Performance display BMW
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Performance display BMW
Theo Theo Theo vriend wat doe je jezelf allemaal aan man!
Ik had je nog zo gezegd direct naar Mosselman of EMS te gaan
Ok, het vermogens display, ik heb hem ook, hecht er weinig waarde aan, 2x naar gekeken, wat moet je ermee
Verschil e10 en ron102 is wel zichtbaar.
Verschil in koppel bij een vast staand rpm is ook wel te bepalen.
Geloof 15% verschil in de M tussen de e10 en ron102.
Kwestie van versnelling 3 kiezen, bij 4000rpm vol gas en met links remmen zodat hij op 4000rpm blijft.
Rollende rolling road dus. Niet goed voor je remmen. Niet goed voor je motor. Niet aan te bevelen.
De M3 gaan geloof ik naar 550ish pk met de juiste mods, denk wel dat ik ook die klokken winkel aan zou laten passen. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Trouwens, ik rijd laatste tijd regelmatig op e10, vooral als het kutweer is (denk laatste twee weken ca 1500 sneeuw kms moeten rijden)
In de sneeuw kan ik het koppel en vermogen toch niet kwijt, in D kost de E10 in de daluren momenteel ca. 1,20euro per liter
Wat betreft die display, je gaat voor Awron, verstandige keuze vind ik!
Ik had je nog zo gezegd direct naar Mosselman of EMS te gaan
Ok, het vermogens display, ik heb hem ook, hecht er weinig waarde aan, 2x naar gekeken, wat moet je ermee
Verschil e10 en ron102 is wel zichtbaar.
Verschil in koppel bij een vast staand rpm is ook wel te bepalen.
Geloof 15% verschil in de M tussen de e10 en ron102.
Kwestie van versnelling 3 kiezen, bij 4000rpm vol gas en met links remmen zodat hij op 4000rpm blijft.
Rollende rolling road dus. Niet goed voor je remmen. Niet goed voor je motor. Niet aan te bevelen.
De M3 gaan geloof ik naar 550ish pk met de juiste mods, denk wel dat ik ook die klokken winkel aan zou laten passen. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Trouwens, ik rijd laatste tijd regelmatig op e10, vooral als het kutweer is (denk laatste twee weken ca 1500 sneeuw kms moeten rijden)
In de sneeuw kan ik het koppel en vermogen toch niet kwijt, in D kost de E10 in de daluren momenteel ca. 1,20euro per liter
Wat betreft die display, je gaat voor Awron, verstandige keuze vind ik!
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Nick Doesburg heeft inmiddels de Drexler LSD gemonteerd. En het standaard open diff is schoongemaakt en opgeborgen. Bij verkoop van de auto kan deze er dan weer onder en kan de Drexler los verkocht worden. De eerste mod aan de auto die ook een investering is in de auto en die niet alleen maar kost.
Nu ik met de LSD heb gereden, realiseer ik me wat ik zonder heb gemist. Vandaag eindelijk droog weer. Was voorheen uit een bocht accelereren iedere keer een teleurstelling, nu met volle porrie kan ik de achterbanden in 1,2 en 3 volledig over de straat uitsmeren.
Zonder LSD zorgde ESP bij ingrijpen aleen voor doorlopend onbalans in het onderstel. Met LSD en in sportstand kan ik nu de achterkant met het stuur met tegenstuur stabiel opvangen. En wordt de auto de bocht uitgekatapuleerd.
Moet ik niet teveel doen, want de achterbanden gaan letterlijk in rook op.
Ook met acceleratie - tenminste de indruk dat deze - sneller is dan zonder LSD. Nu in de eerste 3 versnellingen op droog wegdek wielspin.
Just for the record 0-100 geprobeerd, maar kom niet onder de 4 seconden. Snel mee gestopt, meer spin dan acceleratie.
Wat meer zegt is de acceleratie 100-200, de eerste keer in 8 seconden en na meerdere runs 7,5 seconden.
Zie op de performance display dat na lange tijd rustig voortsukkelen met files en slecht weer, dat de ecu als het ware zich moet aanpassen.
Eerst 460 pk op display en met de runs oplopend naar 480 pik.
Leuk te weten maar niet meer iets om weer overnieuw te doen. Helemaal met stopwatch en de Arnheim - Oberhausen straight, die niet zo straight is met hoge snelheden. Om nog niet te spreken van het verkeer op de rechterbaan; dan ga ik gewoon van het gas af.
Al met al een inspannende excercitie, die niet voor herhaling vatbaar is.
Wat verbazingwekkend is, is de acceleratie boven de 200 km/u. 200-250 km/u in 7 seconden. Daarna blijft de auto ook hard door accelereren.
Verder geloof ik wel dat de auto makkelijk 300 haalt, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd en ga ik ook niet doen.
Het belangrijkste is, dat vermogen en onderstel nu optimaal zijn voor vermakelijke rondjes op de Ring.
(Alleen nieuwe banden nog, maar Michelin PS4 is er niet in 18 inch ; driewieler formaat voor Michelin?)
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Performance display BMW
...dat is serieus rap ! 100-200 in 7.5
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Performance display BMW
Zo dan, dat zijn serieuze cijfers. Een 991 Turbo S (580 pk) doet 100-200 in ongeveer 6,8 s dacht ik. Gelukkig nu ook een LSD erop. Auto is nu wel helemaal klaar toch? Veel plezier ermee.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Is wel op Competition 102 ron plus extra octaan booster.
Motor reageert heel sterk op octaan.
Denk dat ik misschien met wel meer dan 480 pk heb gereden maar digitale klokje eindigde bij 480 pk.
Op 98 ron doet de motor 460 pk en zal 100-200 meer 8+ seconden zijn.
Maar speciaal voor de metingen beetje vals gespeeld.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Performance display BMW
Heb ik nog niet gebruikt eerlijk gezegd. Ik heb nog garantie en wil die nog zo lang mogelijk in stand houden.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: Performance display BMW
Ik weet nog wel een leuke uitdaging voor je theo, om de getallen nog mooier te maken moet je gewicht van je auto afhalen, zware stoelen vervangen en waar mogelijk carbon ipv staal.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Performance display BMW
Dan gaat die onder de 6sec van 100-200 !
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Performance display BMW
Mooie waarden Theo 7.5 , red ik met mijn x-drive helaas niet ( 8.4 sec ) , in ieder geval veel veilige km , wat wordt trouwens je volgende Mod ? , wordt wel een hele complete auto zo van je
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Zal ongetwijfeld bijdragen aan een snellere auto. Maar wordt wel duur verhaal. Ik heb voor ogen om met dit huis-, tuin- en keuken modelletje tegen low-budget kosten een volwaardige M-performance BMW te scheppen.
Met de kosten van onderstel, remap en LSD - en de nog te vervangen banden - kost de 240 nog steeds minder dan een performance M2.
Denk dat qua rijden dat de 240 niet (veel) onderdoet voor de M2.
Wat wel blijft is het gemis van de M-uitstraling van een M2, maar aan de andere kant vind ik het Biedermann uiterlijk ook niet verkeerd.
Een wolf in schaapskleren kan voor vermakelijke momenten zorgen.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Volgende mod komt voorlopig nog niet. Ik wil eerst hiermee rijden en genieten.
Een volgende mod die wellicht later in aanmerking komt is een tune van Mosselman met een gemodificeerde turbo.
Mosselman levert een dergelijke tune nu voor S55 motor van de M3/M4, die hiermee 620 pk+ doet.
Als Mosselman volgend jaar met een dergelijke tune voor de B58 motor van de 140/240 komt met 550 pk+ dan ben ik wel in de markt.
Naar aanleiding van de toch wel erg hoge geconstateerde 480 pk, nog contact gehad met Mosselman over eventuele risico's.
En heb ik een uitstekende en zorgvuldige uitleg van hen gehad, die mijn zorgen gelukkig hebben weggenomen.
Ik ben dan ook erg tevreden over de after-sales service van Mosselman.
En de remap is uiteraard helemaal top.
Theo
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: Performance display BMW
Jij hebt volgens mij al aardig wat geld in dat boodschappenautotje gestoken☺
Als ik dit topic lees denk ik dat je vandaag zegt datje het zonde vind en morgen besluit om het toch maar aan te pakken.
Als ik dit topic lees denk ik dat je vandaag zegt datje het zonde vind en morgen besluit om het toch maar aan te pakken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 369 gasten