Spannende update voor je Kriszty.
Stel dat je auto vanavond getuned en helemaal klaar is.
Ga je dan tot zaterdag wachten?
Of rij je vanavond nog naar BE?
Zelf net kort bezoek Mosselman gedaan.
Versnellingsbak storing weg. En ook niet-functionele andere sensor storing.
XHP behoeft nog wel fine-tuning. Nu in comfort zijn twee afstellingen te direct ingesteld. Turbodruk val na opschakelen mag minder en de opbouw van de druk gaat veel te hard. Bruut rijgedrag is niet gevolg van vermogen, maar afstelling XHP is niet goed.
In Sport(+) blijven de XHP instellingen behouden. Resultaat is dat in Sport stand de motor ahw aan het gas hangt zoals bij een atmosferische motor.
Auto is wel spannend geworden. Met stock turbo was vnl. sturen. Remmen en gasgeven was min of meer blind in soort aan- of uit stand.
Er is nu nadrukkelijk een element bij gekomen en dat is de dosering bij het gasgeven. In 1,2 en 3 ieder moment wielspin op te roepen, ondanks de ingestelde torque limitations. Ook in hogere versnellingen naar situatie gecontroleerd feeden van het vermogen bij 2whl drive
Op de straat is het vermogen in de regel hoger dan op de dyno. Denk dat real life idd vermogen ruim >> 600 pk.
Was aanvankelijk van plan in de toekomst water/methanol port injection toe te voegen. Maar eerst maar proberen te rijden met huidige setup.