BMW Connected vragen voor de geniussen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door veejay » 10 jun 2020, 16:11

Met belangstelling keek ik naar wat er allemaal wel niet mogelijk is met de huidige nieuwe BMW's in het kader van technologie.

Na het bestuderen van de BMW Connected portal zijn er toch wat vragen overgebleven waarvan ik denk dat men het hier wel weet. Vragen:

1. BMW drive recorder (Kun je onbeperkt lang opnemen of alleen 40 seconden?)
2. Adaptive onderstel (Zit deze alleen in G series of hebben nieuwere F series dat ook in de harware?, is dit niet te coderen als de hardware er al is?)
3. Wifi/Mobile hotspot (Kun je ook je eigen telefoon abbo gebruiken of moet je altijd via Deutsche Telekom)
4. Iconoc Sounds Sport (zijn dit dezelfde engine sounds als je bijvoorbeeld via Bimmercode kunt aanpassen?)

Alvast dank voor de inzichten.

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 440
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door Daan » 10 jun 2020, 18:52

Kan niet alles beantwoorden, maar doe een poging 😉

1. Alleen 40 seconden. De auto neemt in die tijd window continu op om altijd een incident te kunnen capturen. Je kunt echter ook manueel een 40 sec clip starten geloof ik.

2. Adaptief zijn andere dempers, dus niet achteraf te coderen.

3. Weet niet zeker, maar volgens mij moet je hiervoor een speciaal data abbo bij T-Mobile afsluiten.

4. Geen idee.

Daan...

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door Mark 320iS » 10 jun 2020, 20:18

Kan je vragen ook niet helemaal beantwoorden. 1 en 2 is idd wat Daan aangeeft. Voor 3 geldt dat het bij mij inderdaad via een t-mobile abo van BMW loopt, zat bij prijs inbegrepen. Volgens mij is het zo dat als je gewoon verbind met je telefoon en je dezelfde functionaliteiten hebt, maar dat dan de data natuurlijk verbruikt wordt via je telefoonabonnement.

Met 4 ben ik helemaal niet bekend, wat is dat?

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door veejay » 10 jun 2020, 21:39

Aantekening 2020-06-10 213847.jpg
Aantekening 2020-06-10 213847.jpg (37.78 KiB) 12445 keer bekeken

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door veejay » 10 jun 2020, 21:41

449 euro voor achteraf adaptief onderstel, je hoeft er niet eens voor naar de dealer...
Aantekening 2020-06-10 214020.jpg
Aantekening 2020-06-10 214020.jpg (104.35 KiB) 12445 keer bekeken

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 440
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door Daan » 10 jun 2020, 22:26

Dit vind ik een wel heel dubieus verhaal, tenzij vers van de pers o.i.d. Om je dempers elektronisch op een andere karakteristiek te zetten, heb je ook extra hardware op of in de dempers nodig. Dit zit er nooit standaard in, ook niet met M onderstel.

Op de G20 met M onderstel zijn de dempers heel anders dan de dempers voor het adaptieve onderstel. Juist deze passieve M dempers zijn een nieuwe ontwikkeling en maken de auto o.a. een stuk beter op het sportieve vlak dan de F30 was. Zijn diverse verhandelingen over te vinden op het internet. Het adaptieve onderstel schijnt dezelfde hardware te zijn als dat onder de F30 is gemonteerd. Comfort stand is hierbij lekker voor de lange ritten, maar de Sport stand stelt teleur imho. Heb het zowel op mijn F30 als mijn F20 M135i gehad.

Daan...

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door veejay » 10 jun 2020, 23:21

Miscshien handig dat ik link erbij zet:

https://www.bmw-connecteddrive.nl/app/i ... rtal/store

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 440
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door Daan » 10 jun 2020, 23:37

Vanuit de link:

“ De hardware voor deze functie is al af-fabriek gratis in uw auto geïnstalleerd. Dit maakt u nog flexibeler in de configuratie van de auto.”

Hier wil ik het fijne wel van weten. Is compleet nieuw voor mij en moet bijna iets iets zijn mbt tot MJ 2021. Tenzij je wellicht al voor een M pakket met ditto onderstel hebt gekozen. Dan krijg je gewoon de verbeterde passieve dempers. Lijkt me sterk dat deze ineens gratis van ‘elektronische instelbaarheid’ zijn voorzien. Zo heb ik de mijne niet besteld in ieder geval 😉

Ik ga het zelf eens navragen bij de dealer binnenkort.

Daan...

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door Mark 320iS » 10 jun 2020, 23:43

Wat Daan aangeeft klopt idd, hardware van de adaptieve dempers is heel anders bij de G20/21. Ik heb eens ingelogd op de site (heb een G21) en ik zie de mogelijkheid ook staan, maar er staat bij 'niet beschikbaar voor uw auto', wellicht dat het bij andere modellen wel werkt, hetzelfde geld overigens voor die sound optie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door Arthur » 28 feb 2021, 12:40

M’n broer heeft net een 3 jaar oude 5-serie gekocht (niet bij de dealer) en daar loopt het Connected Package Professional van af. Via het ConnectedDrivePortal is dat te verlengen voor 209,- voor 12 maanden. Is zoiets ook te ‘coderen’? Of moeten dit soort dingen allemaal via de BMW Store?

Weet iemand ook zo wat er te coderen valt en wat alleen via die Store kan? Bij mijn eigen auto kan ik bv grootlichtassistent aanschaffen voor eenmalig 179,-. Mooier is via coderen voor ‘weinig’ :)

Mooier kunnen ze het niet maken, dieper bukken wel :coffee:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW Connected vragen voor de geniussen

Bericht door veejay » 01 mar 2021, 10:23

Heeft je broer een I-drive 6 of I-drive 7? Idrive 6 kun je het volgende via een Enet kabel zelf coderen (niet met Bimmercode of Cary maar speciale software die je van codeerbedrijven gemaild krijgt)
-Android mirror.
-Apple Carplay fullscreen.
-Lifetime FSC map updates.
-Video USB in motion unlock.

Ik denk dat die extra opties als grootlicht assistent of adaptieve demping voor de G series niet via coderen kan, althans ben het nergens tegengekomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JessieJ, Kadett, matthyssie, SlowCo, Spijkerhard, TLRS en 145 gasten