Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Ik kan geen X3 topic vinden buiten deze over de LCI 2.0 viewtopic.php?f=13&t=32114 vandaar een nieuw draadje.
Een kennis zoekt een stationachtige AWD auto met wat vermogen en is gecharmeerd van de X3. Zodoende valt het oog op de E83 2.5/ 3.0 pfl. De PFL heeft het M54 blok dus dat is naast olieverbruik en Vanos een veilig blok. Ik heb er al twee bekeken welke in bedenkelijke staat waren en eentje die kans maakt. Meesten zitten rond de 175.000-225.000 km en dan vanaf €7.000?
Zijn er specifieke X3-aandachtspunten?
Automaat of handbak (zeldzaam voor de grotere motoren) nog van invloed?
Is het de moeite waard om te wachten op een duurdere (+3K) met lagere km-stand (140.000) oid?
Een kennis zoekt een stationachtige AWD auto met wat vermogen en is gecharmeerd van de X3. Zodoende valt het oog op de E83 2.5/ 3.0 pfl. De PFL heeft het M54 blok dus dat is naast olieverbruik en Vanos een veilig blok. Ik heb er al twee bekeken welke in bedenkelijke staat waren en eentje die kans maakt. Meesten zitten rond de 175.000-225.000 km en dan vanaf €7.000?
Zijn er specifieke X3-aandachtspunten?
Automaat of handbak (zeldzaam voor de grotere motoren) nog van invloed?
Is het de moeite waard om te wachten op een duurdere (+3K) met lagere km-stand (140.000) oid?
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Deze 2.5 leek leuk met redelijke km-stand, maar vrij kaal en viel optisch tegen. Had ook nog weggevreten binnenkanten van de wielkast door te grote/ foute ET velgen.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... stuur.html
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Een collega van me heeft zo'n ding. Een 2.5 met handbak, gebruikt em zo nu en dan om een boot trailertje te trekken. Geen spannende zaken tot op heden behalve wat typische bmw zaken. Onlangs lekkage van het oliefilter huis verholpen en de carterventilatie meegenomen.
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Zelf +- 10000km met een 2.5 handbak gereden, dikke prima weer weggedaan met tegen de 280k en alleen Disa klep vervangen en preventief diffs en de bak/tussenbak ververst (hele lichte jank op hogere snelheden was daarna verdwenen). Vond 'm fijner rijden dan E53 X5, 2.5 is vlot te noemen maar geen beest(een 2.0 lijkt me helemaal behelpen) Natuurlijk wel voorzien van 20 inch "foute" velgen
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
10k is dan niet heel veel om een oordeel te vellen?
En best veel preventief onderhoud voor die paar km.
En best veel preventief onderhoud voor die paar km.
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Valt toch wel mee? Disa was op z'n eind, en de diffs etc gedaan omdat dit gewoon(ook bij dealers) vaak word overgeslagen en doe het zelf dus kost je beetje olie en beetje eigen tijd..
En houd auto's niet niet zo lang dus dan is 10k alweer veel voor mijn doen
En houd auto's niet niet zo lang dus dan is 10k alweer veel voor mijn doen
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Ik kijk meer naar mijn eigen situatie en kom dan 2,5 maand verder met 10K.
Dan is het redelijk wat onderhoud. Scheelt natuurlijk flink als je alles zelf kunt.
Dan is het redelijk wat onderhoud. Scheelt natuurlijk flink als je alles zelf kunt.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Brekende veren op de achteras
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Aandachtspunten E83 X3 (PFL)
Nog een paar bekeken, maar de wagen zat er niet tussen. Het interieur geeft wel het thuis gevoel van n BMW. Duidelijk zware hokken tijdens het rijden, ik zou geen 2.0 willen.
Op het lijstje met aandachtspunten mag ook het dubbele schuifdak. Ik vermoed dezelfde dramatische constructie als bij de E60 5-serie want twee van de twee geziene waren defect.
En parkeren is een uitdaging voor de berijders want de bumpers hebben tekenen van een zwaar leven..
Op het lijstje met aandachtspunten mag ook het dubbele schuifdak. Ik vermoed dezelfde dramatische constructie als bij de E60 5-serie want twee van de twee geziene waren defect.
En parkeren is een uitdaging voor de berijders want de bumpers hebben tekenen van een zwaar leven..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 97 gasten