rem upgrade M*40i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 13 jan 2021, 21:46

na een lange zoektocht en diverse prijs aanvragen, toch gekozen om e.a. bij een vertrouwde partij te laten uitvoeren ( Baan Velgen te rotterdam ) ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor Stoptech geperforeerde schijven, tevens van Stoptech staalomvlochten slangen en Castrol SRF vloeistof ( bedankt voor de tip, Bleu_Dust ) voor de pads heb ik gekozen voor de DS2500. kwa prijs gelukkig ook nog redelijk kunnen onderhandelen. Nu nog eerst even wachten op mijn Turbo upgrade. uiteraard zal ik als e.a. is gemonteerd mijn bevindingen mededelen t.o.v. Oem op het forum

JeroenT
Berichten: 1860
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door JeroenT » 13 jan 2021, 21:58

JdBn schreef: 13 jan 2021, 15:56
kriszty schreef: 13 jan 2021, 15:47
JeroenT schreef: 13 jan 2021, 14:17 M-performace bij de M1xxi en M2xxi zijn idd geperforeerde schijven.
je bedoelt geventileerde :)
Geventileerd zijn ze allemaal. Wat je vanaf de buitenkant ziet is geperforeerd/gegroefd/dimpled/watvooranderevormzenogkunnenverzinnen.

Afbeelding
Hier een plaatje van een plaatje met mijn winterwieltjes met M performance schijven.
Bijlagen
Screenshot_20210113-215559_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210113-215559_Samsung Internet.jpg (1000.24 KiB) 1165 keer bekeken

Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 14 jan 2021, 09:49

ik zie t :) dacht altijd dat de M-lites niet standaard met geventileerde schijven werden geleverd !

Online
Str8Six
Berichten: 625
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: 130i
Locatie: Groningen, Utrecht

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door Str8Six » 14 jan 2021, 18:36

Nogmaals, alle schijven zijn tegenwoordig bijna geventileerd (dit zijn de koelkanaaltjes IN de schijf).
Geperforeerd zie je idd vaak terug op de sportievere modellen (dit zijn de gaatjes DOOR de schijf)

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 621
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: BMW M135i

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door BamiesGTA » 17 jan 2021, 12:43

kriszty schreef: 13 jan 2021, 21:46 na een lange zoektocht en diverse prijs aanvragen, toch gekozen om e.a. bij een vertrouwde partij te laten uitvoeren ( Baan Velgen te rotterdam ) ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor Stoptech geperforeerde schijven
Hiermee geef je het tweedelige ontwerp van de originele schijven op of hebben de stoptechs ook een aluminium hart?

Een tijd geleden voor mijn ex-e46 M3 ook gekeken voor een remupgrade en na veel zoeken tot de conclusie gekomen dat er niet snel betere schijven zijn dan de originele BMW schijven met aluminium hart.

Volledig geperforeerd zou ook niet mijn voorkeur hebben i.v.m. sneller scheuren. Zijn gegroefde schijven niet altijd de betere optie?

Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 17 jan 2021, 13:05

BamiesGTA schreef: 17 jan 2021, 12:43
kriszty schreef: 13 jan 2021, 21:46 na een lange zoektocht en diverse prijs aanvragen, toch gekozen om e.a. bij een vertrouwde partij te laten uitvoeren ( Baan Velgen te rotterdam ) ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor Stoptech geperforeerde schijven
Hiermee geef je het tweedelige ontwerp van de originele schijven op of hebben de stoptechs ook een aluminium hart?

Een tijd geleden voor mijn ex-e46 M3 ook gekeken voor een remupgrade en na veel zoeken tot de conclusie gekomen dat er niet snel betere schijven zijn dan de originele BMW schijven met aluminium hart.

Volledig geperforeerd zou ook niet mijn voorkeur hebben i.v.m. sneller scheuren. Zijn gegroefde schijven niet altijd de betere optie?
durf ik niet te zeggen !

Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 18 jan 2021, 08:32

In ieder geval worden het deze disc van Stoptech ( ziefoto )
Bijlagen
sport-drilled-slotted-rotors_1.jpg
sport-drilled-slotted-rotors_1.jpg (37.99 KiB) 553 keer bekeken

Online
Str8Six
Berichten: 625
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: 130i
Locatie: Groningen, Utrecht

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door Str8Six » 18 jan 2021, 23:34

Hmm, zien er mooi uit, maar lijken idd niet tweedelig qua design. Dat is juist wat echt iets toevoegd qua hitte bestendigheid van de schijf. Geen ervaring met stoptech verder, maar was niet mijn keuze geweest. Origineel, ATE, Zimmermann en Textar leveren allemaal tweedelige schijven voor deze auto's

Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 20 jan 2021, 10:48

Str8Six schreef: 18 jan 2021, 23:34 Hmm, zien er mooi uit, maar lijken idd niet tweedelig qua design. Dat is juist wat echt iets toevoegd qua hitte bestendigheid van de schijf. Geen ervaring met stoptech verder, maar was niet mijn keuze geweest. Origineel, ATE, Zimmermann en Textar leveren allemaal tweedelige schijven voor deze auto's
Tja, dan zouden alleen de orginele goed zijn, zimmermann is wat ik lees ook niet floated ( wel 2 -delig ) er blijft dan niet veel andere keuzes over , buiten dan de hele dure upgrades ( 4000 euro of meer ) . Is de Stoptech dan minder dan de OEM , lijkt me toch van niet !

Ik ben helaas geen remspecialist, en kan ook uit diverse andere forums hier niets uit halen wat nu echt goed is.

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 985
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door JdBn » 20 jan 2021, 11:12

kriszty schreef: 20 jan 2021, 10:48
Str8Six schreef: 18 jan 2021, 23:34 Hmm, zien er mooi uit, maar lijken idd niet tweedelig qua design. Dat is juist wat echt iets toevoegd qua hitte bestendigheid van de schijf. Geen ervaring met stoptech verder, maar was niet mijn keuze geweest. Origineel, ATE, Zimmermann en Textar leveren allemaal tweedelige schijven voor deze auto's
Tja, dan zouden alleen de orginele goed zijn, zimmermann is wat ik lees ook niet floated ( wel 2 -delig ) er blijft dan niet veel andere keuzes over , buiten dan de hele dure upgrades ( 4000 euro of meer ) . Is de Stoptech dan minder dan de OEM , lijkt me toch van niet !

Ik ben helaas geen remspecialist, en kan ook uit diverse andere forums hier niets uit halen wat nu echt goed is.
Origineel is ook niet floating, maar wel tweedelig. Scheelt in je onafgeveerd gewicht omdat het center van die schijven van alu is. Heb dat soort schijven ook willen laten monteren op mijn 335d (Z4 35i schijven zouden qua maten gelijk moeten zijn maar dan dus met alu hart, in tegenstelling tot de 335d schijven) maar daar wilde de dealer toen niet aan meewerken.

Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 20 jan 2021, 12:11

JdBn schreef: 20 jan 2021, 11:12
kriszty schreef: 20 jan 2021, 10:48
Str8Six schreef: 18 jan 2021, 23:34 Hmm, zien er mooi uit, maar lijken idd niet tweedelig qua design. Dat is juist wat echt iets toevoegd qua hitte bestendigheid van de schijf. Geen ervaring met stoptech verder, maar was niet mijn keuze geweest. Origineel, ATE, Zimmermann en Textar leveren allemaal tweedelige schijven voor deze auto's
Tja, dan zouden alleen de orginele goed zijn, zimmermann is wat ik lees ook niet floated ( wel 2 -delig ) er blijft dan niet veel andere keuzes over , buiten dan de hele dure upgrades ( 4000 euro of meer ) . Is de Stoptech dan minder dan de OEM , lijkt me toch van niet !

Ik ben helaas geen remspecialist, en kan ook uit diverse andere forums hier niets uit halen wat nu echt goed is.
Origineel is ook niet floating, maar wel tweedelig. Scheelt in je onafgeveerd gewicht omdat het center van die schijven van alu is. Heb dat soort schijven ook willen laten monteren op mijn 335d (Z4 35i schijven zouden qua maten gelijk moeten zijn maar dan dus met alu hart, in tegenstelling tot de 335d schijven) maar daar wilde de dealer toen niet aan meewerken.
Duidelijk, maar hoeveel scheelt t dan in gewicht, praat je over kg of over grams . is het merkbaar

Online
vester86
Berichten: 2052
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door vester86 » 20 jan 2021, 12:34

ja en dan zit het gewichtsverschil ook nog dicht bij het midden van de schijf, daar waar het het minste uitmaakt

TLRS
Berichten: 1585
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 20 jan 2021, 12:57

Ongeveer 10 vs 11kg bij 340mm.

Online
kriszty
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 20 jan 2021, 13:03

TLRS schreef: 20 jan 2021, 12:57 Ongeveer 10 vs 11kg bij 340mm.
lijkt me toch verwaarloosbaar ? , of zie ik t nu door een roze bril :)

Online
Misterqq
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jan 2021, 19:52
Auto: Bmw 225d coupe

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door Misterqq » 20 jan 2021, 13:37

Stoptech is wel kwaliteit hoor. Niks mis mee. Voor mijn auto werd zelfs geadviseerd boven brembo. Had te maken met krom trekken van schijf kwam volgend hem meer voor bij brembo. Qua prijs is was toen iets duurder.

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 985
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door JdBn » 20 jan 2021, 14:32

vester86 schreef: 20 jan 2021, 12:34 ja en dan zit het gewichtsverschil ook nog dicht bij het midden van de schijf, daar waar het het minste uitmaakt
Dan heb je het over de roterende massa, das weer wat anders en inderdaad een kilo verschil zo dicht bij de as ga je niet merken nee. Maar waar het om te doen is is het onafgeveerd gewicht, als dat lager is heeft je demper/veer combi meer controle over de bewegingen omdat er minder massa gedempt moet worden. En ja, 1 a 2 kg kun je kennelijk wel merken.

Het viel me laatst trouwens op dat de winterwielen die ik laatst gekocht heb een stuk lichter aanvoelen dan m'n zomerset, en ik heb ook het idee dat ik dat in positieve zin merk. Hoeveel het scheelt zou ik eigenlijk even moeten checken bij een volgende wissel.

Online
Str8Six
Berichten: 625
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: 130i
Locatie: Groningen, Utrecht

Re: rem upgrade M*40i

Bericht door Str8Six » 20 jan 2021, 15:28

Bij dit soort dingen denk ik altijd vanuit de fabrikant: BMW wil een goede auto bouwen tegenover zo min mogelijk kosten. Daarom besparen ze op sommige onderdelen. Vanaf de fabriek monteren ze echter wel tweedelige remschijven op de M-sport en M-performance remmen, blijkbaar wegen de voordelen (hittebestendigheid/gewicht) echt op tegen de nadelen (kosten).

Op de échte' M-modellen zitten inderdaad tweedelige zwevende schijven (aluminium hub met speling tussen schijf en hart), op de bovengenoemde modellen 'gewone' tweedelige schijven (dus aluminium, vaste hub).

Zoals eerder vermeldt leveren de meeste bekende merken ook schijven in dit design (ATE/Brembo/Zimmermann/Textar), dus ik zou dan niet voor een eendelig alternatief gaan, hoe goed het merk dan ook bekend mag staan. Just my 2 cents

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BartMS, e30touring1990, FrankB, HarryC, Jaapi, Joost H., Kadett, Knot, Leen, Misterqq, R.Wiggel, R728i, Reihen 6, Str8Six en 218 gasten