Wat mag een Alpina B10 3.3 (nette auto, zo'n 235 gelopen) tegenwoordig nog opbrengen en wat gaat zo'n ding in de toekomst doen qua waarde?
Ik kan er verbluffend weinig vinden die te koop staan namelijk.
Alpina B10 3.3
-
OnlineEricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alpina B10 3.3
Touring/sedan?
Met 235 op de klok echt niet meer dan 13 denk ik.
De 3.3 blijft aardig achter kwa waarde & de V8'en met hoge km's lopen ook niet weg.
Met 235 op de klok echt niet meer dan 13 denk ik.
De 3.3 blijft aardig achter kwa waarde & de V8'en met hoge km's lopen ook niet weg.
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Alpina B10 3.3
Hangt er vanaf hoe je hem koopt, als garage (inruil?) of als liefhebber van een particulier. 235k is niet heel veel maar wel de "magische" 200k gepasseerd. Als hij netjes is en de originele velgen er onder zitten dan sluit ik me aan bij mijn naamgenoot. 13k als hij echt netjes is. De prijs zal vast niet zakken de komende jaren maar ik weet niet hoe snel je er vanaf bent. De V8 is denk ik een betere verkoper al zou ik zelf liever de 6 in lijn willen
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Alpina B10 3.3
Heeft ook wel te maken met de uitvoering
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alpina B10 3.3
De 3.2 en 3.3 hebben keus uit handbak of switchtronic. V8 altijd switchtronic.
Het is dat ik zo'n fijne B10 heb, maar eigelijk vindt ik het L6 gehuil mooier dan de bescheiden V8 brom, en zou ik liever een handbak hebben. Heb al een ombouw naar handbak overwogen, maar kostbare operatie als er al een geschikte bak te vinden is. Zou wel uniek zijn, maar meteen ook niet meer orgineel...
Volgens mij schrijf je erg weinig af, ik zie al te gekke prijzen gevraagd worden. Tendens stijgend, maar zo nu en dan wel een voordelige auto ertussen.
Heb op de mijne trouwens meer dan 4000 Euro op de vraagprijs weten af te dingen, omdat de handelaar geen zin had een aantal zaken te regelen... Dat bedrag ook al weer minstens " geinvesteerd" in de auto...
Het is dat ik zo'n fijne B10 heb, maar eigelijk vindt ik het L6 gehuil mooier dan de bescheiden V8 brom, en zou ik liever een handbak hebben. Heb al een ombouw naar handbak overwogen, maar kostbare operatie als er al een geschikte bak te vinden is. Zou wel uniek zijn, maar meteen ook niet meer orgineel...
Volgens mij schrijf je erg weinig af, ik zie al te gekke prijzen gevraagd worden. Tendens stijgend, maar zo nu en dan wel een voordelige auto ertussen.
Heb op de mijne trouwens meer dan 4000 Euro op de vraagprijs weten af te dingen, omdat de handelaar geen zin had een aantal zaken te regelen... Dat bedrag ook al weer minstens " geinvesteerd" in de auto...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Alpina B10 3.3
Is een handbak van een 540i een optie? Zou wel gaaf zijn!
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Alpina B10 3.3
Of de 5 bak van een 535i. Goedkoper en makkelijker te vinden.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Alpina B10 3.3
En zoals gezegd gelijk niet meer origineel en daarom veel grotere kans op waardevermindering.
Dan zette ik eerder de huidige in verkoop en ging ik voor een M5 (de reden voor de V8 pina is natuurlijk de 5 serie met vermogen willen hebben icm automaat)
Dan zette ik eerder de huidige in verkoop en ging ik voor een M5 (de reden voor de V8 pina is natuurlijk de 5 serie met vermogen willen hebben icm automaat)