340i of m140i
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
340i of m140i
Mannen. Keuze keuze ga ik voor m140i of 340i m pakket
Beide met adaptief onderstel vind de lci onderstellen vooral aan de achterkant hard zonder adaptief onderstel.
Misschien zijn hier mensen met m140i met adaptief onderstel
Laat maar horen.
Beide met adaptief onderstel vind de lci onderstellen vooral aan de achterkant hard zonder adaptief onderstel.
Misschien zijn hier mensen met m140i met adaptief onderstel
Laat maar horen.
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: 340i of m140i
Ik vind de F30 in Champagner Quartz waanzinnig mooi, en dan met wit leder! Daarnaast lijkt de 340i me wat praktischer, maar waarschijnlijk is de M140i wat dynamischer.
Ik heb geen ervaring met zowel de M140i als de 340i, dus mijn mening is enkel gebaseerd op plaatjes/filmpjes/stukjes tekst op internet.
Ik heb geen ervaring met zowel de M140i als de 340i, dus mijn mening is enkel gebaseerd op plaatjes/filmpjes/stukjes tekst op internet.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: 340i of m140i
Als daily of als speeltje? Als daily een F30. Als speeltje/2de auto een 1. Puur omdat dit type 1-serie hondslelijk blijft en ik er niet iedere dag in gezien zou willen worden. Bovenstaande kleur is erg mooi!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: 340i of m140i
Vind de M140i geen mooie auto. De F30 is wel een mooi model, helemaal met M-pakket. Ik zou altijd voor de 340i gaan. Maar goed, als het voor jou een keuze is dan vind je het een leuke auto. Als scheurijzer denk ik dat de M140i beter tot z'n recht komt, is ook wel sneller.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: 340i of m140i
M140i is ook een prima daily hoor, voor mij althas. En ik kom uit een 330d / 535i.
Je levert tov een 340i iets in qua comfort door de kortere wielbasis. Maar je krijgt ervoor terug dat hij meer koppel heeft (500Nm) en echt VEEL lichtvoetiger aanvoelt.
Ik heb adaptief, dus stel gerust vragen!
Je levert tov een 340i iets in qua comfort door de kortere wielbasis. Maar je krijgt ervoor terug dat hij meer koppel heeft (500Nm) en echt VEEL lichtvoetiger aanvoelt.
Ik heb adaptief, dus stel gerust vragen!
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 340i of m140i
Ik heb een M140i besteld zonder adaptief onderstel omdat ik te zijner tijd het onderstel wil vervangen. Ik weet niet hoe het standaard onderstel is, want de demo was met adaptief onderstel. Ik twijfel toch nog over adaptief. Voor de kosten hoef je het niet te laten.
@Twist: ik heb ook veel negatieve verhalen gelezen over rammels met een adaptief onderstel. Heb jij daar last van?
@Twist: ik heb ook veel negatieve verhalen gelezen over rammels met een adaptief onderstel. Heb jij daar last van?
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: 340i of m140i
Dat was bij vorige m135i meende ik bij m140i hopelijk opgelost. Ik vind m140i zonder adaptief hard en onrustig onderstel.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 340i of m140i
Waar heb je hem met standaard onderstel kunnen rijden als ik vragen mag?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: 340i of m140i
Rnd schreef: ↑21 feb 2017, 18:40 Ik heb een M140i besteld zonder adaptief onderstel omdat ik te zijner tijd het onderstel wil vervangen. Ik weet niet hoe het standaard onderstel is, want de demo was met adaptief onderstel. Ik twijfel toch nog over adaptief. Voor de kosten hoef je het niet te laten.
@Twist: ik heb ook veel negatieve verhalen gelezen over rammels met een adaptief onderstel. Heb jij daar last van?
Nee, nergens last van. Hiervoor op de f31 en f11 ook niet.
Is denk ik / hopelijk verholpen bij deze generatie
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: 340i of m140i
Bij de beier maar is Al verkocht!
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: 340i of m140i
Zat een kleine twee jaar geleden met hetzelfde dilemma. Het was toen of een 335i of een M135i (LCI). Ik reed toen een F30 328i met handbak. De combinatie tussen die 2L turbo en de handbak vond ik tegenvallen, dus de auto na 1.5 jaar weer ingeruild.
Heb uiteindelijk gekozen voor de M135i en er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het enige rij comfort wat je naar mijn mening inlevert t.o.v. de F30, zijn de iets hogere afrolgeluiden en misschien wat meer windgeruis bij 140+km/h. Ik heb de M135i destijds geprobeerd met standaard en adaptief onderstel. Uiteindelijk gekozen voor adaptief. In combinatie met de ZF8 bak is de auto heel relaxed in Comfort stand (comfortabeler dan mijn F30 328i met M onderstel!). In Sport(+) duidelijk hardere demping (niet per definitie betere weglegging trouwens), gevoeliger gaspedaal, veel snellere schakelacties en ploffende uitlaat bij gas los. Heerlijk scheurijzertje met redelijk losse achterkant vanwege 'maar' 245 banden.
Het is voor mij gewoon de daily en rij in het weekend met het gezin (2 kids van 10- achterin) overal naar toe. Zelden zo'n multifunctionele auto gehad. Dit in vergelijking tot mijn voorgaande EVO's, STi's, 325i en 328i, die of te compromisloos- of niet dynamisch genoeg waren. Dit alles uiteraard met het budget <70k (nieuw) in het achterhoofd
Daan...
Heb uiteindelijk gekozen voor de M135i en er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het enige rij comfort wat je naar mijn mening inlevert t.o.v. de F30, zijn de iets hogere afrolgeluiden en misschien wat meer windgeruis bij 140+km/h. Ik heb de M135i destijds geprobeerd met standaard en adaptief onderstel. Uiteindelijk gekozen voor adaptief. In combinatie met de ZF8 bak is de auto heel relaxed in Comfort stand (comfortabeler dan mijn F30 328i met M onderstel!). In Sport(+) duidelijk hardere demping (niet per definitie betere weglegging trouwens), gevoeliger gaspedaal, veel snellere schakelacties en ploffende uitlaat bij gas los. Heerlijk scheurijzertje met redelijk losse achterkant vanwege 'maar' 245 banden.
Het is voor mij gewoon de daily en rij in het weekend met het gezin (2 kids van 10- achterin) overal naar toe. Zelden zo'n multifunctionele auto gehad. Dit in vergelijking tot mijn voorgaande EVO's, STi's, 325i en 328i, die of te compromisloos- of niet dynamisch genoeg waren. Dit alles uiteraard met het budget <70k (nieuw) in het achterhoofd
Daan...
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: 340i of m140i
Oh, geen rammels kunnen constateren in het adaptieve onderstel. Volgens mij was dit vanaf de LCI geen issue meer, laat staan bij de laatste (x40i) versies.
Daan...
Daan...
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 340i of m140i
Goed te lezen dat je zo enthousiast bent Daan.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: 340i of m140i
Hoe zou comfort zijn met 19inch 405m runflat
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 340i of m140i
Dealer zei dat je gratis voor de optie bandenreparatieset kan kiezen en dat je dan Michelin banden krijgt (non runflat). Volgens mij Michelin Pilot Sport. Ik hoef geen runflat. Ik had runflat ook op de 330xd en vond het heel irritant rijden. Veel last van spoorvorming.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: 340i of m140i
Michelin Pilot Supersport horen op de M135i/M140i.
Heb zelf de M135i zonder adaptief onderstel gehad. Standaard onderstel vond ik al hartstikke comfortabel. Jij bent duidelijk meer een 3-serie man als je comfort zoekt. Heb ik je vaker gezegd Gerard !
Heb zelf de M135i zonder adaptief onderstel gehad. Standaard onderstel vond ik al hartstikke comfortabel. Jij bent duidelijk meer een 3-serie man als je comfort zoekt. Heb ik je vaker gezegd Gerard !
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 340i of m140i
Mijn vrouw rijdt dagelijks in de M140i en is qua demping prima. Mooi compromis tussen comfort en sportiviteit.
Adaptief hoef ik niet kan alleen maar stuk gaan.
Wij hebben er ook nog een performance sper op. De vrouw moet geen doorslippend binnenwieltje hebben:)
Adaptief hoef ik niet kan alleen maar stuk gaan.
Wij hebben er ook nog een performance sper op. De vrouw moet geen doorslippend binnenwieltje hebben:)
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: 340i of m140i
Deze 340i heb ik toevallig dit weekend gezien in Utrecht en die auto is nog puntgaaf. Ook in het interieur - geen veegje op de wang of verkleuring van het leer. Topstaat.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: 340i of m140i
Grappig, ik heb een offerte voor deze auto een aantal maanden terug. Was van een verkoper van Ekris toen
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: 340i of m140i
Geen schuifdak en geen adaptief onderstel beide een vereiste
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 340i of m140i
Voor die 56k van die 340i hierboven kan je een nieuwe M140i met adaptief onderstel, schuifdak, high executive en nog wat opties kopen.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: 340i of m140i
Klopt is dat geen appel met peer
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 340i of m140i
Nou, die appel en peer staan in het onderwerp dat jij gestart hebt . Het is dus een nieuwe appel in vergelijking met een tweedehands peer met 20.000 km. Dat was mijn punt. Ik heb overigens proefgereden met een m140i met adaptief onderstel. Reed helemaal prima, maar heb zelf gekozen voor niet adaptief omdat ik in de toekomst er wat anders (sportiever) onder wil zetten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Thomasss en 432 gasten