BMW 8 series

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

BMW 8 series

Bericht door romo » 25 mei 2017, 17:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Achterkant top

Neus flop IMHO

Sharknose is prima, maar de vorm van de nieren is het voor mij niet ieg, ook iets te lang naar mijn smaak, iets meer gedrongen is meer sportief. Nu nadruk op elegance.

Kijken wat er van over blijft bij de productie versie.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door witje » 25 mei 2017, 17:16

Hij lijkt nogal op de Lexus LC 500. Rare inhammen her en der zijn duidelijk in...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1540
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Rogerb » 25 mei 2017, 18:09

Lijnen hebben ook wel wat weg van Aston Martin db11

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door JP » 25 mei 2017, 18:35

Van achteren lijkt het wel op een Suzuki Kizashi

Afbeelding

Tom
Berichten: 21690
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Tom » 25 mei 2017, 18:52

In de basis wel een mooie lijn, maar die inhammen zijn wel erg lomp en aanwezig. Het is allemaal iets over-the-top/in your face, zeker aangezien het een joekel van een auto lijkt te worden. Hopelijk is de uiteindelijke versie iets subtieler, al ben ik er bang voor (vind BMW de laatste tijd niet zo heel sterk qua design).

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door bm-dub » 25 mei 2017, 19:11

Die voorbumper lijkt recht van een M2 te komen. Pluspunt vind ik wel dat de koplampen niet zijn "verbonden" aan de grill. Kan daar niet aan wennen bij de laatste generatie's BMW's.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Macboy » 25 mei 2017, 19:33

Tja filosoferen over een concept .....

Tom
Berichten: 21690
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Tom » 25 mei 2017, 19:45

De concepts van BMW wijken zelden erg af van de uiteindelijke versies, of ze komen helemaal niet. De 8 serie is al rijdend gespot, dus die lijkt er gewoon te komen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8881
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Joop » 25 mei 2017, 20:15

De auto is inmiddels officieel...
... dus hier alle 'plaatjes en praatjes'
BMW PressClub schreef:

BMW Concept 8 Serie. Compromisloze dynamiek en moderne luxe – de essentie van een BMW Coupé.


Op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (26 t/m 28 mei) schittert de BMW Concept 8 Serie. De designstudie van BMW Group beeldt de essentie van een moderne BMW Coupé uit en geeft een visueel voorproefje van de nieuwe BMW 8 Serie Coupé. De marktintroductie daarvan staat gepland voor 2018, als onderdeel van een van de grootste modeloffensieven in de historie van het merk.

Op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (26 t/m 28 mei) schittert de BMW Concept 8 Serie. De designstudie van BMW Group beeldt de essentie van een moderne BMW Coupé uit en geeft een visueel voorproefje van de nieuwe BMW 8 Serie Coupé. De marktintroductie daarvan staat gepland voor 2018, als onderdeel van een van de grootste modeloffensieven in de historie van het merk.

In het kader van de strategie NUMBER ONE > NEXT wil BMW Group het aanbod en de omzet in het luxe topsegment vergroten. De BMW 8 Serie Coupé speelt daarbij een belangrijke rol. Of zoals Harald Krüger, voorzitter van de Raad van Bestuur van BMW Group, stelt: ‘Het getal 8 is bij BMW sinds jaar en dag het uithangbord van sportiviteit en exclusiviteit. De toekomstige
BMW 8 Serie Coupé zal bewijzen dat zeer dynamische rijeigenschappen en moderne luxe buitengewoon goed samengaan. Het is het volgende model waarmee we onze aanwezigheid in het luxe segment verder uitbouwen. Deze auto zal daarin de nieuwe maatstaf voor een coupé zetten. Daarmee verstevigen we onze leidende positie in het premiummarktsegment.’

Die ambities tekenen zich duidelijk af in de BMW Concept 8 Serie. ‘Met de BMW Concept 8 Serie tonen we onze interpretatie van een absolute high-end rijmachine. Een luxueuze sportauto die compromisloze dynamiek op ongekende wijze aan moderne luxe koppelt. Voor mij eenvoudig een fascinerende auto’, aldus Adrian van Hooydonk, hoofd BMW Group Design.

Traditie en toekomst in het uiterlijk.
De BMW Concept 8 Serie is direct herkenbaar als een BMW, maar toont tegelijk nieuwe designideeën en vormtechnieken. Van Hooydonk: ‘Het design van de BMW Concept 8 Serie heeft BMW kenmerken maarook nieuwe elementen: subtiele, precieze lijnen definiëren de grotere vlakken in de vormgeving, waardoor het volumineuze van deze auto sterk naar voren komt. Daarmee maakt hij een statement, als een persoonlijkheid met een sterk karakter, of kort gezegd: een rijdersauto.’

Volumineuze flanken in een sportief silhouet.
Het silhouet van de BMW Concept 8 Serie oogt laag en krachtig. Het visuele samenspel van de lange motorkap en de vloeiend aflopende daklijn geeft de carrosserie van opzij gezien een dynamische uitstraling. De markante schwung aan de achterzijde suggereert beweging en geeft een extra sportief accent. Opzij springen de grote, geprononceerde vlakken en vormen in het oog. Ze zorgen voor een fris en modern beeld. De subtiele, scherpe lijnen over de flanken geven de carrosserie een volumineuze uitstraling en accentueren het uiterst dynamische karakter. Twee expressieve karakterlijnen lopen vanaf de AirBreather naar achteren steeds verder uit elkaar en leiden de ogen naar de wielkasten en de grote achterwielen. De flanken schetsen een nieuw aspect van de designexpertise van BMW: een kunstzinnig lijnenspel en vloeiende elementen die het atletische voorkomen van de BMW Concept 8 Serie naar voren laten komen. Nog eens extra geaccentueerd door de exclusieve lak Barcelona Grey Liquid – een donkerblauwe kleur met, onder invloed van invallend licht, sterk variërend pigment. Grote lichtmetalen 21-inchwielen met een sportief design en aerodynamische elementen maken het opvallende beeld van de flanken compleet.

Sportief, laag en uitdrukkingsvol – het front.
De BMW nieren, dubbele koplampen en grote luchtinlaten zijn de markante en sportieve elementen van de voorzijde. Ook hier slaat BMW echter een nieuwe weg in. Zo is de grille met de dubbele nieren zeer laag geplaatst en opvallend breed. Naar het voorbeeld van vroegere BMW coupés zijn de nieren visueel met elkaar verbonden door een frame. Het front van de BMW Concept 8 Serie onderstreept de rijdynamiek samen met de ranke dubbele laserkoplampen en grote luchtinlaten. Carbon elementen dragen bij aan het sportieve high-performance karakter.

Markant en modern – de achterzijde.
Ook de achterzijde van de BMW Concept 8 Serie heeft een kenmerkende en in het oog springende vorm: vlak, breed en met veel sculptuur. De achterkant sluit met de vorm strak aan op het lijnenspel van de flanken. Krachtig ogende wielkasten suggereren dynamiek en accenturen optisch de achterwielaandrijving. De aflopende daklijn en de grote spoorbreedte benadrukken dit deel van de auto nog eens extra.

Smalle en langgerekte achterlichtunits lopen ver om de hoeken door en slaan een visuele brug tussen flanken en achterzijde. De achterlichten lijken op een L-vormige vleugel en zijn ook wat uitgebouwd, waardoor ze de breedte van de carrosserie versterken. De ranke vorm geeft de achterzijde tegelijk een zeer sportieve en moderne noot. Precies zoals de donkere diffusor van carbon dat ook doet. Grote trapeziumvormige uitlaatuiteinden maken het sportieve beeld af en knipogen naar de rijdynamiek.

Dynamiek en luxe in aantrekkelijke vorm verenigd – het interieur.
Het interieur is gefocust op maar één aspect: het rijden. De bestuurder merkt meteen dat hij plaatsneemt in een sportauto. Alle vlakken en lijnen zijn in de rijrichting geplooid en onderstrepen het dynamische totaalbeeld. Voor structuur zorgt de bundeling van functies in controle-clusters, zoals in de middenconsole, de console tussen de stoelen en in de portieren. Bijzondere details zijn de vloeiende overgangen van dashboard naar portieren en het sportieve gevoel dat het interieur in totaliteit wekt. Die indruk wordt ondersteund door een al even vloeiende verbinding tussen dashboard en console, die samen de centrale positie in het interieur accenturen. De hoge middenconsole en het visueel lage zwaartepunt van het instrumentenpaneel maken het elegante en sportieve beeld compleet.

Het interieur van de BMW Concept 8 Serie is een samenspel van contrasten – tussen emotie en techniek en tussen dynamiek en luxe. De vorm straalt sportiviteit uit, de gebruikte materialen exclusiviteit en oog voor detail en kwaliteit. Alle elementen die van belang zijn voor het contact van de bestuurder met de auto zijn sportief gevormd. De exclusieve sportstoelen zijn slank met een schaal van carbon, bekleed met hoogwaardig leder voor een perfect zitgevoel. Ook het stuurwiel is sportief van snit: met spaken van met de hand gepolijst aluminium en rode schakelpeddels als knipoog naar de racerij. Het contrast tussen lichtgekleurd aluminium en de donkere lederen gripvlakken op de rand van het stuur scheppen een beeld van luxe sportiviteit tot in detail.

Het gebruik van donkerbruin en Fjordweiss Merino-leder scheppen een hoogwaardige ambiance. Vlakken van carbon en met de hand gepolijst aluminium voegen sportieve en technische accenten toe. Het in vlakjes geslepen paneel rond de transmissiebediening en een iDrive controller van Swarovski-glas met een rookkleurige quartz look maken het moderne en hoogwaardige karakter van het interieur compleet.

Voorbode van productiemodel.
De BMW Concept 8 Serie is een voorproefje van de BMW 8 Serie Coupé die volgend jaar wordt geïntroduceerd. Dit model zet een traditie voort van succesvolle luxueuze sportauto’s en breidt het aanbod van BMW in het luxe topsegment uit – een echte droomauto. De BMW 8 Serie Coupé koppelt rijdynamiek van het hoogste niveau met moderne luxe en deze auto heeft alles in huis om de maatstaf in zijn segment te zijn.

De officiële foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11736
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door WJ » 25 mei 2017, 20:52

Nieren kleiner, koplampen ietsje groter en klaar. :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Niels » 25 mei 2017, 21:04

Lekker hoor, doe maar.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1076
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door bartb » 25 mei 2017, 21:19

interieur ziet er wel aardig geloofwaardig uit moet ik zeggen. Knap werk.
Voor de rest ben ik het eens met WJ. Snap niet waarom al die nieren zo groot moeten zijn. Is op de 7 serie ook al zo.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7923
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door MParallel » 25 mei 2017, 22:42

Uhhh, ik pas.

Die nieren konden ook echt niet groter. :ga weg:

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Dickh. » 26 mei 2017, 05:45

Denk dat ik toch maar op de X8 GT Grand Coupe wacht....

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door witje » 26 mei 2017, 06:12

De spiegels gaan zo zeker niet in productie, die moeten namelijk in Europa 1/3 van de zijruit hoog zijn

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Robin » 26 mei 2017, 07:33

En profil prachtig, voor de rest wennen, maar het kon veel slechter. Inderdaad misschien iets te lang.

Motor??
1.2 Quadturbo 2 takt 2 cylinder hybride die op groene thee loopt?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door dvh » 26 mei 2017, 07:49

Concept?..
Afbeelding
Welke Concept?

Oh wacht, m'n veters..
Afbeelding

Afbeelding
ik moet poepen ik moet poepen

Afbeelding
never drink and drive...

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Robin » 26 mei 2017, 08:15

*grinnik*

Hipster en artistieke beleving qua alles enzo , ge-wel-dig! Superorigineel ook inderdaad(voor degene die de laatste 5 jaar op Rottumerplaat bivakkeerde):)

Bij inschrijving op 'n NEW 8series een BRAUN 7Series scheerapparaat cadeau.
Rogerb schreef: 25 mei 2017, 18:09 Lijnen hebben ook wel wat weg van Aston Martin db11

Afbeelding
Ik snap je punt. In mijn ogen is de DB11 de meest elegante (mooiste) auto op dit moment nieuw te koop. Ik zeg niet beste, stoerste, snelste, 'mooiste'. Das relatief weet ik. Ik ben wel BMW 'gek', maar dan meer het rijden en beleving dan de laatste jaren de modellering en de 8series is voor BMW begrippen redelijk gelukt, maar alleen de zijkant daarvan kan wat wedijveren met de DB11 imho:)
bm-dub schreef: 25 mei 2017, 19:11 Die voorbumper lijkt recht van een M2 te komen. Pluspunt vind ik wel dat de koplampen niet zijn "verbonden" aan de grill. Kan daar niet aan wennen bij de laatste generatie's BMW's.
Goed punt, had ik ook wat minder mee, maar begint te wennen. M3/4 ook wel(tov M2 front wat ik altijd meer klassieke(...) BMW look vind/vond)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door allen » 26 mei 2017, 08:48

Jammer van de nieren en van opzij gezien zijn de achterlichten ook niet mijn smaak. Verder een nette wagen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door romo » 26 mei 2017, 09:29

Iemand van Bimmerpost met de afmeting, FWIW;
Found on a French news outlet:

Length 4m84 (vs 4m89 current 6 Series)
Height 1m32 (vs 1m37 current 6 Series)

It's actually shorter than the outgoing model!

Is dat niet nog altijd 20 cm langer dan de 4er? En die is ook veel te lang, vooral het deel achter de portieren. De achter overhang van de 8er (dat klinkt dubbel maar is niet zo :D ) heeft dat ook weer, te veel IMO.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door romo » 26 mei 2017, 09:35

Autobild Pics;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Veel commentaar op Bimmerpost vwb het interieur, ik vind het eigenlijk wel mooi, strak, glad en geen drukken lijnen (2er), DigiD geen fan zoals bekend, paar mooie klokken hadden het wel afgemaakt, het heeft wel iets SF-space achtigs, daar kan ik dan weer niet tegen zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door romo » 26 mei 2017, 09:36

SCOTT26;

The 8er utilises BMW's Carbon Core Concept . By using CFRP within the main load bearing points in the body structure. This will be significant for the 8er because of the shorter platform.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door romo » 26 mei 2017, 09:40


Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7923
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door MParallel » 26 mei 2017, 10:30

Zal zeker Trekkies aanspreken.

Ding heeft wel letterlijk een sharknose.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13330
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 8 series concept leaked

Bericht door Tristan » 26 mei 2017, 10:33

Ik vind hem gaaf, ja ook de voorkant. Lekker aggressief. Heeft idd iets AM achtig design wat overigens geen belediging is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten