De Audi A3 Sportback testrit

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door TurboPatrick » 01 okt 2017, 15:26

Ja hier komt nu een soort review/verhaal van mij. Ik liep laatst sporadisch de Audi dealer binnen. M. de Koning in Capelle a/d IJssel en ik wou een brochure ophalen van de A3. Dus de verkoper loopt op mij af en vroeg of hij mij ergens mee kon helpen. Dus ik antwoordde van ja ik wou graag een brochure van de A3 en in mijn ooghoek zag ik de RS3 Sportback in Arablauw en vroeg meteen is een proefrit met die mogelijk. De verkoper lachte gelijk en zei nee dat gaat hem helaas niet worden maar u kunt nog altijd een vrijblijvende proefrit aanvragen met een normale TFSI. Dus hij gaf mij zijn kaartje en de brochure ik zeg goed u hoort nog van mij. En gisteren is het dan zover gekomen dat ik een proefrit kon maken met de A3 1.5 TFSI Sportback. Ik wou 20 jaar verschil proeven tussen mijn a3 en dit prachtige exemplaar. De A3 1.5 TFSI Sportback is uitgevoerd in S-line en heeft natuurlijk de S tronic 7 traps bak. Allemaal lekkere opties als aankleding van de auto zoals LED pakket, sportstoelen, sportonderstel, panoramadak, digitale tellerbak met navigatie erin verwerkt en de dynamische richtingaanwijzers maken het compleet. De verkoper gaf mij de sleutels en ik kon een uur mijn gang gaan. Ik heb ook verteld dat ik hobbyfotograaf ben en of het met zijn goedkeuring ik de foto's op social media kan plaatsen. Dat vond hij een goed idee en ook heb ik gelijk een set foto's naar de dealer gemaild.

Mijn beleving in de Audi. Het betreft hier de 1.5 TFSI 150pk de opvolger van de 1.4. De S tronic bak in combinatie met de motor heb je een erg vlotte wagen. Het valt mij op dat mijn A3 net wat sneller is op de rechte lijn dan deze jongen maar dat mag de pret niet drukken.
De auto heeft automatische cilinderuitschakeling dus het licht denk ik aan de stand van t gaspedaal op de snelweg dat de auto 2 cilinders uitschakelt.
Het afgezaagde stuurwiel zit lekker in de hand en de knopjes zijn overzichtelijk op het stuur en het dashboard. De LED sfeerverlichting in het interieur leid je niet af. De multifunctionele tellerbak met de navigatie erin verwerkt is even wennen maar het leid je totaal niet af en je kan het haarfijn afstellen. Het panoramadak is een genot en heb er gretig gebruik van gemaakt. Windgeruis is er gewoon niet doordat er een soort spoilertje omhoog komt als je het dak open laat schuiven. Sportonderstel voor een FWD vind ik heerlijk sturen, lekker direct in de bochten. De wagen is niet kneiterhard geveerd maar ook niet te soft. Voor mij is dit een perfect onderstel. De sportstoelen zitten trouwens subliem. Heb genoeg grip via de wangen en ze zitten niet te hard en ook niet te zacht. Perfect voor lange afstanden ook.

Hier wat foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wat filmpjes. Mijn excuus voor de slechte kwaliteit van de telefoon.


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door Macboy » 01 okt 2017, 22:57

Leuk verslagje en foto's ! Vooral deze is erg fraai :thumbup:


Afbeelding

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door Luca » 01 okt 2017, 23:13

Ziet er weer super uit. Leuk verhaal

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door tomgtr » 02 okt 2017, 09:11

Mooie foto's. Ik vind dit de mooiste Audi van het moment, zowel sedan als estate.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 okt 2017, 09:16

Die flats op de achtergrond ken ik ergens van :tooth:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door sitechris » 02 okt 2017, 11:59

Mooie foto's, maar van de auto ben ik niet zo wild. Ik vind het heel veel geld voor een auto die in de basis hetzelfde is als een Seat Leon, VW Golf en Skoda Octavia.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door TurboPatrick » 02 okt 2017, 22:36

Danku! Ben zeer trots op deze foto's. De Audi's van nu ja wat zal ik zeggen de A3 Sportback en Limosine vind ik de mooiste uit het hele gamma. Vooral de RS3 als Limosine. Maar van alle Audi's die er tot nu toe zijn geproduceerd vind ik de 2e generatie A8 en eerste generatie RS4. toch wel de dikste van allemaal en natuurlijk mijn eigen A3.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: De Audi A3 Sportback testrit

Bericht door duifjes.com. » 04 okt 2017, 12:52

Het verhaal heb ik niet gelezen, maar mooie foto's! al heb ik helemaal niet met een Audi ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jeroen en 61 gasten