Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Power BEV, zo noemt BMW een lichtgecamoufleerde 5 Serie met elektrische aandrijflijn. De auto werd in een donker hoekje tijdens het #NEXTGen event gepresenteerd. Onderhuids schuilen nieuwe technologieën waarmee BMW de wereld toont flinke stappen te zetten op het gebied van EV's.
Meer lezen en bron: https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/d ... spartandhp
Meer lezen en bron: https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/d ... spartandhp
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
De droom van iedere vrouw...
-
- Berichten: 51393
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
5300 lbs weegt hij hahaha ha
Da's net zoveel als m'n M2C.
Da's net zoveel als m'n M2C.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Gelukkig zien de auto’s er niet uit als een hypermoderne stofzuiger..!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
-
- Berichten: 51393
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Stoere foto wel, lijkt wel zo'n Manta die ook zo in de kont hing(hou ik van)
Hij wil natuurlijk eerder dan die Teslas bij 't volgende laadstation zijn:)
Hij wil natuurlijk eerder dan die Teslas bij 't volgende laadstation zijn:)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes
-
- Berichten: 51393
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Vind ik niet een smoes. In-exterieur is wel een ding uiteraard
Tesla is voor mij verschrikkelijk (waarbij ik niets wil af doen aan de prestaties)
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Waar het naar toegaat;
- alles word hybride /EV
- die karren doen qua prestaties niets voor elkaar onder, niet in acceleratie, niet in laadtijden en of actie radius
- onderscheidend zijn dan looks, in-exterieur, onderstel kwaliteit
Nou als ik dan over moet, dan kies ik daar dus op.
Maar nu zit ik nog in de uitstel en verdringings mode
- alles word hybride /EV
- die karren doen qua prestaties niets voor elkaar onder, niet in acceleratie, niet in laadtijden en of actie radius
- onderscheidend zijn dan looks, in-exterieur, onderstel kwaliteit
Nou als ik dan over moet, dan kies ik daar dus op.
Maar nu zit ik nog in de uitstel en verdringings mode
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
-
Online
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Waarom zou er geen verschil zijn in prestaties van ev motoren en accu's ? De techniek kan toch net zo goed of slecht zijn zoals je ook verschillen ziet bij brandstofmotoren ?
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Dat verschil zal er zeker zijn om ook verschillende prijsklasses te kunnen aanbieden.
Bij EV is het veel makkelijker om prestaties van verschillende merken overeen te laten komen dan bij ICE
Het pure onderscheidend vermogen motoren technisch gesproken gaat verdwijnen, dat is bij ICE meer merkspecifiek.
Bij EV is het veel makkelijker om prestaties van verschillende merken overeen te laten komen dan bij ICE
Het pure onderscheidend vermogen motoren technisch gesproken gaat verdwijnen, dat is bij ICE meer merkspecifiek.
-
Online
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Dat is bij ice motoren ook zo . Iedereen kan dezelfde 1.5 3 cilinder maken.. net zo eenvoudig. Doen ze toch ook niet ? Kijk naar de jaguar motoren en de Tesla's . Beide ev, compleet andere techniek op vele fronten.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Veel ICE motoren zijn daarom samen ontwikkeld, kostenplaatje uiteraard, voor EV zal het nog goedkoper zijn.
Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.
Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.
Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.
Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Beide hebben jullie gelijk, maar EV staat nog in de kinderschoenen en Jaguar wilde gewoon snel iets in productie nemen. Tesla heeft een voorsprong van een paar jaar.
Een ICE motor bestaat uit veel meer research, onderdelen en zit complexer in elkaar. Meer vermogen eruit halen zonder in te leveren op betrouwbaarheid is een grote kunst en vereist een groter blok met meer cilinders. Dat zijn dingen die nu niet voor elk merk weggelegd zijn, daar zijn grote investeringen voor nodig.
Bij EV is de hoeveelheid vermogen gewoon software: meer vermogen is kleinere actieradius, maar daar kun je weer accu's tegenover zetten. De onderlinge verschillen tussen merken zullen veel kleiner zijn en zelfs een klein merk of start-up kan zonder veel moeite met hoge vermogens komen.
Een ICE motor bestaat uit veel meer research, onderdelen en zit complexer in elkaar. Meer vermogen eruit halen zonder in te leveren op betrouwbaarheid is een grote kunst en vereist een groter blok met meer cilinders. Dat zijn dingen die nu niet voor elk merk weggelegd zijn, daar zijn grote investeringen voor nodig.
Bij EV is de hoeveelheid vermogen gewoon software: meer vermogen is kleinere actieradius, maar daar kun je weer accu's tegenover zetten. De onderlinge verschillen tussen merken zullen veel kleiner zijn en zelfs een klein merk of start-up kan zonder veel moeite met hoge vermogens komen.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Dat is wat ik zeg!
-
- Berichten: 51393
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Massa/kg, hoge vermogens is idd kleine actiradius.
Er moet gewoon 'n <1500kg wegend EV rwd kanon-die er leuk uitziet- komen van wat mij betreft Zastava/KIA boeit niet die wél 500km op 'n normale lading kan en als je 'gas' geeft wordt 't 300 en die binnen 5 minuten volgeladen is. Voor pakweg 100k euros.
Ja dat is 'n moeilijk verlanglijstje.
WN=Wordt niks.
Er moet gewoon 'n <1500kg wegend EV rwd kanon-die er leuk uitziet- komen van wat mij betreft Zastava/KIA boeit niet die wél 500km op 'n normale lading kan en als je 'gas' geeft wordt 't 300 en die binnen 5 minuten volgeladen is. Voor pakweg 100k euros.
Ja dat is 'n moeilijk verlanglijstje.
WN=Wordt niks.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Dan komt de vraag snel naar voren of motoren in de toekomst nog wel door de autofabrikanten zelf worden gebouwd en ontwikkeld. Ontwikkeling en productie van veel elektrische systemen worden nu ook al uitbesteed. Waarom dan ook niet de aandrijflijn?Tom schreef: ↑30 jun 2019, 11:22 Beide hebben jullie gelijk, maar EV staat nog in de kinderschoenen en Jaguar wilde gewoon snel iets in productie nemen. Tesla heeft een voorsprong van een paar jaar.
Een ICE motor bestaat uit veel meer research, onderdelen en zit complexer in elkaar. Meer vermogen eruit halen zonder in te leveren op betrouwbaarheid is een grote kunst en vereist een groter blok met meer cilinders. Dat zijn dingen die nu niet voor elk merk weggelegd zijn, daar zijn grote investeringen voor nodig.
Bij EV is de hoeveelheid vermogen gewoon software: meer vermogen is kleinere actieradius, maar daar kun je weer accu's tegenover zetten. De onderlinge verschillen tussen merken zullen veel kleiner zijn en zelfs een klein merk of start-up kan zonder veel moeite met hoge vermogens komen.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
-
- Berichten: 51393
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Laat mij even genuanceerd doen:)
IMHO:
Audi bouwt gewoon de aantrekkelijkste auto's, van binnen en van buiten(in mijn prijsrange)
Porsche bouwt gewoon de beste auto's überhaupt, maar 99% buiten mijn prijsrange
BMW bouwt nog geen handvol leuke rijdersauto's (meer) in of buiten mijn prijsrange
Nieuwe BMW's zien er vaak totaal niet uit, buiten de 3er en de 8er.
Mercedes heeft in vele segmenten spul waar je een blijere rijder van wordt(interieur en looks)
Tesla is qua EV jaren vooruit op de rest, maar is geen echte autobouwer plus heeft een nogal non design in 't algemeen.
Een mainstream merk als VW/Toyota/Renault moet binnen 1 jaar een vlot uitziende snelladende goed/sportief rijdende PRODUCTIERIJPE EV uit gaan brengen.
Deze moet zéker de 30 mille niet gaan passeren in NL.
De 0-100 prestaties waar Tesla zo beroemd om is boeit niet zo bij mainstream gebeuren, maar alles ronde de 6/7s is leuk natuurlijk. Ga er dus maar niet vanuit dat je bread en butter EV over 2 jaar in 4 naar de 100 sprint. 7/8s wordt de norm.
En lat but not least. De massa in kg van EV's is vaak (>)15% meer tov vergelijkbaar ICE auto's. Daar wordt amper met 'n woord over gerept want laag zwaartepunt etc etc. Dat is natuurlijk blij maken met een dooie mus, want you cannot defy physics.
IMHO:
Audi bouwt gewoon de aantrekkelijkste auto's, van binnen en van buiten(in mijn prijsrange)
Porsche bouwt gewoon de beste auto's überhaupt, maar 99% buiten mijn prijsrange
BMW bouwt nog geen handvol leuke rijdersauto's (meer) in of buiten mijn prijsrange
Nieuwe BMW's zien er vaak totaal niet uit, buiten de 3er en de 8er.
Mercedes heeft in vele segmenten spul waar je een blijere rijder van wordt(interieur en looks)
Tesla is qua EV jaren vooruit op de rest, maar is geen echte autobouwer plus heeft een nogal non design in 't algemeen.
Een mainstream merk als VW/Toyota/Renault moet binnen 1 jaar een vlot uitziende snelladende goed/sportief rijdende PRODUCTIERIJPE EV uit gaan brengen.
Deze moet zéker de 30 mille niet gaan passeren in NL.
De 0-100 prestaties waar Tesla zo beroemd om is boeit niet zo bij mainstream gebeuren, maar alles ronde de 6/7s is leuk natuurlijk. Ga er dus maar niet vanuit dat je bread en butter EV over 2 jaar in 4 naar de 100 sprint. 7/8s wordt de norm.
En lat but not least. De massa in kg van EV's is vaak (>)15% meer tov vergelijkbaar ICE auto's. Daar wordt amper met 'n woord over gerept want laag zwaartepunt etc etc. Dat is natuurlijk blij maken met een dooie mus, want you cannot defy physics.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn
Dat is wel een behoorlijke aanname dat ICE's veel meer variatie zullen kennen dan EV's. Ik wil het best geloven maar ik ben wel benieuwd wat je denkt dat de achterliggende reden is? Het tegenovergestelde kan namelijk ook waar zijn. Het maken van een goede EV (vergeet de accutechniek niet) is niet makkelijk, niet voor niets is er 10 jaar na de Tesla nog steeds vrij weinig op de markt en zijn er voldoende mislukte projecten. Misschien komt er zelfs daarom juist wel méér onderscheid en variatie dan bij ICE's: niet iedereen kan mee.romo schreef: ↑30 jun 2019, 11:18 Veel ICE motoren zijn daarom samen ontwikkeld, kostenplaatje uiteraard, voor EV zal het nog goedkoper zijn.
Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.
Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 437 gasten