Ervaringen BMW hybride

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 14784
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: Z3Coupe + Z4Cabrio + 420GC
Locatie: Baarn

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Martijn_bmw » 18 dec 2019, 20:29

Vind dat wel een erg mooie 7 qua model, wat daarna komt daar in tegen... :bag:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Tommy » 23 jan 2020, 17:07

Pfoe, zag dat iemand in Belgie bij BR was geweest met z'n G20 330e en gewoon 429 pk en bijna 700 Nm uit een mapje, da's toch best wel serieus voor zo'n stekkerbak. Moet je niet te bang zijn voor garantieperikelen :-P

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12494
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Tristan » 23 jan 2020, 17:32

Dat is wel serieus. Dat is ruim 100pk / 200Nm meer dan wat men uit een F30 330e kan toveren.

Online
Kadett
Berichten: 1092
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Kadett » 23 jan 2020, 17:39

Tja voor hoelang? Paar keer een flinke sprint trekken en de accu is leeg. En sowieso.. je rijdt normaal dus eigenlijk in EV mode.... trap je een x het gas in schiet de B48 bij terwijl olie koud is. Iets zegt mij dat na de lease periode je het blok kan afschrijven.

Zeer milieuvriendelijk :)

Online
Wimo
Berichten: 1033
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Wimo » 23 jan 2020, 19:18

Dus BMW heeft met al die jaren ervaring niet nagedacht over mensen die gas geven? Bijzonder....

Online
Eric Z
Berichten: 2586
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Eric Z » 23 jan 2020, 19:20

Vast wel, maar de regelgeving niet. En om het gemiddelde van uitstoot niet te hoog te laten zijn moeten ze wel. Anders komt de EU even zeggen dat ze wat geld willen zien.

Online
Wimo
Berichten: 1033
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Wimo » 23 jan 2020, 19:28

Dus het is een tikkende tijdbom? Hebben al die hybrides daar last van? Niemand die nadenkt over een olieverwarmingsysteem of iets ander slims?

Bijzonder om bewust een klote product te maken met de EU regels als excuus...

Online
Eric Z
Berichten: 2586
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Eric Z » 23 jan 2020, 20:27

Olie verwarmen met elektra gaat de range nog beter van worden natuurlijk.
T zal vast niet meteen kapot gaan en ze zullen vast onderzocht hebben welke olie goed is hiervoor. Maar rustig op temperatuur komen is er niet bij.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12494
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 08:27

Nu 113k op de teller staan en loopt nog als een zonnetje. Je moet wel zien dat de elektro altijd ondersteuning geeft dus het motorblok ook iets minder hard hoeft te werken = minder slijtage. En begrijp dat BMW een speciale coating heeft gebruikt voor de cilinderwanden om slijtage bij koude motor te verminderen. Overigens bij volgas bij koude motor heeft de motorblok niet meteen al zijn vermogen vrij en geeft de elektromotor tijdelijk extra vermogen. Dus er is zeker wel over nagedacht.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12494
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 08:30

Overigens lees ik dat de G20 330e het blok heeft van de 330i en niet de 320i (zoals in de F30 330e). Dus dat betekend dat het blok na tuning al 310pk en 470nm heeft. Tel daar de elektomotor bij op en dan kom je idd op 400pk uit.

Rnd
Berichten: 1525
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Rnd » 24 jan 2020, 08:51

@Tristan: neem jij na deze weer een hybride?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12494
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 09:01

Nee, denk het niet. Bijtelling voordeel is weg. Heeft op zich wel voordelen zoals exta koppel, verwarmen/koelen op afstand, beter verbruik etc. Nadeel is wel toegenomen gewicht. Maar denk dat volgende auto iets sportiever wordt met een leuker blok. :)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 1550
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door alt » 24 jan 2020, 10:02

Ik heb een paar maanden een Volvo hybride gehad, wat mij opviel dat de ice om de haverklap bij sprong.
Vooral bij een koude motor, wat impliceert dat de ice heel lang werk heeft om op te warmen omdat de ice continue uit & aan ging.
Er is mij verteld, dat een koude start 60 km's slijtage geeft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 29135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Arthur » 24 jan 2020, 11:18

Zouden dan al die merken met zulke hybrides daar niet over nagedacht hebben? Best wel apart. Kan me het eigenlijk niet voorstellen van niet.

Online
Wimo
Berichten: 1033
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Wimo » 24 jan 2020, 11:29

Dat is mijn punt.. ik kan het me ook niet voorstellen. Daarnaast is hybrid de toekomst .. je zal het meer en meer zien.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12494
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 11:33

alt schreef:
24 jan 2020, 10:02
Er is mij verteld, dat een koude start 60 km's slijtage geeft.
Nou, dan is het wachten tot mijn ICE klapt. Dan staat theoretische een paar miljoen km op de teller wegens de ontelbare malen koude start.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Robin » 24 jan 2020, 12:09

Tristan schreef:
24 jan 2020, 11:33
alt schreef:
24 jan 2020, 10:02
Er is mij verteld, dat een koude start 60 km's slijtage geeft.
Nou, dan is het wachten tot mijn ICE klapt. Dan staat theoretische een paar miljoen km op de teller wegens de ontelbare malen koude start.
Ha inderdaad. Koude starts zijn niet toppie voor 'n motor, maar elke nieuwe start is 'n koude start toch 's ochtend's nietwaar?

Stel 'n auto heeft 30k km gelopen. Als je dan (voorbeeld) denkt dat elke rit 50km gem was, deel je 30.000 door 50=600 keer 'koud' gestart. Misschien niet helemaal eerlijk, maken we er 400 keer van, maal 60(km) slijtage= 24000 extra slijtage kms op 'n km stand van 30000km???

Online
Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: Te veel.
Locatie: Arkelstad: M3P, M3, 323ti, Clubman D, Beetle Cabrio, 850 T5-R, PHEV3, A2 (te koop), ex-MX-5, ex-M3

Re: Ervaringen BMW hybride

Bericht door Spijkerhard » 24 jan 2020, 20:24

Oudere info.
Moderne olie heeft tegenwoordig koud en warm dezelfde viscositeit.
Als al het materiaal nog niet warm is, is er wat extra ruimte tussen cilinder en wand, maar ook die marges zijn veel beter door moderne materialen en productie technieken.
Tenslotte neemt de elektromotor veel (lage versnelling) krachten op zich, waardoor de leibaankrachten veel lager zijn.

Ik wil niet zeggen dat koud starten beter is voor de motor, maar er zijn ook positieve elementen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wimo en 42 gasten