De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door MartijnGizmo » 04 jan 2019, 15:53

mark323ti schreef: 04 jan 2019, 15:20 Begreep dat M340i van 0-100 net zo snel is als de huidige M3 ....... Zal wel met X-drive te maken hebben. Tuurlijk gaat een M3 daarboven vast wat sneller, ook harder de vocht om natuurlijk.
Was ook het grote nieuws met de F10 M5 vs G30 M550i xDrive. ;)

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door WillemBoer » 04 jan 2019, 15:57

Er is gelukkig meer dan alleen rechtuit de snelste zijn...

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tom » 04 jan 2019, 15:58

Nog meer ///M logo's!

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door indobesar » 04 jan 2019, 17:02

Joy schreef: 04 jan 2019, 00:41
Robin schreef: 03 jan 2019, 20:10 X drive weegt ook 'n beetje:)
Ook had ik 't idee dat in Wouter's filmpje na 2(?) rondjes beetje hard gaan de voorbanden alleen nog maar wachtten op de uiteindelijke genadeslag: Het derde rondje:)

Wouter?
Het verbaast me inderdaad dat het huidige model 340i Xdrive 1.750 kg weegt. Dat is echt fors.
Bizar. Dat is Nissan GT-R terrein....

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Erik » 04 jan 2019, 23:17

Dan moet ik nog zien dat de nieuwe 340iX onder de 1700kg komt, en als ze het al redden zeker met een 50liter tank zodat je in de praktijk bij 350km lekker rijden al op zoek moet naar een pomp met fatsoenlijke benzine (op 98 lopen ze echt veel beter dan op 95, en in Duitsland maakt 102 helemaal het verschil).

Dat vind ik een groot nadeel van de F80M3. De kleine tank. Dat was tevens het grote voordeel van de F10M5. De grote tank.
:tooth:

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door woka » 05 jan 2019, 09:21

Robin schreef: 03 jan 2019, 20:10 X drive weegt ook 'n beetje:)
Ook had ik 't idee dat in Wouter's filmpje na 2(?) rondjes beetje hard gaan de voorbanden alleen nog maar wachtten op de uiteindelijke genadeslag: Het derde rondje:)

Wouter?
Voorbanden hadden het inderdaad zwaar. We waren natuurlijk wel aan het stampen en ik heb er geen idee van op welke spanning ze stonden. Punt is ook wel dat we ons niet echt aan het programma van bmw hielden, de in- en outlaps gingen meteen al vol. Moet de auto tegen kunnen, maar zou best kunnen dat bmw bij kiezen bandenspanning rekening had gehouden met maar 2 snelle rondjes. Ze waren nog verre van helemaal weg hoor, maar merkte wel een verschil. Max V had er vast nog een halve race mee kunnen rijden.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door woka » 05 jan 2019, 09:23

Arthursx schreef: 03 jan 2019, 20:47 En wat was die melding op het laatst, er leek iets kapot te gaan.
Scherp. Dat dacht ik ook, dus dook direct de pits in. De tank was bijna leeg en dus was er te weinig brandstofdruk. Ook weer een teken dat we iets te lang door gingen dan dat de event manager bij bmw had bedacht 😄

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Jussi » 05 jan 2019, 23:02

Je moet dus alleen in de auto zitten, de tank moet bijna leeg zijn en je mag max 2 ronden knallen om een beetje van dit ding te genieten. :zwijntje:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Erik » 05 jan 2019, 23:03

Haha tank ook bijna leeg. Lomp zwaar ding dus. :bag:

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 07 jan 2019, 18:23

Is imo niet zo spannend. Zo vaak zal een M340i niet het circuit zien. Als je op de Landstrassen lekker kunt sturen dan is het prima imo. Voor het circuit koop je een M3.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Joop » 07 jan 2019, 18:56

...en zelfs een M3/M4 pas je aan om fatsoenlijk over het circuit te kunnen boenderen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door WJ » 07 jan 2019, 19:45

Meer een autobahnstormer.. Met dat gewicht is binnendoor ook niet leuk. Maar hij gaat (natuurlijk) goed sideways, dus dan is het al snel hallelujah.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1078
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door bartb » 07 jan 2019, 20:01

sitechris schreef: 07 jan 2019, 18:23 Is imo niet zo spannend. Zo vaak zal een M340i niet het circuit zien. Als je op de Landstrassen lekker kunt sturen dan is het prima imo. Voor het circuit koop je een M3.
Iemand die puur voor het circuitrijden gaat koopt geen m3 :wink:

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 07 jan 2019, 22:36

Joop schreef: 07 jan 2019, 18:56 ...en zelfs een M3/M4 pas je aan om fatsoenlijk over het circuit te kunnen boenderen.
Inderdaad. Daarom is het eigenlijk ook een slechte auto. Niet goed genoeg voor op circuit maar wel te hard voor de openbare weg. De M340i is daarom denk ik de betere keus!

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door mark323ti » 07 jan 2019, 22:41

Die nieuwe BMW digidash begint me erg te bevallen. Bij Audi bootsen ze gewoon analoge klokken na. BMW is weer een stapje verder. Die meters op de rand van het scherm creëren ruimte voor heel veel info voor je neus. Erg geslaagd!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door FreudeamFahren » 08 jan 2019, 06:09

mark323ti schreef: 07 jan 2019, 22:36
Joop schreef: 07 jan 2019, 18:56 ...en zelfs een M3/M4 pas je aan om fatsoenlijk over het circuit te kunnen boenderen.
Inderdaad. Daarom is het eigenlijk ook een slechte auto. Niet goed genoeg voor op circuit maar wel te hard voor de openbare weg. De M340i is daarom denk ik de betere keus!
Een M3 te hard voor de openbare weg? Een e92 M3 GTS of F82 M3 GTS waarvan de demperinstellingen niet goed staan misschien, maar elke andere M3 is meer dan comfortabel genoeg voor intensief sportief straatgebruik. Op circuit trap je door het gewicht de standaard remmerij vrij snel stuk: auto’s die alles kunnen out of the box bestaan IMHO niet, en da’s prima zo :-)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door romo » 08 jan 2019, 07:26

mark323ti schreef: 07 jan 2019, 22:41 Die nieuwe BMW digidash begint me erg te bevallen. Bij Audi bootsen ze gewoon analoge klokken na. BMW is weer een stapje verder. Die meters op de rand van het scherm creëren ruimte voor heel veel info voor je neus. Erg geslaagd!
Bij mij vice versa;

Ik kreeg wat filmpjes van Macboy met het DigiDash in verschillende modi; HMOG wat een ruis op de lijn, te veel, niet noodzakelijke info. Ik krijg d`r zowat ADHD van.

IMHO is het te onrustig, contra intuïtief, weinig overzichtelijk. over ergonomie nog maar te zwijgen.

Online
Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Wimo » 08 jan 2019, 09:47

Ik vind dit toch wel erg fraai.. maar ben misschien van een andere generatie :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=9MoMM2ffFU8

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 08 jan 2019, 10:00

Ik ook Wimo, hoe oud bent U?:)

Online
Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Wimo » 08 jan 2019, 10:19

Begin 30 :)

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 08 jan 2019, 10:20

Bijna 50:)

Online
Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Wimo » 08 jan 2019, 10:23

Potverdorie.. dat is de paard en wagen generatie :D Ik zit blijkbaar in de millennial generatie dus een grote iPad is prio 1!

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 08 jan 2019, 10:26

Mijn volledige naam in m'n paspoort luidt:
Ro Ben Hur

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door woka » 08 jan 2019, 10:40

Sjesus wat een zeikerds zijn jullie. Te zwaar, niet optimaal voor het circuit, jadija jadijada. Kom op: kijk de video’s van de 330i nog even terug. Topauto, heel erg leuk om mee te rijden op de openbaar weg. En dan de M340i, ondanks xdrive dus lekker speels. Dat is de booschap. En ja alle moderne normale auto’s zijn niet geschikt voor het circuit. En nee een 911 GT3 of een Exige is geen “normale” auto. Dit is een 3-serie. Kan je met je gezin mee gaan kamperen in alle comfort. Als je dan even alleen stokbroodjes gaat halen, heb je onwijze lol, want het apparaat stuurt heel goed.

En ja die tellers zijn niet echt fantastisch, maar ach boeien. Liever lelijke tellers dan een kutonderstel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Tristan » 08 jan 2019, 10:48

Ik ben na het zien van Woka's filmpje toch weer wat positiever. Was bang dat de 'spielerei' er een beetje uit was met de X-drive maar zo te zien is deze lekker RWD biased. Ondanks de 4-cil is de 330i toch wel lekker met sperdiff en misschien wel meer bang for buck dan de M340i.

Enige waar ik aan moet wennen is het uiterlijk. Vanuit ene hoek denk ik mooi maar en-profil ben ik nog niet overtuigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, BMeinders, Bokkepoot, JdBn, m@rco, Martijn_bmw, Wimo en 86 gasten