Porsche; Diesel is Dood

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 25 feb 2018, 16:59

Fiat Chrysler wil uiterlijk in 2022 stoppen met het maken van auto’s die op diesel rijden. Dat meldt de Financial Times op basis van ingewijden bij de Amerikaans-Italiaanse autobouwer.
https://www.businessinsider.nl/fiat-chr ... ngewijden/


Intussen begreep ik dat de Duitse Bundesregierung wetgeving voorbereidt die het nog dit jaar mogelijk moet maken voor gemeentes om Diesels te verbieden in stedelijk gebied.

Het gaat hard, het is klaar, zoveel is duidelijk.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 26 feb 2018, 07:21

Goede zaak allemaal.
Diesel is de grootste smerige brandstof voor wegverkeer, als je stappen wilt zetten in schoner wegverkeer is dit gewoon een logische stap.
Hadden ze eerder mogen doen van mij.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 26 feb 2018, 09:49

Is niet zo maar een gelopen zaak, als ik dit zo lees, thnx PeterB voor de link :)

http://www.autobild.de/artikel/diesel-a ... 32056.html

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door RS-Ron » 26 feb 2018, 10:28

markm schreef: 26 feb 2018, 07:21 Goede zaak allemaal.
Diesel is de grootste smerige brandstof voor wegverkeer, als je stappen wilt zetten in schoner wegverkeer is dit gewoon een logische stap.
Hadden ze eerder mogen doen van mij.
Dan ben je ook vast voorstander van het verbieden van het vliegverkeer, per seconde stoot een opstijgend vliegtuig evenveel ultrafijne stofdeeltjes uit als 1 miljoen vrachtwagens! (Bron milieudefensie) Dat wordt dus kanoën naar Aruba. Want geen boten meer die stoten nogal wat zwavel uit en co2 is daar nog een redelijk blinde vlek door ontbreken van regelgeving. Het is tenslotte voor de goede zaak..... :wink:

Gr Ron

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door JoostSchouten » 26 feb 2018, 11:14

Wij krijgen binnenkort een nieuwe mobiliteitsregeling, gaat over ± 1000 auto's in NL.
Hoeveel kilometers je ook rijdt (ik tik 50k/jaar aan), iedereen gaat naar een benzine. Diesel staat er gewoon niet meer tussen.
Looptijd overigens 2,5 jaar. En helaas geen Porsche...

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Kasteel » 26 feb 2018, 11:41

Macboy schreef: 24 feb 2018, 09:11
Riceaux schreef: 22 feb 2018, 11:50 M550d vs M550i lijkt me inderdaad een eerlijker vergelijk.
Vanwege de lettercombinatie ? Een M550d is gewoon een 3 liter 6-cilinder diesel. Een 540i is ook gewoon een 3-liter 6 cilinder. Dus als je diesel vs benzine qua techniek wil vergelijken en jullie moeten allemaal een 550i kiezen om tegengas te kunnen geven aan de diesel dan bevestigen jullie alleen maar mijn punt.
Benzine mag dan de toekomst hebben, diesel maakt COMPLEET gehakt van de benzine motoren.

Je moet dus een 4,4 liter 8-cilinder kiezen om van een 3 liter 6-cil diesel te kunnen winnen......

Everybody just proved my point :tooth:
En daarom ben je idd advocaat ;)
Robin schreef: 24 feb 2018, 14:50 540iA X drive sedan 77.000 euro met 340pk
540dA Xdrive sedan 85.600 euro met 320pk

Zijn we er dan uit?:)
Prima vergelijking, hoef er idd niet over na te denken, Ilija veel plezier met je diesel :tong:

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 26 feb 2018, 12:13

RS-Ron schreef: 26 feb 2018, 10:28
markm schreef: 26 feb 2018, 07:21 Goede zaak allemaal.
Diesel is de grootste smerige brandstof voor wegverkeer, als je stappen wilt zetten in schoner wegverkeer is dit gewoon een logische stap.
Hadden ze eerder mogen doen van mij.
Dan ben je ook vast voorstander van het verbieden van het vliegverkeer, per seconde stoot een opstijgend vliegtuig evenveel ultrafijne stofdeeltjes uit als 1 miljoen vrachtwagens! (Bron milieudefensie) Dat wordt dus kanoën naar Aruba. Want geen boten meer die stoten nogal wat zwavel uit en co2 is daar nog een redelijk blinde vlek door ontbreken van regelgeving. Het is tenslotte voor de goede zaak..... :wink:

Gr Ron
Volgens mij snap jij dan de discussie niet, kan een vliegtuig op een andere brandstofsoort of energie vliegen? volgens mij niet, een auto kan wel op een andere brandstof rijden, dan is t toch een eenvoudige stap om de meest vervuilende brandstofsoort uit te gaan bannen?
het gaat tenslotte om t leefmilieu waarin we leven dat alleen maar verder achteruit zal gaan in de loop van de tijd en dat niet alleen voor jou maar voor iedereen op gaat, ook je kinderen en kleinkinderen later, of je moet zeggen de gezondheid van mn kleinkinderen later zal me aan me reet roesten..... maar ik denk niet dat je dat zal denken.
Ik ben geen milieufreak, maar als met deze maatregel een grote stap gezet kan worden ben je in mijn ogen gewoon goed bezig. Dit is in tegenstelling tot al die doelloze millieuzones wel een goede stap.

Scheepvaart is overigens geen blindevlek meer, ook hier worden op korte termijn grote stappen ingemaakt m.bt. de max uitstoot van zwavel.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Fabian » 26 feb 2018, 12:24

mwaooohh, waterstof voor een vliegtuig zit er ook al aan te komen.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 26 feb 2018, 12:38

Maar die zijn dr nog niet, dus moet je t doen met de middelen die je voorlopig hebt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 26 feb 2018, 17:27

Imho trek je de discussie jouw kant op Mark. Je haalt (klein) kinderen erbij terwijl je de grootste vervuilers in deze wereld wel accepteert. Moet ik me dan schuldig voelen om een diesel te rijden met kat en roetfilter?

Het verschil tussen de industrie motoren op diesel en diesel auto’s is werkelijk mega. Gaan daar stappen mee gemaakt worden? Waarom is dat nu pas? En hoe scherp zijn die toekomstige normen in vergelijking met auto’s? Enig idee? Vooropgesteld reed ik helemaal geen diesel als benzine net zo duur was, de regering bepaalt wat dat betreft nog altijd. Wel eens achterhaalt hoeveel CO2 tax er op een vliegticket zit? Bijzondere wereld leven we waar vooral op het gevoel van de burger wordt ingespeeld....

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 26 feb 2018, 18:19

Ik heb nergens gezegd dat ik de grootste vervuilers accepteer. Ik zeg dat de scheepvaart bezig is om de uitstoot naar beneden te halen. Dat moet in 2020 voor elkaar zijn. Wat overigens al lamg had moeten gebeuren uiteraard.
Tevens bevind ik en de kinderen zich niet tussen de stinkende dieselmotoren van de industrie wanneer je in de file staat. Dus die uitstoot krijg je niet direct in je bakkes. Ook niet wanneer je door de stad loopt zie ik geen vieze diesel industrie voorbij rijden.
Wel smerige pluimende dieselauto’s. Dus eigenlijk vergelijk je appels met peren als je kijkt naar de invloed van de uitstoot in relatie tot gezondheid. Ik ben het met je eens dat ook de industrie moet inperken. Maar dat gebeurd heus wel. Kolencentrales die gaan sluiten en ook voor de rest van de industrie worden de regels echt wel strenger. Als je ziet hoeveel
Het de afgelopen 5 jaar drukker is geworden op de weg met verkeer. En je zet die trend door over de komende 20 jaar. Denk ik dat je het wel een klein beetje met me eens kunt zijn dat het beter is dat we de grootste vervuiler langzaamaan zien verdwijnen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 26 feb 2018, 18:34

Jouw volgende auto is dus volledig elektrisch :thumbup:

Laat je niks wijsmaken, een diesel met kat en roetfilter is niet zo spannend meer qua uitstoot. Dan zijn er genoeg zaken om je druk over te maken. De industrie norm waaraan voldaan moet worden, daar voldeed menig diesel auto 20 jaar geleden al aan. Industrie geen thema? Dan woon je (net als ik) lekker gunstig en zeker niet onder de rook van Rotterdam en ook niet in een drukke aanvlieg route van Schiphol.

Laat je niet bang maken door allerlei partijen en overheden, ze rekenen maar één kant op en dat is de voor hun voordelige kant....

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Zed240 » 26 feb 2018, 18:42

Vanuit de overheid gaat het vooral om wat eenvoudig haalbaar is. Dat zijn auto's nou eenmaal.

Milieubelasting op vliegtickets is enkele jaren geleden geprobeerd maar zorgde ervoor dat heel veel mensen en maatschappijen (hartstikke logisch natuurlijk) naar Duitsland of België uitweken.

Sowieso heb ik een dubbel gevoel bij milieubelasting, aangezien een auto of vliegtuig niet schoner wordt als daar meer belasting voor wordt betaald. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 26 feb 2018, 21:21

Dus over de grens vliegen is wel een probleem maar al die oude vervuilende diesels mogen prima in Polen verder vervuilen. Laat me raden, bij het één loopt de roverheid geld mis en bij het andere verdient de roverheid er zelfs geld aan :tong uitsteken:

Morgen eens kijken hoeveel die zes cilinder diesel er uit walmt bij een koude start met -4 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Macboy » 26 feb 2018, 21:25

Mooie discussie heren :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 26 feb 2018, 22:02

We kunnen er allemaal wel wat van vinden, feit is en blijft; de overheid beslist voor U, voor mij.

De tendens is duidelijke v.w.b. het politieke discours, ze willen er van af!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 26 feb 2018, 23:12

Zo ist en niet anders...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Macboy » 26 feb 2018, 23:46

Daarom nog snel een 330d scoren in de nieuwe 3-serie 2019.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door RS-Ron » 27 feb 2018, 00:08

markm schreef: 26 feb 2018, 12:13
RS-Ron schreef: 26 feb 2018, 10:28
markm schreef: 26 feb 2018, 07:21 Goede zaak allemaal.
Diesel is de grootste smerige brandstof voor wegverkeer, als je stappen wilt zetten in schoner wegverkeer is dit gewoon een logische stap.
Hadden ze eerder mogen doen van mij.
Dan ben je ook vast voorstander van het verbieden van het vliegverkeer, per seconde stoot een opstijgend vliegtuig evenveel ultrafijne stofdeeltjes uit als 1 miljoen vrachtwagens! (Bron milieudefensie) Dat wordt dus kanoën naar Aruba. Want geen boten meer die stoten nogal wat zwavel uit en co2 is daar nog een redelijk blinde vlek door ontbreken van regelgeving. Het is tenslotte voor de goede zaak..... :wink:

Gr Ron
Volgens mij snap jij dan de discussie niet, kan een vliegtuig op een andere brandstofsoort of energie vliegen? volgens mij niet, een auto kan wel op een andere brandstof rijden, dan is t toch een eenvoudige stap om de meest vervuilende brandstofsoort uit te gaan bannen?
het gaat tenslotte om t leefmilieu waarin we leven dat alleen maar verder achteruit zal gaan in de loop van de tijd en dat niet alleen voor jou maar voor iedereen op gaat, ook je kinderen en kleinkinderen later, of je moet zeggen de gezondheid van mn kleinkinderen later zal me aan me reet roesten..... maar ik denk niet dat je dat zal denken.
Ik ben geen milieufreak, maar als met deze maatregel een grote stap gezet kan worden ben je in mijn ogen gewoon goed bezig. Dit is in tegenstelling tot al die doelloze millieuzones wel een goede stap.

Scheepvaart is overigens geen blindevlek meer, ook hier worden op korte termijn grote stappen ingemaakt m.bt. de max uitstoot van zwavel.
Sorry, beetje late reactie van mij, moest nog even werken. Ik snap de discussie prima hoor, geen zorgen. Naar mijn mening worden met deze maatregelen geen grote stappen genomen. Het is een verdienmodel aan het worden of al geworden. De grote stappen worden niet of onvoldoende genomen. De diesels zijn al een stuk schoner, mensen zijn veel milieu-bewuster geworden en denken dus veel beter na over oorzaak, gevolgen en oplossingen. Naar mijn mening wordt het milieu-bewust zijn teveel gekoppeld aan het (kennelijk) voor een specifieke stroming erg belangrijke “deugen”. Je deugt als je electrisch rijdt, we hebben het ff niet over die drie vliegvakanties. We willen erg graag deugen en iederen vertellen wat ze vooral niet mogen en wel moeten, maar de overbevolking en het feit dat de aarde zwaar naar de klote wordt geholpen door deze overbevolking bespreken we ff niet, stel dat er een oplossing moet worden gevonden...... dan deug ik niet.

Voorspelling van mij: kleinkind: Opa maar iedereen zag toch dat er een paar echt grote knopen doorgehakt moesten worden in 2018-2020. Opa: jawel, maar daar bleef je angstvallig bij uit de buurt, ander deugde je niet. Kleinkind: O, wat heb dan wel gedaan? opa: nou de diesels afgeschaft, die waren wel schoon, maar uiteindelijk gaf dat wel een lekker gevoel. En we hebben er alles aan gedaan om vooral zoveel mogelijk mensen op de aardbol te krijgen, gewoon om tegen anderen te zeggen dat ze fout bezig waren als ze voor bevolkingsvermindering waren. En we hebben heel de wereld gezien met het vliegtuig, dat deugen moest wel een beetje leuk blijven natuurlijk. Kleinkind, nou bedankt opa dan gaan wij de kolerebende wel opruimen. Opa: maar let je wel op dat je deugt ? De mensen zouden anders wel eens kunnen denken dat.....


Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 27 feb 2018, 10:31

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Fabian » 27 feb 2018, 13:42


Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 27 feb 2018, 14:22

helemaal mee eensch:
RS-Ron schreef: 27 feb 2018, 00:08
Je deugt als je electrisch rijdt, we hebben het ff niet over die drie vliegvakanties. We willen erg graag deugen en iederen vertellen wat ze vooral niet mogen en wel moeten, maar de overbevolking en het feit dat de aarde zwaar naar de klote wordt geholpen door deze overbevolking bespreken we ff niet, stel dat er een oplossing moet worden gevonden...... dan deug ik niet.


Voorspelling van mij: kleinkind: Opa maar iedereen zag toch dat er een paar echt grote knopen doorgehakt moesten worden in 2018-2020. Opa: jawel, maar daar bleef je angstvallig bij uit de buurt, ander deugde je niet. Kleinkind: O, wat heb dan wel gedaan? opa: nou de diesels afgeschaft, die waren wel schoon, maar uiteindelijk gaf dat wel een lekker gevoel. En we hebben er alles aan gedaan om vooral zoveel mogelijk mensen op de aardbol te krijgen, gewoon om tegen anderen te zeggen dat ze fout bezig waren als ze voor bevolkingsvermindering waren. En we hebben heel de wereld gezien met het vliegtuig, dat deugen moest wel een beetje leuk blijven natuurlijk. Kleinkind, nou bedankt opa dan gaan wij de kolerebende wel opruimen. Opa: maar let je wel op dat je deugt ? De mensen zouden anders wel eens kunnen denken dat.....


Gr Ron
Ha, ja overbevolking is gewoon issue number 1 op deze planeet. En by far. By far by far...

Maar ja allemaal Stevie Wonders die 't allemaal gezien hebben en het beter weten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 27 feb 2018, 15:33


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 27 feb 2018, 15:38


Online
Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Spijkerhard » 27 feb 2018, 15:40

Citaat:
Gericht ermöglicht Diesel-Fahrverbote

In Duitsland is nu door een hogere rechtbank een besluit genomen:
- Duitse steden mogen vervuilende auto's (lees diesels, maar evt. ook benzine moteren zonder partikel filter) gaan weren.

Een poging tot een korte samevatting, voor degenen die wat moeite hebben met duits:
- Milieu groeperingen eisen van diverse steden (19) dat zij iets doen aan de stikstof verontreinigingen, die (ver) boven de Europese max. norm blijven.
- Zij geven daar mee aan dat die steden in gebreke blijven als er niets gedaan wordt, en vinden dat onder andere oudere (diesel)auto's uit de steden geweerd moeten worden.
- Voor twee steden is nu in hoger beroep toegestaan dat zij dergelijke maatregelen treffen. (Dit zet de deur open voor andere steden)
- De argumenten voor waardeverlies van (recente) diesel kopers moeten/kunnen op de koop toegenomen worden.

Mijn verdere interpretatie:
Voor de duitse autoindustrie lijkt dit een doodsteek voor de diesel.
Hoewel er diesels zijn die aan de norm voldoen (Euro 6d), zijn de duitsers (mede door het sjoemel schandaal) boos over het feit dat de autobouwers hen recent een diesel (Euro5&6) heeft verkocht die niet "binnenstad-bestendig" zijn.
De verkoop van diesels is in Duitsland al van >50% naar minder dan 33% gezakt. De autobouwers zullen moeten overwegen of ze blijven investeren in diesel, naast het vol inzetten op de (BEV/PHEV/MildHybrid) electrische ontwikkeling. (VW bijvoorbeeld wil al snel de grootste EV producent zijn)

Autobild pusht al een tijd om stikstof filters achteraf in te bouwen (technisch prima mogelijk en al ontwikkeld), maar er is veel discussie wie dit moet gaan betalen, industrie, autobezitter of -mede- overheid dmv subsidie/belasting tarieven. De autobouwers geven niets toe, waar velen zich dus weer boos over maken, want in de USA boetes en compensaties "ten overvloede", maar in Duitsland/Europa niets, of verplichte software upgrades die de prestaties (en levensduur??) beinvloeden.

Ik vermoed dat er een giga export van Duitse (jonge) diesel auto's op gang komt, naar landen in Europa waar de diesel -nog- niet zo in de hoek gedreven wordt. Maar aangezien elk (west) Europees wel een beetje duidelijk is waar de diesel staat, en de markt zelfstandig al onderuit gaat, vermoed ik dat een beetje extra aanbod van Duitse diesels (meestal completer uitgerust als in andere landen) de prijzen echt doet imploderen.

Dus als je nog een diesel op je verlanglijstje hebt (en wie heeft dat nou):
- wacht nog heel even, of
- wees bereid er flink wat jaren in te rijden. Of,
- neem een hoge afschrijving voor lief...,
- of zorg dat je een Euro6d aanschaft

Citaat:
Gericht ermöglicht Diesel-Fahrverbote
Das Bundesverwaltungsgericht ermöglicht Fahrverbote für Dieselautos! Die Richter halten einen gewissen Wertverlust von Autos für vertretbar. Infos zum Urteil aus Leipzig!

http://www.autobild.de/artikel/fahrverb ... 88503.html

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, woka en 189 gasten