Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Ik woon er best wel dichtbij, volgens mij zit deze verkoper in het oude gebouw van Auto AZ, zeg maar de occasionboer van Keram, de BMW dealer hier in het zuiden.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Wat ik wilde zeggen was dus: ik wil er best eens langs rijden om te kijken wat er nu staat, maar misschien heeft dat ook weinig zin als de auto's nu niet te koop zijn.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Ik zal wel wat cynisch zijn maar met sportieve auto's van deze leeftijd denk ik dat als je een redelijk geprijsd exemplaar vindt je echt giga mazzel moet hebben om niet een behoorlijke money pit te kopen. Als je dan weer een mint exemplaar wil hebben betaal je voor wat het eigenlijk is de hoofdprijs en kan je dat ding voor goed fatsoen niet rijden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Kortom.. het is dus beter niet naar E46 M3 te kijken
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Goed verhaal dit, lekker kort.
Dus Bram zijn nieuwe auto, wat een ex PC auto is, is toch niet meer zo PC?
Dus Bram zijn nieuwe auto, wat een ex PC auto is, is toch niet meer zo PC?
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Hangt er vanaf wat voor verwachting je hebt van PC he.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Ben ergens bang dat Tom wel gelijk heeft...
ik loop ook vaak te dagdromen om eens een M3 te hebben / rijden maar als je dan weer met beide benen op de grond staat is het eigenlijk gewoon onbetaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf.
ik loop ook vaak te dagdromen om eens een M3 te hebben / rijden maar als je dan weer met beide benen op de grond staat is het eigenlijk gewoon onbetaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf.
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Ja ik vind 25K (met een klein beetje uitloop) eigenlijk wel meer dan genoeg om uit te geven aan iets voor erbij, ik heb al gigantische mazzel dat mijn vrouw dat pikt denk ik zo Dus ik hoop toch echt daarvoor te kunnen slagen.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Onbetaalbaar omdat het gewoon enorm fragiele karren zijn.Martijn_bmw schreef: ↑29 okt 2018, 15:16 Ben ergens bang dat Tom wel gelijk heeft...
ik loop ook vaak te dagdromen om eens een M3 te hebben / rijden maar als je dan weer met beide benen op de grond staat is het eigenlijk gewoon onbetaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf.
Ik vind een E46 M3 prachtig maar dit model heeft zware reliability issues. Lees: het kost gewoon sloten geld om het ding werkend te houden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Los van dat ik het niet eens ben met de vermeende fragiliteit van e46 M3's, heb ik een andere "baseline" ontdekt de afgelopen jaren: dat is dat de aanschafprijs, of de dozenschuiverstent (al dan niet vermomd als premium dozenschuiverstent) waar je de bolide koopt, maar voor een heel klein deel iets zegt over de kwaliteit van hetgeen je aanschaft. Een grondige AKK zegt veel meer en ook die grondigheid is niet aan eenieder besteed. Heb de afgelopen jaren heel wat gekocht en verkocht, en nog veel meer bekeken. A1 conditie, nieuwstaat blabla....los van meningsverschillen over "nieuwstaat" zijn de auto's waar echt niets mee was, op de vingers van een halve hand te tellen. Ook een nieuwe auto kopen garandeert geen smetteloze auto voor eeuwig (steenslagje, vandalisme, onvoorzichtigheid door derden en wat dies meer zij).
Daarbij kun je altijd pech hebben met een stukje mechaniek; heeft nu eenmaal de eigenschap wel eens kapot te kunnen gaan. Koop op staat en met voldoende realiteitszin, en hou in het geval van een M rekening met de M-belasting op sommige onderdelen.
Daarbij kun je altijd pech hebben met een stukje mechaniek; heeft nu eenmaal de eigenschap wel eens kapot te kunnen gaan. Koop op staat en met voldoende realiteitszin, en hou in het geval van een M rekening met de M-belasting op sommige onderdelen.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Beetje kort door de bocht. Iedereen heeft het volste recht op zijn eigen mening, maar laat ik jouw uitspraak wat nuanceren. De E46 M3 is een auto met zeer behoorlijke prestaties. Vergelijkbaar met (of beter dan) de toenmalige 911. Fragiel? Je kunt niet verwachten dat je die auto kunt onderhouden met een vergelijkbaar budget als dat van een Golf 1.6. Dus ja, het kost geld, maar vergelijkbare auto’s (specifieker: auto’s met vergelijkbare prestaties) vragen vaak een groter budget. Audi’s waar RS voor de type-aanduiding staat zijn niet echt het toonbeeld van betrouwbaarheid.Jussi schreef: ↑29 okt 2018, 15:21Onbetaalbaar omdat het gewoon enorm fragiele karren zijn.Martijn_bmw schreef: ↑29 okt 2018, 15:16 Ben ergens bang dat Tom wel gelijk heeft...
ik loop ook vaak te dagdromen om eens een M3 te hebben / rijden maar als je dan weer met beide benen op de grond staat is het eigenlijk gewoon onbetaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf.
Ik vind een E46 M3 prachtig maar dit model heeft zware reliability issues. Lees: het kost gewoon sloten geld om het ding werkend te houden.
Subframe issues: zonder meer een design error van BMW. Maar bekend en redelijk betaalbaar preventief aan te pakken. Lagerschalen: slijten relatief snel, maar elke 100.000 km preventief vervangen kost niet de wereld. Vanos is ook reparabel.
Je zou net zo goed kunnen beweren dat een E46 M3 belachelijk betrouwbaar is (ik heb dr een voorbij zien komen met meer dan 4 ton op de teller) gezien zijn prestaties. Laten we wel wezen: een hoop van die dingen zijn de afgelopen jaren niet echt gespaard, kijk maar eens op Youtube wat er allemaal met die dingen gedaan wordt.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Oei, we raken een gevoelige snaar.
Zal ik dan maar beginnen?
Chassis & interieur:
-loslatende en krasgevoelige plastiekvernis
-falende raammechaniek
-pixelverlies navigatie
-roest
-roestende remleidingen
-draagarmen
-subframe
- falende topmounts/gebroken veren
-raamrubbers (dure krengen)
-pixelverlies FL achterlichtunits
-airbag sensormat
Motor:
- waterpomp
- koppakking
- lagerschalen
- loskomend nokkenasboutje
- VANOS
- SMG
En die dingen 'zie' je niet zo maar als je gaat kijken naar een voertuig. Je mag zeggen wat je wil maar de E46 is zeker niet degene met de minste problemen uit de M-stal.
Zal ik dan maar beginnen?
Chassis & interieur:
-loslatende en krasgevoelige plastiekvernis
-falende raammechaniek
-pixelverlies navigatie
-roest
-roestende remleidingen
-draagarmen
-subframe
- falende topmounts/gebroken veren
-raamrubbers (dure krengen)
-pixelverlies FL achterlichtunits
-airbag sensormat
Motor:
- waterpomp
- koppakking
- lagerschalen
- loskomend nokkenasboutje
- VANOS
- SMG
En die dingen 'zie' je niet zo maar als je gaat kijken naar een voertuig. Je mag zeggen wat je wil maar de E46 is zeker niet degene met de minste problemen uit de M-stal.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
BN’ers rijden normaal toch SUV’s, Bram ?
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Bram moet gewoon een kromme kopen, want als die een rechte koopt rijdt die hem zelf toch krom
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Ach onzin. Tuurlijk heeft de M3 zijn tekortkomingen, maar die van mij doet het al 6 jaar uitstekend. Ding loopt als een zonnetje en ik heb idd ook subframe en lagerschalen, bobines etc. gedaan, maar mijns inziens zijn dat geen 'stoten geld', verder valt het allemaal reuze mee qua regulier onderhoud. Daarentegen schrijf je geen euro af. Porsche's etc. kosten ook serieus geld in onderhoud, zoiets moet je gewoon accepteren als je zulke auto's wilt rijden. Verder zijn er denk ik echt wel goede M3's te vinden, het is heus niet allemaal bagger.Jussi schreef: ↑29 okt 2018, 15:21Onbetaalbaar omdat het gewoon enorm fragiele karren zijn.Martijn_bmw schreef: ↑29 okt 2018, 15:16 Ben ergens bang dat Tom wel gelijk heeft...
ik loop ook vaak te dagdromen om eens een M3 te hebben / rijden maar als je dan weer met beide benen op de grond staat is het eigenlijk gewoon onbetaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf.
Ik vind een E46 M3 prachtig maar dit model heeft zware reliability issues. Lees: het kost gewoon sloten geld om het ding werkend te houden.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Enkele bij motor zijn van toepassing op een M, de rest is allemaal ook van toepassing op een normale e46.Jussi schreef: ↑29 okt 2018, 16:23 Oei, we raken een gevoelige snaar.
Zal ik dan maar beginnen?
Chassis & interieur:
-loslatende en krasgevoelige plastiekvernis
-falende raammechaniek
-pixelverlies navigatie
-roest
-roestende remleidingen
-draagarmen
-subframe
- falende topmounts/gebroken veren
-raamrubbers (dure krengen)
-pixelverlies FL achterlichtunits
-airbag sensormat
Motor:
- waterpomp
- koppakking
- lagerschalen
- loskomend nokkenasboutje
- VANOS
- SMG
En die dingen 'zie' je niet zo maar als je gaat kijken naar een voertuig. Je mag zeggen wat je wil maar de E46 is zeker niet degene met de minste problemen uit de M-stal.
Het zijn alleen de M onderdelen die het eventueel duur maken, maar dat zal dus wel mee vallen.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Nee hoor, zoals ik zei, iedereen heeft het volste recht op zijn eigen mening....Jussi schreef: ↑29 okt 2018, 16:23 Oei, we raken een gevoelige snaar.
Zal ik dan maar beginnen?
Chassis & interieur:
-loslatende en krasgevoelige plastiekvernis
-falende raammechaniek
-pixelverlies navigatie
-roest
-roestende remleidingen
-draagarmen
-subframe
- falende topmounts/gebroken veren
-raamrubbers (dure krengen)
-pixelverlies FL achterlichtunits
-airbag sensormat
Motor:
- waterpomp
- koppakking
- lagerschalen
- loskomend nokkenasboutje
- VANOS
- SMG
En die dingen 'zie' je niet zo maar als je gaat kijken naar een voertuig. Je mag zeggen wat je wil maar de E46 is zeker niet degene met de minste problemen uit de M-stal.
Ik ben niet onder de indruk van jouw lijstje. Bij elke auto gaan dingen stuk, en als die auto’s maar oud genoeg zijn, wordt zo’n lijstje steeds langer.
“Zeker niet de degene met de minste problemen uit de M-stal”? Vast niet.
(Welke wel? E60 M5 anybody? )
Maar dat was niet de originele stelling. Die luidde: “enorm fragiele karren met zware reliability issues” en “kost sloten met geld om het ding werkend te houden”.
Daar plaatste ik wat kanttekeningen bij. Gevoelige snaren weten slechts weinigen bij mij te raken.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Er zijn genoeg lijstjes te maken voor welke sportwagen dan ook. Maar als je een E46 M3 fragiel vindt dan zou ik überhaupt niet meer aan een sportwagen op leeftijd durven beginnen Daarnaast ben ik wel benieuwd wat dan wel degene is met de minste problemen uit de M-stal
Ik denk dat je tussen de 25k en 30k zeker een E46 M3 kunt kopen die naar wens is maar je moet gewoon geduld hebben. Daarnaast heb je niets in te ruilen dus durf zeker bedragen te bieden bij “specialisten” waar je je voor doodschaamt. Iedereen denkt dat ie goud in handen heeft maar de markt is toch redelijk beperkt en echt schaars zijn ze niet. Ook komen prijze van de opvolger al in zicht en iedereen zal z’n voorkeur hebben maar een hoogtoerige atmosferische V8 is ook lekker
Je hebt het budget, nu alleen nog geduld opbrengen!
Ik denk dat je tussen de 25k en 30k zeker een E46 M3 kunt kopen die naar wens is maar je moet gewoon geduld hebben. Daarnaast heb je niets in te ruilen dus durf zeker bedragen te bieden bij “specialisten” waar je je voor doodschaamt. Iedereen denkt dat ie goud in handen heeft maar de markt is toch redelijk beperkt en echt schaars zijn ze niet. Ook komen prijze van de opvolger al in zicht en iedereen zal z’n voorkeur hebben maar een hoogtoerige atmosferische V8 is ook lekker
Je hebt het budget, nu alleen nog geduld opbrengen!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Zei ik ergens dat het S54 specifiek was? Dat mijn lijstje overlap heeft met een gewone E46 spreekt voor zich. Blijft toch van toepassing als je een E46 M3 in huis haalt.
Maar goed, wat weet ik er nou van. Ik heb alleen maar een E30, E34, E36s, E36/8, E46, E92, F31 en nu F87 in mijn bezit gehad.
E36 M3, Z3M en E9X M3 hebben naar mijn gevoel minder kwaaltjes.
Maar goed, wat weet ik er nou van. Ik heb alleen maar een E30, E34, E36s, E36/8, E46, E92, F31 en nu F87 in mijn bezit gehad.
E36 M3, Z3M en E9X M3 hebben naar mijn gevoel minder kwaaltjes.
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Dat laatste is het meest moeilijk, maar je hebt absoluut gelijk.Niels schreef: ↑29 okt 2018, 16:54 Er zijn genoeg lijstjes te maken voor welke sportwagen dan ook. Maar als je een E46 M3 fragiel vindt dan zou ik überhaupt niet meer aan een sportwagen op leeftijd durven beginnen Daarnaast ben ik wel benieuwd wat dan wel degene is met de minste problemen uit de M-stal
Ik denk dat je tussen de 25k en 30k zeker een E46 M3 kunt kopen die naar wens is maar je moet gewoon geduld hebben. Daarnaast heb je niets in te ruilen dus durf zeker bedragen te bieden bij “specialisten” waar je je voor doodschaamt. Iedereen denkt dat ie goud in handen heeft maar de markt is toch redelijk beperkt en echt schaars zijn ze niet. Ook komen prijze van de opvolger al in zicht en iedereen zal z’n voorkeur hebben maar een hoogtoerige atmosferische V8 is ook lekker
Je hebt het budget, nu alleen nog geduld opbrengen!
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Bij Procar in Zwolle staat een e46 M3....maar dan nog denk ik dat je gerust een e60 M5 moet overwegen en op zn minst moet proefrijden
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Ik denk soms dat je beter een scherp geprijsde auto kunt kopen en daar 5 mille voor reserveert om die op punt te zetten. Veel auto's van 25-30 mille zitten vaak rond kmstanden dat SMG-koppeling en drijfstanglagers alsnog moeten. Dan heb je de hoofdprijs betaald voor de relatief lage kmstand maar je gaat nog een keer nat voor noodzakelijk onderhoud. Heb je uiteindelijk 30-35 mille in een auto zitten met 130k op de klok tov een auto met 170-190k die 5-10 mille goedkoper uitpakt.
- De fiscalist
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
Idd, niet blindstaren op km stand. vooral de onderhoudsgeschiedenis bepaalt de waarde van de auto. ‘De markt’ kijkt daar anders tegenaan en daar kun je je voordeel doen met een beperkt budget.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Barend en 160 gasten