Het grote Mercedes Benz W203 draadje
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Ik zit er aan te denken om een C klasse als opvolger van de Audi te nemen. Liefst een versie met compressor. Ja leek me wel leuk om hier een draadje over te maken. Zijn er W203 eigenaren of ex eigenaren? T viel mij op dat onderhoud reuze mee valt voor een Merc mits je niet al te gekke opties erop hebt zitten zoals luchtvering. Dat wil ik zelf ook niet. Maar ik zou zeggen kom maar op met de ins and outs van deze serie. BTW taxibord moet ik nog zoeken
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Heb een C220cdi, zoek een C270cdi.
Boven verwachting fijne km vreter. Wel een rechtuitbrander (klein beetje onderstuurd), maar dankzij 6e versnelling op de diesel verlopen de km heel comfortabel.
Remmen een beetje ondermaats, verder weinig te klagen. Soms uival van wat electronica, maar contact eraf en erop en alles doet t weer)
Roest een groot probleem met deze autos, je moet een goed "altijd binnen gestaan" exemplaar vinden, of een hele jonge uit de serie...
Boven verwachting fijne km vreter. Wel een rechtuitbrander (klein beetje onderstuurd), maar dankzij 6e versnelling op de diesel verlopen de km heel comfortabel.
Remmen een beetje ondermaats, verder weinig te klagen. Soms uival van wat electronica, maar contact eraf en erop en alles doet t weer)
Roest een groot probleem met deze autos, je moet een goed "altijd binnen gestaan" exemplaar vinden, of een hele jonge uit de serie...
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Dat. Roest.
Verder: vermijd de 240. Bekend gezegde in MB-land: de 240: het klinkt als een 6-cilinder, heeft de snelheid van een 4-cilinder, en het verbruik van een 8-cilinder....
Kompressor voor sportief rijden, V6 voor comfort. Automaat zou voor mij een must zijn.
Tip: zoek er 1 met het sportpakket: de sportstoelen zijn erg lekker, en stuurtje is ook wel mooier.
Persoonlijk zou ik er altijd 1 van na de facelift nemen: iets mooier interieur, heldere lampen.
Verder: vermijd de 240. Bekend gezegde in MB-land: de 240: het klinkt als een 6-cilinder, heeft de snelheid van een 4-cilinder, en het verbruik van een 8-cilinder....
Kompressor voor sportief rijden, V6 voor comfort. Automaat zou voor mij een must zijn.
Tip: zoek er 1 met het sportpakket: de sportstoelen zijn erg lekker, en stuurtje is ook wel mooier.
Persoonlijk zou ik er altijd 1 van na de facelift nemen: iets mooier interieur, heldere lampen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
En na de facelift ook veel minder last van roest.
Facelift kwam volgens mij ergens in 2004.
Sportpakket is leuk maar houd er dan wel rekening mee dat de remmerij aan de voorzijde dermate groot is dat je vast zit aan minimaal 17" als je ook winterwielen gaat gebruiken. 16" gaat niet passen.
Facelift kwam volgens mij ergens in 2004.
Sportpakket is leuk maar houd er dan wel rekening mee dat de remmerij aan de voorzijde dermate groot is dat je vast zit aan minimaal 17" als je ook winterwielen gaat gebruiken. 16" gaat niet passen.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
17... Dacht eerder aan 19
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Dan gaat het prima
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Haha volgens mij zijn AMG velgen 19 inch.... van die typische AMG velgen die onder de E55 zitten. Maar een C200/C220 is meer in de richting wat ik zoek. Ik weet niet of ze allebei met compressor zijn. Maar ik rij te weinig kilometers om te dieselen en een 6 cilinder zal wel heerlijk klinken maar heb t niet nodig.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Welk model E55 ??
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Benzine is toch 200 of 230 kompressor? De 220 was toch alleen de CDI?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Da's 18 inch. Overigens nog nooit op een W203 gezien. Wel op een W202.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Goh, zo'n ding staat hier op de oprit. , met de breedset.
En op een 202 is het vaker 17 inch in dit model .
Waarom geen C32 nemen ?
( Enneh, luchtvering op een W203 ?? )
En op een 202 is het vaker 17 inch in dit model .
Waarom geen C32 nemen ?
( Enneh, luchtvering op een W203 ?? )
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Zoveel verstand heb ik dus van Mercedes he. Weet niet of een W203 werd geleverd met luchtvering.... en een W203 met zulke AMG velgen 18 inch vind ik wel dik staan. Waarom geen C32... Omdat het duur is
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Duur ?? Als in brandstof, onderhoud ofzo ??
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Aanschaf, onderdelen zijn nooit duur tenminste de standaard slijtage dingen in ieder geval niet.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Althans ik neem aan dat een AMG zoals elke AMG veel geld kost. Voor 5000 heb je echt geen AMG. Misschien een schadebak of een afgetrapte...
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Staat gewoon dik. beetje verlagen en klaar
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 22:24
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Ik heb een w203 station...
een 180 Kompressor, erg fijne auto. Is een van onze werkpaardjes. Toevallig gisteren grote beurt gedaan nieuwe banden etc...
heb een van de laatste(2006) met automaat, niks van roest en nog nooit grote dingen gehad, ding blijft gaan
Ben eigenlijk een bmw man, dus vind een 203 wel een beetje saai
een 180 Kompressor, erg fijne auto. Is een van onze werkpaardjes. Toevallig gisteren grote beurt gedaan nieuwe banden etc...
heb een van de laatste(2006) met automaat, niks van roest en nog nooit grote dingen gehad, ding blijft gaan
Ben eigenlijk een bmw man, dus vind een 203 wel een beetje saai
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Beetje saai is altijd wel goed. Maar heeft de CLK het zelfde platform of is dat een totaal andere auto ?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Mercedes Benz W203 draadje
Volgens mij is ie gelijk aan de W203.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten