Porsche; Diesel is Dood

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Tim N » 07 jun 2018, 19:53

allen schreef: 07 jun 2018, 10:28
JP schreef: 07 jun 2018, 10:21 Wat werd GTRene altijd verweten ? hetzelfde toch ?
Klopt. Maar René had pech dat een aantal mensen tegelijk tot vervelens toe op hem in bleven drammen.
Toch bekruipt mij het gevoel dat het de laatste maanden weer geheel de verkeerde kant op gaat hier op DF.
Veel sneren over en weer, de toon is naar mijn idee een stuk minder gezellig en vriendelijk geworden gedurende 2018 vorderde.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door ///Joost » 07 jun 2018, 20:11

Tim N schreef: 07 jun 2018, 19:53
allen schreef: 07 jun 2018, 10:28
JP schreef: 07 jun 2018, 10:21 Wat werd GTRene altijd verweten ? hetzelfde toch ?
Klopt. Maar René had pech dat een aantal mensen tegelijk tot vervelens toe op hem in bleven drammen.
Toch bekruipt mij het gevoel dat het de laatste maanden weer geheel de verkeerde kant op gaat hier op DF.
Veel sneren over en weer, de toon is naar mijn idee een stuk minder gezellig en vriendelijk geworden gedurende 2018 vorderde.
+1000000

Veel op de man spelen, refereren naar het verleden of andere topics, etc. De laatste tijd worden er veel maatschappelijke draadjes geopend op DF. Totaal niets mis mee, maar dan escaleert het al snel omdat de meningen botsen, en sommigen direct op de man gaan spelen of gaan schelden...beide totaal onnodig.

Het is de laaste tijd een beetje een kliekje geworden. Omdat men elkaar goed kent wordt er wat over en weer gegeind, maar omdat men elkaar ook weer niet zooo goed kent dat er geincasseerd kan worden, loopt de spanning wel eens hoog op. Dat is m.i. een beetje wat er aan de hand is.

Als dat op de man spelen nou eens stopt, dat zou al een mooi begin zijn, want daardoor zijn er al enkele leden 'weggepest' en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

:beer:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door tomgtr » 07 jun 2018, 20:38

Enerzijds deel ik je opmerking Joost, anderzijds, het is een forum FFS. Daar deel je je mening, verschilt soms van mening en als je iemands mening erg irritant vindt dan negeer je hem lekker. Als ik het gevoel zou hebben dat Rob weggepest is door mensen zou ik de eerste zijn die moord en brand schreeuwt want ik kan goed vinden met Rob. Maar omdat een forumlid met een kutbui uit bed stapt en een keer boe zegt gewoon weglopen? Komop. Ja er is een kliekje die een soort eigen humor er op na houdt en ja soms wordt er makkelijker uitgedeeld dan geincasseerd. Maar deze overreactie gaat nergens over en ik ga ervan uit dat als Rob iets gekalmeerd is hij hier gewoon weer post want dit is een overreactie die kant nog wal raakt.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Riceaux » 07 jun 2018, 20:46

https://www.alevefeminax.nl

Just leaving this here. :peace:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door ///Joost » 07 jun 2018, 20:58

tomgtr schreef: 07 jun 2018, 20:38 Maar deze overreactie gaat nergens over en ik ga ervan uit dat als Rob iets gekalmeerd is hij hier gewoon weer post want dit is een overreactie die kant nog wal raakt.
Ook mee eens! Snel aangevallen voelen is wel trendy...dat dan weer wel. Het gaat mij meer om de algemene strekking, niet dit geval specifiek. Ik heb al een aantal keer gelezen dat er echt totaal onzinnig op de man wordt gespeeld. Op dit openbaar forum, waar juist altijd de diversiteit en lol met elkaar hoog in het vaandel staat (stond) zou men beter moeten weten.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Wouter81 » 07 jun 2018, 21:07

Goed zo, weer iemand weggejaagd van dit forum. Way to go!

Sommigen mogen trots op zichzelf zijn, weer een virtuele ‘tegenstander’ de tent uit gejaagd door lekker op de man te spelen, richting iemand die zelf wel altijd respectvol naar anderen postte hier.

Ik vind het dieptriest. :kotsen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door JP » 07 jun 2018, 21:20

Als dit de tendens is met korte lontjes en lange tenen, dan neem ik ook een sabbatical ! tabeé

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 07 jun 2018, 22:21

Ik ben ook niet van gisteren en snap de posts. Daarom, zonder alle drama, is dit ook mijn laatste post.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door HJ2 » 07 jun 2018, 23:05

Niels schreef: 07 jun 2018, 17:08
Anyways, je kunt je druk maken over het hebben van een diesel. Die ruil je in op een benzine, je krijgt een schijtprijs want DIESEL! en als niemand in NL meer in een diesel rijdt dan is de benzine aan de beurt. Die ruil je vervolgens in op een EV, je krijgt een schijtprijs want BENZINE! en vervolgens rijdt iedereen EV. De gemiddelde burger heeft dan al lekker de nodige Eurootjes in de Nederlandse economie gepompt en dat is wat de regering graag wil natuurlijk. Vervolgens zijn we er dan natuurlijk nog niet want al die EV's aan het net daar hebben we wel capaciteiten voor nodig, of je daar ook nog ff in wilt investeren.... Vervolgens nog ff een warmtepompje erbij en Nederland voldoet aan de klimaat afspraken die in Parijs onder het genot van champagne en een blowjob zijn beklonken.

Dit!!! Godverdomme en dan heb ik niet eens gezoend :ziek:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door HJ2 » 07 jun 2018, 23:07

HJ2 schreef: 07 jun 2018, 23:05
Niels schreef: 07 jun 2018, 17:08
Anyways, je kunt je druk maken over het hebben van een diesel. Die ruil je in op een benzine, je krijgt een schijtprijs want DIESEL! en als niemand in NL meer in een diesel rijdt dan is de benzine aan de beurt. Die ruil je vervolgens in op een EV, je krijgt een schijtprijs want BENZINE! en vervolgens rijdt iedereen EV. De gemiddelde burger heeft dan al lekker de nodige Eurootjes in de Nederlandse economie gepompt en dat is wat de regering graag wil natuurlijk. Vervolgens zijn we er dan natuurlijk nog niet want al die EV's aan het net daar hebben we wel capaciteiten voor nodig, of je daar ook nog ff in wilt investeren.... Vervolgens nog ff een warmtepompje erbij en Nederland voldoet aan de klimaat afspraken die in Parijs onder het genot van champagne en een blowjob zijn beklonken.

Dit!!! Godverdomme en dan heb ik niet eens gezoend :ziek:

(probeert draadje en sfeer te redden...)

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Rnd » 07 jun 2018, 23:51

Ik begrijp er niks van. Twee mensen die hier sinds 2006 posten en ineens is er een issue, terwijl het in mijn ogen nergens over gaat. Ik lees jullie berichten al jaren met plezier, post zelf ietsje minder. Wat we gemeenschappelijk hebben is dat we allemaal een beetje autogek zijn. Ik weet niet hoe dat in jullie omgeving is, maar ik begin er meestal niet over dat ik de godganse dag aan auto's denk....je wordt niet meer voor vol aangezien in ieder geval. Daarom kom ik hier graag om enthousiaste verhalen/ervaringen van anderen te lezen en soms zelf te delen. Morgen hopelijk zand erover en blijf lekker allebei posten. :goodnight:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Downforce Hans » 08 jun 2018, 08:10

Zo, ik kijk ff niet en het halve forum is weg........kom op mannen even volwassen reageren naar elkaar.........
Verder ben ik het helemaal eens met de post hierboven van Rnd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 08 jun 2018, 09:33

Goed, nachtje over geslapen en fris en fruitig wakker geworden. Eigenlijk is het drama om niks en wordt het veel te veel opgeblazen. Wellicht was ik wat 'hard' tegen Romo, maar in mijn ogen is zijn manier van posten 'anders'. Ik moet mij niet zo laten triggeren hierdoor. Dus, Romo, daarvoor sorry mocht het wat bot zijn overgekomen. Eerst maar eens op m'n handen gaan zitten voordat ik op enter druk. Een stel 40-50-ers die elkaar in de haren vliegen op een online forum, hoe sneuer wil je het maken :lol:
Dus, bij nader inzien zijn jullie niet van mij af, helaas...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door allen » 08 jun 2018, 09:38

:thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door tomgtr » 08 jun 2018, 09:44

Zo die zag ik niet o snel aankomen.

Hoop dat JP en Romo ook beter wakker geworden zijn en weer lekker blijven posten, Totdat JP terug komt ga ik wel short Kleenex natuurlijk.

Goeden morgen allemaal, group hug en laten we elkaar weer lekker scherp houden. :thumbup:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 08 jun 2018, 09:54

Helemaal mooi!

Even on topic:)))
Disappearance and death[edit]

On the evening of 29 September 1913, (Rudolf) Diesel boarded the GER steamer Dresden in Antwerp on his way to a meeting of the Consolidated Diesel Manufacturing company in London, England. He took dinner on board the ship and then retired to his cabin at about 10 p.m., leaving word to be called the next morning at 6:15 a.m.; but he was never seen alive again. In the morning his cabin was empty and his bed had not been slept in, although his nightshirt was neatly laid out and his watch had been left where it could be seen from the bed. His hat and overcoat were discovered neatly folded beneath the afterdeck railing.[5]

Ten days later, the crew of the Dutch boat Coertzen came upon the corpse of a man floating in the North Sea near Norway. The body was in such an advanced state of decomposition that it was unrecognizable, and they did not bring it aboard. Instead, the crew retrieved personal items (pill case, wallet, I.D. card, pocketknife, eyeglass case) from the clothing of the dead man, and returned the body to the sea. On 13 October, these items were identified by Rudolf's son, Eugen Diesel, as belonging to his father. On 14 October 1913 it was reported that Diesel's body was found at the mouth of the Scheldt by a boatman but he was forced to throw it overboard because of heavy weather.[6]

There are various theories to explain Diesel's death. Certain people, such as his biographer Grosser in 1978,[3] argue that Rudolf Diesel committed suicide. Another line of thought suggests that he was murdered, given his refusal to grant the German forces the exclusive rights to using his invention; indeed, Diesel boarded the SS Dresden with the intent of meeting with representatives of the British Royal Navy to discussing the possibility of powering British submarines by diesel engine[7] – he never made it ashore. Yet, evidence is limited for all explanations, and his disappearance and death remain unsolved.

Shortly after Diesel's disappearance, his wife Martha opened a bag that her husband had given to her just before his ill-fated voyage, with directions that it should not be opened until the following week. She discovered 200,000 German marks in cash ($1.2 million USD today) and a number of financial statements indicating that their bank accounts were virtually empty.[8] In a diary Diesel brought with him on the ship, for the date 29 September 1913, a cross was drawn, indicating death.[5] This, however, does not solve the question whether he ended his life by his own hand, or whether he fell victim to a crime.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Downforce Hans » 08 jun 2018, 10:00

Top reactie Arthur......wat je van een volwassen vent mag verwachten. :thumbup:

Romo drink een biertje met hem en leg het bij.......ik ook vond je bijdrage altijd de moeite waard.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 08 jun 2018, 10:05

Ik ben hem al druk aan 't appen, maar nog niks.
Ilija kun jij wat betekenen? Dat'je 'm dagvaardt ofzo ivm zomaar met de Noorderzon vertrekken?:))

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Macboy » 08 jun 2018, 10:07

Jeetje heb ook van alles gemist. Ik wil even aangeven dat als we het over tendens hebben, dat de afgelopen maanden DF juist absoluut de goede kant op ging en gaat. Dat er tussendoor wat zaken gebeuren die wat heftiger zijn is duidelijk. Daar is ook een verklaring voor gegeven. Dat betekent niet dat het hele forum dus zuur is of negatief is. Zou je die paar draadjes mijden, dan was er ook niks aan de hand geweest.

Dat over vast kliekje is ook niet negatief, hoewel het wel zo gebracht wordt. Nieuwe leden zijn meer dan welkom en worden ook meer dan normaal welkom geheten. Nieuwe leden die hier voor enkel hun eigen gewin zijn niet. Dat is de reden waarom het in verkoopdraadjes wat escaleerde. Dan wordt ten onrechte gesuggereerd dat dit “het oude clubje was” maar dat is niet zo. Mensen hechten waarde aan dit forum en weten wat wel en wat niet goed is. Van bovenaf werd er even zomaar iets opgelegd en een aantal oudgedienden waren daar niet van gediend. Het forum draait immers op DF maar de leden houden het forum zelf in stand.

Voor mij dus geen enkele reden om op basis daarvan te oordelen dat het de laatste tijd wat negatiever is. Sterker nog, juist met de ingezette trend van meer meetings merk je dat het forum leeft. Meer als ooit tevoren. Een aantal jaren lang waren er geen enkele meetings. Inmiddels is die behoefte op verschillende terreinen weer dik aanwezig en elke meeting was zeer geslaagd.

Dat is echt het béste bewijs dat het forum er gewoon top voor staat. Een paar negatieve draadjes verandert daar niets aan. Ook dat is gewoon een beetje onnodig doom denken.

Feit is dat een aantal mensen DF als uitlaatklep gebruiken. En dat gaat dan even de verkeerde kant op. Arthur is iemand vanaf het begin en een zeer gewaardeerd lid. Heet ook altijd mensen welkom en is niet te beroerd om ook in andere draadjes wat meer zijn gezicht te laten zien. De laatste tijd is merkbaar dat hij wat minder vrolijk is. En dat valt gewoon iedereen op. Als ie dat zelf nu ook inziet is dat opgelost.

Zelf heb ik altijd ook mijn irritante trekjes. Kom daar ook voor uit. De laatste tijd probeer ik dat ook wat te minderen. Lukt niet op iedereen want soms werkt mijn naam alleen al voor sommigen als een rode lap. Met Robin daarom ook regelmatig aanvaringen gehad. Maar dat ook gewoon onderling besproken, want ook Robin komt hier op velen vaak verkeerd over. En zeg hem dan dat het ook leuk is als hij andere draadjes eens wat meer bezoekt en wat vaker tot 10 moet tellen. Heb ook vaak excuses aan hem aangeboden voor mijn aandeel in escalaties. En zo zie je de laatste tijd gaat het dan erg goed.

Romo valt in een geheel andere categorie. Die zie je altijd met respect en nooit respectloos naar wie dan ook posten en hem dan wel zo aanvallen is dan niet echt fair. Behandel iemand zoals je zelf ook behandeld wil worden. Buiten dat mag je iemand prima ergens op aanspreken natuurlijk.

Conclusie: er is niks aan de hand en we moeten snel even weer meeten. Koffie iemand ?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 08 jun 2018, 10:07

Da's snel!:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Macboy » 08 jun 2018, 10:11

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Downforce Hans » 08 jun 2018, 12:42

Goed verhaal Mac ben het met je eens...... :thumbup:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Wouter81 » 08 jun 2018, 13:33

Arthur schreef: 08 jun 2018, 09:33 Dus, bij nader inzien zijn jullie niet van mij af, helaas...
Shit :(

Nee, mooi! :thumbup: :)

Hoop wel dat romo terugkomt. Zoals ik zei waardeer ik hem enorm als iemand die niet zomaar wat post maar met inhoudelijke zaken komt en altijd respectvol is naar anderen. En nee, ik ken hem niet persoonlijk verder.

En goede post Macboy!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door dvh » 08 jun 2018, 16:21

Alles is al zo'n beetje gezegd denk ik.
Maar Robert, ik wil gewoon GT4 topics tot leven zien komen hoor.. dus gewoon blijven posten :-)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Riceaux » 17 jun 2018, 20:43

Tot zover de milieuzone in Rotterdam. Bericht is niet door mij geschreven.
Vandaag ontving ik de uitspraak in het hoger beroep over de milieuzone-boetes die onrechtmatig zijn.

IK HEB GEWONNEN!

Met andere woorden: Alle milieuzone-boetes zijn onrechtmatig!
Het hof bevestigt in haar arrest dat de foto die wordt gemaakt als je de milieuzone inrijdt moet voldoen aan bepaalde regels.

Die regels zijn vastgelegd in Bijlage L van de Beleidsregels Buitengewoon Opsporingsambtenaar. Daarin staat onder meer dat het bord op de foto zichtbaar moet zijn. Tevens moet vastgelegd worden dat het voertuig aan dat bord voorbij rijdt.

Omdat de auto's van voren gefotografeerd worden staat hooguit de achterzijde van het bord op de foto. Maar in alle bekende gevallen valt het bord zelfs buiten het fotokader.

Tegen deze uitspraak is geen beroep mogelijk. Dit betekent feitelijk dat de Rotterdamse milieuzone niet langer kan worden gehandhaafd. Iedereen die bezwaar maakt tegen zijn boete zal dat winnen. En dat geldt voor alle categorieën auto's die uit de milieuzone geweerd worden, dus ook oude diesels.

Deze uitspraak heeft ook gevolgen voor andere steden met een milieuzone. Zo wordt in Utrecht op precies de zelfde wijze gehandhaafd. Ook daar kan iedereen vanaf nu zijn boete met succes aanvechten.

Het nieuw te vormen college zal nu moeten besluiten wat zij met de milieuzone aanmoet. Eerder werd bekend dat in de huidige coalitiebesprekingen is afgesproken dat de milieuzone gefaseerd zal worden afgeschaft. Mogelijk zal dat nu versneld moeten gebeuren. Een andere mogelijkheid is om de handhaving aan te passen. Maar dat is ingrijpend en kostbaar. Daarvoor zouden de borden en / of camera's moeten worden verplaatst.

Vorige week verloren autobezitters nog het hoger beroep bij de Raad van State. Die stelde dat het weren van oude benzineauto's en campers nauwelijks effect sorteert voor de luchtkwaliteit maar dat gemeenten een hoge mate van beleidsvrijheid hebben. Het weren van deze auto's is toegestaan omdat het onderdeel uitmaakt van een breder pakket aan maatregelen om de luchtkwaliteit te verbeteren.

Beleidsregels boa: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 36058.html
Uitspraak kantonrechter: https://www.dropbox.com/s/kc87je66xs0n4 ... r.pdf?dl=0
Uitspraak van het gerechtshof in hoger beroep: https://www.dropbox.com/s/w9mji6sue2q0r ... L.pdf?dl=0 of zie de afbeeldingen hieronder.

HANDLEIDING om je boete aan te vechten: https://www.dropbox.com/s/bhuyt58shltdq ... .docx?dl=0

De Rotterdamse VVD PvdA Rotterdam D66 Rotterdam GroenLinks Rotterdam Leefbaar Rotterdam Lucette Mascini AD.nl NRC de Volkskrant Pex Langenberg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Marcel H. en 121 gasten