BMW service inclusive de moeite waard?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
fuseekogel

BMW service inclusive de moeite waard?

Bericht door fuseekogel » 07 okt 2018, 09:52

Ik heb onlangs een BMW 520d gekocht, deze gekocht bij Ekris met 2 jaar premium selection garantie. Tijdens aankoop is ook een onderhoudscontract aangeboden, het zou voor 3 jaar en 100k km neerkomen op ongeveer €1150. Gezien de garantie gaat mijn voorkeur er naar uit om deze bij de dealer in onderhoud te laten, echter ik vraag mij af of het onderhoudscontract echt iets toevoegt. Wat ik zo eruit opmaak is dat ik eigenlijk gewoon de drie beurten vooruit betaal, het zou om drie beurten gaan. De interval staat op 30k dus het zou om 3 beurten gaan van ongeveer €375. Het service contract omvat de vloeistoffen en filters zover ik kan opmaken en (natuurlijk) niet slijtage delen.

Heeft iemand ervaring hiermee en weet of daar ook nog extra zaken onder vallen bij bepaalde kilometerstanden? Of is het slechts een trucje om je aan de dealer te binden en betaal je voor dat privilege alvast de eerste drie oliebeurten vooruit?

Rnd

Re: BMW service inclusive de moeite waard?

Bericht door Rnd » 07 okt 2018, 11:14

Ik heb het bij mijn M140i ook genomen. Was wel wat voordeliger. 700,- voor 5 jaar en max 100.000 km. Het is inderdaad precies zoals je het zegt. Je betaalt gewoon vooruit. Wat wel iets is om rekening mee te houden, is dat je echt de intervallen van de auto moet aanhouden en daar max 2.500 km (of 2.000 km, dat weet ik niet meer zeker) van kan afwijken. Als de auto bijvoorbeeld aangeeft dat over 5.000 km een oliewissel noodzakelijk is, dan kan je die oliewissel nog niet laten uitvoeren. Moet echt binnen die marge van 2.500 km vallen begreep ik.

Achteraf weet ik niet of het zo handig is geweest voor mijn situatie. Met het huidige milieubeleid worden dit soort auto's de komende jaren alleen maar duurder en schaarser. Om deze reden wil ik hem langer gaan houden en er wat minder mee rijden om hem te sparen. Nu ik er niet meer zoveel mee rijd, zal ik het er dus niet (meer) uithalen.

frankie

Bericht door frankie » 08 okt 2018, 11:11

Bij mij bleek Service Inclusive al aangevinkt te zijn toen ik de 3 met Premium Selection kocht, dus dat was wel lekker. Laatst een oliewissel laten doen en het geeft toch wel een goed gevoel om zonder te betalen bij zo'n dealer weer naar buiten te lopen :tooth: Denk dat ik er zelf niet voor gekozen zou hebben.

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 12 okt 2018, 09:02

Bedankt voor de reacties, het vooruit betalen van de olie-beurt zie ik niet zo zitten. Inmiddels contact gehad met de dealer en die geeft ook aan dat er geen extra zaken onder vallen bij bepaalde km standen.

Plaats reactie