Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Bram » 05 okt 2018, 20:38

Hehehe, dat denk ik ook.

Spijtig, vind zo’n RS een mooi compromis; best goede looks, functioneel en ruim, en prima prestaties.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Knot » 05 okt 2018, 20:39

Geen geld man voor banden, blokken en schijven, go Billy!

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 okt 2018, 20:40

In Dld kijken. Daar staan genoeg diesels.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Bram » 05 okt 2018, 20:41

Die €253 was alleen voor 4x 225/18

Nog steeds veel te goedkoop natuurlijk :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door ///Joost » 05 okt 2018, 22:05

Die blauwe TSI is wel gaaf. Er staat er exact zo een bij ons een straat verder. Het valt meteen op dat het een "speciale" auto is, maar hij schreeuwt het ook weer niet uit. Erg mooi.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Bram » 05 okt 2018, 22:20

Voor €699 haalt JD er 300 pk uit, best de moeite.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Auke M535i » 05 okt 2018, 22:47

Import ellende...

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Gijzert » 05 okt 2018, 23:22

Nascar auto. Gaat uitermate goed linker bochten door.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Bram » 05 okt 2018, 23:50

Ingevoerd in december, pas een APK in april. Ingevoerd als platte frikandel dus.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Arthur » 06 okt 2018, 01:57

Is een Golf variant GTD niet iets. Die heb je ook voor dat geld: https://www.autotrack.nl/tweedehands/vo ... f/39031921
Is ook een BTW auto, dus zakelijk te rijden.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door D20VT » 06 okt 2018, 08:01

Bram schreef: 05 okt 2018, 23:50 Ingevoerd in december, pas een APK in april. Ingevoerd als platte frikandel dus.
Waar haal je deze info uit ?

Auto is toch gewoon van april ‘15 dus na een x aantal jaren een apk/tuv voor 1 jaar of 2 jaar.
Auto van moeders vorig jaar uit de heimat gehaald. Daar zat nog 1,5 jaar tuv op zonder schade maar wel met tegenbewijs. € 85,- bpm betaald en ook een bedrag van nog geen € 600,- bpm op kenteken.

Voor wat betreft deze auto zou ik hem ook laten gaan. Bij inruil loopt elke garage er met een boog omheen. En zal je er geen reet voor terug krijgen. Als de panelen zo ver wijken is er genoeg aan gesleuteld door proffesionele monteurs.
Garage Billy is een garage waar alles behalve Billy’s werken. En idd een beurt compleet met schijven en banden voor dat geld. Kun je in ieder geval van uit gaan dat de kwaliteit van de remmen dezelfde is als van het rubber. Gevalletje dubbeltje 1e rang.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Skoda Octavia RS TDI

Bericht door DF-user-278 » 06 okt 2018, 08:15

WJ schreef: 05 okt 2018, 11:04 Of je vraagt het gewoon.
:lol:

Als het een schadeauto betreft wordt zelden de waarheid verteld. :)

Beslist vermijden deze auto. Is ook zeer slecht gerepareerd. Spuitwerk ziet er zo op de foto's ook zeer matig uit.

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Fasteddie2 » 06 okt 2018, 08:23

BMW 5 Serie Touring 535D High Executive M-Sportpakket Leder
€ 17.900,00
http://link.marktplaats.nl/m1326362725? ... ialbuttons

Misschien zoiets, Bram ???
Hoge km-stand zou ik persoonlijk geen probleem mee hebben, zijn alle dingen alvast gedaan....en jij zoekt toch iets sportiefs :df:

En moet het per sé een diesel zijn ?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door EvdP » 06 okt 2018, 09:41

Ik denk dat de running costs van een 535d wel wat anders zijn dan die van een Octavia RS TDI.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door HJ2 » 06 okt 2018, 10:29

Binnenkort heb ik nog een fraaie XF 3.0D S in de aanbieding met alle toeters en bellen ;-)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Bram » 06 okt 2018, 10:44

D20VT schreef: 06 okt 2018, 08:01
Bram schreef: 05 okt 2018, 23:50 Ingevoerd in december, pas een APK in april. Ingevoerd als platte frikandel dus.
Waar haal je deze info uit ?

Auto is toch gewoon van april ‘15 dus na een x aantal jaren een apk/tuv voor 1 jaar of 2 jaar.
Auto van moeders vorig jaar uit de heimat gehaald. Daar zat nog 1,5 jaar tuv op zonder schade maar wel met tegenbewijs. € 85,- bpm betaald en ook een bedrag van nog geen € 600,- bpm op kenteken.

Voor wat betreft deze auto zou ik hem ook laten gaan. Bij inruil loopt elke garage er met een boog omheen. En zal je er geen reet voor terug krijgen. Als de panelen zo ver wijken is er genoeg aan gesleuteld door proffesionele monteurs.
Garage Billy is een garage waar alles behalve Billy’s werken. En idd een beurt compleet met schijven en banden voor dat geld. Kun je in ieder geval van uit gaan dat de kwaliteit van de remmen dezelfde is als van het rubber. Gevalletje dubbeltje 1e rang.
Moet een auto na invoer geen APK krijgen? Want daar zit in dit geval vijf maanden tussen. De lage bpm duidt waarschijnlijk op schade, die vijf maanden op het repareren ervan.

Of werkt het zo niet?

Die beurt was in totaal iets van €1.100 of zo, lijkt me nog steeds weinig voor vier banden, schijven en blokken, olie etc. Boeit verder ook niet echt meer want ik sla deze ff over. Ben benieuwd of ik nog mail krijg.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Arthur » 06 okt 2018, 10:56

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat tegenbewijs zo kunt regelen dat je maar 85,- bpm hoeft te betalen. Dan wordt ineens elke auto uit D interessant lijkt me?

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Eric Z » 06 okt 2018, 11:00

Tuv datum kan overgenomen worden bij import.


https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... f-eva-land
Voorwaarden overname buitenlandse APK
  • Buitenlandse APK-rapport (origineel). Dit moet u laten zien bij de keuring.
  • Buitenlandse APK is nog geldig.
  • Buitenlandse APK-rapport is een origineel document, afkomstig uit een EU- of EVA-land.
  • Buitenlandse APK-rapport komt uit hetzelfde land als de buitenlandse registratie.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door D20VT » 06 okt 2018, 12:04

Arthur schreef: 06 okt 2018, 10:56 Ik zou wel eens willen weten hoe je dat tegenbewijs zo kunt regelen dat je maar 85,- bpm hoeft te betalen. Dan wordt ineens elke auto uit D interessant lijkt me?
Invoer met tegenbewijs is op basis van handels inkoopwaarde minus evt schades op de auto.
Je mag de auto op waarde laten bepalen door een erkend expert.
Die houdt dan rekening met alle facturen die meespelen.
Je kunt dan denken aan o.a. een onbekende historie omdat het import is waardoor de auto minder waard is in de handel “overmatig” steenslag, instapschade aan een lederen stoel etc etc.
Ik heb al rapporten gezien waarbij een kleurencombinatie (beige metallic icm crème leder) werd gezien als waardevermindering omdat dat onverkoopbaar zou zijn.

Onderaan de streep bepalen ze de handelsinkoopwaarde van een vergelijkbare auto in Nederland (grofweg verkoopprijs -25 a 30%) daar trekken ze “schades” vanaf. Waardoor de “werkelijke” handels inkoopwaarde wordt bepaald.
Dan wordt er gekeken hoeveel procent dat dit afwijkt van de normale Nederlandse prijs en zo word ook de BPM dan met dat percentage afgeschreven.

BPM bepaling zelfs bij dealers word via deze handelsinkoop geregeld zodat er ook stukken minder aan belasting hoeft worden betaald. X-rat of Autotelex pro of op daadwerkelijke waardetaxatie. Win win, en een stuk goedkopere Duitse dealeroccasion/ jahreswagen en minder BPM bij import deste meer winst bij verkoop.
Er was zelfs een grote Audi dealer ( ik ga de naam niet noemen) die 2 flink beschadigde deuren had liggen en die monteerde ze in zo’n beetje elke A6 die door hun geïmporteerd werd.
Import als schade en veel minder BPM.

Mijn pa kocht in Duitsland bij de MB dealer een 7 maanden oude c klasse voor 30k met 22k aan km’s op de klok. Kreeg nog een afleveringsbeurt ook mee voor dat geld. Incl BPM, platen en keuring bij RDW stond bij voor 32,5 voor de deur. Diezelfde auto kostte nieuw bij de NL dealer bijna 50k. Er staat ook maar € 2250 BPM op kenteken waarvan we er maar €1500,- hebben betaald ivm tegenbewijs taxatie. Op een nieuwe zat bijna 5k BPM.
Daar kun je niet tegenaan werken. Daar heb ik graag €180,- voor een BPM tegenbewijs taxatie voor over.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Vlokmans » 06 okt 2018, 12:16

De enige "keerzijde" van bovenstaande is dan de stelligheid waarmee, op basis van de lagere BPM, de auto door enkelen ongezien en ongenuanceerd als frikandel/schadehok wordt weggezet. Het zit wat genuanceerder in elkaar, maar suit yourself.

Overigens bestaat er geen twijfel over die Skoda waar Bram het draadje mee opende, op basis van de plaatjes.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Bram » 06 okt 2018, 12:24

D20VT schreef: 06 okt 2018, 12:04
Arthur schreef: 06 okt 2018, 10:56 Ik zou wel eens willen weten hoe je dat tegenbewijs zo kunt regelen dat je maar 85,- bpm hoeft te betalen. Dan wordt ineens elke auto uit D interessant lijkt me?
Invoer met tegenbewijs is op basis van handels inkoopwaarde minus evt schades op de auto.
Je mag de auto op waarde laten bepalen door een erkend expert.
Die houdt dan rekening met alle facturen die meespelen.
Je kunt dan denken aan o.a. een onbekende historie omdat het import is waardoor de auto minder waard is in de handel “overmatig” steenslag, instapschade aan een lederen stoel etc etc.
Ik heb al rapporten gezien waarbij een kleurencombinatie (beige metallic icm crème leder) werd gezien als waardevermindering omdat dat onverkoopbaar zou zijn.

Onderaan de streep bepalen ze de handelsinkoopwaarde van een vergelijkbare auto in Nederland (grofweg verkoopprijs -25 a 30%) daar trekken ze “schades” vanaf. Waardoor de “werkelijke” handels inkoopwaarde wordt bepaald.
Dan wordt er gekeken hoeveel procent dat dit afwijkt van de normale Nederlandse prijs en zo word ook de BPM dan met dat percentage afgeschreven.

BPM bepaling zelfs bij dealers word via deze handelsinkoop geregeld zodat er ook stukken minder aan belasting hoeft worden betaald. X-rat of Autotelex pro of op daadwerkelijke waardetaxatie. Win win, en een stuk goedkopere Duitse dealeroccasion/ jahreswagen en minder BPM bij import deste meer winst bij verkoop.
Er was zelfs een grote Audi dealer ( ik ga de naam niet noemen) die 2 flink beschadigde deuren had liggen en die monteerde ze in zo’n beetje elke A6 die door hun geïmporteerd werd.
Import als schade en veel minder BPM.

Mijn pa kocht in Duitsland bij de MB dealer een 7 maanden oude c klasse voor 30k met 22k aan km’s op de klok. Kreeg nog een afleveringsbeurt ook mee voor dat geld. Incl BPM, platen en keuring bij RDW stond bij voor 32,5 voor de deur. Diezelfde auto kostte nieuw bij de NL dealer bijna 50k. Er staat ook maar € 2250 BPM op kenteken waarvan we er maar €1500,- hebben betaald ivm tegenbewijs taxatie. Op een nieuwe zat bijna 5k BPM.
Daar kun je niet tegenaan werken. Daar heb ik graag €180,- voor een BPM tegenbewijs taxatie voor over.
Helder, jij hebt er duidelijk echt verstand van. Ik snap nu ook dat bij een bijzonder lage BPM er niet direct van een schadebak sprake hoeft te zijn, een vreemde manier van zaken doen vind ik het wel. Maar blijkbaar mag het.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door Arthur » 06 okt 2018, 14:05

Zeker helder, thnx. Ik moest op een 8 maand oude 520d touring 5k aftikken aan bpm. En nog was deze goedkoper dan hier. Maar ik zie ook zat dealers die wel redelijk normale bpm bedragen op kenteken heeft staan. Die doen dan niet aan dat 'truukje'?

En wat Vlokmans zegt, voor een vlotte doorverkoop gaat dit niet altijd helpen. Maar ik neem aan dat het gros hier niet naar kijkt. Meer de freaks, 'zegmaar' :)

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door D20VT » 06 okt 2018, 15:42

Die 600,- op de Octavia is wel een extreem lage. En gezien de naden ga ik ook wel uit van een schade auto.
De bpm bedragen worden elke keer wel lager. Maar kijk maar eens bij een gemiddelde merkdealer bij de voorraad naar de bpm bedrage tussen import en origineel nl auto’s. Een merkdealer zal waarschijnlijk geen auto in de showroom zetten met zo’n extreem laag bedrag aan bpm maar een kwart of een derde afschrijven valt niemand op. Import op deze wijze kan op een gemiddelde auto (in het hogere segment) met een hoop rest bpm een berg geld schelen.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door sitechris » 08 okt 2018, 19:52

Wil je een VAG met dezelfde diesel dan kun je naast de Golf GTD (hatchback best aardig aanbod) ook nog de Seat Leon FR 2.0 TDI 184 pk overwegen. Die was wel wat lager in de aanschafprijs dan de GTD en Octi RS dus die zul je ook goedkoper moeten kunnen vinden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Skoda Octavia RS TDI, zo krom als een hoepel?

Bericht door JP » 08 okt 2018, 19:59

Passat Variant BiTDi niet iets ? 240 dieslende paarden :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, bleu_dust, Edwin de Haas en 147 gasten