De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8001
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door MParallel » 13 dec 2018, 11:39

Hoe objectief zijn dit soort reviews nog? Je leest niks anders dan dat die journalisten wel positief moeten zijn, anders worden ze niet meer uitgenodigd naar die fijne feestjes met 5 sterren hotel verblijf en 3 gangen diners.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door ///Joost » 13 dec 2018, 13:09

MParallel schreef: 13 dec 2018, 11:39 Hoe objectief zijn dit soort reviews nog? Je leest niks anders dan dat die journalisten wel positief moeten zijn, anders worden ze niet meer uitgenodigd naar die fijne feestjes met 5 sterren hotel verblijf en 3 gangen diners.
Nou, dat zal in de realiteit wel meevallen hoor met die 5 sterren hotels.

Technologie wordt steeds beter, ook bij de (voorheen) mindere merken. Zelfs in de instapmodellen zit nu mooie techniek en wielophanging met een betere geometrie en een beter onderstel. Het verschil tussen het topsegment en de instappers wordt kleiner naarmate de techniek zich ontwikkelt. Interieur en body design is subjectief, dus je kunt hooguit de materialen afkraken.

Ik vind de reviews prima hoor.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Knot » 13 dec 2018, 13:37


WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door WillemBoer » 13 dec 2018, 13:42

Oei, dat instrumentarium is echt afschuwelijk gewoon... of is dit ook instelbaar naar normale ronde tellers?

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 13 dec 2018, 13:44

WillemBoer schreef: 13 dec 2018, 13:42 Oei, dat instrumentarium is echt afschuwelijk gewoon... of is dit ook instelbaar naar normale ronde tellers?
Dit is cerebraal instelbaar en noemen we gewenning:)

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8001
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door MParallel » 13 dec 2018, 13:50

Ja, je elke morgen consistent met een naald in je anus prikken wend op de den duur ook.

- Theo Maassen.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door NickM5 » 13 dec 2018, 13:57

Instrumentarium is gewoon verschikkelijk inderdaad =) Verder zie ik hem echt wel zitten! Blij dat ie (hopelijk) eindelijk weer de sportiefste in z'n segment is!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door DF-user-278 » 13 dec 2018, 14:06

Ach, als hier over 3-4 jaar de eerste tweehands G20's vol trots worden voorgesteld is dat digitale instrumentarium weer fantastisch. Gewoon even wennen denk ik. Zelf vind ik het top. :thumbup:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Knot » 13 dec 2018, 14:21

Een Kadett GSI had het ook en dat vonden we ook gaaf destijds!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door DF-user-278 » 13 dec 2018, 14:28

Knot schreef: 13 dec 2018, 14:21 Een Kadett GSI had het ook en dat vonden we ook gaaf destijds!
:)

Of deze


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door romo » 13 dec 2018, 15:49

Robin schreef: 13 dec 2018, 13:44
WillemBoer schreef: 13 dec 2018, 13:42 Oei, dat instrumentarium is echt afschuwelijk gewoon... of is dit ook instelbaar naar normale ronde tellers?
Dit is cerebraal instelbaar en noemen we gewenning:)

Niet dat ik er aan ga wennen, maar briljant gevonden :thumbup:

Mijn cerebrale plasticiteit kent grenzen :roflol:


Hoe meer ik het DigiDash zie, des te minder ik het vind, ook information overload IMHO. Veel te veel niet noodzakelijke ruis.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 13 dec 2018, 16:31

Dat uw cerebrale plasticiteit grenzen kent, maar wat te denken van de phallische plasticiteit uwer jongeheer, denkende aan de bijna Latijns vormgegeven koets met te allen tijde dubbele 90mm uitlaten(behalve 318d info by Woka .red) in haar re- designed en zwaar geprononceerde derriere?

Of opteert u liever voor Ikea-on-wheels, Model 3?

TLRS@PC Robin.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door romo » 13 dec 2018, 16:45

Ik vertaal het even;

Roest uit de pijp :kikker:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door ///Joost » 13 dec 2018, 17:13

:lol:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 13 dec 2018, 19:40

Anyway, Carwow, ook leuke info.

M340Xi is snél! En leuk(driftmode)

Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.

Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)




En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013

REPOST, maar goede info.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door dvh » 13 dec 2018, 20:10

Hij is hip hoor.
Zou hem lekker in het zwart nemen. Zie je die gekke hoeken wat minder. Verder lijkt ie wel echt next-level tov het huidige model.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door ///Joost » 13 dec 2018, 20:13

Ik vind ‘m zo in het blauw wel strak. Kan ie goed hebben!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 13 dec 2018, 20:34

MParallel schreef: 13 dec 2018, 11:39 Hoe objectief zijn dit soort reviews nog? Je leest niks anders dan dat die journalisten wel positief moeten zijn, anders worden ze niet meer uitgenodigd naar die fijne feestjes met 5 sterren hotel verblijf en 3 gangen diners.
Een keertje ervaringsdeskundige op zo'n persreis. Was absoluut een mooie vijfsterren trip. Overigens doen ze het allemaal, dus dat biedt merken geen voordelen.

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Twist » 14 dec 2018, 00:03

Robin schreef: 13 dec 2018, 19:40 Anyway, Carwow, ook leuke info.

M340Xi is snél! En leuk(driftmode)

Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.

Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)




En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013

REPOST, maar goede info.
Even wat olie op het vuur van de haters: als er géén subsidie zat op de Tesla zou ik de keuze tussen model 3 en G20 nog best lastig vinden

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Wouter81 » 14 dec 2018, 07:31

Bij EVO zijn ze niet onverdeeld enthousiast: https://www.evo.co.uk/bmw/3-series/2205 ... es-c-class

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 14 dec 2018, 10:26

Te stugge dempers met M-sportpakket heb ik vaker gelezen/gehoord inderdaad. Adaptieve dempers de oplossing?

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 14 dec 2018, 11:27

Twist schreef: 14 dec 2018, 00:03
Robin schreef: 13 dec 2018, 19:40 Anyway, Carwow, ook leuke info.

M340Xi is snél! En leuk(driftmode)

Maar 330i is sensible choice(of 320/330d)
Mooi interieur, mooie dash layout en @ 12:28 vind ik 't toch wel mooi digitaal gedaan.

Maar... Als ik nu in de markt was natuurlijk 'n Model 3. Echt veel revolutionairder, mooier, beter en alles:)




En natuurlijk Wouter en Martijn(Leuk filmpje ook!)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-se ... deo-118013

REPOST, maar goede info.
Even wat olie op het vuur van de haters: als er géén subsidie zat op de Tesla zou ik de keuze tussen model 3 en G20 nog best lastig vinden
Dat mag en kan en geen probleem hoor.... maar begrijpen doe ik 't eigenlijk dan weer niet:)


Geldt ook voor A4/C/etc, niet specifiek 3er.

Model 3 mooie electrotechniek( meen ik), maar het ding ziet er van binnen en buiten onsmakelijk uit imho.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Robin » 14 dec 2018, 11:37

sitechris schreef: 14 dec 2018, 10:26 Te stugge dempers met M-sportpakket heb ik vaker gelezen/gehoord inderdaad. Adaptieve dempers de oplossing?
Woka vertelde toch dat dat optioneel is in hun filmpje?

En wat is stug? OK UK B roads zijn wel de maatstaf om een chassis te testen daarop. Klopt.

GEEN rammel/kraak/piep is 't belangrijkste.

En hier uit EVO link:
Another addition to the chassis is a new lift-related damper technology. Designed to control the body’s movement under acceleration and braking, it features additional hydraulic damping on the front axle and a compression reduction system on the rear. The principle is that it reduces both excessive dive at the front, and reduces unsettled damper response at the rear.

On the front axle there is an inner sleeve within the damper that takes care of the majority of chassis movements, the whole damper only coming into play when the forces and loads increase. The rear dampers remain ‘continuously adaptive’ no matter the load, with the whole concept designed to maximise ‘sportiness’ without effecting comfort.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door Arthur » 14 dec 2018, 14:30

MParallel schreef: 13 dec 2018, 13:50 Ja, je elke morgen consistent met een naald in je anus prikken wend op de den duur ook.

- Theo Maassen.
Linksom of rechtsom? En dan ook nog met dt.
:)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)

Bericht door sitechris » 14 dec 2018, 15:22

Stap in de BMW X2 met 20 inch velgen en je weet wat te stug is ;)

[Aquote=Robin post_id=1311971 time=1544783870 user_id=9]
sitechris schreef: 14 dec 2018, 10:26 Te stugge dempers met M-sportpakket heb ik vaker gelezen/gehoord inderdaad. Adaptieve dempers de oplossing?
Woka vertelde toch dat dat optioneel is in hun filmpje?

En wat is stug? OK UK B roads zijn wel de maatstaf om een chassis te testen daarop. Klopt.

GEEN rammel/kraak/piep is 't belangrijkste.

En hier uit EVO link:
Another addition to the chassis is a new lift-related damper technology. Designed to control the body’s movement under acceleration and braking, it features additional hydraulic damping on the front axle and a compression reduction system on the rear. The principle is that it reduces both excessive dive at the front, and reduces unsettled damper response at the rear.

On the front axle there is an inner sleeve within the damper that takes care of the majority of chassis movements, the whole damper only coming into play when the forces and loads increase. The rear dampers remain ‘continuously adaptive’ no matter the load, with the whole concept designed to maximise ‘sportiness’ without effecting comfort.
[/quote]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berrie, Google [Bot], Kasteel en 382 gasten