Turbo upgrade M*40i
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Turbo upgrade M*40i
Wat heeft het voor zin om te mappen op dergelijke hoge octaangetallen? Is toch nergens meer verkrijgbaar in Nederland?
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Turbo upgrade M*40i
98 is prima natuurlijk
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Rij al een tijd met Xenum octaan booster, voelt exact hetzelfde als competition 102 deed. Wel een stuk goedkoper en praktischer in gebruik, want onafhankelijk van specifieke pompstations.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Turbo upgrade M*40i
Misverstandje denk ik.Arthur schreef: ↑04 mar 2021, 21:34Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:00Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Slecht of goed is relatief.Arthur schreef: ↑04 mar 2021, 21:34Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:00Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
Enige wat ik hoor van tuning deskundigen is dat BP Ultimate voor het generen van max vermogen wordt aangeraden.
Wordt in dat verband door deskundigen niet over Shell gesproken.
Trouwens ook op andere fora wordt nog wel eens de twijfel uitgesproken over het al dan niet 97 of 98 zijn van Shell V-power.
Ik kan het niet testen, maar dat de twijfel nog steeds wordt uitgesproken is voor mij ook een reden om het niet te gebruiken in mijn uitzonderlijke situatie van een aangepaste auto.
Als ik niet op dit spoor zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk wel kiezen voor Shell obv naamsbekendheid als oliemaatschappij en me niet druk maken om meer vermogen.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Vind het trouwens wel pijnlijk als ik op dit topic zo neuzel over extra pk's als ik in de rubriek hierboven het topic van Riceaux lees met zijn strijd om te (over) leven.
Theo
Theo
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Turbo upgrade M*40i
Shell 98 is minimaal 98. Punt.
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- JP
- Berichten: 31210
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Turbo upgrade M*40i
Octaangehalte kun je ook thuis zelf meten. Neem je een saturatiemeter, die duw je op je vinger, andere hand steek je een vinger in de opening van je tank en dan zie je op de meter hoe hoog je octaan is, ongeveer....
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Denk dat v-power 'slecht' geweest is als in, er stond geen octaan gehalte op de pomp.. dus kon het van alles zijn.
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Turbo upgrade M*40i
Octaangetal
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Turbo upgrade M*40i
Shell Vpower was in NL altijd 97 (door middel van additieven), maar 97 is geen 98 dus werd het als 95 aangeboden aan de pomp want ron97 doen we niet aan, haha. Tegenwoordig is het gewoon 98 en denk ik eigenlijk dat het zelfs beter is als BP Ultimate. (in 2018 is het ron98 geworden)theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 23:39Slecht of goed is relatief.Arthur schreef: ↑04 mar 2021, 21:34Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:00
Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
Enige wat ik hoor van tuning deskundigen is dat BP Ultimate voor het generen van max vermogen wordt aangeraden.
Wordt in dat verband door deskundigen niet over Shell gesproken.
Trouwens ook op andere fora wordt nog wel eens de twijfel uitgesproken over het al dan niet 97 of 98 zijn van Shell V-power.
Ik kan het niet testen, maar dat de twijfel nog steeds wordt uitgesproken is voor mij ook een reden om het niet te gebruiken in mijn uitzonderlijke situatie van een aangepaste auto.
Als ik niet op dit spoor zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk wel kiezen voor Shell obv naamsbekendheid als oliemaatschappij en me niet druk maken om meer vermogen.
Was toen een heel topic over op de SeatOnline site, wat mensen waren erin gedoken. (niet letterlijk )
Laatst gewijzigd door WJ op 05 mar 2021, 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
*pakt popcorn*
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Turbo upgrade M*40i
Welke?
Zout of zoet?
Zout of zoet?
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Is tientallen jaren recreatief rijden op Zandvoort, Assen, Zolder en Nordschleife op Zandvoorts ook voldoende ?Robin schreef: ↑04 mar 2021, 07:18Trackdays en driftdagen en dat soort dingen/rijcursussen met veel mildere auto's qua power eerst is ook investeren in je eigen 'rijkunsten' en jezelf.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 22:22 Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Is een tip. Als je dat al doet /deed dan heb ik niks gezegd.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:02Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 17:13Nog niet.Jan Terwolde schreef: ↑03 mar 2021, 15:27 Theo,
Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
Iemand hiermee bekend?
Theo
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Ok.
Ik laat me als niet deskundige in de regel leiden door de discussies op de auto fora. Dat zijn niet perse op feiten gebaseerde discussies maar eerder op geruchten.
Valt me idd op dat V-power vaker wordt aangeduid met 98 Ron.
Theo
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
Da's voldoende!theo300pk+ schreef: ↑06 mar 2021, 10:14Is tientallen jaren recreatief rijden op Zandvoort, Assen, Zolder en Nordschleife op Zandvoorts ook voldoende ?Robin schreef: ↑04 mar 2021, 07:18Trackdays en driftdagen en dat soort dingen/rijcursussen met veel mildere auto's qua power eerst is ook investeren in je eigen 'rijkunsten' en jezelf.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 22:22 Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Is een tip. Als je dat al doet /deed dan heb ik niks gezegd.
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Turbo upgrade M*40i
Ik kan hier (Nieuweschans) gewoon de grens over. En bij de supermarkt en het tankstation nog steeds gele kentekens.theo300pk+ schreef: ↑06 mar 2021, 10:17
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Denk ook dat er geen heksenjacht wordt ontketend op iedere NL-er die in DE rijdt.EvdP schreef: ↑06 mar 2021, 18:15Ik kan hier (Nieuweschans) gewoon de grens over. En bij de supermarkt en het tankstation nog steeds gele kentekens.theo300pk+ schreef: ↑06 mar 2021, 10:17
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Ga me ook niet te buiten aan de unlimiteerte geschwindigkeit. In huidige situatie zal die Polizei dat extra niet leuk vinden
Ik heb er zin in morgen naar de Ring
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 apr 2020, 00:09
- Auto: F31 340iX MSprt OhlnsRT OSGkn
- Locatie: ZH
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Turbo upgrade M*40i
Prima.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 355 gasten