De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Frank_Sch
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: BMW E93 2007 US

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Frank_Sch » 21 dec 2018, 07:39

535d schreef:
20 dec 2018, 12:13
Arthur schreef:
20 dec 2018, 10:22
Als ik 535d mag geloven dan gaat die 340i 100k kosten? Neem mij niet kwalijk, maar dat ik die auto niet koop heeft niks met zuinigheid te
Met een beetje de optielijst aangevinkt verwacht ik die ton zeker wel ja icm de CO2 belasting. En tuurlijk is dat ook een centenkwestie. Ik doe het niet meer. Kocht in 2011 een 535d F10 (marge) nieuw vol in de opties voor 102k Euro. Auto was na 3 1/2 jaar nog als nieuw met 45000km en dan vang je nog 35k. :) Tis wel leuk een gloednieuwe auto maar niet ruim 65k afschrijving leuk gezien over 3 1/2 jaar.
Tja alles dat geld kost is een centenkwestie. Vind ik een dooddoener. Maar voor mij is die 65k afschrijving geld verbranden. Degene die m koopt voor 35k is spekkoper. Blijf ik toch lekker in mn 11 jaar oude 6-cylinder rondtuffen.

Gebruikersavatar
535d
Berichten: 2065
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Locatie: Hurdegaryp

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door 535d » 21 dec 2018, 09:51

Tsja, we hebben het niet over een pakje boter of een nieuwe spijkerbroek. Dus een dooddoener zou ik het niet direct willen noemen. Maar ik ben het wel eens dat het geld verbranden is, zeker in die mate, Daarom doe ik het niet meer en koop ik nu wagens die niet of nauwelijks afschrijven, of al een tijd lang meer waard worden. :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31660
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 21 dec 2018, 10:17

535d schreef:
21 dec 2018, 09:51
Daarom doe ik het niet meer en koop ik nu wagens die niet of nauwelijks afschrijven, of al een tijd lang meer waard worden. :)
Ja zo zag ik gister(?) op FB Cavallino een mooi betoog houden over een 930/911 Turbo uit 1986 US uitvoering, en dat 't een 'koopje'was.

Ik denk, mwoah 50/60k.

99k.

Wel skitterend hoor.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door bartb » 21 dec 2018, 10:32

Vanos schreef:
20 dec 2018, 22:17
https://youtu.be/Zp4T_mWqpho

Embedden lukt om de een of andere reden niet vanaf mijn telefoon, maar leuk filmpje

Autoblog interview met Jos van As
Zo wel :D



Gebruikersavatar
535d
Berichten: 2065
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Locatie: Hurdegaryp

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door 535d » 21 dec 2018, 10:51

Robin schreef:
21 dec 2018, 10:17
Ik denk, mwoah 50/60k.

99k.

Wel skitterend hoor.
Slinger mobile.de eens aan en zoek eens naar een knappe 930, zit zo op 150k + Euro :)

Hard gegaan met die prijzen. 2/3 jaar terug stond er een mooie zilveren 930 Turbo bij OPC Classics voor 75k Euro.

Online
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1110
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door martll » 26 dec 2018, 18:46

Ik heb er afgelopen weekend een aantal zien rijden, best mooie auto. De F30 oogt meteen erg gedateerd ernaast.

mark323ti
Berichten: 636
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 26 dec 2018, 20:24

Ik vind de f30 sowieso de minste uit de hele historie van 3 series. Vleesch noch vis. Lelijke neus en kwalitatief zeer matig interieur. Ook qua rijden beetje middle of the road. Eigenlijk een misser in de serie van geslaagde 3 series.
Gelukkig hebben ze bij de g20 weer een echte BMW neer gezet!

leonard
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door leonard » 27 dec 2018, 12:19

mark323ti schreef:
26 dec 2018, 20:24
Ik vind de f30 sowieso de minste uit de hele historie van 3 series. Vleesch noch vis. Lelijke neus en kwalitatief zeer matig interieur. Ook qua rijden beetje middle of the road. Eigenlijk een misser in de serie van geslaagde 3 series.
Gelukkig hebben ze bij de g20 weer een echte BMW neer gezet!
Of de G20 kwalitatief beter is kan ik niet zeggen maar dat de F30 matig is ben ik zeker met je eens. Ik rij nu bijna 2 jaar met een F80 en stoor me mateloos aan de interieur kwaliteit (rammels etc.). Daarvoor 6 jaar (300k km's) gereden met een E90, die zat veel beter in elkaar.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12218
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tristan » 27 dec 2018, 12:31

+1

Ook 3x F30 gehad en tevens prive nu een E90 en die steekt duidelijk beter in elkaar.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31660
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 27 dec 2018, 12:40

Mijn 2012 F30 335i zoop olie en had die A stijl windruis. De E90s die ik had vond ik ook beter sturen/rijden en dergelijke.

Pa's F30 320d A rijdt daarentegen super kraakvrij.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12319
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 27 dec 2018, 15:05

mijn F30 rijdt ook super kraakvrij, wellicht verschil bouw/model jaren?
Heb alle 3 series wel gehad maar vind de F30 juist het meest fijn in elkaar steken.
E90 net zo goed in elkaar stekend maar te weinig aflegruimte / beenruimte tov de F30

zegmaarboris
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door zegmaarboris » 27 dec 2018, 16:31

En welke rijd het beste Martijn? Had idee dat F30 stap achteruit was tov E90?

WillemBoer
Berichten: 330
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door WillemBoer » 27 dec 2018, 16:50

Heb ook F30 gehad, volgens mij is het na de facelift wel wat verbeterd.
Je merkt dat er veel gedaan is om gewicht te besparen, en kwaliteit materialen is niet echt premium...

Ik had last van:
Trillende deur pinnetjes
Kraakjes in dashboard
Meer windgeruis tov E90, dat vond ik toch wel het meest storend
sierlijsten rondom idrive scherm kraakte al als je er naar keek...
Deuren vallen ook niet zo mooi dicht als bij de E90

Tijdens een proefrit in een 2015 M3 ook weer kraak en rammel geluiden waargenomen...

Een Audi interieur ziet veel beter uit en veel betere materiaal kwaliteit, alleen de knoppen al...

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4826
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Still in the 90s.

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Mike R32 » 27 dec 2018, 18:05

Wat Duitse auto’s betreft is Mercedes Benz the place to be.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31660
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 27 dec 2018, 18:39

In Stuttgart Umgebung zit nog een merkje, die ik heb ik wel wat hoger in alles:)

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 728
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door frankie » 27 dec 2018, 18:44

Moet zeggen dat mijn F31 kraakvrij is. Maar ik kom uit een Alfa dus misschien ligt mijn referentiekader wat lager wat dat betreft :tooth:

Het klopt wel dat bij een LCI wel een hoop dingen aangepakt zijn.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1317
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Mark 320iS » 28 dec 2018, 15:31

Ik deel de negatieve meningen over de F3x in vergelijking met de E9x eigenlijk helemaal niet. Ik heb 2 E91's en 2 F31's gehad. Van de E91's vond ik de interieurkwaliteit juist slecht, overal slijtage plekken door die softlack op diverse interieurdelen etc. F31 heeft aan de zijkant van de middentunnel idd wat harde plastics, maar dat heeft zelfs een A6 nog. Ook een c-klasse/A4/V60 zit vol met harde plastics. Ik stoor me er niet zo aan, slijt tenminste niet zo snel als die softlack die een paar jaar geleden door veel merken gebruikt werd. Verder is onze 320d superbetrouwbaar en is ie echt wel stiller dan de E91's die we hadden. Infotainment is ook mijlenjaren beter. F31 is minder sportief, maar als kilometervreter wel veel comfortabeler.

Online
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1110
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door martll » 29 dec 2018, 17:22

Ikzelf zet de F30 een stuk hoger in vergelijking met een E90. Vooral vanwege turbo motoren en moderne automaten.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12319
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 29 dec 2018, 20:16

zegmaarboris schreef:
27 dec 2018, 16:31
En welke rijd het beste Martijn? Had idee dat F30 stap achteruit was tov E90?
Ach wat is beter, de f30 is iets comfortabeler maar bochten gaan net zo hard. Verder vind ik de zitpositie 100x beter in een f30 dan van een e90.

Als je automaat hebt dan is de 8traps echt dag en nacht verschil met de oude 6 traps.
Enige nadeel van de f30 vind ik het gemis van atmo 6 in lijns.... anderzijds koppel is ook wel erg fijn in daily use.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12218
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tristan » 30 dec 2018, 14:21

Besturing van de F30 vind ik een manco. Geeft weinig feedback. Maar begrijp dat ze dit gelukkig hebben aangepakt in de G20.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4826
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Still in the 90s.

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Mike R32 » 30 dec 2018, 14:39

Martijn_bmw schreef:
29 dec 2018, 20:16
Als je automaat hebt dan is de 8traps echt dag en nacht verschil met de oude 6 traps.
Verschil in automaat is op te lossen dmv Alpina software voor de e90 zes cilinders. De G20 smoelt in elk geval een stuk beter dan de F30.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 26000
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 30 dec 2018, 14:41

Dan is er geen verschil meer, buiten die 2 versnellingen?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12218
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tristan » 30 dec 2018, 15:04

Met Alpina software voor de E90 automaat is bijna net zo snel als de F30 automaat. In de 330e heb ik geen sportautomaat dus snelheid is vrijwel identiek.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 26000
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 30 dec 2018, 15:08

Is de 8-traps ook te upgraden?

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4826
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Still in the 90s.

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Mike R32 » 30 dec 2018, 15:22

Arthur schreef:
30 dec 2018, 15:08
Is de 8-traps ook te upgraden?
Ombouwen naar DSG :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ///M-Bub, Baboulah, Baidu [Spider], Bart //M, BobTheFish, DaniëlR, De fiscalist, Edwin de Haas, mark123, NickM5, RJK, Smeeris, speedy25, tuurgtt en 47 gasten