BMW M8 en M8 competition

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Kadett
Berichten: 785
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Kadett » 03 nov 2019, 12:22

Probleem is dat BMW ook niet op hun achterhoofd gevallen is en de auto's met OPF tegenwoordig vaak uit 1 geheel gelast gedeelte bestaat. OPF ertussen uit betekent gaan zagen en lassen (of schuifstukken) . Maar dat kan je dus niet meer terugzettem bij eventuele garantie kwesties.

Dan nog de eventuele CEL codes.

Buiten de EU gaan wonen begint steeds een beter idee te worden :|

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 494
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Renault Clio IV RS

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door BamiesGTA » 03 nov 2019, 12:34

Oke dat is minder handig, maar natuurlijk geen groot probleem voor een beetje uitlaatshop.

Kreeg op mijn toenmalige Megane 3 RS ook een waarschuwing op het dasboard. Volledig milltek systeem van voor naar achter met 1 enkele 200 cell katalysator. Na wat warm rijden een 4 gasmeting gedaan en alsnog door de keuring.
Dit was nog voor een remap, als het goed is kunnen ze hem dan volledig wegschrijven. Al komt een volledig katloze natuurlijk nooit door de keuring.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1654
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Erik » 03 nov 2019, 16:28

Kadett schreef:
03 nov 2019, 12:22
Probleem is dat BMW ook niet op hun achterhoofd gevallen is en de auto's met OPF tegenwoordig vaak uit 1 geheel gelast gedeelte bestaat. OPF ertussen uit betekent gaan zagen en lassen (of schuifstukken) . Maar dat kan je dus niet meer terugzettem bij eventuele garantie kwesties.

Dan nog de eventuele CEL codes.

Buiten de EU gaan wonen begint steeds een beter idee te worden :|
Is allemaal op te lossen met een set links pipes en de Mannhart module.
Dan kan alles weer terug zoals origineel.
Persoonlijk vind ik dat als je wilt kloten aan je auto je dat gewoon moet doen en accepteren dat je garantie evt beperkt wordt.
Wil je dat niet, dan ga je ook niet lopen kloten. :mrgreen:

Kadett
Berichten: 785
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Kadett » 03 nov 2019, 17:11

Snap ik helemaal.... alleen bij de M2C zou ik er minder problemen mee hebben aangezien de S55 motor al helemaal uitontwikkeld is er heel veel mee gedaan is door tuners en relatief een veilige opstelling. De S63 had vanwege de hot v nog wat probleempjes in begin met koelleidingen en olie aanslag in de turboleiding. Weet niet of de laatste iteratie dit nu helemaal weg is of enkel wat minder snel.

Gijzert
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Gijzert » 03 nov 2019, 18:42

Welke beperking van de garantie willen ze er dan doordrukken met een andere auspuff?
Zeker als je er 1 onder zet die bmw zelf buiten de eu levert?

jacobt
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door jacobt » 03 nov 2019, 23:32

BamiesGTA schreef:
03 nov 2019, 12:34
Oke dat is minder handig, maar natuurlijk geen groot probleem voor een beetje uitlaatshop.

Kreeg op mijn toenmalige Megane 3 RS ook een waarschuwing op het dasboard. Volledig milltek systeem van voor naar achter met 1 enkele 200 cell katalysator. Na wat warm rijden een 4 gasmeting gedaan en alsnog door de keuring.
Dit was nog voor een remap, als het goed is kunnen ze hem dan volledig wegschrijven. Al komt een volledig katloze natuurlijk nooit door de keuring.
De jouw wel bekende (nu volledig katloze) rode Bmw 135i is goedgekeurd hoor, kan allemaal. Wel een goede tuner zoeken.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 494
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Renault Clio IV RS

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door BamiesGTA » 04 nov 2019, 09:06

Tenzij er een storing in de computer opduikt, dan doen ze een 4-gasmeting en dan denk ik dat de uitstoot iets te hoog is 😁

De RS werd afgekeurd met koude kat en na een rondje goed warmrijden goedgekeurd.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 4399
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Kasteel » 04 nov 2019, 09:41

Andre schreef:
05 aug 2019, 01:39

Bijv nieuwe Z4 formaat goed gewicht niet etc!
De Z4 M40i is volgens mij lichter dan een handbak M135i (f21) en 135kg lichter dan de huidige M2. Iemand van hier al eens mee gereden?

Andre
Berichten: 9922
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Andre » 04 nov 2019, 14:10

Een cabrio is altijd zwaarder. Dit is ook de reden waarom er van de nieuwe 2 serie geen cabrio versie meer komt. Het basis chassis word dan verstevigd. Vandaar dat de M2 relatief zwaar is.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1654
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Erik » 04 nov 2019, 18:27

Kadett schreef:
03 nov 2019, 17:11
Snap ik helemaal.... alleen bij de M2C zou ik er minder problemen mee hebben aangezien de S55 motor al helemaal uitontwikkeld is er heel veel mee gedaan is door tuners en relatief een veilige opstelling. De S63 had vanwege de hot v nog wat probleempjes in begin met koelleidingen en olie aanslag in de turboleiding. Weet niet of de laatste iteratie dit nu helemaal weg is of enkel wat minder snel.
S55 heeft dat crank pulley issue, standaard al. Mbt tuners, ik vind het rete gaaf allemaal, maar je hoort nooit dat het fout gaat. En dat gaat het dus wel. Helaas kan ik daar zelf over meepraten. Het gaat in grote getale mis zelfs. Ook bij de bekende grote merken jongens die een slechte dag hebben als ze geen 5 auto's voorzien hebben van een flash.

Een S55 motor komt op ca. 10k euro (wel gedeeltelijk hergebruik, maar nog steeds goedkoop eigenlijk), dus als je die vast opzij legt is dat gelijk je garantie :mrgreen:

Kadett
Berichten: 785
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Kadett » 04 nov 2019, 18:47

Ik doelde enkel op vervangen van uitlaat voor wat leuker geluid en dan ASD eruit coderen. Niet direct naar Mosselman/Beek etc om er 100pk bij te gooien.

OPF is gewoon een uitlaatkiller. De M3/4 klinker stuk beter dan de M2C. Dit zal bij de M8 niet heel anders zijn... die is ook nog eens een stuk stiller van binnen dus de ASD draait op volle toeren daarin :tooth:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 7905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Joop » 04 nov 2019, 21:39

Kasteel schreef:
04 nov 2019, 09:41
Andre schreef:
05 aug 2019, 01:39

Bijv nieuwe Z4 formaat goed gewicht niet etc!
De Z4 M40i is volgens mij lichter dan een handbak M135i (f21) en 135kg lichter dan de huidige M2. Iemand van hier al eens mee gereden?
Ik vond de Z4 M40i best wendbaar en redelijk lichtvoetig voor zover ik op een korte rit kon beoordelen. Het is zeker geen sportwagen, maar wel een sportievere GT tov mijn 4er.

De Zed is inderdaad een stuk lichter dan de M2 varianten:
Z4 M40i 1390kg (ZF8)
M2 1470kg (DCT7)
M2C 1525kg (DCT7)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1654
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M8 en M8 competition

Bericht door Erik » 04 nov 2019, 23:40

Kadett schreef:
04 nov 2019, 18:47
Ik doelde enkel op vervangen van uitlaat voor wat leuker geluid en dan ASD eruit coderen. Niet direct naar Mosselman/Beek etc om er 100pk bij te gooien.

OPF is gewoon een uitlaatkiller. De M3/4 klinker stuk beter dan de M2C. Dit zal bij de M8 niet heel anders zijn... die is ook nog eens een stuk stiller van binnen dus de ASD draait op volle toeren daarin :tooth:
Ik heb filmpjes gezien waarbij die OPF werd leeggemaakt.
De standaard uitlaat is dan opeens een brulpijp.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bm-dub, Danish, wjt en 46 gasten