Het grote M235/M135 (occasion) draadje
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Uiteindelijk willen ze allemaal zo’n platte kever:)
Heb een 997 mk2 gt3 gehad. Was er redelijk snel weer klaar mee. Gebruik is heel betrekkelijk.
Heb een 997 mk2 gt3 gehad. Was er redelijk snel weer klaar mee. Gebruik is heel betrekkelijk.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ok, prima, maar die zijn er in soorten en maten.
Een ex Rijkspolitie targa of dit?
https://www.autowereld.nl/porsche/911/2 ... tails.html
Of 'n GT2RS MR?:)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Dat is waar, als 2e kar prima.
En het wordt rap minder met dat klimaat gelul
Kortom; doe het nu, of zwijg voor altijd!
Net een huwelijk
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Als Ik nu een porsche zou kopen dan zeker een gt4 middenmotor.
Ik had zoveel onderstuur met mijn gt3 als de 90 liter tank vol zat in het vooronder dan was het onderstuur nog acceptabel.
Ik had zoveel onderstuur met mijn gt3 als de 90 liter tank vol zat in het vooronder dan was het onderstuur nog acceptabel.
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Gezien de prijs waarvoor de m135i van WoKa weg gaat zal het geen GT4 of GT3 worden
Mooie prijs Wouter.
Mooie prijs Wouter.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Mooi toch! Op naar de volgende!
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Vrijdag ga ik in Duitsland naar een nette M135i met adaptief onderstel kijken. Maar hoe goed is het adaptieve onderstel? Voor een daily is het zeker een pre, maar is het ook geschikt voor een incidentele trackday? Hoe verhoud het zich tov een kw V2/3 of B16? Want als ik er ene zonder adaptief onderstel zou kopen zou er waarschijnlijk een dergelijke schroefset of vergelijkbaar onder komen.
Maar wellicht is adaptief “goed genoeg” en een voldoende compromis tussen daily en toch voldoende performance op het circuit. Eventueel met de aanpassingen die Kasteel eerder al genoemd heeft (lca,ts, stabi’s en veren).
Maar wellicht is adaptief “goed genoeg” en een voldoende compromis tussen daily en toch voldoende performance op het circuit. Eventueel met de aanpassingen die Kasteel eerder al genoemd heeft (lca,ts, stabi’s en veren).
-
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik heb een M135i met adaptief onderstel en daarvoor had ik een 118i met standaard onderstel.
Voor een daily is adaptief prima, zeker met een setje Eibach veren (dat heb ik erop gezet). Maar verwacht geen top onderstel zoals je aftermarket kan krijgen.
Vind het zelf wel fijn dat ik hem wat zachter kan zetten voor lange, rustige, snelweg ritten. Maar bijzonder zijn standaard onderstellen van een F20 nooit (adaptief of gewoon). Wil je er trackdays mee doen, dan moet je voor wat anders kiezen.
Voor een daily is adaptief prima, zeker met een setje Eibach veren (dat heb ik erop gezet). Maar verwacht geen top onderstel zoals je aftermarket kan krijgen.
Vind het zelf wel fijn dat ik hem wat zachter kan zetten voor lange, rustige, snelweg ritten. Maar bijzonder zijn standaard onderstellen van een F20 nooit (adaptief of gewoon). Wil je er trackdays mee doen, dan moet je voor wat anders kiezen.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Voor dagelijks gebruik idd prima maar voor trackdays zul je toch moeten modificeren.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Dagelijks neem ik ook standaard m onderstel. Adaptief moet je echt rijden eerst. Ik vind het in comfort een grote ongedempte grap.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik heb toevallig beide gereden.
Non adaptief is iets stugger in zijn demping maar ik vind de adaptief niet de meerwaarde hebben die het zou moeten hebben.
Ja het is wel ietsje zachter in comfort maar bij lange na niet geschikt voor op het circuit.
Non adaptief is iets stugger in zijn demping maar ik vind de adaptief niet de meerwaarde hebben die het zou moeten hebben.
Ja het is wel ietsje zachter in comfort maar bij lange na niet geschikt voor op het circuit.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ligt er ook aan wat je wil. Het is geen bekooid hok natuurlijk.
Ik kan prima uit de voeten met de stock 120i Msport op zandvoort, papenburg, nordschleife.
Ik kan prima uit de voeten met de stock 120i Msport op zandvoort, papenburg, nordschleife.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Nee het is vooral een daily natuurlijk. Maar 't moet niet als een boot over het circuit gaan als ik dat een keertje zou doen...
Aftermarket setje kan er natuurlijk altijd nog onder. Hoewel dat wel lastiger wordt bij adaptief omdat je die er dan uit moet coderen om geen storingen te krijgen. Iemand daar ervaring mee?
Aftermarket setje kan er natuurlijk altijd nog onder. Hoewel dat wel lastiger wordt bij adaptief omdat je die er dan uit moet coderen om geen storingen te krijgen. Iemand daar ervaring mee?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Volgens mij heeft Bilstein optie voor de adaptieve dempers zodat deze alsnog instelbaar zijn (comfort en sport):Jesper schreef: ↑02 jan 2020, 11:16 Nee het is vooral een daily natuurlijk. Maar 't moet niet als een boot over het circuit gaan als ik dat een keertje zou doen...
Aftermarket setje kan er natuurlijk altijd nog onder. Hoewel dat wel lastiger wordt bij adaptief omdat je die er dan uit moet coderen om geen storingen te krijgen. Iemand daar ervaring mee?
https://www.bilstein.com/uk/en/blog/per ... -4-series/
https://www.bilstein.com/us/en/blog/b6- ... -4-series/
Laatst gewijzigd door Tristan op 02 jan 2020, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik zou het gewoon eerst eens proberen een paar uurtjes circuit en sowieso voor een vast M onderstel gaan, is idd makkelijker te wisselen mocht je dat toch willen.
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Volgens mij (weet ik niet zeker), hoef je niet te coderen. Je kunt daar gewoon setjes voor kopen:
https://www.dtsshop.de/shop.php?selMC=2 ... lterID=160
https://www.dtsshop.de/shop.php?selMC=2 ... lterID=160
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Jesper kennende (het is mijn kleine broertje ) gaat hem dat niet worden. Na één ochtend rijden op Spa weet ie waarschijnlijk dat het standaard onderstel niet voldoet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik zou me eerder zorgen maken over de remblokken, remvloeistof, sperdifferentieel etc....
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
De meesten hier zijn ermee bekend dat een M onderstel van een M Performance auto wezenlijk anders is dan het M onderstel van een M auto neem ik aan?
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik heb standaard M onderstel onder de M140i. Verder prima, maar voor circuit/trackday is het niet voldoende.
Uiteraard weten we dat een echte M een heel ander onderstel heeft. Is een wereld van verschil, de prijs ook.
Uiteraard weten we dat een echte M een heel ander onderstel heeft. Is een wereld van verschil, de prijs ook.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Sper en wat andere puntjes staan idd als eerste op de planning. Onderstel zal ik eerst maar eens even moeten ervaren en goed oriënteren wat de opties zijn. Zou wel mooi zijn als je gewoon tussen modi kan blijven wisselen met een druk op de knop.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik vond adaptief uit sommige hier juist prima, maar heb zelf de 'comfort stand' nauwelijks gebruikt, bij DSC off staat onderstel toch in 'Sport'. Dat onderstel upgrades nodig heeft is duidelijk, sper/stabi/veren is wel echt de minimaal, zou zonder ook geen trackday beginnen (heb evt nog wel foto's van op de Ring :p)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: woka en 440 gasten