TSI: risico waard tweedehands?
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Mijn meissie heeft nu drie jaar een 2015 Seat Leon ST FR DSG 1.4 TSI met cilinderuitschakeling, heet geloof ik ACT ofzo. Heeft een 2 jaar beurt gehad, wel 30x gepeild, nooit olie bij hoeven vullen. Nog nooit iets aan gehad, moeten nu bij 38dkm nieuwe voorbanden op. Auto gaat er eind dit jaar/begin volgend jaar uit, zou zo maar weer een Leon ST kunnen worden. Auto bevalt erg goed. Verbruik heb ik nog nooit naar gekeken.....
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Wel beetje doorrijden hè, vrouwtje heeft met haar Beetle met 58K nu net de 3e set nwe voorbanden op laten leggen.. 160 voorwiel PK-tjes kost wel wat rubber en ze rijdt nog best rustig..
Achter zitten nog de originele met 4-5mm profiel... die kunnen nog wel even mee
Achter zitten nog de originele met 4-5mm profiel... die kunnen nog wel even mee
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Mijn moeder ook. Bij aanschaf nieuwe banden onder gelegd (Abarth Punto, 180 pk). Zitten nu al rond de 5 mm na minder dan 10k km.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Heb een Polo 1.2 TSI 105pk met 100k op de teller.
Ketting is al een keer vervangen. Dat is wel HET punt bij deze motoren. Verder bougiekabels en bobine preventief vervangen. Lekkage aan de waterpomp gehad en thermostaat was kapot. Is een heel huis en is niet cheap.
Dus probleemloos.....nee. Zuinig.....niet echt. 1:14 rijdt ze ongeveer. Maar das beter dan 1:9 met de BMW. Dingetje is verder prima.
Ketting is al een keer vervangen. Dat is wel HET punt bij deze motoren. Verder bougiekabels en bobine preventief vervangen. Lekkage aan de waterpomp gehad en thermostaat was kapot. Is een heel huis en is niet cheap.
Dus probleemloos.....nee. Zuinig.....niet echt. 1:14 rijdt ze ongeveer. Maar das beter dan 1:9 met de BMW. Dingetje is verder prima.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Van welk bouwjaar is die? Dat is bij al deze motoren ook wel het vermelden waard namelijk. Een 2015 heeft natuurlijk niet nog steeds dezelfde issues als een 2011 ofzo.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Ik heb ook een Polo 6C 1.2 gehad (2015) maar die lopen ook niet zo lekker. Koudstart krijg je de rillingen van, wat een geratel de eerste 5 seconden. Al blijkt dit de oliedruk opbouw te zijn. Misschien exemplarisch, maar absoluut voor mij destijds een reden voor verkoop.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Veel stadsverkeer zeker?Martin van der Zwaard schreef: ↑01 mei 2018, 18:12 Dus probleemloos.....nee. Zuinig.....niet echt. 1:14 rijdt ze ongeveer. Maar das beter dan 1:9 met de BMW. Dingetje is verder prima.
-
OnlineMartijn 327i
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: TSI: risico waard tweedehands?
GTE 1,4 tsi 45k op de klok met 0 problemen
Polo 6c 1.2 tsi 140pk gechipt 35k op de klok ook 0 problemen
Polo 6c 1.2 tsi 140pk gechipt 35k op de klok ook 0 problemen
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Ja, dat wel ja.Joël D. schreef: ↑01 mei 2018, 21:13Veel stadsverkeer zeker?Martin van der Zwaard schreef: ↑01 mei 2018, 18:12 Dus probleemloos.....nee. Zuinig.....niet echt. 1:14 rijdt ze ongeveer. Maar das beter dan 1:9 met de BMW. Dingetje is verder prima.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Nu een A1 op het oog uit aug. 2014. Nog geen halve ton op de teller, alles erop en eraan, lijkt op een vertrouwd adres te staan. Enige is het vermogen (86pk) dus hij zal dan gechipped moeten worden naar ~140pk. Valt me wel tegen wat zo'n ding nog moet kosten trouwens
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Nadeel is wel dat je dan een vijfbak hebt.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Een A1 is erg duur voor wat je krijgt. Zou mijn geld dan toch liever in een ruimere en beter aangeklede Polo stoppen.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Of zelfs Golf.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Of een Leon, wel FR uitgevoerd. (interieur gewoon wat netter/dikker)
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: TSI: risico waard tweedehands?
De 1.2 110pk, of de nieuwere 1.0 110pk doen het met een 6 versnellingsbak
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Een 1.2 TSI 5 bak rijdt prima.
Een 1.8 TSI 6 bak had na 90dkm een nieuw blok nodig.
Een 1.8 TSI 6 bak had na 90dkm een nieuw blok nodig.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Ach al die spookverhalen.
Golf 5 GTi TFSI HB 2007: gechipt 240pk, nooit problemen
Golf 6 GTi TSI DSG 2009: gechipt 265pk, nooit problemen
Polo 1.2 TSI HB 2015: fabrieksupdate 90->110pk, nooit problemen
Golf 6 GTi HB 2013: nooit problemen
Golf 7 1.4 TSI DSG 2013: nooit problemen
Polo 1.8 GTi TSI HB 2015, pas 3 weken......
....en dah heb ik met de eerste 2, een kleine 200 rondjes NS gereden, terwijl die motoren komen uit de "puberjaren" van de TSI/VAG-familie
Golf 5 GTi TFSI HB 2007: gechipt 240pk, nooit problemen
Golf 6 GTi TSI DSG 2009: gechipt 265pk, nooit problemen
Polo 1.2 TSI HB 2015: fabrieksupdate 90->110pk, nooit problemen
Golf 6 GTi HB 2013: nooit problemen
Golf 7 1.4 TSI DSG 2013: nooit problemen
Polo 1.8 GTi TSI HB 2015, pas 3 weken......
....en dah heb ik met de eerste 2, een kleine 200 rondjes NS gereden, terwijl die motoren komen uit de "puberjaren" van de TSI/VAG-familie
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07 jul 2017, 00:00
- Auto: s2000
Re: TSI: risico waard tweedehands?
In de lease heb ik een ibiza gehad, een 1.2 TSI uit 2011. Bobines zijn een keer vervangen geweest. Het blok is rond 75k km gesneuveld en hebben ze een nieuwe in gezet Privé zou ik hem niet willen.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: TSI: risico waard tweedehands?
@JP
Een beetje geluk moet je hebben.
Het scheelt wel hoe er mee gereden wordt volgens mij. Goed warm worden en veel lange afstanden en zo'n blok houdt het prima uit. Regelmatig een oliebeurtje doet ook een hoop (iets vaker dan in het boekje kan echt geen kwaad). Ken echter uit mijn eigen omgeving ook meerdere mensen die nooit meer een VW willen hebben nadat ze er kosten aan hebben gehad waar ze de auto opnieuw voor hadden kunnen kopen.
M'n pa werkt al jaren op een motorenrevisieafdeling, die moet er in ieder geval niets van hebben. Ze doen bijna alle Europese merken, maar er komt toch echt voornamelijk VAG langs. Zowel Diesel als (T)(F)SI, met de allerlei problemen die niet mogen bij jonge auto's. Hoewel extreem olieverbruik het grootste probleem blijft.
Een beetje geluk moet je hebben.
Het scheelt wel hoe er mee gereden wordt volgens mij. Goed warm worden en veel lange afstanden en zo'n blok houdt het prima uit. Regelmatig een oliebeurtje doet ook een hoop (iets vaker dan in het boekje kan echt geen kwaad). Ken echter uit mijn eigen omgeving ook meerdere mensen die nooit meer een VW willen hebben nadat ze er kosten aan hebben gehad waar ze de auto opnieuw voor hadden kunnen kopen.
M'n pa werkt al jaren op een motorenrevisieafdeling, die moet er in ieder geval niets van hebben. Ze doen bijna alle Europese merken, maar er komt toch echt voornamelijk VAG langs. Zowel Diesel als (T)(F)SI, met de allerlei problemen die niet mogen bij jonge auto's. Hoewel extreem olieverbruik het grootste probleem blijft.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Dat zijn dan waarschijnlijk de Bluemotion-diesels. Van wat ik begreep is de 1.6 vergelijkbaar met de 1.9 qua bombproof zijn.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: TSI: risico waard tweedehands?
De atmosferische motoren zijn de beste.Martijn_bmw schreef: ↑30 apr 2018, 12:33 er rijden er echt letterlijk 100.000-en van rond en in het begin waren er idd wat ketting problemen maar die zijn inmiddels wel vervangen.
ik zou er niet door af laten schrikken gewoon goed kijken, checken en kopen. pech kan je altijd hebben.
ook de huidige BMW motoren (en alle andere merken eigenlijk) zijn niet heilig meer, downzisen en CO2 druk hebben de motoren geen goed gedaan in betrouwbaarheid helaas.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: TSI: risico waard tweedehands?
VAG voert gewoon heel vaak modificaties toe tijdens onderhoud. Daardoor denken mensen dat het probleemloos is maar je moet gewoon heel goed uitzoeken welke motor je neemt. Overigens is dat bij heel veel merken zo maar bij VAG wel extreem imho.
De A1 is best leuk maar liever voor het geld van een 2014 een nieuwere Polo imho.
De A1 is best leuk maar liever voor het geld van een 2014 een nieuwere Polo imho.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: TSI: risico waard tweedehands?
De 1.2 is het ook niet geworden, met een beetje reserve zeg ik nog ‘helaas’ want ik heb geen idee of een kleine 90pk en 5-bak bevallen zou zijn. Auto is helaas verkocht voordat we konden gaan kijken.
Nu weer een andere op het oog, 1.4 TSI uit 2015 (facelift) dus ook met 6-bak. En 125pk, wat ook wel prima is.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: TSI: risico waard tweedehands?
Mocht het te weinig zijn kan je die 125pk altijd naar 160pk laten chippen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], wackywim en 390 gasten