E60 5XXd
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
E60 5XXd
Heren, ik kon geen draadje over de e60 (non M5). Maar mijn E39 530d gaat zeer binnenkort over de 300K, dus ik begin langzaam aan te kijken voor een waardige vervanger. Hoe betrouwbaar is een E60 LCI tov een E39? Wij hebben nu 230K gereden met de E39 zonder grote problemen. Ik zoek een auto die het net zo goed doet.
Ik zag een hele mooie 535d staan, maar de dubbele turbo doet mij toch een beetje twijfelen. 520d LCI zou ik qua power al genoeg vinden, zit gelijk aan de E39, maar zes cilinders is toch ook wel fijn..... Je hoort alleen wel veel problemen de pre facelift modellen. Veelal elektronisch gerelateerd. LCI weet ik eigenlijk te weinig over qua problemen. Iemand met ervaring?
Twijfel alom. Soms denk ik dat ik nog even wacht op een F10.
Ik zag een hele mooie 535d staan, maar de dubbele turbo doet mij toch een beetje twijfelen. 520d LCI zou ik qua power al genoeg vinden, zit gelijk aan de E39, maar zes cilinders is toch ook wel fijn..... Je hoort alleen wel veel problemen de pre facelift modellen. Veelal elektronisch gerelateerd. LCI weet ik eigenlijk te weinig over qua problemen. Iemand met ervaring?
Twijfel alom. Soms denk ik dat ik nog even wacht op een F10.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E60 5XXd
Ervaring heb ik er niet mee. Nooit kunnen wennen aan het dashboard en de neus. Wellicht een interessant filmpje voor je?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E60 5XXd
Ik zou toch voor een 530d gaan dan hoor, aanschaf scheelt niet zoveel en loopt vele malen mooier!
Maar die E39 is overigens ook nog lang niet op...
Maar die E39 is overigens ook nog lang niet op...
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E60 5XXd
Ik 3 E39 ers gehad. Allemaal sedan benzine (528i) en die reden echt prima. Ik heb nu een E61 520d lci en dat rijdt ook erg fijn. Toen ik ging kijken wou ik eigenlijk een 530d en dan wel die met 231 of 235 pk. Alleen wogen de souplesse en het motorgeluid niet op tegen de kostten die een 6 cilinder met zich meebrengt. Mijn 520d is gechipt en is sneller en zuiniger dan een 530d met 218 pk. De kwaaltjes zijn volgens mij veel minder vanaf 2005 / 2006. Een vriend van mij rijdt al een jaar of 4 in een 530d van 2006 en die heeft echt minimale onderhoudskostten. Over de 535d lees je vaak negatieve verhalen maar ik vraag me soms ook wel af wat de staat van onderhoud dan is. De E39 is echt een prima auto maar ik vind de E61 wel beter.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E60 5XXd
Sinds kort een 525D uit 2004. Electronica is inderdaad wel een puntje. En uiterlijk is ook discutabel. Ik persoonlijk vind de auto niet mooi. Maar hij past bij m'n eisen en rijdt heerlijk. Idrive is fijn, Logic7 is fijn, luchtvering achter is fijn. Was eigenlijk ook op zoek naar een 530/535d, maar kon niks vinden wat aan m'n eisen en budget voldeed. LCI is qua kwaliteit wel een stuk beter. Qua uiterlijk zou ik 100% voor een F10 gaan.
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E60 5XXd
Luchtvering is ook gelijk een zwak punt.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E60 5XXd
Heb ik al een keer kapot gehad.
Gewoon een imitatie compressor gemonteerd a 350,- en het werkte weer ( en nog steeds )
Gewoon een imitatie compressor gemonteerd a 350,- en het werkte weer ( en nog steeds )
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E60 5XXd
In of exclusief de balgen? Die gaan volgens mij vaker kapot dan de compressor zelf.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E60 5XXd
Is dat niet gewoon hetzelfde verhaal als bij een Range Rover? Zou gewoon betekenen dat je op tijd je balgen zelf wisselt voor een verse set. Kost de wereld niet.
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E60 5XXd
Klopt, maar als je ermee staat word je niet blij. Soms kan het zijn dat de auto nog hard genoeg druk opbouwt om naar de garage te rijden. Maar anders kan je beter afgesleept worden.
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E60 5XXd
Een E60 heeft toch geen luchtvering? Net als de E39 sedan. Bij de E39 station was het hetzelfde issue.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E60 5XXd
Klopt. Alleen de E61. Bij mij is het al een keer vervangen volgens mij. En anders 200 euro per balg en compressor a 400 euro is ingecalculeerd.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E60 5XXd
Bedankt heren. Ga mijn ogen open houden voor een LCI denk ik. Rondom een ton aan kilometers. Dus zal wel Duitsland worden
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E60 5XXd
5XXd, is dat een Laferrari FXX Bmw special?!
LCI is inderdaad wel fijn! Let er ook op of de kabelboom bij de kofferklep al vervangen is. Die gaat absoluut kapot.
LCI is inderdaad wel fijn! Let er ook op of de kabelboom bij de kofferklep al vervangen is. Die gaat absoluut kapot.
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E60 5XXd
Ook dat is toch alleen voor de E61?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E60 5XXd
E60 ook voor zover ik begrepen heb. Minder vaak, maar nog steeds regelmatig.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E60 5XXd
Haha, nee twijfel over 520/525/530/535d. Verbruik is geen eerste prioriteit. Zolang het maar ongeveer rond de 1:12 zit die ik nu haal met de 530d. Ik zoek gewoon een bullet proof snelweg machine.ErikS schreef:5XXd, is dat een Laferrari FXX Bmw special?!
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E60 5XXd
Als het verbruik geen issue is dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de 530d (231 of 235 pk). 535d is qua vermogen leuker, maar als je daarvoor gaat kun je net zo goed een 530d chippen. Iets eenvoudiger techniek en de kans op dure reparaties is wel wat minder.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E60 5XXd
Ik zit nu gemiddeld over de eerste 1500 km op 1:12,8. 530D zal ongeveer hetzelfde doen denk ik. Als je gewoon 120/130 rijdt verbruikt een 525 1:15,4. Zodra je de snelweg verlaat schiet het verbruik wel behoorlijk omhoog, of zodra je de autobahn opdraait.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E60 5XXd
En bij de F11 ook gewoon weer. Blijft een slijtagedeel.EvdP schreef:Een E60 heeft toch geen luchtvering? Net als de E39 sedan. Bij de E39 station was het hetzelfde issue.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E60 5XXd
Wordt wel luchtvering genoemd, vaak. Maar wat is het dan?
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E60 5XXd
Ik interpreteerde het als dat een station luchtvering heeft en de sedans gewone veren.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E60 5XXd
Ipv een stalen veer zit er een rubber balg tussen de draagarm en carrosserie. Voordeel is bij meer belading -> meer lucht en de auto blijft flak verder is het comfortabeler qua veercomfort en kan je er als fabrikant ook leuk bocht neutraliteit mee tweaken (tijdelijk meer lucht in de balg waar hij heen wil hangen)Arthur schreef:Wordt wel luchtvering genoemd, vaak. Maar wat is het dan?
Nadeel is er draait een compressor voor die perslucht en die gaat regelmatig stuk en de rubber balgen drogen uit en scheuren dan. Resultaat je auto hangt op de ze draagarm/schokdemper en moet worden afgesleept naar de dealer voor een nieuwe balg.
Plaatje bij het praatje: (het linker zwarte ding dus op de foto is de lucht balg, Rechts daarvan zie je een stuk schokdemper )
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E60 5XXd
Wat Knot zegt kan ik beamen. De 530d loopt veel soepeler, de 535d wel duidelijk een stuk sneller maar ook een 530d is snel zat en stukken vlotter dan in de E39.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E60 5XXd
Hoeft niet hoor. Ik heb een 530xda staan van 2009 met net iets over de 100k op de teller.Vliet schreef:Bedankt heren. Ga mijn ogen open houden voor een LCI denk ik. Rondom een ton aan kilometers. Dus zal wel Duitsland worden
Zwart met zwart leer.
Moet je alleen ff zelf de E39 verkopen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 437 gasten