BMW 4-serie coupé (G22)
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M4 Concept
Zo stond exact dezelfde uitvoering bij Hans Severs in Alphen a/d Rijn. De kleur icm zwarte grill is nog enigszins te behappen maar het plaatwerk bij de C-stijl / boven de wielkast klopt esthetisch niet. Of je moet er 20/21' monteren, dan zou het wellicht iets verbloemen.
-
Online
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW M4 Concept
Maar dat lijkt een beetje het motto bij deze auto.
De grill valt niet op in het zwart. Het plaatwerk is te verbloemen met 21 inch. Dus de auto ziet er dan niet lelijk uit. Das toch gewoon ruk?
De grill valt niet op in het zwart. Het plaatwerk is te verbloemen met 21 inch. Dus de auto ziet er dan niet lelijk uit. Das toch gewoon ruk?
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M4 Concept
Je zou bijna denken dat dealers verplicht een donkere auto hebben moeten afnemen.
Zo op foto’s lijkt het een mislukte Mustang copie. C-stijl is erg zwak getekend. Misschien dat het IRL meevalt.
Zo op foto’s lijkt het een mislukte Mustang copie. C-stijl is erg zwak getekend. Misschien dat het IRL meevalt.
-
Online
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW M4 Concept
Moeten denk ik niet eens. Ze zullen slim genoeg zijn om het wel te doen.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
De 4er lijkt irl van elke kant op misschien vanalles behalve op 'n Mustang:)
Heeft wel 't BMW lijnenverhaal van oudsher, Hofmeister knik is dan niet zo visueel aanwezig, maar lange motorkap, kortere front overhang.
Schuin van rechtsvoor.
Gewoon netjes:
Heeft wel 't BMW lijnenverhaal van oudsher, Hofmeister knik is dan niet zo visueel aanwezig, maar lange motorkap, kortere front overhang.
Schuin van rechtsvoor.
Gewoon netjes:
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M4 Concept
De m3 begint al echt te wennen bij mij, maar de m4 en de modellen zonder M pakket..
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M4 Concept
Is dat 18” op die zwarte hierboven ?
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
19 inch. 255 achter. Voor 225 of 235(geen idee)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW M4 Concept
Ik vind 'm zo op de foto's met donkere grille ook wel mooi. Een compleet andere neus kan afhankelijk van de kleur meer of minder geaccentueerd worden. In dit geval werkt het design beter met een donkere kleur imho. Dat heeft weinig te maken met verbloemen, maar meer met het samenspel van design en kleurgebruik.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: BMW M4 Concept
correct!
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: BMW M4 Concept
lol...eensch...dan verkoop ik hem gelijk en haal wat anders
-
OnlineBram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M4 Concept
duifjes.com. schreef: ↑17 nov 2020, 10:01correct!Bram schreef: ↑16 nov 2020, 14:32Niet als jij erin zit hoor.duifjes.com. schreef: ↑16 nov 2020, 12:22
1815kg hahahaha zelfs mn 6-zitter mpv-bus ding weegt iets minder
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M4 Concept
Heb ‘m gisteren bij DeBeier ook even IRL bekoekeloerd. Ik kom op mijn vorige opmerking (mislukte Mustang copie) terug. Het is een mooi gelijnde en sierlijke auto. Ben zelf wel van de coupés, en vind dat zo’n langgerekte koets met twee deuren esthetisch een meerwaarde boven een sedan hoort te hebben. Dat is zeker het geval bij deze 4-serie coupé.
De vermeende zwakte van het plaatwerk onder de C stijl viel me IRL veel minder op. Hij is wacht zachter en sierlijker dan de vorige versie getekend, maar zeker niet minder fraai. De grote gril is niet de dissonant die een boel mensen erin zien. IRL loopt er een kentekenplaat overheen, zo hoor je ‘m altijd te bekijken.
De donkerblauwe kleur van de auto bij DeBeier doet het voor mij niet. De blauwe kleur uit het fimpje van Autoblog vind ik schitterend. Wouter zegt in dat fimpje het platform van de G20 lichtjaren beter te vinden dan de vorige versie (weet de typebenaming even niet) van de 3 en 4 serie. Dat is nogal een uitspraak. Maar als je ziet hoe makkelijk hij die zware 440i xDrive om z’n as laat roteren (ook bij simpelweg insturen gas los), dan ga je zo’n uitspraak geloven. Ik heb alleen ervaring met de M4 uitvoering van de vorige versie, en die auto was dynamisch een regelrechte ramp. Midcorner op de limiet deed ie met het gaspedaal nagenoeg niks om de ronding van de bocht te beïnvloeden. Als ik ergens in een sportieve auto op afknap dan is dat het. Zou dat in de huidige versie zijn aangepakt? Of is het iets van de M4 om de auto ‘veiliger’ en toegankelijker voor een groot publiek te maken? Durf er weinig over te zeggen.
Hieronder dat mooie fimpje van Wouter met de auto in die prachtige kleur:
https://youtu.be/MRTsP_YS4m0
De vermeende zwakte van het plaatwerk onder de C stijl viel me IRL veel minder op. Hij is wacht zachter en sierlijker dan de vorige versie getekend, maar zeker niet minder fraai. De grote gril is niet de dissonant die een boel mensen erin zien. IRL loopt er een kentekenplaat overheen, zo hoor je ‘m altijd te bekijken.
De donkerblauwe kleur van de auto bij DeBeier doet het voor mij niet. De blauwe kleur uit het fimpje van Autoblog vind ik schitterend. Wouter zegt in dat fimpje het platform van de G20 lichtjaren beter te vinden dan de vorige versie (weet de typebenaming even niet) van de 3 en 4 serie. Dat is nogal een uitspraak. Maar als je ziet hoe makkelijk hij die zware 440i xDrive om z’n as laat roteren (ook bij simpelweg insturen gas los), dan ga je zo’n uitspraak geloven. Ik heb alleen ervaring met de M4 uitvoering van de vorige versie, en die auto was dynamisch een regelrechte ramp. Midcorner op de limiet deed ie met het gaspedaal nagenoeg niks om de ronding van de bocht te beïnvloeden. Als ik ergens in een sportieve auto op afknap dan is dat het. Zou dat in de huidige versie zijn aangepakt? Of is het iets van de M4 om de auto ‘veiliger’ en toegankelijker voor een groot publiek te maken? Durf er weinig over te zeggen.
Hieronder dat mooie fimpje van Wouter met de auto in die prachtige kleur:
https://youtu.be/MRTsP_YS4m0
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M4 Concept
Op het BMWDriversForum had ik al wel een berichtje weggetikt over de nieuwe 4. Wel aardig om te zien dat Wouter wel met soortgelijke conclusie komt...
Joop schreef:Vorige week zaterdag, 24 september, stond de nieuwe 4er coupé in de showroom. Had zelf daartoe wel geprobeerd om mezelf voor eerdere kijkmomenten aan te melden, maar of ze gingen vanwege Corona niet door of ik greep mis naast de previewdata. Dan maar afwachten tot het showroombezoek (net als de gros van de mensen die geïnteresseerd zijn). De concept had ik al op de IAA gezien in 2019, maar wat was er nou echt overgebleven op de auto? De persfoto’s gaven al wel uitsluitsel, maar ik weet nu eenmaal dat de moderne BMW’s er op foto’s nou niet bepaald uitzien als moeders mooiste en je ze gewoon in het echt moet gaan bekijken. Uiteraard als 4er coupé rijder daarom direct in de ochtend wezen kijken om te zien hoe de auto er in het echt uit zou zien. Op de agenda stond voor mijzelf om even langs Ekris Nijkerk en Veenendaal te rijden. De eerste omdat ik daar die ochtend al aardig in de buurt was en de tweede omdat ik daar eigenlijk altijd kom. Praktische insteek dus.
Dan de auto in real live, wat vinden we ervan? Goeie vraag. Zoals de meeste inmiddels wel weten is het echt zo’n love-it-or-hate-it auto geworden. BMW heeft gepoogd de auto nog meer als zijn voorgangers (de E92 3-serie coupé en de F32 4-serie coupé) te laten onderscheiden van de zijn sedanbroertje de 3er sedan. We kunnen wel zeggen dat die opgave is geslaagd. De auto lijkt in geen enkel opzet, anders dan de globale afmetingen, aandrijflijn en interieurdashboard op zijn broertje. Persoonlijk vind ik dat positief en hierdoor krijgt de coupé nu ook echt een eigen plaats in het modelgamma.
Het meest controversieel is wel de neus van de auto. Voordat je er maar een meter mee rijdt kun je er eigenlijk niet om heen. Je vindt ‘m mooi of je vindt het niets. Er wordt hierdoor wel over de auto gepraat en maakt zeker emoties in de mens los. Zelf vind ik ‘m in real life best goed gelukt. Ja, het vraagt enige gewenning en is het wellicht niet moeders mooiste als je ‘m tegen alle modellen die ooit op de straat zijn gezet door het Beierse merk maar er staat toch wel een auto. Ook zijn diverse specifieke designkenmerken voor dit model op een eigen manier geïnterpreteerd daar zijn de Hofmeisterknik welke niet meer zo rond loopt als voorheen, maar spitser uitloopt als achterruitje; de L-vormige achterlichten, waarbij de L-vorm driedimensionaal in de unit benadrukt wordt in een meer rechthoekig gevormd lichtarmatuur, de nieren sterk vergroot en aan elkaar versmolten tot één element i.p.v. de twee losse niertjes en de lijn over de flank die toch zorgde voor de sportief elegante lijn die plaats heeft gemaakt voor een meer spierbundel look en dikker aangezette heupen, verder geaccentueerd door de extra hoogte aan gesloten koetswerk boven de achterwielkast en onder het achterruitje. Dat laatste zorgt er visueel echter ook voor dat het achterwiel kleiner oogt dan het voorwiel als je de auto van driekwart van voren bekijkt.
In het interieur is alles herkenbaar als de huidige moderne BMW. Geen nieuws onder de zon als je de meeste recente 5-, 6-, 1-, 2- en X-modellen al gezien en/of gereden hebt. Nieuw voor mij blijft toch nog wel het iDrive systeem. Is enerzijds logisch van opzet, maar de functies staan anderzijds nog wel op wat andere plaatsen en is het nog een beetje zoeken. De techniek gaat weer verder dan bij de F32 en niet alles vind ik persoonlijk even interessant. De rijhulpsystemen bijvoorbeeld gaan in tegen mijn wens tot een echte rijdersauto, voor mij zijn dat de zaken die als eerste uit gaan als we op pad zullen gaan. Al ben ik wel benieuwd hoe deze zijn doorontwikkeld.
De standaard sportstoelen zijn van een hoog niveau en bieden goed steun bij een eerste keer proefzitten. Bij de coupé is het echter ook mogelijk om de stoelen die in de M-modellen geleverd worden te bestellen. Deze uit één geheel gevormde stoelen v.w.b. hoofdsteun en rugleuning zien er in de basis wel geweldig uit, maar kosten een kleine mille extra en afhankelijk van de gekozen bekledingskleur nog een paar knaken meer omdat het dashboard in sommige gevallen ook nog op een andere wijze bekleed moet worden. Is het alleen die meerprijs waard? Ik denk het niet. De M-sportstoelen bieden naar mijn idee niet heel veel meer steun in zijdelingse richting; de rugleuning van de standaard sportstoelen bieden wellicht iets meer tegendruk als je er recht in gaat zitten en de zijwangen staan iets boller omhoog om je in dat opzicht beter vast te zetten.
Verder is de extra grootte in de lengterichting ten gunste van de passagiers op de achterbank gekomen. Ik zit bijvoorbeeld een stuk ruimer achter mezelf dan ik al deed in de F32 4er coupé (al zal ik daar eigenlijk nooit zitten…); de hoogte houdt wel iets minder over. De daklijn van de nieuwe 4er coupé loopt vlakker af ten opzichte van de oude en dat merk je vooral als je langer dan 1,80m bent.
De kofferbak is lekker ruim van opzet, maar persoonlijk mis ik al snel het vakje onder de vloer voor mijn bouwhelm en werkschoenen. Wel een minpuntje… Die uitlaatdemper met extra filters om de WLTP uitstoot zo laag mogelijk te laten uitkomen neemt daardoor denk ik teveel ruimte in om dat mogelijk te maken. Anders dan dat zie ik niet zo snel wat mij stoort of mist aan de auto als ik er om heen loop.
Kijken is leuk, maar eigenlijk ben ik veel benieuwder naar hoe de nieuwe 4 rijdt. Een afspraak is eigenlijk dan ook snel gemaakt en de auto is een week later, vandaag dus al beschikbaar om mee te nemen. De F32 440i die ik zelf rijdt is al helemaal geen straf om daar je dagelijkse en funkilometers mee af te leggen, maar gaandeweg is het onderstel wel softer geworden, ook in M-sport trim. Ik merkte zelf dat me dat toch wel begon te storen. BMW was het een beetje kwijt aan het raken als bouwer van rijdersauto’s. Met de LCI versie, die ik zelf rijdt hadden ze al een kleine stap terug in de juiste richting gemaakt maar ik miste daar de scherpte en dynamiek van de oude BMW’s die ik reed wel in. Hoe pakt zich dat uit bij “THE 4”?
Voor dit vergelijk probeer ik vooral appels met appels te vergelijken en daarom wel mooi dat ik mijn eigen 440i tegen de nieuwe M440i kan wegzetten. Het enige verschil daarbij is dat de nieuwe 440i in Europa en daarmee ook in Nederland enkel als vierwielaangedreven auto te koop is. Dat zorgt al voor extra gewicht en mogelijk ook een andere rijdynamiek, zoals dat bij de F32 440iX het geval is. De auto is vooral groter en zwaarder geworden. Pakken we de cijfers erbij dan is dat totaal 13cm langer, de wielbasis is met 4cm gegroeid en staat de auto voor ca. 3cm breder op de wielen en achter 2cm breder dan de F32. Het gewicht is met 1815kg dan ook dik 200kg zwaarder dan de F32 440i. Als dat maar enigszins dynamisch en lichtvoetig aan gaat voelen…
Ik draai de snelweg op vanaf de dealer voor de eerste relaxte kilometers om de boel een beetje warm te rijden, voordat ik ‘m wat meer uit ga proberen. De lange bocht van de A12 vanaf Veenendaal naar de A30 richting Barneveld gaat in ieder geval al met een groter gemak dan in mijn eigen auto en de snelheid loopt daar ook hoger op in de basis. Ondanks de licht vochtige ondergrond werkt hier denk ik de vierwielaandrijving wel mee in de grip en tractie in de lange doordraaier. Dit geeft al heel veel vertrouwen. Verder zit er veel rust in de auto en heb je nog minder dan in mijn eigen auto al het idee van snelheid. Iets wat wel een groot manco is van de moderne auto aan de ene kant, maar qua comfort als je veel lange afstanden maakt wel relaxt op de cruise control in alle rust.
Bij de derde afslag pak ik de bochtige binnendoorweggetjes hier in de buurt die ik maar al te goed ken en het scheelt dat het nog lekker rustig is. Vooral goed om de dynamische eigenschappen van een auto goed te kunnen beoordelen, al dan niet met een paar vloeiende en soms wat rottiger lopende drempels.
Qua rijden kun je al wel snel merken dat het een grote en zware auto is. Over de vloeiende drempels vertaald dat zich in een soeverein gemak waarmee je die obstakels neemt. De auto is geen moment nerveus en vervolgt eenvoudig zijn weg. Ook met het adaptief onderstel in Sport Plus (waar ik eigenlijk bijna de hele rit mee gereden heb) is voldoende comfortabel zodat deze drempels niet stoterig aanvoelen. Als het bochtiger wordt merk je wel, dat net als bij de G20 3er sedan, dat ook deze auto kleiner aanvoelt dan hij is. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor het hoge gewicht van de auto, waar je niet heel veel van merkt. Het doordrukken op de neus is er wel als je een bocht te krap en te snel instuurt net als bij de 440i, waar vooral de zwaardere zescilinder in de neus het grootste aandeel heeft in die beweging, maar deze wordt met de aandrijving op de vooras wel enigszins weggemoffeld. Lukt dat niet dan kun je dat de met de achterkant wel corrigeren. Ondanks de basis uitgelegd is als vierwielaandrijver heeft de auto toch voornamelijk het karakter van een achterwielaangedreven auto. Als het moet kun je ‘m dan ook wel makkelijk dwars krijgen, als je een paar hulpsystemen uit hebt staan. De voorwielen komen er in aandrijving slechts bij als het echt nodig is, maar je merkt daar weinig tot niets van als die aandrijving bijgeschakeld wordt.
In dynamisch opzicht mist de auto wel wat scherpte bij het sturen door snelle last wissels (snel links - rechts - links bijv.). Dan komt de massa toch wel om de hoek kijken en voelt de stuurinrichting ook wel iets wollig aan, ook in Sport Plus. Dat zou wel iets scherper mogen, maar aan de andere kant is de 4er ook geen hardcore sportwagen.
Bij het insturen van normale bochten is er eigenlijk niets te klagen. De auto stuurt wel precies in en eenmaal de bocht insturend blijft de auto ook wel echt goed zijn koers volgen. Zoals ik al aangaf was het wegdek vanochtend wat nat hier en daar. De auto, op de Goodyear Eagle F1’s (en vergelijkbaar met de Pilot Sport 4S banden op mijn auto) geeft de auto geen krimp en blijft koersvast, tenzij je het geheel gaat forceren. In dat geval komt de kont wel mooi gecontroleerd om en met het M-sperdifferentieel accelereer je vervolgens wel eenvoudig en hard de bocht uit met veel tractie. Wat mis ik zelf toch die optie, zeker als ik dit weer ervaar.
Het vernieuwde B58 motorblok met hybride turbo is wel een beest met 374PK (+8PK) en 500Nm (+11Nm) koppel. BMW is voor mijn gevoel wel conservatief in de acceleratiecijfers. De opgave van 4,5s naar de 100 kan wel de prullenbak in, want de auto voelt aan alles echt wel sneller (Matt van Carwow.com klokte al een 3,8sec op de sprint naar 100 en zit daarmee al dik in de M3/M4 regionen). Met een goede 1000km op de teller is de auto nog niet eens echt los gereden, maar voelt nu al sterk aan.
De M-sport remmen van de M440i hebben wel warmte nodig voordat ze echt goed werken; zeker bij koud lijkt het net of ze niet thuis zijn. Dat lijkt wel extremer het geval in vergelijk met de 440i van mij. Echter wanneer deze na een paar remacties op temperatuur komen krijgen ze die enorme massa wel snel en doelmatig afgeremd. Ik mis daarbij echter ook nog wel een bite bij het remmen, zoals ik die bij de 440i ook wel mis met de standaard remblokken. Daar zul je bij de lichtere 430i waarschijnlijk wel minder van merken., maar die heb ik nog niet kunnen beoordelen.
Qua speelsheid en rijdersauto is bijvoorbeeld de G29 Z4 M40i (die ik in de middag nog mee krijg) wel de leukere auto, maar dat is ook niet zo heel gek. Ik blijf het jammer vinden dat ze die niet als coupé leveren vanuit BMW, anders wist ik het wel en kan ik die paar praktische zaken wel missen denk ik…
Maar goed, de 4er coupé presenteert zich wel als een compacte en enigszins lichtvoetige auto als je de snelheid wat opvoert en dat is op zich erg knap, zodanig dat je het zeker zeer sportief mag noemen voor het type auto. Daarbij is het toch voornamelijk een heerlijke GT waar je ook nog wel op commando heel leuk mee kan rijden. De M440i is zeker t.o.v. mijn eigen 4er wel een stukken sportiever en dynamischer, zoals ik al zei ondanks de grootte. Dus zeker een hele verbetering. Ook op geluidsvlak klinkt deze auto echt veel aantrekkelijker en luider. De F32 440i was in die zin in ‘standaard’ uitlaattrim best braaf.
Op het laatste stuk terug naar de dealer nog even wat geëxperimenteerd met die actieve cruise control en Driving Plus assistent systemen. Normaal ben ik daar niet van, want ik ben van mening dat je als bestuurder vooral in de lead moet zijn, zeker als je een rijdersauto zoekt. Op de G2x 3er en de nieuwe 4er zijn deze systemen wel een megastap vooruit en intelligenter geworden, ten opzichte van die op de F3x modellen. Het instellen van de maximale snelheid op de cruisesnelheid heeft nu een extra functie waarmee je de actuele snelheid met een druk op de knop over kunt nemen die hij leest vanaf de borden (of uit het kaartmateriaal). Wil je iets vlotter ook geen probleem en kies je voor de ‘eigen snelheid’. Zo lang je het niet te gek maakt en tussen twee auto’s induikt met hogere snelheid remt de auto bij en voegt hij vloeiend in. Geef je richting om in te halen, dan weet de auto dat er weer gas bijgegeven kan worden, zonder eerst daadwerkelijk op de baan er naast te zitten. In dat opzciht werkt dat erg goed en zorgt dat wel voor een ontspannen manier van rijden op snelwegen met 100-limiet overdag in ons kikkerlandje.
Korte conclusie? Ofwel word ik hier hebberig van? Eigenlijk wel ja. Zeker als auto waar ik zelf het meest mee heb, nl. een sportieve coupé met GT eigenschappen als dagelijks inzetbaar vervoersmiddel. Sportwagens doen mijn hart ook wel sneller stromen, maar bieden vaak niet de praktische bruikbaarheid die deze auto wel geeft. Al noem ik maar iets eenvoudigs als een MTB achterin schuiven. Heb dit bij de M440i niet getest qua doorlaadbreedte, maar ik ga er even vanuit dat dit net zo gemakkelijk gaat. Boodschappen doen is ook geen enkel probleem. Op zich is dat geen reden voor mij om een dergelijke auto te laten staan, maar is wel een pluspunt als allround inzetbare (stuurmans)auto. Het enig grote nadeel is de prijs. In de spec vergelijkbaar met mijn eigen 440i zit je al snel op of net over de 100.000 euro en dat is echt een serieuze sloot geld. Echter een 430i komt in eenzelfde configuratie ook al makkelijk op de 80 mille. Echter zo lang het nog kan om allerlei redenen heeft de zescilinder wel mijn voorkeur. Deze klinkt alleen al beter, ook als luider en mooier dan mijn eigen 440i en loopt onvermoeibaar door, waarbij een viercilinder toch iets sneller op apegapen ligt ondanks dat daar ook meer dan fatsoenlijke prestaties uitgehaald kan worden, maar je mist vooral bovenin trekkracht. Het B58 lijkt mij dan ook het beste passen bij dit type auto en is in mijn ogen dat extra geld wel waard. Al wacht ik wel op de eerste jong gebruikte exemplaren… Laat maar afschrijven en doorkomen zou ik zeggen…
In ieder geval dank aan Ekris Veenendaal voor het beschikbaar stellen van de auto.
Alle foto’s zijn terug te vinden in het volgende album:
IMG_0804
IMG_0806
IMG_0809
IMG_0810
IMG_0814
IMG_0816
IMG_0817
IMG_0818
IMG_0820
IMG_0822
IMG_0823
IMG_0829
IMG_0831
IMG_0835
IMG_0837
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M4 Concept
Bijzonder mooi in die kleur. Zeg het nog maar eens.
Rechterdeur is Tesla style ingehangen.
Rechterdeur is Tesla style ingehangen.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
Kleur mooi, wielen mogen echt groter en op het front alles wat nu mid grijs is naar 'zwart' zoals die op mijn foto's bij m'n dealer.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW M4 Concept
Mooi verslag, leuk om te lezen. Ik was verbaasd over je opmerking van het geluid. Ik dacht dat een OPF filter heel veel geluid weg filterde? Maar dat valt dus mee. Mooi!
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: BMW M4 Concept
Is dat het echte geluid van de motor of via de speakers ?
Een 1800kg auto zal heerlijk cruisen en voor dagelijks luxe van A naar B prima voldoen. Ik vind het een auto met teveel frutsel-details, verhouding achterwielen en carrosserie klopt voor mij persoonlijk niet. Voor dat bedrag ging ik toch echt winkelen voor wat anders.
Gr Ron
Een 1800kg auto zal heerlijk cruisen en voor dagelijks luxe van A naar B prima voldoen. Ik vind het een auto met teveel frutsel-details, verhouding achterwielen en carrosserie klopt voor mij persoonlijk niet. Voor dat bedrag ging ik toch echt winkelen voor wat anders.
Gr Ron
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M4 Concept
Vind het nog steeds geen schoonheid.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M4 Concept
Ik begin er al aan te wennen Ben alleen geen coupe fan.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M4 Concept
Die met dat uitbreiding shadowline hierboven is echt zoiets als:
Nee hoor, die gaat nooit wennen. De 3 en 5 serie wel netjes, maar voor de rest kan BMW mij niet meer bekoren.Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding
- Eeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW M4 Concept
En ook die zijn niet speciaal meer. De E34, E39 en E60 tijden zijn geweest.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M4 Concept
Die e60 hoort niet in het rijtje, toen de e60 uitkwam was er net zoveel hoon als nu over deze 4 serie
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M4 Concept
Hij bedoelde natuurlijk de E46 ;- )))) Maar toch blijft de E60 M5 wel iets aparts, voor mij althans.
Back on topic
Back on topic
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW M4 Concept
Kan hem ook echt niet mooi vinden. Dankzij die grille lijkt de voorkant plat, er zit geen mooie lijn/vorm in zoals bijv. bij Alfa. Daarnaast lijken de wielen veel te klein (ook al is dit wss al 19 of 20 inch?) door de hoge motorkap en het grote stuk plaatwerk boven de achterwielen. Nee... een misser, maar het zal het wel goed doen in landen als China, waar het vooral gaat om het opvallen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berrie en 419 gasten