Turbo upgrade M*40i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 10 aug 2021, 10:30

Vwbt octaan.. je hebt flesjes booster voor iets van 22 euro. Kun je meerdere tankbeurten mee doen. Je hoeft er niet voor om te rijden, ideaal.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door matthyssie » 10 aug 2021, 11:13

TLRS schreef: 10 aug 2021, 10:30 Vwbt octaan.. je hebt flesjes booster voor iets van 22 euro. Kun je meerdere tankbeurten mee doen. Je hoeft er niet voor om te rijden, ideaal.
Je kunt tegenwoordig praktisch overal 98 krijgen...?

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 10 aug 2021, 20:03

Ja 98 wel.. maar 100 of 102 tanken was meer gedoe. En flink duurder..

Robin
Berichten: 51208
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 11 aug 2021, 07:24

Maar als je al 98 hebt getankt lees ik het dan goed dat je dan max 5 octaanpunten(?) omhoog gaat dus max '102', alles net wat soepeler en net wat feller?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door matthyssie » 11 aug 2021, 08:04

TLRS schreef: 10 aug 2021, 20:03 Ja 98 wel.. maar 100 of 102 tanken was meer gedoe. En flink duurder..
Snap ik, maar als je je motor op 102 gaat mappen vraag je er ook om. Dat is toch niet fijn om mee te rijden omdat je daar altijd rekening mee moet houden? Imo lekker op 98 mappen en die laatste 15 pk laten voor wat het is.

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 11 aug 2021, 10:43

Zeker, voor het vermogen zou ik het ook niet doen. M’n ongeblazen torretje loopt er mooier mee. Dat is het mij wel waard.

Heb hier nooit gelezen dat anderen hetzelfde ervaren. Heeft misschien met de afstelling/co2 reductie pakket te maken.

Robin
Berichten: 51208
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 11 aug 2021, 11:46

Robin schreef: 11 aug 2021, 07:24 Maar als je al 98 hebt getankt lees ik het dan goed dat je dan max 5 octaanpunten(?) omhoog gaat dus max '102', alles net wat soepeler en net wat feller?
En jongens klopt dit min of meer?

Heb wel 't idee dat in Duitsland 102 tanken ietsje helpt, maar misschien is dat placebo. Ook wel eens de tank halfvol met 95 gegooid ergens bij gebrek aan 98 en dan 'voelt ie ook minder fel' meteen...(?)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door matthyssie » 11 aug 2021, 12:17

Ja 102 is tov 98 weer wat beter. In de regel is het grootste verschil echter wel tussen 95 en 98.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26612
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Martijn_bmw » 11 aug 2021, 13:05

Robin schreef: 11 aug 2021, 11:46
Robin schreef: 11 aug 2021, 07:24 Maar als je al 98 hebt getankt lees ik het dan goed dat je dan max 5 octaanpunten(?) omhoog gaat dus max '102', alles net wat soepeler en net wat feller?
En jongens klopt dit min of meer?

Heb wel 't idee dat in Duitsland 102 tanken ietsje helpt, maar misschien is dat placebo. Ook wel eens de tank halfvol met 95 gegooid ergens bij gebrek aan 98 en dan 'voelt ie ook minder fel' meteen...(?)
Dat klopt wel, door de 95 regelt ie de ontsteking iets terug om pingelen tegen te gaan.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door MartijnGizmo » 12 aug 2021, 09:46

B58 heeft een compressie van 11:1, dan vindt ie 102 wel erg lekker met wat meer turbo(druk).

kriszty
Berichten: 168
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 12 aug 2021, 20:52

Yep de B58 is erg gevoelig voor octaan, zeker bij een tuning is het verschil van 98 naar 102 best groot.. inderdaad is het soms lastig als je gaat tanken. echter is het niet mijn daily, en gebruik ik het meer voor fun ritjes Duitsland en omstreken. ik kan zelf de tuning nog terugzetten naar 98 , maar vind t prima zo.
Vaak gaat t ritje Duitsland nog gepaard met 4 x jerrycans bijtanken, en met de huidige Nederlandse prijzen is dat best handig :)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door matthyssie » 13 aug 2021, 11:58

kriszty schreef: 12 aug 2021, 20:52 Vaak gaat t ritje Duitsland nog gepaard met 4 x jerrycans bijtanken, en met de huidige Nederlandse prijzen is dat best handig :)
Wat bespaar je daar mee? 2-3 tientjes? Wat een gedoe voor die besparing zeg, dat is iets wat ik nooit begrepen heb. Sta je met jerrycans te kutten bij de pomp en vervolgens die stinkdingen in de auto en rustig rijden zodat ze niet omvallen... :lol:

Dat is nog een ergere "besparing" dan Knot die de broemer pakt omdat dat zuiniger is dan een BMW die 8k per jaar afschrijft. :lol:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Booooh » 13 aug 2021, 12:02

Gerommel in de marge inderdaad ...

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Martijn M » 13 aug 2021, 14:06

Nep hollanders. Met 4x tanken in Duitsland, kun je 3x tanken in Nederland. Rij je toch 600km gratis :mrgreen:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door veejay » 18 dec 2021, 21:55

Hoe staat het met de B58 projecten? Weet iemand uit te leggen waarom je een racecat (200cel bijvoorbeeld) zou nemen ipv gewoon de gehele cat weg te halen?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26612
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Martijn_bmw » 18 dec 2021, 21:57

veejay schreef: 18 dec 2021, 21:55 Hoe staat het met de B58 projecten? Weet iemand uit te leggen waarom je een racecat (200cel bijvoorbeeld) zou nemen ipv gewoon de gehele cat weg te halen?
Met een goede 200cel kom je door de apk, zonder kat niet.
Met 200cel geen rotte eieren lucht, zonder kat wel
Zonder kat nóg meer geluid dan met 200cel
Iets met milieu… beter een 200cel dan geen.

Dat is het wel zo’n beetje :)

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door veejay » 18 dec 2021, 23:58

Merci! :)

kriszty
Berichten: 168
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 20 dec 2021, 08:38

ik had een 200 cell cat en ben catless gegaan, echter ga ik toch weer naar een 200 cell , stank en geluid is net iets te...

aniel05
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2011, 21:11

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door aniel05 » 23 dec 2021, 23:08

Ik heb vanaf volgende week een Wagner 200-cel voor de B58 beschikbaar. PB me bij interesse.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten