Opel Insignia II

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Opel Insignia II

Bericht door JP » 23 jan 2017, 19:18

Tot mijn verbazing is er nog helemaal geen topic over de vernieuwde Opel Insignia Grand Sport. Ik was benieuwd wat 'men' ervan vindt, maar vooralsnog kennelijk niet zo heel veel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(...) het motorenaanbod bewaart het merk alsnog voor een later moment(...)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook straks als Sports Tourer te verkrijgen......hier nog licht gecamoufleerd;

Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Opel Insignia II

Bericht door WJ » 23 jan 2017, 19:48

Die Sports Tourer ziet er wel erg goed uit zeg.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Opel Insignia II

Bericht door EvdP » 23 jan 2017, 20:42

Aparte neus. Ik hoop wel dat hij wat minder zwaar is dan zijn voorganger. Die was wel wat aan de zware kant namelijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opel Insignia II

Bericht door Arthur » 23 jan 2017, 20:48

Erg mooie auto. Maar op 1 of andere manier "hoef" ik geen Opel...

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Opel Insignia II

Bericht door sitechris » 23 jan 2017, 20:57

Erg mooie auto. Vooral de Sportstourer. Vorige Insignia vind ik overigens ook een prachtige auto. Jammer dat hij 200 kg te zwaar was. Ik hoop dat de nieuwe wat lichter is.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Insignia II

Bericht door allen » 23 jan 2017, 21:14

Chromen snorretje in de gril vind ik niet mooi. De rest van de buitenzijde wel. Interieur gaat, al doet het me een beetje aan een Japanner of Koreaan denken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opel Insignia II

Bericht door JP » 24 jan 2017, 11:29

sitechris schreef:Erg mooie auto. Vooral de Sportstourer. Vorige Insignia vind ik overigens ook een prachtige auto. Jammer dat hij 200 kg te zwaar was. Ik hoop dat de nieuwe wat lichter is.
Een beetje wel ja.....
Het oude Epsilon II-platform wordt de laan uit gestuurd en Opel parkeert zijn nieuwe zakelijke oogappel op een compleet nieuwe basis waarmee de Insignia tot maar liefst 175 kilo afslankt ten opzichte van zijn voorganger. Kleiner is hij echter niet bepaald: de wielbasis neemt met 9,2 centimeter toe. Tegelijkertijd is de Insignia breder en lager dan het uitgaande model en wordt ook de zitpositie met 3 cm verlaagd. Op die manier hoopt Opel meer beenruimte op de achterbank te combineren met een sportiever gevoel voor de bestuurder. Helemaal achterin neemt de ruimte iets af: in plaats van 530 liter kan de vijfdeurs Insignia nu 490 liter verstouwen. Als de achterbank wordt neergeklapt, komt het totaal op 1.450 liter.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Opel Insignia II

Bericht door Tommy » 24 jan 2017, 20:05

Die Kia ziet er ok uit, de hatch heeft een overdaad aan indelingen in het achterste zijruitencompartiment. Ik weet even niet of de inspiratie van VW, Volvo, Audi of KIA gekomen is voor de auto.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Opel Insignia II

Bericht door Macboy » 25 jan 2017, 09:53

Het mooiste is dat er ook mensen zijn (b.n.s.) die het sarcasme van JP niet oppikken :mrgreen:

Mooie auto verder, lijkt alleen en profil onnodig veel op de Passat CC.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Spinazie en 161 gasten