Je moet kiezen....
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Je moet kiezen....
Vind overigens de F80 wel mooi!
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Je moet kiezen....
Tja, ik heb geen ervaring met toevallig een 991GTS sorry....
Ik ga wel weer aan de kantlijn staan, want geen ervaring, met niks, Tristan, autoblaadjepraat daar doe ik 't mee
(Wel in 'n vaag verleden 'n 997 gereden want die wilde ik en nog wat M modellen die ik had, maar dat telt hier /bij jou niet, zou jij Gebhardt niet opvolgen binnenkort)
Wie wil er koffie.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Je moet kiezen....
Klopt en dat is ook gaaf van de E90/E92 M3. Echter als ik dat afzet tegen de koning der V8 (458) uit Modena... Dat is machtig. Nog hoogtoeriger, nog hitsiger, nog mooier geluid. Pure p0rn.
De S54 is de koning der R6 voor mij. Misschien wel de ultieme NA 6-cilinder. Al lijkt mij een 4.0 boxer ook niet verkeerd. Maar dan zou ik ze back-to-back moeten ervaren
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Je moet kiezen....
Dikgedrukt, da's 't verschil tussen 'n flatplane(Ferrari, nieuwe Shelby Mustang 350 ook!) en 'n crossplane krukas(BMW en anderen)indobesar schreef: ↑05 sep 2017, 12:22Klopt en dat is ook gaaf van de E90/E92 M3. Echter als ik dat afzet tegen de koning der V8 (458) uit Modena... Dat is machtig. Nog hoogtoeriger, nog hitsiger, nog mooier geluid. Pure p0rn.
De S54 is de koning der R6 voor mij. Misschien wel de ultieme NA 6-cilinder. Al lijkt mij een 4.0 boxer ook niet verkeerd. Maar dan zou ik ze back-to-back moeten ervaren
S54 is top, maar dan in 'n Caterham achtig iets:)
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Je moet kiezen....
i know, en daar gaat mijn autohartje sneller van kloppen.
Zo ook van de S54.
Zo ook van de S54.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Je moet kiezen....
De mijne ook(458), E90 M3 niet, das war einmal, hoop kabaal(en niet 't mooiste inderdaad) en weinig wol(kracht). Lompe kar op momenten. Minste M ooit voor mij....
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Je moet kiezen....
De GTS is toch wel leuk hoor, ollekebolleke 8cilinder of niet.
Maar even als kanttekening, als het als enkele daily auto betreft werd het bij mij ook de F80 Sedan.
Voor in het weekend de GTS. (of misschien toch de CSL... dammit)
Maar even als kanttekening, als het als enkele daily auto betreft werd het bij mij ook de F80 Sedan.
Voor in het weekend de GTS. (of misschien toch de CSL... dammit)
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Je moet kiezen....
Ik zou prima in een CSL daily ww-verkeer willen en kunnen rijden. Waarom niet?
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Je moet kiezen....
Woon werkverkeer is nog tot daaraantoe, daar heb ik zelf ook niet zoveel moeite mee. Maar ik reken daar bij ook alle uitstapjes en dingen, gewoon meuk die je met een auto doet, dat is wat lastiger in een twee zitter met kooi.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Je moet kiezen....
Speel het volgende filmpje even af op volume 80% ofzo...
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Je moet kiezen....
Tom schreef: ↑05 sep 2017, 11:09Helemaal mee eens. Gelul over cijfertjes is vooral kroegpraat en de lengte van je lul meten tov anderen.Tristan schreef: ↑05 sep 2017, 10:37 Beetje offtopic maar ik snap dat te traag niet zo. Reed 2 weken geleden in een GT3. Enorm snel, maar ik kom lang niet in de buurt waarbij het echt spannend wordt in de auto zonder asociaal te rijden en/of boete te riskeren. Daarna in de E30 M3 gestapt, lang niet zo snel maar kon wel heerlijk op 80-100% rijden zonder echt illegale snelheden te rijden en uiteindelijk meer rijplezier. Wil niet zeggen dat ik niet meer in de GT3 rij maar in NL/randstad is het onmogelijk iets van potentieel uit een hoog vermogende auto te halen.
Helemaal mee eens, daarom ook reden voor mij om voor de E46 M3 / M3 CS / M3 CSL te kiezen.Tristan schreef: ↑05 sep 2017, 11:18 Misschien heb ik een oude ziel ofzo maar huidige techniek is een vooruitgang maar zeker niet altijd een verbetering. Zie F80: Sneller, luxer etc. maar leuker? Nee.....klinkt voor geen meter en speciale is er wel een beetje vanaf omdat het geen N/A meer is en elektronische stuurbekrachting/stuurgevoel wat BMW nog niet goed voor elkaar heeft. Ze moeten op les bij Porsche...die kunnen het wel.
De F82 M4 is een heerlijke auto, maar ik zie 'm inderdaad ook meer als erg snelle GT, die je ook prima dagelijks kunt inzetten. Wil je er nog een beetje fun uit halen, dan zit je op zulk zwaar illegale snelheden, dat het eigenlijk niet meer leuk is en je daarmee het uitnutten van de kwaliteiten ook niet niet in kunt omzetten.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Je moet kiezen....
Das niet helemaal waar......Tristan schreef: ↑05 sep 2017, 11:18 Misschien heb ik een oude ziel ofzo maar huidige techniek is een vooruitgang maar zeker niet altijd een verbetering. Zie F80: Sneller, luxer etc. maar leuker? Nee.....klinkt voor geen meter en speciale is er wel een beetje vanaf omdat het geen N/A meer is en elektronische stuurbekrachting/stuurgevoel wat BMW nog niet goed voor elkaar heeft. Ze moeten op les bij Porsche...die kunnen het wel.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Je moet kiezen....
Heb ze allemaal gereden, kunnen niet bij benadering aan een 911 tippen, en geef ze naar beleving een cijfer.
E30: 6
E36: 5
E46: 4
E92: 8
F80: 3
E30: 6
E36: 5
E46: 4
E92: 8
F80: 3
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Je moet kiezen....
Jij had zelfs allerhande issues met de besturing van Porsches Romo. Het blijkt dus ook nog eens een persoonlijk verhaal te zijn.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Je moet kiezen....
^ Uiteraard persoonlijk, en zelf kunnen vergelijken!
Kijk even naar de wielbasis van een M3/4(=281,2cm) en een 991 GTS (=247,5cm), dan snap je direct waarom een M3/4 als een boot voelt tov een GTS
Mijn CGTS had das bij nadere beschouwing een variabel stuurhuis waar ik nu mogelijk van kan snappen waarom het niet mijn ding was. Zie het draadje wat ik daarvoor geopend heb.
Voor jouw gemak;
viewtopic.php?f=8&t=34343
Het scherpe, snelle stuurhuis van de M2 (wielbasis 269,3cm) ongekend goed, gevoel is wat anders, de reactie op stuurinput is second to none.
Kijk even naar de wielbasis van een M3/4(=281,2cm) en een 991 GTS (=247,5cm), dan snap je direct waarom een M3/4 als een boot voelt tov een GTS
Mijn CGTS had das bij nadere beschouwing een variabel stuurhuis waar ik nu mogelijk van kan snappen waarom het niet mijn ding was. Zie het draadje wat ik daarvoor geopend heb.
Voor jouw gemak;
viewtopic.php?f=8&t=34343
Het scherpe, snelle stuurhuis van de M2 (wielbasis 269,3cm) ongekend goed, gevoel is wat anders, de reactie op stuurinput is second to none.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Je moet kiezen....
Dat is te gemakkelijk gesteld. Door simpelweg een kort stuurhuis te plaatsen wordt de besturing niet automatisch beter of goed. Anders zou iedere producent van een sportief model dat wel doen. Maar ik begrijp je anderzijds ook wel. Het is een grote pre voor de beleving.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Je moet kiezen....
Ik zeg niets anders dan wat jij bedoelt
Het gevoel is niet best bij EPS
De reactie snelheid is dat wel
Het gevoel is niet best bij EPS
De reactie snelheid is dat wel
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Je moet kiezen....
Mooi dat we 't allemaal met elkaar eens zijn.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Je moet kiezen....
Ik ga er van uit dat ik de auto zou rijden als ze nieuw zijn met dezelfde concurrenten als toen ze nieuw waren. Dan is de CSL voor mij de #1; op 0,000001s gevolgd door de E92 GTS. Niet normaal wat voor motorsport goodies daar nog op zitten. Maar de CSL geeft me net die ene molecuul meer kippenvel.
Moest ik anno 2017 kiezen dan de F80. Gewoon omdat nieuw altijd 'beter' is.
Moest ik anno 2017 kiezen dan de F80. Gewoon omdat nieuw altijd 'beter' is.
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Je moet kiezen....
Puur vanwege de looks en jeugdsentiment de E30 met stip op één!
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Je moet kiezen....
Goed om te weten, heb nog niet in de M2 gereden maar als dat zo is dan bevestigd het nogmaals dat de M2 de beste huidige ///M is.
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Je moet kiezen....
kan een hoop dingen hier wel bevestigen die al gezegd zijn, heb ze allemaal gehad/gereden . en de f80 m4 kan mij niet bekoren, hoewel de allersnelste maar ook het allermeeste een compromis van alles , de e90m3 DCT lci die ik 2 jaar had ook niet als geheel eerlijk gezegd , gewoon een snelle, lompe limousine met een parel van een racemotor, dat dan weer wel. jammer genoeg nooit in de gts gereden , die zou wel eens met zijn mindere gewicht en 4,4 v8 wel helemaal kunnen kloppen .
CSL raakt nog steeds de juiste snaar bij me en staat (totdat de e30m3 prodrive klaar is) zeker op 1 ( van deze m3 reeks )
CSL raakt nog steeds de juiste snaar bij me en staat (totdat de e30m3 prodrive klaar is) zeker op 1 ( van deze m3 reeks )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], maurizio, Sander-E46 en 194 gasten