Het grote Porsche 992 draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door ///Joost » 03 dec 2018, 20:14

Van wat ik begrijp kun je alleen nog aan het stuur flipperen en niet meer met de pook.

Lol @ wasdroger. :lol:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door MarkS » 03 dec 2018, 20:30

Dat had ik ook begrepen. En dat is niet zo handig in bepaalde situaties. Maar goed, ben niet in de markt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door romo » 03 dec 2018, 21:54

///Joost schreef: 03 dec 2018, 20:14 Van wat ik begrijp kun je alleen nog aan het stuur flipperen en niet meer met de pook.

Lol @ wasdroger. :lol:


HUH?

Was daar nu weer een verbetering aan? Niet meer flipperen, maar wel scheren, innovatie blijkbaar.

Dan heb ik liever de oude dikke pook.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door ///Joost » 03 dec 2018, 21:55

Waarom zou je aan de pook willen schakelen? In welke situatie bedoel ik dan?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door romo » 03 dec 2018, 22:01

Situatie maakt niet veel uit, maar gewoon om dat ik er dan zin in heb.

Omdat de pook nog een beetje HB gevoel geeft

Omdat ik soms last heb van mijn Re schouder en dan met die arm liever de pook bedien

Uiteraard wel de laatste versie waar + en - in de goede richting staan



Juist omdat je kan kiezen, das voor mij de meerwaarde, het niet meer met de pook kunnen tikken vind ik dan functioneel verlies.

Eigenlijk durf ik dan ook wel te stellen dat het hele ding daar, op die plek niet meer nodig is, PRND knopje kan je ook ergens anders plaatsen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door MarkS » 03 dec 2018, 22:19

Normaal gesproken schakel je voor en na de bocht. Maar in de dagelijkse praktijk bijvoorbeeld als je wegrijdt bij een stoplicht of gewoon (vanuit stilstand) de bocht/hoek omrijdt dan schakel ik altijd met de pook op omdat in die situatie dit met de flippers niet handig werkt. Ik doe dat dus vooral van 1 naar 2. Alle andere situaties gewoon flipperen idd. Maar ook dan fijner als je wel de keuze hebt.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door ///Joost » 04 dec 2018, 09:50

romo schreef: 03 dec 2018, 22:01 Eigenlijk durf ik dan ook wel te stellen dat het hele ding daar, op die plek niet meer nodig is, PRND knopje kan je ook ergens anders plaatsen.
Dat klopt. In het filmpje legde Ivo echter uit dat ze toch wel een bepaald hendeltje/pookje wilden behouden, zodat je toch iets te bedienen hebt. Anders wordt het echt te klinisch.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Macboy » 04 dec 2018, 10:16

Grappig dat een paar mensen zo onder de indruk zijn van Ivo. Komt op mij over als iemand die echt totaal geen idee heeft waar die over praat en absoluut geen liefhebber van het merk is. Wellicht dat ie zich anders voordoet voor het filmpje. Maar als je niets kan zeggen over het design, geen idee hebt dat de aërodynamica ook bij kleine ingrepen van invloed is op het geheel, aan een autojournalist gaat vertellen over PDK en dan denken dat ie ook niet weet waar de letters voor staan, denkt dat juiste keuzes voor auto’s worden gemaakt door een paar interviews door ‘consumentenbonden’ dan weet iedereen die dit filmpje goed bekijkt waarom het zo slecht is gesteld met de auto industrie. Doordat dit soort idioten kennelijk aan het hoofd staan van zulke bedrijven.

Tenenkrommend slecht. En nog onbegrijpelijker dat mensen het nog leuk vinden ook. Ik dacht dat Arthur de bromsnor op het forum was, maar kennelijk ben ik dat.

En wat ie dan als bonus vertelt over de pook: dat die man nog niet ontslagen is. Vrije keuze opofferen omdat het hoofd design bepaalt dat het niet nodig is. Terwijl je verschillende scenario’s kan bedenken waarom het juist extreem handig is met de pook te schakelen. Belangrijkste is uiteraard dat het gewoon gaaf kan zijn. Het is immers een liefhebbers merk. Althans, was. De keuze om geen handbak mogelijk te maken is ook afgeschoten. Snapt het merk dan niet veel vanuit zichzelf ?

Voorheen kreeg je die rallye/race auto’s met sequentiële pook. Dat op en neer schakelen was gewoon zo gaaf. En jaren die discussies over + en - verkeerd om. Dat ging allemaal om de pook. En opeens is dat allemaal onzin geworden en moet je alleen met het stuur schakelen ? Zullen er veel vrouwen gevraagd zijn bij dat diepgaande consumenten onderzoek ?

En verder heb je feitelijk je hand regelmatig op de middentunnel liggen. Al was het maar om relaxt te rijden of omdat je iets moet bedienen. Of omdat je uit de parkeerstand komt. Verzin het maar. Het is dan toch makkelijk om even een tikje aan dat ding te geven ? Of je hand op de pook te laten rusten ? Het geeft een bepaalde mate van betrokkenheid met de auto. Omdat het zo natuurlijk aanvoelt.

Natuurlijk hoeft niet iedereen dat te doen. Maar het ontnemen van die mogelijkheid zonder enige reden is onbegrijpelijk. Zeker als het hoofd aangeeft “dat het toch niet uitmaakt” snap ik heel goed waarom binnen de Porsche gelederen ook veel kritiek (oa) hierop is gekomen.

Nee top filmpje hoor :thumbup:

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 10:23

///Joost schreef: 03 dec 2018, 21:55 Waarom zou je aan de pook willen schakelen? In welke situatie bedoel ik dan?
Doe ik zéker de helft van de tijd met mijn DCT in 'zelfschakelmodus' , pak ik de flippers dus niet, maar de pook.

En wat Romo zegt.

Dat vind ik in de 992 'niet zo mooi gedaan' dus, dat dingetje, maar zou er mee kunnen leven:)

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 10:26

Macboy schreef: 04 dec 2018, 10:16 Grappig dat een paar mensen zo onder de indruk zijn van Ivo. Komt op mij over als iemand die echt totaal geen idee heeft waar die over praat en absoluut geen liefhebber van het merk is. Wellicht dat ie zich anders voordoet voor het filmpje. Maar als je niets kan zeggen over het design, geen idee hebt dat de aërodynamica ook bij kleine ingrepen van invloed is op het geheel, aan een autojournalist gaat vertellen over PDK en dan denken dat ie ook niet weet waar de letters voor staan, denkt dat juiste keuzes voor auto’s worden gemaakt door een paar interviews door ‘consumentenbonden’ dan weet iedereen die dit filmpje goed bekijkt waarom het zo slecht is gesteld met de auto industrie. Doordat dit soort idioten kennelijk aan het hoofd staan van zulke bedrijven.

Tenenkrommend slecht. En nog onbegrijpelijker dat mensen het nog leuk vinden ook. Ik dacht dat Arthur de bromsnor op het forum was, maar kennelijk ben ik dat.

En wat ie dan als bonus vertelt over de pook: dat die man nog niet ontslagen is. Vrije keuze opofferen omdat het hoofd design bepaalt dat het niet nodig is. Terwijl je verschillende scenario’s kan bedenken waarom het juist extreem handig is met de pook te schakelen. Belangrijkste is uiteraard dat het gewoon gaaf kan zijn. Het is immers een liefhebbers merk. Althans, was. De keuze om geen handbak mogelijk te maken is ook afgeschoten. Snapt het merk dan niet veel vanuit zichzelf ?

Voorheen kreeg je die rallye/race auto’s met sequentiële pook. Dat op en neer schakelen was gewoon zo gaaf. En jaren die discussies over + en - verkeerd om. Dat ging allemaal om de pook. En opeens is dat allemaal onzin geworden en moet je alleen met het stuur schakelen ? Zullen er veel vrouwen gevraagd zijn bij dat diepgaande consumenten onderzoek ?

En verder heb je feitelijk je hand regelmatig op de middentunnel liggen. Al was het maar om relaxt te rijden of omdat je iets moet bedienen. Of omdat je uit de parkeerstand komt. Verzin het maar. Het is dan toch makkelijk om even een tikje aan dat ding te geven ? Of je hand op de pook te laten rusten ? Het geeft een bepaalde mate van betrokkenheid met de auto. Omdat het zo natuurlijk aanvoelt.

Natuurlijk hoeft niet iedereen dat te doen. Maar het ontnemen van die mogelijkheid zonder enige reden is onbegrijpelijk. Zeker als het hoofd aangeeft “dat het toch niet uitmaakt” snap ik heel goed waarom binnen de Porsche gelederen ook veel kritiek (oa) hierop is gekomen.

Nee top filmpje hoor :thumbup:
+1
Wouter doet 't altijd leuk, maar ik vond die Ivo echt niks toevoegen. Had er helemaal nul niks nada mee, ook hoe hij 't verhaal bracht en hoe 'mooi'de 992 ook is....

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 10:31

Broodroosters/waterkokers van Porsche Design is wat anders dan een interieur/dash van een Elfer:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Hielke » 04 dec 2018, 10:51

Hoe dan ook. Ik lus 'm wel en ben weer klaar voor een proefrit.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door ///Joost » 04 dec 2018, 11:04

Ach, zo'n Hoofd Design is natuurlijk geen marketingmeneer, dus kwalijk kan ik het 'm niet nemen. En nee, hij gaat niet zeggen dat ze aan aerodynamica hebben ingeleverd op de onthullingsdag van het model. Lijkt me logisch.

Die VPs en Directors bij autocorporaties hoppen van merk naar merk, dus hoeveel "liefhebber" moet je zijn?! In die regionen draait het om kennen van de markt en daar op inspelen. Datzelfde trucje kun je herhalen bij Porsche, Ford, Mazda of BMW.

Maar zoals altijd, verandering wekt altijd weerstand op, en dat is hier niet anders. Er zullen mensen zijn die het fantastisch vinden, en mensen die het niks vinden. Porsche heeft bewust gekozen voor schakelen op het stuur, of wachten op de handbak versie, die er dus ook komt. Wat mij betreft is daar niets mis mee. Het gaat toch een bepaalde kant op en Porsche is niet de eerste waarbij je niet meer sequentieel met een pookje kunt schakelen. Ik durf te wedden dat 99% van de mensen dat ding in automaat knalt en er verder nooit naar omkijkt.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Knot » 04 dec 2018, 11:07

Hielke schreef: 04 dec 2018, 10:51 Hoe dan ook. Ik lus 'm wel en ben weer klaar voor een proefrit.
Parkeer je je auto dan op het terrein of om de hoek? :tooth:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Hielke » 04 dec 2018, 11:29

Knot schreef: 04 dec 2018, 11:07
Hielke schreef: 04 dec 2018, 10:51 Hoe dan ook. Ik lus 'm wel en ben weer klaar voor een proefrit.
Parkeer je je auto dan op het terrein of om de hoek? :tooth:
Ben je gek man, ik neem geen enkel risico.

Ik kom met de trein.

:D

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door flieger » 04 dec 2018, 14:36

Macboy schreef: 04 dec 2018, 10:16 Grappig dat een paar mensen zo onder de indruk zijn van Ivo. Komt op mij over als iemand die echt totaal geen idee heeft waar die over praat en absoluut geen liefhebber van het merk is. Wellicht dat ie zich anders voordoet voor het filmpje. Maar als je niets kan zeggen over het design, geen idee hebt dat de aërodynamica ook bij kleine ingrepen van invloed is op het geheel, aan een autojournalist gaat vertellen over PDK en dan denken dat ie ook niet weet waar de letters voor staan, denkt dat juiste keuzes voor auto’s worden gemaakt door een paar interviews door ‘consumentenbonden’ dan weet iedereen die dit filmpje goed bekijkt waarom het zo slecht is gesteld met de auto industrie. Doordat dit soort idioten kennelijk aan het hoofd staan van zulke bedrijven.
Grappig dat je je er zo druk om kan maken. Ik denk dat Ivo heel veel kan vertellen over design, lijnenspel, inspiratie en aerodynamica. Het is echter een simpel en vlot interview tussendoor dus hij houdt het luchtig en gaat niet teveel in detail. Je noemt hem een idioot maar hij is hoofd interieurdesign en dat is nou net het onderdeel waar de veel mensen het meest enthousiast over zijn.

Macboy schreef: 04 dec 2018, 10:16 En wat ie dan als bonus vertelt over de pook: dat die man nog niet ontslagen is. Vrije keuze opofferen omdat het hoofd design bepaalt dat het niet nodig is. Terwijl je verschillende scenario’s kan bedenken waarom het juist extreem handig is met de pook te schakelen. Belangrijkste is uiteraard dat het gewoon gaaf kan zijn. Het is immers een liefhebbers merk. Althans, was. De keuze om geen handbak mogelijk te maken is ook afgeschoten. Snapt het merk dan niet veel vanuit zichzelf ?
Ivo zegt niet dat hij de keuze gemaakt heeft. Waarom is marktonderzoek geen goede manier om te gebruiken in het maken van keuzes? Dat is toch de (potentiële) klant betrekken bij een toekomstig model? Je bent blijkbaar in de minderheid als de uitkomst niet in jouw straatje past. Er komt overigens later wel degelijk een H7 variant.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 15:52

flieger schreef: 04 dec 2018, 14:36
Ivo zegt niet dat hij de keuze gemaakt heeft. Waarom is marktonderzoek geen goede manier om te gebruiken in het maken van keuzes? Dat is toch de (potentiële) klant betrekken bij een toekomstig model? Je bent blijkbaar in de minderheid als de uitkomst niet in jouw straatje past. Er komt overigens later wel degelijk een H7 variant.
Marktonderzoek zal wel, maar deze pook (terwijl hij écht niet oogtrelend of bijzonder vormgegeven is) is toch veel meer des 'sportwagens' dan dat klein Braun scheerapparaatje in de 992?

Vragen ze dan Cayenne en Panamera rijders ipv Elfer liefhebbers?

Afbeelding

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door flieger » 04 dec 2018, 16:29

Robin schreef: 04 dec 2018, 15:52 Marktonderzoek zal wel, maar deze pook (terwijl hij écht niet oogtrelend of bijzonder vormgegeven is) is toch veel meer des 'sportwagens' dan dat klein Braun scheerapparaatje in de 992?

Vragen ze dan Cayenne en Panamera rijders ipv Elfer liefhebbers?
:D De handbak is nog veel meer des 'sportwagens'. Ik heb een vermoeden dat de toekomstige GT modellen niet dit scheerapparaatje krijgen.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 16:47

Ja! maar 't gaat toch om de PDK pook vormgeving en dat vind ik wel 'n misser in 't mooie geheel.

En of 'n 991 GT2RS 488 Pista of McLaren 720 door 't gemis van een handbak minder 'sportwagen' dan 'n GT3 handbak is. Ik weet't niet:)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door allen » 04 dec 2018, 17:00

Ik heb geen enkel probleem met dat pookje of die knoppen. Wat mij vooral stoort is dat de tellerbak niet van het middenscherm gescheiden is en dat zwarte vlak rechts ervan. BMW heeft dat op die losse schermen. Vind dat zelf echt niet mooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door WJ » 04 dec 2018, 17:05

Die ventilator en knoppen onder dat scherm ook niet gecentreerd, what has been seen..

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door MParallel » 04 dec 2018, 17:34

///Joost schreef: 03 dec 2018, 21:55 Waarom zou je aan de pook willen schakelen? In welke situatie bedoel ik dan?
In me M3 SMG gebruik ik na installatie flippers alleen nog die, tenzijn...op een rotonde bijvoorbeeld, of een scherpe bocht, waarbij het stuur onderste bovenstaat. Dan is het lastig flipperen. Dan is het fijn dat de pook ook nog werkt.

En als je in chill modus rechterarm op de armsteun, dan ook schakelen met de pook.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 18:04

Die foto van allen en wat WJ zegt. Het begint nu allemaal best tegen te vallen. :dood:

Vond de 991 dash dus mooier bedenk ik me nu.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door romo » 04 dec 2018, 18:19

Dit;
Afbeelding

vs

Afbeelding


Nou, noem me conservatief, ouderwets, niet flexibel, maakt niet uit, maar dat oude dash dan maar heel graag.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door MParallel » 04 dec 2018, 18:24

MarkS schreef: 03 dec 2018, 22:19 Normaal gesproken schakel je voor en na de bocht. Maar in de dagelijkse praktijk bijvoorbeeld als je wegrijdt bij een stoplicht of gewoon (vanuit stilstand) de bocht/hoek omrijdt dan schakel ik altijd met de pook op omdat in die situatie dit met de flippers niet handig werkt. Ik doe dat dus vooral van 1 naar 2. Alle andere situaties gewoon flipperen idd. Maar ook dan fijner als je wel de keuze hebt.
^^
Exact dat dus.

Overigens ziet het scheerapparaat er niet echt ergonomisch fijn uit om eens lekker zelf mee te schakelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Eeuwe, Kocheler, mark123, TimoW en 138 gasten