Waarop letten bij aanschaf X5 pagina 5
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
In de tijd dat ik een Megane 1.5 dCi reed, had een vriend van mij een Golf VII 1.6 TDI. Waar ik echt lomp reed en nooit wat had, reed hij best netjes en had altijd wel wat met de Golf. Olieverbruik, div sensoren die het begaven en de auto in noodloop lieten lopen, EGR 2x stuk, Roetfilter 1x, turbo 2x, gewoon ellende. Is misschien niet helemaal te vergelijken maar ergens ook wel; de kwaliteit van VAG is gewoon om te janken.
-
Online
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Over de 1.5 dCi kunnen ook boekwerken geschreven worden. Die heeft in tot 2009 ook flink gezeik gehad met lagerschalen die te snel sleten.eBoonstra schreef: ↑23 jul 2019, 19:13 In de tijd dat ik een Megane 1.5 dCi reed, had een vriend van mij een Golf VII 1.6 TDI. Waar ik echt lomp reed en nooit wat had, reed hij best netjes en had altijd wel wat met de Golf. Olieverbruik, div sensoren die het begaven en de auto in noodloop lieten lopen, EGR 2x stuk, Roetfilter 1x, turbo 2x, gewoon ellende. Is misschien niet helemaal te vergelijken maar ergens ook wel; de kwaliteit van VAG is gewoon om te janken.
Maar de 1.6 TDI is niet het huzaren stukje van VAG. De 2.0 TDI van de laatste jaren is wat dat betreft een degelijk blok.
-
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Die grote SUV’s zijn nooit probleemloos, maakt niet uit welk merk.
Is gewoon veel auto, veel mechaniek, kan allemaal kapot... en dat gaat het ook ooit...
Alles is ook duur aan zo’n kar.
Is gewoon veel auto, veel mechaniek, kan allemaal kapot... en dat gaat het ook ooit...
Alles is ook duur aan zo’n kar.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Is ook zeker zo, maar toch zijn er ook daarin wel verschillen per merk.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Veel voorkomende slijtage delen ze allemaal als ze ouder worden, tussenbak, differentieel voor, luchtvering, af en toe een automaat bak, tot 150.000km niks aan de hand, daarna begint het...
- Luco
- Berichten: 27810
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
gewoon dikke x5 of x6 nemen
- Luco
- Berichten: 27810
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Trouwens ook dik aan de prijs die Q7, 36k voor een 2011
je mag wel rijden in de 40d hoor david
je mag wel rijden in de 40d hoor david
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Tuinhuis op wielen.....brrrrr wat is zo’n ding toch lelijk.
-
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
- Luco
- Berichten: 27810
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
ja de x5 40d van mij is ook van 2011 en was 22k
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Gewoon een Escalade of Yukon halen. Ford Expedition kan ook nog. Als je een grote SUV wilt moet je het goed doen ook.
- Luco
- Berichten: 27810
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- JP
- Berichten: 31036
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Dikke Kodiaq natuurlijk.
- JP
- Berichten: 31036
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Moet hij een proefkonijn worden met die nieuwe 1.5 TSi ?
- RS-Ron
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Dat wordt ik als het goed is......... met DSG, om het spannend te maken
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
1.6 TDI, na 35k en 2.5 jaar ging de eerste verstuiver. Twee jaar later zijn ze allemaal aan de beurt geweest.. 0 coulance. 1.8a6 olieverbruik extreem, 0 coulance. Nooit meer VAG.Kadett schreef: ↑23 jul 2019, 19:22Over de 1.5 dCi kunnen ook boekwerken geschreven worden. Die heeft in tot 2009 ook flink gezeik gehad met lagerschalen die te snel sleten.eBoonstra schreef: ↑23 jul 2019, 19:13 In de tijd dat ik een Megane 1.5 dCi reed, had een vriend van mij een Golf VII 1.6 TDI. Waar ik echt lomp reed en nooit wat had, reed hij best netjes en had altijd wel wat met de Golf. Olieverbruik, div sensoren die het begaven en de auto in noodloop lieten lopen, EGR 2x stuk, Roetfilter 1x, turbo 2x, gewoon ellende. Is misschien niet helemaal te vergelijken maar ergens ook wel; de kwaliteit van VAG is gewoon om te janken.
Maar de 1.6 TDI is niet het huzaren stukje van VAG. De 2.0 TDI van de laatste jaren is wat dat betreft een degelijk blok.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
De eerste Renault K9K is zeker geen juweel, integendeel. Had zelf een uit 2013 en die was fantastisch. Bijna altijd volgas, warmdraaien was nooit haalbaar (woonde destijds vlakbij de snelweg) en turbo na laten draaien had ik op mijn manier ook nooit tijd voor. Bij 277dkm weg gedaan. Één keer een injector stuk gehad, maar toen reed ik ook al 60dkm over de beurt heen en was het dieselfilter gaar geworden. Verder heeft ‘ie mij nooit laten staan. Helemaal top.Kadett schreef: ↑23 jul 2019, 19:22Over de 1.5 dCi kunnen ook boekwerken geschreven worden. Die heeft in tot 2009 ook flink gezeik gehad met lagerschalen die te snel sleten.eBoonstra schreef: ↑23 jul 2019, 19:13 In de tijd dat ik een Megane 1.5 dCi reed, had een vriend van mij een Golf VII 1.6 TDI. Waar ik echt lomp reed en nooit wat had, reed hij best netjes en had altijd wel wat met de Golf. Olieverbruik, div sensoren die het begaven en de auto in noodloop lieten lopen, EGR 2x stuk, Roetfilter 1x, turbo 2x, gewoon ellende. Is misschien niet helemaal te vergelijken maar ergens ook wel; de kwaliteit van VAG is gewoon om te janken.
Maar de 1.6 TDI is niet het huzaren stukje van VAG. De 2.0 TDI van de laatste jaren is wat dat betreft een degelijk blok.
- Rogerb
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Wanneer het niet kapot is dan rijd het goed...maar wat je voorbij ziet komen aan koppelingen,electronica of hele bakken die kapot gaan pffMartin van der Zwaard schreef: ↑24 jul 2019, 08:31DSG
Wat een rommel is dat zeg. Ik snap niet dat ze die zooi überhaupt nog durven te verkopen.
Had hier een tijd geleden nog een A7 TDi Bitturbo, hield er ineens mee op met 140 op de snelweg mee op. 6x verstuiver,motorcomputer en nog wat klein grut en gewoon 8 K! verder, dan rijd je een Audi A7 van 4 jaar oud met 120k op de teller..
Overigens ook een klant met de 3.0 tfsi in een A6 met een liter op 800km olieverbruik, gaat nu voor revisie
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
Is zo'n alu blok nog te reviseren dan? Ik weet wel dat ze gebruikt niet te krijgen zijn.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
beetje offtopic, maar de 1.6tdi zit tegenwoordig garantie op de verstuivers tot 2 jaar naar de "sjoemelsoftwareupdate" ongeacht km stand/leeftijd. dit geldt ook voor veel egr-kleppen die sneuvelen in die periode.
de Dsg bakken kennen wij geen buitensporige klachten mee, komt wel vaak voor dat velen de onderhoudstermijnen voor wisselen bak olie overslaan. de mechatronics willen soms problemen geven maar zijn goed te repareren tegenwoordig. koppelingsplaten slijten over het algemeen wel sneller dan bij een handbak maar min. 150.000km is geen enkel probleem. slecht onderhoud en tuning verkort alle levensduur wel gigantisch maar dat is logisch
de Dsg bakken kennen wij geen buitensporige klachten mee, komt wel vaak voor dat velen de onderhoudstermijnen voor wisselen bak olie overslaan. de mechatronics willen soms problemen geven maar zijn goed te repareren tegenwoordig. koppelingsplaten slijten over het algemeen wel sneller dan bij een handbak maar min. 150.000km is geen enkel probleem. slecht onderhoud en tuning verkort alle levensduur wel gigantisch maar dat is logisch
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Waarop letten bij aanschaf Q7 3.0 TFSI
De DSG van een collega zijn schoonpa heeft sinds nieuw binnen 60.000km al een nieuwe koppeling gehad en onlangs gezeik waarop een andere olie en software is gebruikt. Wel weer 500,- verder en geen garantie natuurlijk. Het lijkt nu goed trouwens.