Het Porsche Boxster 986/987 occasion kapperstopic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Ti-Tourist (Erik)

Re: Het Porsche Boxster 986/987 occasion kapperstopic

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 28 sep 2020, 10:18

Nog een paar plaatjes voor de gezochte kleuren. Over het algemeen opvallendere metallic kleuren (wil 'm graag terug kunnen vinden op een parkeerplaats :blink: )
Bijlagen
Teal Boxster.jpg
Teal Boxster.jpg (132.95 KiB) 2560 keer bekeken
Speed Gelb Boxster.jpg
Speed Gelb Boxster.jpg (79.46 KiB) 2560 keer bekeken
Arena Rot Boxster.jpg
Arena Rot Boxster.jpg (7.16 KiB) 2560 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ti-Tourist (Erik) op 28 sep 2020, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 28 sep 2020, 10:41

Zal niet meevallen om 1 van die kleuren te vinden, hoewel ik geel nog weleens voorbij zie komen.
Is een willekeurige kleur geen optie en dan laten wrappen (gangbare kleur is waarschijnlijk ook beter voor de restwaarde of verkoopt makkelijker)?

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 28 sep 2020, 10:45

Heb ik ook wel naar gekeken. Voor wrappen zie ik 2-3 K voorbij komen qua kosten.

Qua prijzen heb ik het idee dat niet-standaard kleuren juist een premium prijsstelling hebben.

Buiten dat, hoop ik nu een auto te kunnen vinden die helemaal naar m'n zin is. En als dat even duurt, prima. Spaarvarken ondertussen vetmesten is ook prima.

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 29 okt 2020, 17:48

Bij deze een korte update van de zoektocht. Het wil nog niet echt vlotten. 986 Tiptronics zijn standaard al dun gezaaid. Als je iets anders wil dan grijs, wordt het pittig.

Vorige week gereden met de grijze 2.5 uit Utrecht. Ex-Japan. Op zich een heel net ding. Sinds import in 2017 alleen heel weinig mee gereden (3500 km). Afknapper waren de stoelen. Er zaten heel aparte stoelen in. Wangen waren keihard. Na 10 minuten was ik het al zat. Ontzettend onconfortabel

Aan het andere eind van het prijsspectrum de 3.2. S in Hoofddorp gezien. Kwam onaangekondigd. Was maar goed ook. Toen ik er stond, lag de motor er onderuit "want met het IMS-lager was iets gebeurd". Motor zat al wel weer in elkaar. Zo te zien alleen het lager gedaan en voor de rest niet.

De blauwe 2.5 in Den Haag was ik ook snel klaar. Banden uit 2009, geen aantoonbaar onderhoud. Vloer aan de passagierskant was nat en er lagen allemaal lappen en stukken plastic in. Schuim in de ventilatie-roosters - losgekomen van de airco. Volgens de goede man zat er geen IMS-lager in de auto.

De zwarte 2.5 in Alkmaar heeft 14 eigenaren gehad sinds import en ook al zit er een robuuster dubbelrij-lager in, met bijna 160.000 km, mag je toch wel aan de bak voor een nieuw lager, olie-afscheider, waterpomp, de rear main seal, misschien nog een nieuwe draagarm, schokdemper, condensatoren en wat standaard slijtage-items etc.

Vind de 2.7 uit Rhenen op zich wel interessant. Blauw, nette zwarte standaard stoelen, hardtopje. Alleen ook daar 160.000 km. Wel een stuk minder eigenaren, met de laatste die 'm lang had. Maar daar zit het "zwakkere" enkelrij-lager. En dan is meenemen voor 13 met een Wartungsstau erbij ook onaantrekkelijk.

In Uithoorn staat nog een grijze 2.5. Op zich beter dan die uit Utrecht, maar late import, deur aan de bestuurders-kant lijkt niet mooi aan te sluiten en Boxster S instaplijsten. Dan is er wel geld uitgegeven, maar in elkaar gezeten en gerepareerd met gebruikte delen?

Heb sowieso het idee dat de markt niet echt beweegt. Zie wat afprijzen op Marktplaats of verplaatsing naar BVA en weer terug zonder verkoop. Misschien ben ik een zeikerd met wat ik zoek, maar heb geen zin om in een afgeragde kroket te stinken voor de hoofdprijs. Heb geen probleem met een auto waar werk aan zit, maar dan moet in ieder geval e.e.a. transparant en daarnaar geprijsd zijn.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 okt 2020, 20:40

Erik, ik ga hem proberen komende dagen even helemaal na te lopen en dan kom ik er op terug bij je.
Dak werkt inmiddels ook weer en airco is ijskoud. Het gaat de goeie kant weer op met haar :mrgreen:

Plaats reactie