Porsche; Diesel is Dood

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Riceaux » 27 feb 2018, 16:14

Robin schreef: 27 feb 2018, 14:22 helemaal mee eensch:
RS-Ron schreef: 27 feb 2018, 00:08
Je deugt als je electrisch rijdt, we hebben het ff niet over die drie vliegvakanties. We willen erg graag deugen en iederen vertellen wat ze vooral niet mogen en wel moeten, maar de overbevolking en het feit dat de aarde zwaar naar de klote wordt geholpen door deze overbevolking bespreken we ff niet, stel dat er een oplossing moet worden gevonden...... dan deug ik niet.


Voorspelling van mij: kleinkind: Opa maar iedereen zag toch dat er een paar echt grote knopen doorgehakt moesten worden in 2018-2020. Opa: jawel, maar daar bleef je angstvallig bij uit de buurt, ander deugde je niet. Kleinkind: O, wat heb dan wel gedaan? opa: nou de diesels afgeschaft, die waren wel schoon, maar uiteindelijk gaf dat wel een lekker gevoel. En we hebben er alles aan gedaan om vooral zoveel mogelijk mensen op de aardbol te krijgen, gewoon om tegen anderen te zeggen dat ze fout bezig waren als ze voor bevolkingsvermindering waren. En we hebben heel de wereld gezien met het vliegtuig, dat deugen moest wel een beetje leuk blijven natuurlijk. Kleinkind, nou bedankt opa dan gaan wij de kolerebende wel opruimen. Opa: maar let je wel op dat je deugt ? De mensen zouden anders wel eens kunnen denken dat.....


Gr Ron
Ha, ja overbevolking is gewoon issue number 1 op deze planeet. En by far. By far by far...

Maar ja allemaal Stevie Wonders die 't allemaal gezien hebben en het beter weten.
Ik plaats 'm nog maar een keer. De oplossing voor zo'n beetje alle wereldproblemen is geboortebeperking. Eigenlijk het liefst met terugwerkende kracht, maar daar zijn weinig vrijwilligers voor te vinden. :mrgreen:

Afbeelding

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 27 feb 2018, 16:18

Ik zou bijna zeggen:"De man/vrouw die een oplossing voor overbevolking heeft, moet nog geboren worden."

Maar zoals Rico al toont: een kind kan de was doen:)

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Tom » 27 feb 2018, 16:34

Inderdaad Rico... maar dat is nogal een onpopulaire mening. Net als veel linkse mensen die een grote mond hebben over auto's maar wel in Azië aan yoga willen doen om hun innerlijke ziel te vinden. Met het vliegtuig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 27 feb 2018, 17:05

Niet perse een reactie op de persoon Romo, maar op de geplaatste link. Het gaat hier nl over diesels die niet aan de euro-6 eisen voldoen. Dat zijn er nogal wat, maar toch :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 27 feb 2018, 17:14

^Mee eens.

Je kan daarom voorzichtig inschatten dat die normen dan verder worden aangescherpt, wellicht zover dat, met alle technologsiche innovaties ten spijt, het niet meer loont c.q. betaalbaar wordt. (enerzijds worden ontwikkelings kosten te hoog, anderzijds worden die kosten doorberekend aan de klant, die dan afhaakt)

Zoals gezegd; Het politieke discours is duidelijk, das wellicht wrang voor de Duitse Automobiel industrie, maar ze zijn er zelf in hoge matig schuldig aan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 27 feb 2018, 17:27

Dat zal idd wel het vervolg zijn, normen zijn er om aangepast te worden. Dat weten wij hier maar al te goed als je bijvoorbeeld kijkt naar gemeentelijke belastingen/heffingen etc. Dus dan zul er daar ook wel op kunnen wachten dat dat gebeurt. Al weet ik totaal niet hoe de euro-6 diesel staat tov benzine auto's. Ze zijn al redelijk 'schoon' dacht ik. Maar als het onderbuikgevoel gevoed moet worden dan zal de diesel uiteindelijk verdwijnen. Want van kwalmende diesels, zoals eerder gelezen, is allang geen sprake meer.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 28 feb 2018, 07:09

Blijkbaar zijn ze niet schoon genoeg anders hadden de duitsers er niet mee ingestemd.
Tevens bleek er nogal wat gesjoemelt te zijn met die dingen waardoor ze op papier "schoon"waren. maar in de praktijk bleek heel anders.

Overbevolking kun je wel noemen maar wat wou je daar aan doen? Uiteindelijk lost zich dat ook wel weer op door een of andere epidemie of wat dan ook. zo gaat het altijd in de natuur

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 28 feb 2018, 07:40

Diesels zijn natuurlijk niet schoon, maar dragen ze er echt toe bij dat het hier op dit moment -8 graden Celsius is. Veel te warm voor de tijd van het jaar.

Epidemieën: Gewoon doorgaan zoals we gaan. Het zal zich inderdaad 'vanzelf'- maar niet zonder slag of stoot- oplossen.

Overheden en aanverwante organisaties zijn aan zet inzake overbevolking, maarja overheden zijn nog grotere sjoemelaars dan Volkswagen zelf.

*Moment hoor, even wat overmaken aan Oxfam Novib*

Ben ik weer: tijd voor koffie:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 28 feb 2018, 10:19

Ze hanteren de Euro-6 norm. Heeft dus niks te maken met sjoemelsoftware en/of praktijkuitstoot. Anders moet je een meter achter een auto hangen.
Hieronder een tabel op Wikipedia gevonden. Waar ligt het probleem bij Euro-6 diesels? Zie niet veel verschil met een euro-6 benzine. Laat staan met oudere benzines,
Bijlagen
IMG_1353.PNG
IMG_1353.PNG (243.03 KiB) 2401 keer bekeken

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3560
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door HJ2 » 28 feb 2018, 10:51

Is nu mijn Jag nog maar de helft waard?
Ik voorspel dat je wel kunt wachten op conversiekitjes voor ad blue in Euro IV diesels voor een duizendje of 3.
De hamvraag blijft of Nederland dan de norm in het kenteken wil aanpassen. Volgens mij is dat nu niet het geval, ook al heb je voor veul geld een brave diesel gemaakt van je toch al brave Euro IV. In Duitsland is dat b.v. beter geregeld.
Verder voorspel ik ook dat als deze hausse is overgewaaid, ik weer vanaf 0 kan beginnen qua budget (diesel geen kont meer waard) en dus in een of andere truttenschudder rond mag rijden, maar ook dat het nieuwe afrekenen gaat met belasting op banden ipv CO2 of NOx, vanwege het vele fijnstof wat er afkomt. We gaan het meemaken

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Spijkerhard » 28 feb 2018, 11:16

Uhmmm, Wiki loopt denk nog een beetje achter, en de differentiaties hebben alles te maken met de meetmethode.

De Euro 6 norm is gelijk gebleven.
Euro 6c is gebaseerd op een andere (reëlere) WLTP test cyclus,
Euro 6d is gebaseerd op een RDE (Real Driving Emmisions) cyclus.
In de 6d norm mag de overschrijding van de norm "maar" 110% van de maximale uitstoot norm zijn (168mg/km ipv de norm van 80).

In de praktijk bleken Euro 6 auto's tot bijna 10 maal de maximale norm uit te stoten (Zafira), o.a. i.v.m. software matige "regelingen" die de AdBlue inspuiting op allerlei momenten uitschakelt (motor nog niet warm, buiten temperatuur niet juist, belasting te hoog etc.). Dat is nauwlijks minder dan de Euro 4 en 5 auto's in de praktijk (Sjoemel software ging om het herkennen van de test cyclus en dan ontstekingswaarden aanpassen)

De discussie in Duitsland gaat over het daadwerkelijk omlaag brengen van fijnstof en NOx in stedelijke gebieden, aangezien de vervuiling in de praktijk niet omlaag gaat in bijvoorbeeld Stuttgart (het mekka van Mercedes diesel voertuigen). Uitsluiting dreigt dan ook voor voertuigen die niet aan de Euro 6d Temp norm voldoen.

Maar Arthur, verboden gaan pas Q4 2019 op zijn vroegst in, alle tijd om een andere auto uit te zoeken.

Bron: Welt (Veröffentlicht am 14.08.2017)
Die für die Typenzulassung dann geforderte Abgasnorm 6d verlangt nicht mehr nur eine Prüfstandmessung, die Fahrzeuge müssen sich künftig auch einer RDE-Messung stellen. RDE steht für Real Driving Emission, also für eine Messung, die unter realistischen Bedingungen im Verkehr vorgenommen wird. Für dieses Verfahren gelten allerdings weniger strenge Grenzwerte als für auf dem Prüfstand. Im Fall von Stickoxid, und allein darum geht bei der Dieselproblematik, dürfen die Fahrzeuge bei der RDE-Messung 110 % mehr als im Zyklus emittieren. Euro 6 sieht 80 Milligramm NOx pro Kilometer vor, Euro-6d-Temp erlaubt im RDE-Messverfahren maximal 168 Milligramm. Auch wenn dieser Grenzwert laxer erscheinen mag, ist die Euro-6d strenger. RDE-Messungen haben offenbart, dass viele aktuell am Markt befindliche Euro-6-Fahrzeuge weit mehr als das Doppelte der eigentlich zulässigen Stickoxide emittieren. Insofern geht die Einführung der ab September geltenden 6d-Norm mit einer praktischen Verschärfung einher.


Misschien een beetje veel details, maar doordat ik veel in Duitsland heb gewerkt, nogal wat mee gekregen van de Duitse radio, verbolgen duitse collega's en natuurlijk Autobild

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Spijkerhard » 28 feb 2018, 11:21

HJ2 schreef: 28 feb 2018, 10:51
Ik voorspel dat je wel kunt wachten op conversiekitjes voor ad blue in Euro IV diesels voor een duizendje of 3. Klopt. Ook voor Euro 5

In Duitsland is dat b.v. beter geregeld. Niet dus. Technisch mogelijk, geen capaciteit en een grote "wie betaalt dat" discussie
En ook in Duitsland geld dat emotie er harder in slaat als "technische oplossing", gezien de enorme terugval van diesel verkopen

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 28 feb 2018, 15:29

Klein zijstapje overbevolking en CO2 footprint;


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kl ... ~a4574670/

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 28 feb 2018, 15:45

romo schreef: 28 feb 2018, 15:29 Klein zijstapje overbevolking en CO2 footprint;


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kl ... ~a4574670/
Nou hèhè.

Deze wereld zit vol met veel teveel nietsnutten(misschien ben ik er ook wel één) die voor het welzijn/welvaart voortbestaan van de mensheid dus totaal nutteloos zijn, maar ze zijn er wél en die nietsnutten fokken ook vaak meer dan de (wel)nutten:)
Waardoor we met nog meer nietsnutten komen te zitten, die vanalles moeten/willen, maar niet zozeer nuttig zijn.


Maar wél stemrecht hebben:)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Riceaux » 28 feb 2018, 15:50

romo schreef: 28 feb 2018, 15:29 Klein zijstapje overbevolking en CO2 footprint;


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kl ... ~a4574670/
Krijg bijna de indruk dat Lubach ook meeleest hier. :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 28 feb 2018, 16:09

@Spijkerhard: Wiki loopt wellicht achter maar wat is er erger? Een euro-6 diesel of een euro-4/5 benzine. Of is het puur de fijnstof?
Dat auto's in de praktijk meer uitstoten dan op papier begrijp ik inmiddels, daarom ook die 6c/d-temp normering. Maar ook de benzines voldoen toch ook niet aan hun papieren normering? Daarom begrijp ik het niet helemaal.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Spijkerhard » 28 feb 2018, 16:22

De milieu discussie wordt vooral gevoed door NOx uitstoot.
Daar zie je behoorlijke verschillen al in de normering (zie je tabel hier boven voor de Euro 3/4/5 NOx-waarden), en vooral de diesels overschrijden in de praktijk die norm met een veelvoud (vanwege software matige aansturing). Diesel wordt hier dus als de zondebok (of oplossingsrichting) aangewezen, vanwege verschil praktijk vs norm.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 28 feb 2018, 22:53

Riceaux schreef: 28 feb 2018, 15:50
romo schreef: 28 feb 2018, 15:29 Klein zijstapje overbevolking en CO2 footprint;


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kl ... ~a4574670/
Krijg bijna de indruk dat Lubach ook meeleest hier. :tooth:
die som is alleen waar als de toekomst van onze kinderen net zo milieuvervuilend uitpakt als het heden. Maar ook in optimistischere scenario's zouden veel kinderen van nu nog een tijdje behoorlijk vervuilend leven, schrijft de Utrechtste hoogleraar en CO2-rekenmeester Detlef van Vuuren van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een reactie. Tegelijkertijd is zo'n toekomstvoorspelling nooit heel zeker, benadrukt hij, omdat er een oerwoud vol aannames aan ten grondslag ligt: het zijn toch vooral achterkant-van-een-bierviltje-overwegingen.
Zonder het onderzoek door gelezen te hebben klinkt het een beetje als het onderzoek waarbij geconcludeerd werd dat als op jaarbasis 5000km reed beter een auto kon huren want dan kreeg je wel 200km per dag vrij :lol: Oftewel, er wordt volgens mij gerekend met cumulatieve gemiddelden uit het verleden die geëxtrapoleerd worden naar de toekomst per nieuwe medemens? Lijkt me erg representatief en realistisch :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 06 mar 2018, 15:04


indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door indobesar » 06 mar 2018, 17:36

Bij Toyota niet echt nieuws natuurlijk. Zij zijn de Pioneers van de hybrides en Lexus is daar vol voor gegaan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 16 mar 2018, 20:34


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 27 mar 2018, 16:02

https://www.ad.nl/auto/autoenrsquo-s-me ... ~a63b2c01/

Daar gaan de euro-5 diesels al... Kun je wss wel voor een schijntje importeren :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door allen » 27 mar 2018, 16:39

Je vergeet de co2 strafbelasting. Zou zelf geen problemen hebben met een Macan s diesel...

Aiaiai... Ik moet echt even mezelf resetten nu. Land Rover power!!!! :bag:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 27 mar 2018, 17:29

Moet die Macan wel euro-5 zijn.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Rnd » 27 mar 2018, 19:09

Ik denk dat we tijdelijk overspoeld gaan worden met dikke diesels uit Duitsland. Je ziet er nu al meer te koop staan (hier in NL).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 59 gasten