Het grote F20 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 13 aug 2018, 21:26

Idd, schakelritme is met coderen aan te passen, pookje los te koop maar ik heb het liever af fabriek op orde.

Afbeelding

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JdBn » 13 aug 2018, 21:30

Sportpook is wel mooier inderdaad, zo kun je het verschil goed zien. Upgraden zou ik zelf niet zo'n probleem mee hebben, al zou ik het wel OEM houden. Rijdt vast goed als je zo'n 116i dan laat chippen naar 220pk.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Zed240 » 13 aug 2018, 21:47

Diesel zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben en xenon zou voor mij een must zijn. Voor de rest een heel erg lekkere uitvoering. Navi profi zou nog mooier zijn maar als de prijs goed is zou ik hem daar zeker niet om laten staan.

Overigens wat betreft die automaten. Hoe verschillen ze qua schakelgedrag? Staat de sportautomaat 'altijd' in de s-stand ofzo?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 13 aug 2018, 22:26

Kan sneller schakelen maar vooral de looks.

Stel je voor dat je eigen leuning er zo uit ziet als de standaard pook daar wordt je toch niet vrolijk van...

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door martll » 14 aug 2018, 09:03

LCI lijkt mij ook wel wat (benzine dan), maar dan wel met de 4cil. Ik heb laatst een 120i 184pk proefgereden maar was nog niet echt overtuigd, kwam erg onsportief over qua gevoel en sturen, ook dat overhellen hielp niet mee. Verkoper adviseerde mij om te gaan kijken naar een M135i/140i. Is die auto zo anders? Want qua buitenmaten etc. lijkt het hetzelfde als een "standaard" 1 serie. Is het dan alleen de motor en aangepaste vering/demping dat het verschil is?

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door WillemBoer » 14 aug 2018, 10:03

is denk ik afhankelijk wat je gewend bent...

Ik vond de m140i prima sturen tot 75% van zn kunnen... maar het is bij lange na geen M2 of M3...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JP » 14 aug 2018, 11:20

martll schreef: 14 aug 2018, 09:03 (...)Verkoper adviseerde mij om te gaan kijken naar een M135i/140i.
Ja, als ik zou gaan kijken voor een 116i PFL of een 118i FL (beide in M-sport) is een M135i/140i echt wel buiten het budget.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door ADV » 14 aug 2018, 13:44

Denk dat als je een M-onderstel onder een F20 pleurt het echt wel helpt. Of gewoon een bilstein set? Qua vermogen is het natuurlijk anders, maar wat JP zegt, je komt niet voor een 116i/118i kijken als je budget had gehad voor een M135/140i toch? Nahjah, daarnaast heb je vast mijn tekortkoming van het sturen in de F20 gelezen? Ik vind oprecht de F30 van Martijn beter sturen..

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door martll » 14 aug 2018, 14:08

Er zat een M-sport onderstel onder (volgens mij is dat standaard bij een M pakket), geen adaptief in ieder geval. Qua prijzen loopt het nou ook niet extreem veel uit elkaar. 1 serie 5D PFL-FL 19-27k en M135i >27k dus dan wordt een M135i best aantrekkelijk als bouwjaar en PFL/FL niet de belangrijkste factor is. Vooral als je nagaat dat er bij een 1 serie nog minimaal een remap, stuurtje met flippers, setje fatsoenlijke remmen komt kijken.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JdBn » 14 aug 2018, 16:03

JP schreef: 14 aug 2018, 11:20
martll schreef: 14 aug 2018, 09:03 (...)Verkoper adviseerde mij om te gaan kijken naar een M135i/140i.
Ja, als ik zou gaan kijken voor een 116i PFL of een 118i FL (beide in M-sport) is een M135i/140i echt wel buiten het budget.
Bedenk wel dat een 118i FL een 3-cilinder is, de 1.6 turbo zit alleen in de PFL volgens mij. 120i is dan weer een 2-liter en alleen FL, PFL is de volgende stap na de 118i de 125i.

Qua motoren hebben ze het er niet duidelijker op gemaakt in ieder geval :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JP » 14 aug 2018, 16:18

Voor een 1-serie zou me die 3 cylinder niet uitmaken. Je ontkomt er vroeg of laat toch niet aan. Kijk een bovengemiddelde F31 gezinscontainer van > €40k met zo'n 3 pitter in het vooronder, daar kan ik dan wel niet aan geloven.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Joost H. » 14 aug 2018, 16:28

Belangrijkste van de Sport-Automaat voor mij is dat als je deze in Sport+ zet de automaat bak in de Manual stand ook echt manual is.

50 in de 5 en kickdown, blijft netjes in de versnelling staan. Dat is bij de normale niet het geval, deze springt dan altijd terug naar 2 of 3.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door martll » 14 aug 2018, 16:56

JdBn schreef: 14 aug 2018, 16:03
JP schreef: 14 aug 2018, 11:20
martll schreef: 14 aug 2018, 09:03 (...)Verkoper adviseerde mij om te gaan kijken naar een M135i/140i.
Ja, als ik zou gaan kijken voor een 116i PFL of een 118i FL (beide in M-sport) is een M135i/140i echt wel buiten het budget.
Bedenk wel dat een 118i FL een 3-cilinder is, de 1.6 turbo zit alleen in de PFL volgens mij. 120i is dan weer een 2-liter en alleen FL, PFL is de volgende stap na de 118i de 125i.

Qua motoren hebben ze het er niet duidelijker op gemaakt in ieder geval :lol:
Dat is niet helemaal waar volgens mij, hier bijvoorbeeld een met 4 cil:
https://link.marktplaats.nl/m1304543000 (import, zou dan in het buitenland nog gewoon de 4 cil N13 nog even door mogen leven)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JP » 14 aug 2018, 17:52

Deze 118i heeft dat ook;

Een hele mooie en compleet uitgevoerde 118I met de heerlijke 8 traps automaat.
Met de heerlijke 136PK 4-cilinder benzine motor met automaat en lekkere sound is het heerlijk sturen in deze stoere hatchback.
Afbeelding


https://www.parcferme.nl/collectie/bmw- ... -118i-lci/

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Knot » 14 aug 2018, 23:00

Dat zijn de beste. FL 118i 1.6 136pk liefst handbak.

Prachtige auto hierboven, wel duur met 26 en voor mij graag:

- als handbak
- met schuifdak
- met navi pro
- speed limit info, surround view
- en liefst nog met zwart leder en harman kardon
Laatst gewijzigd door Knot op 14 aug 2018, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Gijzert » 14 aug 2018, 23:19

Motor update en facelift lopen niet geheel gelijk toch?

k33z
Berichten: 2700
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door k33z » 15 aug 2018, 08:47

Ik overweeg om mijn BMW F20 te verkopen. Is een 2012 (pre-FL) 118i met 106.000km. Handgeschakeld, estoril blauw, M-sport pakket, navi professional, stoelverwarming, audio update, origineel 18 inch M-sport wielen, M-sport remmen en nog vele andere opties.

In zeer goede staat, auto staat merendeel van de tijd binnen en dat zie je aan de lak.

Als iemand interesse heeft kan je altijd een PB sturen voor meer informatie.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door martll » 15 aug 2018, 08:52

Dat komt niet vaak voor: F20 114i-118i met M-sport remmen. Mooie spec!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2018, 09:10

JP schreef: 14 aug 2018, 16:18 Voor een 1-serie zou me die 3 cylinder niet uitmaken. Je ontkomt er vroeg of laat toch niet aan. Kijk een bovengemiddelde F31 gezinscontainer van > €40k met zo'n 3 pitter in het vooronder, daar kan ik dan wel niet aan geloven.
418i Gran Coupe met M-pakket... :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JP » 15 aug 2018, 09:30

....en dan bij thuiskomst erachter komen van die 3cylinder Gilera runner in het vooronder. Oh nee, dat was bij zo’n F31......:bag:

Wimo
Berichten: 2060
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Wimo » 15 aug 2018, 10:59

Ik heb toch een hoop plezier gehad met mijn 118i 3 cil. Na chip rond de 170 pk.. meer dan genoeg in zo'n gebakje :df:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 15 aug 2018, 12:23

50 pk minder dan een gechipte vier cilinder. Best groot verschil.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door JdBn » 15 aug 2018, 16:35

Gijzert schreef: 14 aug 2018, 23:19 Motor update en facelift lopen niet geheel gelijk toch?
Aha, daar had ik dan weer even geen rekening mee gehouden. Dan zijn alleen de nieuwste 116's en 118's 3pitters. Hoe dan ook, ik zou voor een 4-cilinder gaan. Zo'n FL 116 1.6 is dan wel de ideale inderdaad :hungry:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door matthyssie » 15 aug 2018, 18:06

De motorupdate kwam toch eerder dan de FL?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote F20 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 15 aug 2018, 19:34

Nee iets er na, er zijn een aantal fl 116i met 4 cilinder maar tis goed zoeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 444 gasten