De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 14 dec 2018, 15:23

Stap in de BMW X2 met 20 inch velgen en je weet wat te stug is ;)
Robin schreef: 14 dec 2018, 11:37
sitechris schreef: 14 dec 2018, 10:26 Te stugge dempers met M-sportpakket heb ik vaker gelezen/gehoord inderdaad. Adaptieve dempers de oplossing?
Woka vertelde toch dat dat optioneel is in hun filmpje?

En wat is stug? OK UK B roads zijn wel de maatstaf om een chassis te testen daarop. Klopt.

GEEN rammel/kraak/piep is 't belangrijkste.

En hier uit EVO link:
Another addition to the chassis is a new lift-related damper technology. Designed to control the body’s movement under acceleration and braking, it features additional hydraulic damping on the front axle and a compression reduction system on the rear. The principle is that it reduces both excessive dive at the front, and reduces unsettled damper response at the rear.

On the front axle there is an inner sleeve within the damper that takes care of the majority of chassis movements, the whole damper only coming into play when the forces and loads increase. The rear dampers remain ‘continuously adaptive’ no matter the load, with the whole concept designed to maximise ‘sportiness’ without effecting comfort.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Kasteel » 14 dec 2018, 16:22

Tests/reviews beloven veel goeds :)

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 18 dec 2018, 23:10

Ik vind het een fantastische auto
M340i wordt net zo snel als de huidige M3. Ok, 0,2 sec minder snel tot 100. Bloedsnel dus. Maakt M3 overbodig in mijn ogen.

Nog 2 leuke weetjes:
Eindelijk heeft BMW iets gedaan aan de diefstalgevoeligheid van de keyless entry. Sleutel moet bewegen wil het werken. Als sleutel dus thuis op aanrecht ligt kunnen dieven met een signaalveraterker de auto niet stelen
Blijkbaar heeft de Amerikaaanse versie van de M340i meer pk’s dan de Europese....... Tot op heden kregen juist de Amerikanen de mindere versies. Uitstooteisen worden. In Europa blijkbaar strenger dan aan andere kant van de plas.

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 18 dec 2018, 23:12

Server van DF staat nog op zomertijd zie ik nu.......

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door vester86 » 18 dec 2018, 23:14

mark323ti schreef: 18 dec 2018, 23:12 Server van DF staat nog op zomertijd zie ik nu.......
instellingen in je account waarschijnlijk :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Hielke » 19 dec 2018, 14:15

Mooie auto. Krachtige uitstraling.

M Performance ding is een grap. Durft dan niemand te zeggen dat dit niet kan?

Koets Giulia is van een andere orde. Dat kunnen alleen de Italianen.

Een model 330i noemen en dan met een 2 liter vierpittertje uitrusten dat ook nog niet klinkt, mmmmm. Dat doet wederom Alfa dat met de zeer karaktervolle en potent aanvoelende 280 pk 2 liter weer beter.

Welke nam ik voor rond de 55k mee naar huis? Denk de Tesla Model 3.

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 19 dec 2018, 14:30

Server staat wel degelijk op zomertijd. De berichten komen uit de toekomst.......

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 19 dec 2018, 14:30

Server staat wel degelijk op zomertijd. De berichten komen uit de toekomst.......

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 19 dec 2018, 14:32

BMW 330i altijd boven Tesla model3. Geluid deert mij niet. Klinkt best prima. Met aftermarket spul krijgt iedereen het geluid wat ie wil.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Hielke » 19 dec 2018, 14:34

mark323ti schreef: 19 dec 2018, 14:32 BMW 330i altijd boven Tesla model3. Geluid deert mij niet. Klinkt best prima. Met aftermarket spul krijgt iedereen het geluid wat ie wil.
Ja, dat is wel een dingetje lately. Dat Auspuff geluid van de BMW's. Zeg maar ding.

Wouter81
Berichten: 9058
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Wouter81 » 19 dec 2018, 14:40

Hielke schreef: 19 dec 2018, 14:15 Mooie auto. Krachtige uitstraling.

M Performance ding is een grap. Durft dan niemand te zeggen dat dit niet kan?

Koets Giulia is van een andere orde. Dat kunnen alleen de Italianen.

Een model 330i noemen en dan met een 2 liter vierpittertje uitrusten dat ook nog niet klinkt, mmmmm. Dat doet wederom Alfa dat met de zeer karaktervolle en potent aanvoelende 280 pk 2 liter weer beter.

Welke nam ik voor rond de 55k mee naar huis? Denk de Tesla Model 3.
Giulia is top maar dat op die auto het ESP niet uit kan is een slechte grap. Is voor mij gelijk al reden om zo'n auto nooit te kopen. Erg dom, als je je nota bene als sportief merk profileert.

Verder met je eens dat een 330i met 2 liter 4 cilinder eveneens een slechte grap is. Kun je even goed een 320i halen en naar de eerste de beste chipboer gaan. Voor een paar honderd euro heb je dan ook een '330i'...

Haantje
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Haantje » 19 dec 2018, 14:50

Wouter81 schreef: 19 dec 2018, 14:40 Verder met je eens dat een 330i met 2 liter 4 cilinder eveneens een slechte grap is. Kun je even goed een 320i halen en naar de eerste de beste chipboer gaan. Voor een paar honderd euro heb je dan ook een '330i'...
Behalve als je ook dat mooie sperdifferentieel wil, want dat is pas vanaf 330i of 330d i.c.m. M-pakket.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tristan » 19 dec 2018, 15:53

Volgens mij kan je de 320d ook voorzien van een sper.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door woka » 19 dec 2018, 19:36

Tristan schreef: 19 dec 2018, 15:53 Volgens mij kan je de 320d ook voorzien van een sper.
Nope. Alleen op de 330i en 330d.

En @hielke: alfa fanboy. Twee liter turbo van Alfa klinkt net zo (saai) als alle andere twee liter turbo’s.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Erik » 19 dec 2018, 22:02

4cyl geluid ala een slecht lopende GTI is natuurlijk een Duitse grap. Oftewel daar kun je niet om lachen.
Wat een afknapper op Wouter zijn filmpje, dat vibrator geluid versterkt over de boxen, episch slechte scheisse.
Zal het dus in NL wel goed doen. Want ons benne zuunig. :mrgreen:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Aernoudt » 20 dec 2018, 08:29

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door DF-user-278 » 20 dec 2018, 08:54

Erik schreef: 19 dec 2018, 22:02 Want ons benne zuunig. :mrgreen:
:tooth:

Enige optie zou voor mij ook de M340i zijn. Maar die gaat al richting de ton kosten denk ik zo. Kun je beter wachten op de G80 M3. Tuurlijk is die duurder maar zo'n tussenmodel is een nog kleinere markt en schrijft vaak harder af.

Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tom » 20 dec 2018, 09:50

En M340i is weer verplicht X-drive.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 20 dec 2018, 10:22

Wat heeft dat met zuinigheid te maken? Als ik 535d mag geloven dan gaat die 340i 100k kosten? Neem mij niet kwalijk, maar dat ik die auto niet koop heeft niks met zuinigheid te maken ;) Centenkwestie :coffee:
Wil je dan toch een 3-serie? Ja, dan moet je het met een 'afschuwelijke' 4 cilinder doen :zwijntje:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 20 dec 2018, 10:25

M340i X drive lijkt mij wel 'n interessante kar qua powerverdeling en driftwerk zoals woka al demonstreerde.

BTW woka, Hielke is nu voorál opeens Tesla Model 3 fan, met één reden: Omdat ik t zeer zeker níet ben.:)

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 20 dec 2018, 10:26

Zuinigheid en centenkwestie hebben een enorme overlap Arthur, ergo het is ongeveer hetzelfde:)

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 20 dec 2018, 11:27

Toch twee heel verschillende zaken
Centenkwestie: heb je het geld?
Zuunigheid: wil je het geld eraan uitgeven?

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 20 dec 2018, 11:41

mark323ti schreef: 20 dec 2018, 11:27 Toch twee heel verschillende zaken
Centenkwestie: heb je het geld?
Zuunigheid: wil je het geld eraan uitgeven?
Klopt ook!
Maar er zit een overlap ergens.

Maar omdat 'we' (op dit forum en in 't algemeen in Nederland) erg zuunig doen(heb je 't er voor over) over dingen/zaken, maar puntje bij paaltje váák het gewoon tóch 'n centenkwestie is (al wil men dat niet bekennen), maak ik ervan dat het ongeveer hetzelfde is. Beetje zwartwit misschien, maar leer mij de Nederlander kennen. :wink:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door DF-user-278 » 20 dec 2018, 12:13

Arthur schreef: 20 dec 2018, 10:22 Als ik 535d mag geloven dan gaat die 340i 100k kosten? Neem mij niet kwalijk, maar dat ik die auto niet koop heeft niks met zuinigheid te
Met een beetje de optielijst aangevinkt verwacht ik die ton zeker wel ja icm de CO2 belasting. En tuurlijk is dat ook een centenkwestie. Ik doe het niet meer. Kocht in 2011 een 535d F10 (marge) nieuw vol in de opties voor 102k Euro. Auto was na 3 1/2 jaar nog als nieuw met 45000km en dan vang je nog 35k. :) Tis wel leuk een gloednieuwe auto maar niet ruim 65k afschrijving leuk gezien over 3 1/2 jaar.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 20 dec 2018, 12:19

Ook mee eens 535d.

Dit is m'n duurste nieuwe auto ever. En klaar is 't wel(zeg ik nu)
Maar daar tegenover staat dat ik de exorbitant overdreven WLTP/CO2 belasting/BPM op mijn auto graag (mede)betaal voor alle berstuurders/eigenaren van electrische voertuigen waar die belasting níet of nauwelijks op zit.
Dus ik voel me een goed-mens. X Dri..X mas gift van mij voor hun/Den Haag:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten