Porsche Taycan

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18430
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Porsche Taycan

Bericht door Tom » 26 aug 2019, 13:10

Had nog geen eigen topic.

Afbeelding

Afbeelding

Net bekend geworden:
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18440.html
Ring doet ie in 7:42.
Dus twee seconden trager dan een Megane RS.

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2795
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: Porsche Taycan

Bericht door Jussi » 26 aug 2019, 13:23

Ik vind het interieur alvast super tegenover het andere elektrische spul.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 6983
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche Taycan

Bericht door Riceaux » 26 aug 2019, 13:26

Ik vind ‘m tof!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: Porsche Taycan

Bericht door Jan Terwolde » 26 aug 2019, 13:27

Je zou zeggen dat met >600pk en vierwielaandrijving hij wel wat sneller als de Megane RS zou mogen zijn toch...

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: Porsche Taycan

Bericht door Jan Terwolde » 26 aug 2019, 13:27

Al zou ik hem ook graag willen hebben natuurlijk!

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18430
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche Taycan

Bericht door Tom » 26 aug 2019, 13:34

Interieur inderdaad top!
Jan Terwolde schreef:
26 aug 2019, 13:27
Je zou zeggen dat met >600pk en vierwielaandrijving hij wel wat sneller als de Megane RS zou mogen zijn toch...
Ja, het is snel maar had ook sneller verwacht...

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8459
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin Hartog » 26 aug 2019, 13:35

Paar weken terug bij Ingolstadt op de snelweg gespot, ding spoot echt weg, bloedsnel.

Ben benieuwd hoe hij er zonder camo uit ziet. :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35532
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin » 26 aug 2019, 13:36

Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)

Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 16071
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Auto: FoFo
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Porsche Taycan

Bericht door JP » 26 aug 2019, 13:49

Hier gaat mijn ev-hart toch wel even sneller van kloppen. Totdat ‘ie weer opgeladen moet worden.

Onthulling op de IAA ?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: Porsche Taycan

Bericht door Jan Terwolde » 26 aug 2019, 13:58

Robin schreef:
26 aug 2019, 13:36
Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)

Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 28174
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche Taycan

Bericht door Arthur » 26 aug 2019, 14:00

Ja, hallo... Tesla is ook wel de heilige graal hè.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35532
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin » 26 aug 2019, 14:04

Jan Terwolde schreef:
26 aug 2019, 13:58
Robin schreef:
26 aug 2019, 13:36
Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)

Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)

Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.

(We hebben 't niet over accelleraties etc)

Online
Wimo
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Porsche Taycan

Bericht door Wimo » 26 aug 2019, 14:09

Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.

Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..

@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35532
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin » 26 aug 2019, 14:12

Wimo schreef:
26 aug 2019, 14:09
Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.

Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..

@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
Dan zet ik Autoweek bij jou in 't rijtje :)

Online
Wimo
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Porsche Taycan

Bericht door Wimo » 26 aug 2019, 14:13

Het was helaas iemand anders op dit forum die de uitspraak maakte, je laat jezelf wederom kennen.

Verder ben ik benieuwd naar de ultieme DF guilty pleasure.. een BMW EV. :lezen:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35532
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin » 26 aug 2019, 14:17

Helaas? Ik heb de 'test' gezien en je merkt gewoon aan die tester dat hij met moeite en eigenlijk liever niet de Tesla als betere vervoermiddel ziet, alsof hij betaald wordt door xxxxx:)

Dus ik ben t met Hanz eensch en ook met die tester betr massa, waar t ook zit, massa is massa:)

Online
Wimo
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Porsche Taycan

Bericht door Wimo » 26 aug 2019, 14:24

Ik zie gewoon een test met iemand die de voor en nadelen ziet.. en uiteindelijk vrij enthousiast aangeeft (7:28) wat ik ook ervaar.. Een EV heeft gewoon het comfort van een stille ,krachtige aandrijflijn.

Massa is helaas een compromis.. Knap wat Porsche hier doet.
Laatst gewijzigd door Wimo op 26 aug 2019, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: Porsche Taycan

Bericht door Jan Terwolde » 26 aug 2019, 14:24

Robin schreef:
26 aug 2019, 14:04
Jan Terwolde schreef:
26 aug 2019, 13:58
Robin schreef:
26 aug 2019, 13:36
Omdat de Megane ongeveer 'de helft' weegt van de wonderschone Taycan (bij wijze van spreken)

Heel mooie kar! En daar wil ik 't voor nu even bij laten:)
Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)

Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.

(We hebben 't niet over accelleraties etc)
Klopt maar dit is een Porsche dus die moet het toch zeker goed door de bocht gaan..
En over het algemeen zijn auto's die 2 keer zo zwaar zijn, en twee keer zoveel vermogen hebben wel sneller op de ring toch?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 16071
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Auto: FoFo
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Porsche Taycan

Bericht door JP » 26 aug 2019, 14:26

Wimo schreef:
26 aug 2019, 14:09
Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.

Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..

@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
Het is officieel: Ford en Volkswagen gaan op diverse vlakken uitgebreid samenwerken. De twee bedrijven gaan niet alleen samen aan de slag met bedrijfswagens, maar vinden elkaar ook op het terrein van elektrische en autonome auto's.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... en-elkaar/

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18430
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche Taycan

Bericht door Tom » 26 aug 2019, 14:26

Robin schreef:
26 aug 2019, 14:17

Dus ik ben t met Hanz eensch en ook met die tester betr massa, waar t ook zit, massa is massa:)
Nou ja het maakt natuurlijk wel uit waar het gewicht zit. In de F1 rijden ze ook niet met SUV's rond :)
Al kan ik niet goed inschatten hoe het zich tot elkaar verhoud.

Blijft natuurlijk zo dat EV's veel wegen.
Maar kijk ik naar de Megane RS, die heeft 300pk uit een 1.8je op de voorwielen. Taycan weegt 2x zoveel maar heeft ook 2x het vermogen + altijd koppel + AWD + investeringen van miljarden. Dan valt die tijd mij ook wat tegen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35532
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin » 26 aug 2019, 14:27

Jan Terwolde schreef:
26 aug 2019, 14:24
Robin schreef:
26 aug 2019, 14:04
Jan Terwolde schreef:
26 aug 2019, 13:58


Alsnog. Als je ziet wat Tesla's doen op het circuit. Niet de Nurburgring dan omdat die te lang is..
Het gewicht van de accu's zit erg laag dus zou minder uit moeten maken lijkt mij.
Gewicht zit laag, klopt, maar extra gewicht is extra gewicht. You cannot change /defy the laws of physics ofzo:)

Aldus Autoweek is 'n nieuwe rwd 330i veel meer 'n bochtenridder/agiler dan 'n AWD Model 3 LR vanwege één ding, minder massa.

(We hebben 't niet over accelleraties etc)
Klopt maar dit is een Porsche dus die moet het toch zeker goed door de bocht gaan..
En over het algemeen zijn auto's die 2 keer zo zwaar zijn, en twee keer zoveel vermogen hebben wel sneller op de ring toch?
Wel mee eens en: Het is een Porsche inderdaad, en in mijn ogen 'het merk' überhaupt, geen twijfel, maar ook Porsche is geen God:)

De snelste wagen tot voor kort(paar jaar terug) was toch 'n Radical ding? Nu zijn 't GT2RS en Aventador ding , beide >1500kg dacht ik?

Maar een Taycan weegt 2200kg? Da's even wat anders.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 16071
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Auto: FoFo
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Porsche Taycan

Bericht door JP » 26 aug 2019, 14:29

Nu dacht ik altijd dat de Taycan uit het formaat Cayman kwam. Potatoe, potátoe......

Schijnt gewoon een volwassen 4 deurs te worden. Ja, een Panamera weeg al gauw 2 ton.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35532
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Porsche Taycan

Bericht door Robin » 26 aug 2019, 14:29

Tom schreef:
26 aug 2019, 14:26
Robin schreef:
26 aug 2019, 14:17

Dus ik ben t met Hanz eensch en ook met die tester betr massa, waar t ook zit, massa is massa:)
Nou ja het maakt natuurlijk wel uit waar het gewicht zit.
Dat is zo, maar:
Het gaat erom dat als er 400/500kg méér gewicht is tov ICE concurrent ook al is 't tussen de wielen en op 't laagste punt, dat fysiek tóch minder goed is dan gewoon géén 4/500kg meergewicht. Natuurlijk:)

Online
Wimo
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Porsche Taycan

Bericht door Wimo » 26 aug 2019, 14:32

JP schreef:
26 aug 2019, 14:26
Wimo schreef:
26 aug 2019, 14:09
Dit kan toch helemaal niks zijn? Sta je dan met je Porsche van 200k+ een kabel in te prikken terwijl het regent .. 15x laden voordat je op de ring bent. En dan, daar 30min stilstaan na 1 rondje ? Nee, dit kan alleen maar een flop worden.

Waar zou VAG de accu's vandaan halen? Las ergens iets over een fabriek in Duitsland waar een miljard voor was gereserveerd..

@Robin, Autoweek moet je niet te serieus nemen.. die snappen er ook niks van begreep ik van de wijzen.
Het is officieel: Ford en Volkswagen gaan op diverse vlakken uitgebreid samenwerken. De twee bedrijven gaan niet alleen samen aan de slag met bedrijfswagens, maar vinden elkaar ook op het terrein van elektrische en autonome auto's.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... en-elkaar/
Zal even zoeken maar meen dat ook VW zelf een fabriek wil bouwen nadat de deal met LG niet helemaal lekker is afgelopen.. Wel mooi dat Duitsland (waarschijnlijk) de eerste Europese gigafactory krijgt en een fabriek voor accu's van VAG.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25221
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche Taycan

Bericht door romo » 26 aug 2019, 14:34

Massa is alles bepalend

Massa heeft massatraagheid/Inertie

Dat weten we toch?

Dat ding doet >2200kg, 600 pk,ja dat wil niet echt lekker door een bocht, in die zin is die tijd best knap !

Een 718 GT4 1400kg of zo, 420 pk doet de ring in 7.28, das dan nog knapper :lol:

Taycan interieur is echt pure SF, voor de rest laat maar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], bm-dub, Danish en 45 gasten