Turbo upgrade M*40i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Jan Terwolde » 07 mar 2021, 15:25

theo300pk+ schreef: 06 mar 2021, 10:17
theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 16:02
theo300pk+ schreef: 03 mar 2021, 17:13

Nog niet.
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Kun je op de site van de desbetreffende deelstaat zien. was eerder bij de ring ook.

theo300pk+
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 08 mar 2021, 12:57

Jan Terwolde schreef: 07 mar 2021, 15:25
theo300pk+ schreef: 06 mar 2021, 10:17
theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 16:02

Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Kun je op de site van de desbetreffende deelstaat zien. was eerder bij de ring ook.
Geen grenscontroles.
Kon overal doorrijden.
Ook in DE met NL kenteken.
Bij Ring ook andere buitenlandse kentekens.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4145
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Roy RS » 08 mar 2021, 22:03

Hoe was het op de ring? Nog btg records verbroken?

theo300pk+
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 09 mar 2021, 20:40

Roy RS schreef: 08 mar 2021, 22:03 Hoe was het op de ring? Nog btg records verbroken?
Daar ben ik nog ver van verwijderd.
Door veel te veel wielspin in 4 op gegeven moment engine failure en naast de baan op smal strookje langs de vangrail geparkeerd.
Motor weer gestart maar wegrijden kon niet want banden in blubber weg gezakt.
Gas geven resulteerde alleen in naar de vangrail toe schuiven.
Daar stond ik terwijl op een paar meter afstand sommige auto's met meer dan 200 voorbij kwamen.
Door takelwagen van vangrail weggetrokken maar mocht baan niet op want onderzijden en banden met kruiwagens blubber.
Dus op takelwagen afgevoerd naar Adenau.
Daar 330 E afgetikt. En maar naar huis gegaan.
Op OBD app idd bak failure.
En waarschuwingslampje dashboard ging niet uit.

Niettemin had ik toch de beschikking over het vermogen behouden.
Goede snelle terugreis gehad maar natuurlijk niet meer wielen laten spinnen.
Twee keer tussendoor in Confort en met TS 6,5 sec. 100-200 met stopwatch door bijrijder.
Dus wel bevestiging dat vermogen in orde was.

Auto gaat nog terug om engine failure bij (extreem) doorslippen te elimineren.

Ik moet eerst nog leren het nieuwe vermogen te doseren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32648
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 09 mar 2021, 20:45

Dat je zo positief blijft... langs de zijlijn, en verstoken van kennis, zou ik er flink de pee inhebben en het vermogen rap terug laten schroeven. Ben benieuwd naar het eindresultaat, wanneer alles naar je zin is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 20475
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door JP » 09 mar 2021, 21:02

Als elke auto die ik zo graag aan wil pakken, uiteindelijk in zoveel frustratie uitmondt, zou je niet gewoon een auto dan maar stock houden ? Ook als je achteraf schrijft dat het vermogen (je) slecht te doseren is, zou de Ring de laatste plaats zijn om eens test te rijden, maar dat is just mijn 2 cent....

TLRS
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 09 mar 2021, 21:27

Lees er geen frustratie uit.. wel wat avontuur..!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32648
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 09 mar 2021, 21:41

Dat scheelt, ik ook niet.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6976
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Erik K. » 10 mar 2021, 09:02

WJ schreef: 05 mar 2021, 16:28
theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 23:39
Arthur schreef: 04 mar 2021, 21:34

Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?
Slecht of goed is relatief.
Enige wat ik hoor van tuning deskundigen is dat BP Ultimate voor het generen van max vermogen wordt aangeraden.
Wordt in dat verband door deskundigen niet over Shell gesproken.

Trouwens ook op andere fora wordt nog wel eens de twijfel uitgesproken over het al dan niet 97 of 98 zijn van Shell V-power.
Ik kan het niet testen, maar dat de twijfel nog steeds wordt uitgesproken is voor mij ook een reden om het niet te gebruiken in mijn uitzonderlijke situatie van een aangepaste auto.

Als ik niet op dit spoor zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk wel kiezen voor Shell obv naamsbekendheid als oliemaatschappij en me niet druk maken om meer vermogen.
Shell Vpower was in NL altijd 97 (door middel van additieven), maar 97 is geen 98 dus werd het als 95 aangeboden aan de pomp want ron97 doen we niet aan, haha. Tegenwoordig is het gewoon 98 en denk ik eigenlijk dat het zelfs beter is als BP Ultimate. (in 2018 is het ron98 geworden)
Was toen een heel topic over op de SeatOnline site, wat mensen waren erin gedoken. (niet letterlijk :tooth: )
Er zijn in NL nog steeds Shell pompen waar de V-Power geen 98 is. Daar staat dan ook geen 98 op de pomp. Of het dan 97 of 95 is, geen idee...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32648
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 10 mar 2021, 12:06

Dat kan niet.

https://www.shell.nl/consumenten/shell- ... nzine.html

Daaruit:

Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en prestatieverhogende componenten. Dit zorgt ervoor dat uw motor beter presteert onder iedere omstandigheid, zowel in de stad als op de snelweg.

En:

Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal, RON 98. Dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit helpt om meer energie uit elke druppel brandstof te halen.

Het is dus altijd minimaal 98.

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 10 mar 2021, 12:25

dat staat inderdaad op de site van Shell zelf, echter hoor ik ook vaak dat Shell bij sommige pompen nog geen echte 98 is, zelf sommige tuners raden Shell af ( zijn niet mijn woorden !! )
Shell kan uiteraard van alles op de site zetten, maar ik denk t beste is als iemand dat een keer extern test !!, ik weet t n.l. ook niet zeker.

tussentijds tank ik toch maar Total of BP ( auto rijd er gevoelsmatig beter op )

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32648
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 10 mar 2021, 13:57

Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 10 mar 2021, 14:15

https://superbenzine.nl/

helaas te mooi om waar te zijn :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 10 mar 2021, 14:43

kriszty schreef: 10 mar 2021, 14:15 https://superbenzine.nl/

helaas te mooi om waar te zijn :)
Daaruit:
Goedkoop
Goedkoper als alle pompstations in heel Nederland, wij bieden de goedkoopste brandstof aan!
En:
We denken groot!
Wij denken met u mee, doordat wij slim inkopen kunnen wij u de laagste prijs en de beste kwalitiet garanderen!
:coffee:

Online
kriszty
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 10 mar 2021, 14:57

Robin schreef: 10 mar 2021, 14:43
kriszty schreef: 10 mar 2021, 14:15 https://superbenzine.nl/

helaas te mooi om waar te zijn :)
Daaruit:
Goedkoop
Goedkoper als alle pompstations in heel Nederland, wij bieden de goedkoopste brandstof aan!
En:
We denken groot!
Wij denken met u mee, doordat wij slim inkopen kunnen wij u de laagste prijs en de beste kwalitiet garanderen!
:coffee:

haha, zo had ik t nog niet gelezen, goed gezien :beer:

Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Jaws » 10 mar 2021, 15:54

Ik heb direct 100L besteld. Morgen in huis. 😇

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10417
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Joy » 10 mar 2021, 18:00

20% Méér vermogen

Door de hogere compressie en de efficiëntere verbranding boek je 20% meer vermogen!
Toch mooi meegenomen dat je meer compressie krijgt van deze brandstof. :D

TLRS
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 10 mar 2021, 18:36

Lijkt me lastig bewijzen dat het octaan getal klopt.. Onlangs nog getankt bij een pomp waar het octaan getal met stift op het pistool geschreven was.

Ik ben sceptisch.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 18805
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: 6-pitter
Locatie: Baarn

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Martijn_bmw » 10 mar 2021, 19:04

Arthur schreef: 10 mar 2021, 13:57 Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
Dikke +1 bijzonder als mensen dat in twijfel trekken, zo’n enorme organisatie gaat echt niet zijn naam te grabbel gooien door iets anders te leveren dan dat ze zeggen dat ze leveren :)

TLRS
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 10 mar 2021, 21:29

Vag gooit z'n naam al 10-20? jaar te grabbel door te verkopen op het idee dat de golf 2 onverwoestbaar was.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 8088
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door tomgtr » 10 mar 2021, 23:30

Martijn_bmw schreef: 10 mar 2021, 19:04
Arthur schreef: 10 mar 2021, 13:57 Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
Dikke +1 bijzonder als mensen dat in twijfel trekken, zo’n enorme organisatie gaat echt niet zijn naam te grabbel gooien door iets anders te leveren dan dat ze zeggen dat ze leveren :)
Inderdaad. Tot een jaar of 2 geleden hoefde het geen 98 te zijn en was de eigenlijke specificatie 95. Nu verkopen ze het wel degelijk als 98, superplies dus eigenlijk.Dat zijn de enige 2 specificaties die er zijn. 95 of 98. Shell verkoopt 98. Wat niet wil zeggen dat auto’s door de gebruikte additieven niet beter kunnen lopen op het ene of andere merk. Maar 98 is het van Shell, daar wordt niet mee gerommeld. Als dat niet zo zou zijn zou je zelfs garantieclaims neer kunnen leggen in geval van motorschade.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6976
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Erik K. » 11 mar 2021, 08:33

Arthur schreef: 10 mar 2021, 12:06 Dat kan niet.

https://www.shell.nl/consumenten/shell- ... nzine.html

Daaruit:

Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en prestatieverhogende componenten. Dit zorgt ervoor dat uw motor beter presteert onder iedere omstandigheid, zowel in de stad als op de snelweg.

En:

Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal, RON 98. Dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit helpt om meer energie uit elke druppel brandstof te halen.

Het is dus altijd minimaal 98.
Ik hou het niet iedere dag bij maar weet zeker dat in de tijd (en dat is niet lang geleden) dat Shell V-Power 98 in NL kwam dit zo was.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6976
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Erik K. » 11 mar 2021, 08:34

Arthur schreef: 10 mar 2021, 13:57 Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
Vreemd dat dan niet op niet bij iedere V-Power pomp 98 (in NL) staat / stond er dan.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 8088
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door tomgtr » 11 mar 2021, 09:20

Kan wellicht door de luiheid van de pomphouder komen die de stickers moet veranderen.

TLRS
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 11 mar 2021, 12:28

Valt ontstekingstijdstip uit te lezen via obd..?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tristan en 150 gasten