Turbo upgrade M*40i
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Vwbt octaan.. je hebt flesjes booster voor iets van 22 euro. Kun je meerdere tankbeurten mee doen. Je hoeft er niet voor om te rijden, ideaal.
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Ja 98 wel.. maar 100 of 102 tanken was meer gedoe. En flink duurder..
-
- Berichten: 51208
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Turbo upgrade M*40i
Maar als je al 98 hebt getankt lees ik het dan goed dat je dan max 5 octaanpunten(?) omhoog gaat dus max '102', alles net wat soepeler en net wat feller?
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Turbo upgrade M*40i
Snap ik, maar als je je motor op 102 gaat mappen vraag je er ook om. Dat is toch niet fijn om mee te rijden omdat je daar altijd rekening mee moet houden? Imo lekker op 98 mappen en die laatste 15 pk laten voor wat het is.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Zeker, voor het vermogen zou ik het ook niet doen. M’n ongeblazen torretje loopt er mooier mee. Dat is het mij wel waard.
Heb hier nooit gelezen dat anderen hetzelfde ervaren. Heeft misschien met de afstelling/co2 reductie pakket te maken.
Heb hier nooit gelezen dat anderen hetzelfde ervaren. Heeft misschien met de afstelling/co2 reductie pakket te maken.
-
- Berichten: 51208
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Turbo upgrade M*40i
En jongens klopt dit min of meer?
Heb wel 't idee dat in Duitsland 102 tanken ietsje helpt, maar misschien is dat placebo. Ook wel eens de tank halfvol met 95 gegooid ergens bij gebrek aan 98 en dan 'voelt ie ook minder fel' meteen...(?)
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Turbo upgrade M*40i
Ja 102 is tov 98 weer wat beter. In de regel is het grootste verschil echter wel tussen 95 en 98.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26612
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Turbo upgrade M*40i
Dat klopt wel, door de 95 regelt ie de ontsteking iets terug om pingelen tegen te gaan.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Turbo upgrade M*40i
B58 heeft een compressie van 11:1, dan vindt ie 102 wel erg lekker met wat meer turbo(druk).
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
Yep de B58 is erg gevoelig voor octaan, zeker bij een tuning is het verschil van 98 naar 102 best groot.. inderdaad is het soms lastig als je gaat tanken. echter is het niet mijn daily, en gebruik ik het meer voor fun ritjes Duitsland en omstreken. ik kan zelf de tuning nog terugzetten naar 98 , maar vind t prima zo.
Vaak gaat t ritje Duitsland nog gepaard met 4 x jerrycans bijtanken, en met de huidige Nederlandse prijzen is dat best handig
Vaak gaat t ritje Duitsland nog gepaard met 4 x jerrycans bijtanken, en met de huidige Nederlandse prijzen is dat best handig
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Turbo upgrade M*40i
Wat bespaar je daar mee? 2-3 tientjes? Wat een gedoe voor die besparing zeg, dat is iets wat ik nooit begrepen heb. Sta je met jerrycans te kutten bij de pomp en vervolgens die stinkdingen in de auto en rustig rijden zodat ze niet omvallen...
Dat is nog een ergere "besparing" dan Knot die de broemer pakt omdat dat zuiniger is dan een BMW die 8k per jaar afschrijft.
- Booooh
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Turbo upgrade M*40i
Gerommel in de marge inderdaad ...
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Turbo upgrade M*40i
Nep hollanders. Met 4x tanken in Duitsland, kun je 3x tanken in Nederland. Rij je toch 600km gratis
- veejay
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Turbo upgrade M*40i
Hoe staat het met de B58 projecten? Weet iemand uit te leggen waarom je een racecat (200cel bijvoorbeeld) zou nemen ipv gewoon de gehele cat weg te halen?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26612
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Turbo upgrade M*40i
Met een goede 200cel kom je door de apk, zonder kat niet.
Met 200cel geen rotte eieren lucht, zonder kat wel
Zonder kat nóg meer geluid dan met 200cel
Iets met milieu… beter een 200cel dan geen.
Dat is het wel zo’n beetje
- veejay
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Turbo upgrade M*40i
Merci!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
ik had een 200 cell cat en ben catless gegaan, echter ga ik toch weer naar een 200 cell , stank en geluid is net iets te...
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01 jan 2011, 21:11
Re: Turbo upgrade M*40i
Ik heb vanaf volgende week een Wagner 200-cel voor de B58 beschikbaar. PB me bij interesse.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten