Het grote F20 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 jun 2018, 09:52

Knot schreef: 07 jun 2018, 09:12
Martijn_bmw schreef: 07 jun 2018, 09:02 idd heel gaaf! soort mini 1M :df:
Dan toch beter 12k erbij en een M235i halen met de helft van de kilometers?
ff 12k erbij......ff..... :hmmm:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 07 jun 2018, 09:55

Is de 'Knot gedachtengang' hè. Niet alledaags dus ;)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 07 jun 2018, 10:06

Arthur schreef: 07 jun 2018, 09:29 Oh, gaat de R32 eruit, of heeft Mike meer Golfjes?
Mike! ;)
volgens mij idd maar 1 auto, was toch altijd het verhaal dat ie eigenlijk geen auto nodig heeft? En deze R32 zou noooooit meer weggaan evenals de E90 325i die hij daarvoor had :tooth:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 07 jun 2018, 12:05

Klopt inderdaad Martijn, zeg het bij elke auto die ik heb aangeschaft. Vanmorgen rondje gereden in de Golf. Motor klinkt heerlijk, eigenlijk moet je het vaker doen maar ja. Er zijn wat kleine afstellingen zoals het front wat ik niet 100% krijg en dat irriteert me mateloos al gaat het maar om 2mm.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 07 jun 2018, 12:27

Ik snap het hoor, zelfs ik denk dat nog wel eens en na een tijdje ga je toch weer rond kijken :tooth:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 07 jun 2018, 23:10

Arthur schreef: 07 jun 2018, 09:55 Is de 'Knot gedachtengang' hè. Niet alledaags dus ;)
Tsja.. beetje zoals voor 30 piek krijg je een omgebouwde en voor 50 kan je een echte nemen.... alles naar verhouding :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Riceaux » 07 jun 2018, 23:22

Crookie schreef: 07 jun 2018, 08:55 Ook gaaf:

BMW 1-Serie 3.0 135I Coupe | Handgeschakeld | NL-auto http://link.marktplaats.nl/m1291109423? ... ios_tablet
Die is in het verleden van een buurtgenoot geweest. Erg mooi exemplaar! :thumbup:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 15 jun 2018, 13:11

Hoe zit het nou met motoren? Pfl is 114i 116i en 118i een 1.6 met 102 136 170pk waarbij de 118i een dikkere uitlaatlijn heeft? Maar allen te chippen naar 220pk.

Lci zijn het 3 cilinders 116i 109pk en 118i 136pk. Te chippen naar 170pk.

Ik zie ook lci 4 cilinders 118i 136pk. Hoe zit dat dan? Als die naar 220pk gaat heb je lci looks en geen 3 pitter. Eigenlijk perfect.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door ADV » 15 jun 2018, 15:19

Bij de F20 M135i heb je ook een PFL en LCI uitvoering. Motoren en PFL/LCI liepen volgens mij niet gelijk.

Volgens wikipedia is de N13 kort geleverd in het 2015 model, dus volgens mij de LCI.

BMW 118i M Sport (F20; facelift)
In March 2015, the facelift (LCI) models began production (for the 2016 model year).[40] The facelift was unveiled at the 85th Geneva International Motor Show 2015,[41] followed by Auto Shanghai 2015.[42]

Changes included:

revised bumpers, tail-lights and LED directional headlights ("Adaptive Headlights")[43][44]
116d engine changed from 4-cylinder N47 to 3-cylinder BMW B37[45]
116i engine changed from 4-cylinder N13 to 3-cylinder BMW B38
M135i power increase of 5 kW (7 hp)[46]
2016
M135i model is replaced by the M140i, powered by the B58 engine[47][48][49]
118i engine changed from 4-cylinder N13 engine to 3-cylinder BMW B38

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Sander-E46 » 15 jun 2018, 15:21

@knot:
Die 4 cilinder 136PK is geleverd tot ongeveer 08/2015. Dat is dan ook een 1.6(zelfde blok als de 120i meen ik) daarna gingen ze naar de 1.5 toe en werden het 3 cilinders.
Dit is wel een lekker exemplaar wat ook wel aan jouw wensen kan voldoen (denk ik):

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-1 ... ?cldtidx=9
Laatst gewijzigd door Sander-E46 op 15 jun 2018, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Zed240 » 15 jun 2018, 15:22

Wat Arjan zegt klopt volgens mij. De motorverandering kwam iets later dan de facelift zelf.

Overigens zit er volgens mij ook verschil in de koeling tussen een 114i/116i/118i. Ik meen eens gelezen te hebben dat alleen een 118i een extra oliekoelertje oid heeft. Op YT staan wel wat filmpjes van gechipte 114i's die al na 1x 0-200+ een olietemperatuur hebben van 120 graden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 15 jun 2018, 15:45

Sander-E46 schreef: 15 jun 2018, 15:21 @knot:
Die 4 cilinder 136PK is geleverd tot ongeveer 08/2015. Dat is dan ook een 1.6(zelfde blok als de 120i meen ik) daarna gingen ze naar de 1.5 toe en werden het 3 cilinders.
Dit is wel een lekker exemplaar wat ook wel aan jouw wensen kan voldoen (denk ik):

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-1 ... ?cldtidx=9
Geen Hifi/HK volgens mij.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1338
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JdBn » 15 jun 2018, 16:09

Arthur schreef: 15 jun 2018, 15:45
Sander-E46 schreef: 15 jun 2018, 15:21 @knot:
Die 4 cilinder 136PK is geleverd tot ongeveer 08/2015. Dat is dan ook een 1.6(zelfde blok als de 120i meen ik) daarna gingen ze naar de 1.5 toe en werden het 3 cilinders.
Dit is wel een lekker exemplaar wat ook wel aan jouw wensen kan voldoen (denk ik):

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-1 ... ?cldtidx=9
Geen Hifi/HK volgens mij.
Is vast een upgrade voor te krijgen zoals bij de E9x van Alpine. Die set die in mijn auto zit werd via BMW geleverd en maakt gebruik van originele tweeter behuizingen en een plug&play kabelboom. Geloof dat dat spul toen het uit kwam iets van €600,- moest kosten, dus kabels, versterker, twee mids en tweeters. Hoe dan ook, op het missen van HK zou ik hem niet laten staan aangezien er genoeg mogelijkheden zijn om dat gemis op te lossen ;)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 15 jun 2018, 18:10

Geen geknutsel. Moet af fabriek hifi of hk zijn.

118i n13 lci 136pk zo gek niet dus.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 15 jun 2018, 18:11

Die van de link had ik gezien. Nieuwe pookknop erop en die wielen vind ik niks.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 15 jun 2018, 21:16

Zed240 schreef: 15 jun 2018, 15:22 Wat Arjan zegt klopt volgens mij. De motorverandering kwam iets later dan de facelift zelf.

Overigens zit er volgens mij ook verschil in de koeling tussen een 114i/116i/118i. Ik meen eens gelezen te hebben dat alleen een 118i een extra oliekoelertje oid heeft. Op YT staan wel wat filmpjes van gechipte 114i's die al na 1x 0-200+ een olietemperatuur hebben van 120 graden.
Klopt 118i heeft dikkere uitlaat en een olie koeler.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 15 jun 2018, 22:44

Waarom hebben ze dan die n13 118i 136pk en niet 170pk gegeven? Om m in lijn te laten lopen met de komende 3 pitter?

Is die 136pk 118i n13 dan wel gewoon voorzien van dikke uitlaat en oliekoeler?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 15 jun 2018, 22:48

Sander-E46 schreef: 15 jun 2018, 15:21 @knot:
Die 4 cilinder 136PK is geleverd tot ongeveer 08/2015. Dat is dan ook een 1.6(zelfde blok als de 120i meen ik) daarna gingen ze naar de 1.5 toe en werden het 3 cilinders.
Dit is wel een lekker exemplaar wat ook wel aan jouw wensen kan voldoen (denk ik):

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-1 ... ?cldtidx=9
Best een mooie auto.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 16 jun 2018, 10:24

Knot schreef: 15 jun 2018, 22:44 Waarom hebben ze dan die n13 118i 136pk en niet 170pk gegeven? Om m in lijn te laten lopen met de komende 3 pitter?

Is die 136pk 118i n13 dan wel gewoon voorzien van dikke uitlaat en oliekoeler?
Klopt volgens mij hadden ze zich een beetje verkeken op de vermogens van de pfl werd bijna alleen maar 116i. verkocht.

Denk niet dat de FL 118i n13 die koeler en pijp heeft. Bij 136pk totaal niet nodig en kosten maken ze natuurlijk nooit onnodig voor extra delen :tooth:

Overigens heb ik een tijdje geleden met zon 3 cilinder gereden en heel eerlijk het viel me niks tegen alleen helaas te weinig vermogen uit te halen naar mijn idee

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Robin » 16 jun 2018, 10:44

Martin van der Zwaard schreef: 06 jun 2018, 21:49 Mocht je de RK- 597- B tegen komen.....laten staan. Meer zeg ik niet maar geloof me je wilt hem niet hebben.
Da's 'n zwarte 120i uit 2016? Zeg even wat meer:)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 16 jun 2018, 10:46

Ik heb ook in de drie cilinder gereden. Onder de 100 km per uur best leuk maar daarna is de koek snel op. Niets voor mij in elk geval. Net de R32 gereden met aangepaste DSG software in sportstand. Die 1 serie gaat er dus niet komen :mrgreen:

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Robin » 16 jun 2018, 11:19

Het kan aan mij liggen, maar ik vind m'n ouweheer's F30 320dA op 18 inch 225 rondom sportiever sturen en liggen dan de vaag voelende 114i met M onderstel en ook op 18 inch die ik 'n keer van m'n dealer meehad...

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 16 jun 2018, 13:03

De 1 serie heeft naar mijn mening een sportief onderstel dat goed in balans is.

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Robin » 16 jun 2018, 14:07

De balans is dik in orde. Het is de feel in mijn beleving.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Rnd » 16 jun 2018, 14:27

Ik kan mij er wel in vinden wat Robin zegt. Standaard voelt het inderdaad "vaag" aan. Dit komt vooral door de (daar hebben we hem weer)...... elektronische stuurbekrachtiging.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], Fabian, Haantje, Mark 320iS, Semrush [Bot], TLRS, wackywim en 217 gasten