemloos ga maken, wat een treurnis.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3525
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door sitechris » 04 jun 2021, 10:50

Als je toch voor elektrisch gaat (of moet gaan), dan zou ik eerder voor de instaprange gaan (grotere accu en 13k minder duur) dan voor de M uitvoering. Een echte M wordt het wrsnl toch niet en 340 pk (instapper) is echt al snel genoeg. Los van uiterlijk en of de BMW i4 fijn rijdt. Dat laatste weten we natuurlijk nog niet.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 21050
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door JP » 04 jun 2021, 10:52

De instapper begrensd op 190km/h en de ///M op 225..... gaat BMW de koers van Volvo volgen ?

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 2493
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Vlieland / Knokke-Heist

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Eeuwe » 04 jun 2021, 10:55

Op een of andere manier valt die neus mij hier minder negatief op dan op de M3/M4, ben ik de enige?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33247
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Arthur » 04 jun 2021, 10:58

sitechris schreef: 04 jun 2021, 10:50 Als je toch voor elektrisch gaat (of moet gaan), dan zou ik eerder voor de instaprange gaan (grotere accu en 13k minder duur) dan voor de M uitvoering. Een echte M wordt het wrsnl toch niet en 340 pk (instapper) is echt al snel genoeg. Los van uiterlijk en of de BMW i4 fijn rijdt. Dat laatste weten we natuurlijk nog niet.
Koop dan een Nissan Leaf.

En wat is ‘een echte M’? Ik ben niet thuis in het M verleden, maar was de 1e M3 (ervan uitgaande dat de I4 in de 3 en 4-serie reeks valt) de E30 M3? Daar staat de huidige M3/M4 ook mijlenver vanaf. Een paar generaties na ons vinden die I4 M50 mss dan wel een icoon :)

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 1802
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door Philipoo » 04 jun 2021, 10:59

een i4 M kan ik best mee leven, maar hij is gewoon zo ontzettend lelijk!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3525
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door sitechris » 04 jun 2021, 12:42

Arthur schreef: 04 jun 2021, 10:58
sitechris schreef: 04 jun 2021, 10:50 Als je toch voor elektrisch gaat (of moet gaan), dan zou ik eerder voor de instaprange gaan (grotere accu en 13k minder duur) dan voor de M uitvoering. Een echte M wordt het wrsnl toch niet en 340 pk (instapper) is echt al snel genoeg. Los van uiterlijk en of de BMW i4 fijn rijdt. Dat laatste weten we natuurlijk nog niet.
Koop dan een Nissan Leaf.

En wat is ‘een echte M’? Ik ben niet thuis in het M verleden, maar was de 1e M3 (ervan uitgaande dat de I4 in de 3 en 4-serie reeks valt) de E30 M3? Daar staat de huidige M3/M4 ook mijlenver vanaf. Een paar generaties na ons vinden die I4 M50 mss dan wel een icoon :)
Hahaha, das wel weer een hele grote stap. De Leaf vind ik echt een drama. Overigens recent in de Polestar 2 gereden. Dat is wel een steengoede auto zeg.

JeroenT
Berichten: 1946
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: BMW i4 + i4 M50

Bericht door JeroenT » 04 jun 2021, 20:11

De Leaf is ruimer/praktischer en kost de helft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bob Gervais, Bokkepoot, ErikS, EvdP, JdvPolo, kriszty, Mark 320iS, Riceaux, Richardt., S-RS en 148 gasten