130i vs E36 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door Mike R32 » 13 jul 2018, 13:04

Het blijft toch persoonlijk. Toen ik nog een E90 325i LCI had wel eens proefgereden in een F30 320i en 328i. Na een paar kilometer wist ik al dat de F30 320i niet een potentiele opvolger van de E90 zou worden. Vage besturing en een bromtorretje (wat klinkt de vier cilinder van BMW slecht in vergelijk met bijvoorbeeld een VAG of Japanner) onder de motorkap. Maanden later nog eens in de F30 328i gereden, voelde wel een stuk sneller aan dan de 320i maar ook de 328i was het niet voor mij. Zelfde overigens met de Golf, voor mij altijd een IV R32 of V R32 i.p.v. een VI R20. Zolang het financieel te verantwoorden is zal ik altijd minimaal een zes cilinder blijven rijden.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door ///Joost » 13 jul 2018, 13:34

Rocketmonkey schreef: 13 jul 2018, 12:23 Als je onder 'gezin' meer dan 1 kind verstaat misschien wel ja, maar met 1 kind gaat het perfect!
Echt geen concessies hoeven doen en nog geen seconde spijt gehad!
Alles kan.

Je kunt ook met een Opel Corsa met dakkoffer en 4 volwassenen naar Italie, heb ik 'vroegah' ook wel eens gedaan. Maar echt praktisch is het gewoon niet. Dus perfect zou ik het zeker niet noemen en imho ook geen solide advies als enige auto.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door indobesar » 13 jul 2018, 15:02

matthyssie schreef: 13 jul 2018, 12:45 Ja ik snap dat playstationgedoe ook niet. Alle journalisten die niet kunnen rijden roepen het, maar ik vind het mooier sturen dan de E9x/E8x generatie. Niet dat ik kan rijden, maar toch.
Ik kan ook niet koken als Sergio Herman, maar ik ken wel mijn smaak en weet wat lekker is. :roflol:

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door TLRS » 13 jul 2018, 16:40

Coupé misschien lastig als het kind regelmatig achterin moet. Op bijrijdersstoel geen optie? Zit je weer met die lange deuren op parkeerplaatsen.. misschien ook niet handig.

Kans op een nette met gunstige kilometerstand lijkt me wel groter.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door Tim N » 15 jul 2018, 04:50

De enige 125i die ik zijdelings overweeg is die zonder dak.
Maar kun je stellen dat de 125i cabrio (met chip denk ik ook naar 265pk?) evengoed stuurt als een 130i?
Of heeft deze laatste last van het hogere gewicht?

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door Jan-Willem » 15 jul 2018, 18:07

Cabrio is zwaarder en minder stijf dus zal nooit zo goed sturen als een dichte auto.
Maar persoonlijk denk ik dat een 125i cabrio nog steeds heel lekker rijd!

De x25i is makkelijk te chippen naar meer vermogen inderdaad.

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door TLRS » 15 jul 2018, 18:58

De cabrio/coupé/3deurs heeft verstevigingen tussen chassis en subframe om wat flex weg te nemen. En lijkt me dat de kont de wagen op de grens minder 'snappy' maakt zoals André het noemt? Wel iets zwaarder en kleinere remmen dan de 130i. Kwestie van schijven en remklauw brackets meen ik?

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: 130i vs E36 M3

Bericht door Rocketmonkey » 18 jul 2018, 09:22

Wij hebben de 135i cabrio, die heeft wel flinke remmen, zie dit vakantiekiekje van vorig jaar :) Kont voelt soms wel wat wollig in snel genomen bochten, maar omdat ik hiervoor 15 jaar in Elises gereden heb ben ik wat dat betreft voor het leven verpest... Ontbreken van B-stijl en lange deuren bij coupé en cabrio scheelt enorm bij in- en uit tillen van koters, knop voor alle 4 de zijruiten ineens naar beneden wordt bij ons goed gebruikt... En anders kan bij de cabrio ook altijd de kap nog open :)

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 228 gasten