Turbo upgrade M*40i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 06 apr 2021, 13:37

Vanochtend bij Mosselman geweest met mijn auto, ik had deze verleden week wel even bijna leeg gereden en vervolgens deze afgetankt met 100+ bij Looman Aalsmeer. Met mijn matige timing in het achterhoofd was ik wel benieuwd wat 2 octaan meer kan bereiken.

Viel me dus niet tegen, 576pk en nul timing correctie ( wel 1 kleine correctie op t eind, maar die was zo klein )
Ik had verwacht rond de 520pk uit te komen op de bank van Mosselman, omdat deze best wel conservatief schijnt afgesteld te zijn.

Zijn advies was dan ook om t zo te laten, want er was ook maar een minimale winst te behalen.
bijlage dyno Mosselman: btw boost staat bij mij op 22psi
Bijlagen
M240ix.jpg
M240ix.jpg (789.15 KiB) 1927 keer bekeken

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32644
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 06 apr 2021, 14:27

MarkS schreef: 05 apr 2021, 19:33 Ik ben er ook niet in de rij voor gaan staan. Maar die staan er normaal ook niet hè. Verschillen van 30-40ct de liter zijn echt vrij normaal en als je hier (Kranenburg) in het grensgebied woont is het vrij gebruikelijk om daar even te gaan tanken (en boodschappen doen). Laatste tank bij mij scheelde 30 EUR. Het is ook makkelijk praten voor iemand anders z’n beurs (of als je aan de andere kant vh land woont). Interview met die mevrouw (Limburg?) was dan wel weer mooi, die bleef ook met verplichte test nog stug in Duitsland tanken ... ;-)
Ik praat voor m’n eigen portemonnee, zoals jullie/jij ook doen/doet. Ik woon best kort op de grens. Toch tank ik er nooit en doe ik er nooit boodschappen. Sowieso kost het tijd en ik moet er wel speciaal voor heen dan, kost ook de nodige km’s heen en weer. Dus wellicht als ik er bijna dagelijks langs zou komen dat ik het dan wel deed. Heb op 1,5km een Shell Express (is ook nog zo’n beetje het goedkoopste tankstation in de buurt) en alle supermarkten op loopafstand. Ben gewoon te lui voor de moeite en winst :tooth:

Voor zover de turbo upgrade M*40i ;)

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2403
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door MarkS » 06 apr 2021, 14:30

Boven Barcelona, best kort bij welke grens Arthur? ;-)
Laatst gewijzigd door MarkS op 06 apr 2021, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32644
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 06 apr 2021, 14:31

Toch met die van Duitsland :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41883
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 06 apr 2021, 14:46

kriszty schreef: 06 apr 2021, 13:37 Vanochtend bij Mosselman geweest met mijn auto, ik had deze verleden week wel even bijna leeg gereden en vervolgens deze afgetankt met 100+ bij Looman Aalsmeer. Met mijn matige timing in het achterhoofd was ik wel benieuwd wat 2 octaan meer kan bereiken.

Viel me dus niet tegen, 576pk en nul timing correctie ( wel 1 kleine correctie op t eind, maar die was zo klein )
Ik had verwacht rond de 520pk uit te komen op de bank van Mosselman, omdat deze best wel conservatief schijnt afgesteld te zijn.

Zijn advies was dan ook om t zo te laten, want er was ook maar een minimale winst te behalen.
bijlage dyno Mosselman: btw boost staat bij mij op 22psi
Top.
Ik zou bijna zeggen: Waar ligt de grens? :P

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 06 apr 2021, 14:52

Robin schreef: 06 apr 2021, 14:46
kriszty schreef: 06 apr 2021, 13:37 Vanochtend bij Mosselman geweest met mijn auto, ik had deze verleden week wel even bijna leeg gereden en vervolgens deze afgetankt met 100+ bij Looman Aalsmeer. Met mijn matige timing in het achterhoofd was ik wel benieuwd wat 2 octaan meer kan bereiken.

Viel me dus niet tegen, 576pk en nul timing correctie ( wel 1 kleine correctie op t eind, maar die was zo klein )
Ik had verwacht rond de 520pk uit te komen op de bank van Mosselman, omdat deze best wel conservatief schijnt afgesteld te zijn.

Zijn advies was dan ook om t zo te laten, want er was ook maar een minimale winst te behalen.
bijlage dyno Mosselman: btw boost staat bij mij op 22psi
Top.
Ik zou bijna zeggen: Waar ligt de grens? :P
Thanks,,,

WMI is nog mogelijk, maar aangezien er voor de B58 nog geen direct port wmi is, ga ik dat niet doen :)
Doel van mijn bezoek was omdat ik wilde dat er geen timing correcties waren op mijn huidige map, dit is eigenlijk met het tanken van 100+ opgelost.

theo300pk+
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 06 apr 2021, 17:33

kriszty schreef: 06 apr 2021, 13:37 Vanochtend bij Mosselman geweest met mijn auto, ik had deze verleden week wel even bijna leeg gereden en vervolgens deze afgetankt met 100+ bij Looman Aalsmeer. Met mijn matige timing in het achterhoofd was ik wel benieuwd wat 2 octaan meer kan bereiken.

Viel me dus niet tegen, 576pk en nul timing correctie ( wel 1 kleine correctie op t eind, maar die was zo klein )
Ik had verwacht rond de 520pk uit te komen op de bank van Mosselman, omdat deze best wel conservatief schijnt afgesteld te zijn.

Zijn advies was dan ook om t zo te laten, want er was ook maar een minimale winst te behalen.
bijlage dyno Mosselman: btw boost staat bij mij op 22psi
Prachtige kromme. Scheelt eigenlijk maar heel weinig met die van mij.
Wat worden je 100-200 Dragy tijd ? :wink:
6,5 seconden.?

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 06 apr 2021, 18:46

Koppel is inderdaad vrijwel hetzelfde, vermogen is iets minder, maar vind t nu prima zo hoor :) dragy 100-200 moet t een keer goed weer zijn en rustig op de weg, maar dat komt nog wel, zal denk ik ook ongeveer 6.5 seconden zijn, ik heb met mijn xdrive iets meer verlies dan jouw rwd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 20469
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door JP » 06 apr 2021, 20:11

Heeft Mosselman geen groepsapp ?

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 08 apr 2021, 14:07

theo300pk+ schreef: 06 apr 2021, 17:33
kriszty schreef: 06 apr 2021, 13:37 Vanochtend bij Mosselman geweest met mijn auto, ik had deze verleden week wel even bijna leeg gereden en vervolgens deze afgetankt met 100+ bij Looman Aalsmeer. Met mijn matige timing in het achterhoofd was ik wel benieuwd wat 2 octaan meer kan bereiken.

Viel me dus niet tegen, 576pk en nul timing correctie ( wel 1 kleine correctie op t eind, maar die was zo klein )
Ik had verwacht rond de 520pk uit te komen op de bank van Mosselman, omdat deze best wel conservatief schijnt afgesteld te zijn.

Zijn advies was dan ook om t zo te laten, want er was ook maar een minimale winst te behalen.
bijlage dyno Mosselman: btw boost staat bij mij op 22psi
Prachtige kromme. Scheelt eigenlijk maar heel weinig met die van mij.
Wat worden je 100-200 Dragy tijd ? :wink:
6,5 seconden.?
vanochtend een snelle run gedaan, kwam uit op 6.6 sec , denk dat 6.5 haalbaar is met goed schakelen
maar vind dit al een prima tijd. Helaas nog geen Duitsland ritjes.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 1143
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Jan Terwolde » 08 apr 2021, 14:39

Echt lomp snel! Wat voor intercoolers hebben jullie? Moet ook nog 1 op de 125d eigenlijk.

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 08 apr 2021, 17:29

Jan Terwolde schreef: 08 apr 2021, 14:39 Echt lomp snel! Wat voor intercoolers hebben jullie? Moet ook nog 1 op de 125d eigenlijk.
Hi Jan, B58 is closed deck, we hebben water coolers, zit wel te kijken voor een grotere chargecooler, maar dit zal voor t vermogen
niets uitmaken. extra koeling kan maximaal 10graden minder zijn, maar in de praktijk zal dit wel meevallen, en lijkt me voor dagelijks normaal gebruik ook niet echt nodig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kriszty en 169 gasten