Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 10211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Andre » 12 dec 2019, 20:13

Uiteindelijk willen ze allemaal zo’n platte kever:)

Heb een 997 mk2 gt3 gehad. Was er redelijk snel weer klaar mee. Gebruik is heel betrekkelijk.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37965
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Robin » 12 dec 2019, 20:33

woka schreef:
12 dec 2019, 20:01
Andre schreef:
12 dec 2019, 07:58
Robin schreef:
12 dec 2019, 06:58
Wat komt er voor terug?

Een Yaris GR4 natuurlijk:)
Die vorige was best leuk. :) Maar het wordt zo’n platte kever.
Ok, prima, maar die zijn er in soorten en maten.
Een ex Rijkspolitie targa of dit?
https://www.autowereld.nl/porsche/911/2 ... tails.html

Of 'n GT2RS MR?:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26142
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door romo » 12 dec 2019, 21:13

Andre schreef:
12 dec 2019, 20:13
Uiteindelijk willen ze allemaal zo’n platte kever:)

Heb een 997 mk2 gt3 gehad. Was er redelijk snel weer klaar mee. Gebruik is heel betrekkelijk.
Dat is waar, als 2e kar prima.

En het wordt rap minder met dat klimaat gelul

Kortom; doe het nu, of zwijg voor altijd!

Net een huwelijk :tooth: :lol:

Andre
Berichten: 10211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Andre » 13 dec 2019, 10:27

Als Ik nu een porsche zou kopen dan zeker een gt4 middenmotor.

Ik had zoveel onderstuur met mijn gt3 als de 90 liter tank vol zat in het vooronder dan was het onderstuur nog acceptabel.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1423
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: E87 130i
Locatie: Breda

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Barend » 13 dec 2019, 10:50

Gezien de prijs waarvoor de m135i van WoKa weg gaat zal het geen GT4 of GT3 worden :lol:
Mooie prijs Wouter.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 30240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 13 dec 2019, 10:53

Jesper schreef:
10 dec 2019, 11:16
knip
Is de verkoop doorgegaan?

Edit: het moet nog weekend worden... :zwijntje:
:coffee:

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 624
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 14 dec 2019, 16:14

Arthur schreef:
13 dec 2019, 10:53
Jesper schreef:
10 dec 2019, 11:16
knip
Is de verkoop doorgegaan?

Edit: het moet nog weekend worden... :zwijntje:
:coffee:
Jep, nu officieel Porscheloos :(

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 30240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 14 dec 2019, 17:05

:thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1614
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 15 dec 2019, 10:14

Mooi toch! Op naar de volgende!

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 624
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 01 jan 2020, 23:49

Vrijdag ga ik in Duitsland naar een nette M135i met adaptief onderstel kijken. Maar hoe goed is het adaptieve onderstel? Voor een daily is het zeker een pre, maar is het ook geschikt voor een incidentele trackday? Hoe verhoud het zich tov een kw V2/3 of B16? Want als ik er ene zonder adaptief onderstel zou kopen zou er waarschijnlijk een dergelijke schroefset of vergelijkbaar onder komen.

Maar wellicht is adaptief “goed genoeg” en een voldoende compromis tussen daily en toch voldoende performance op het circuit. Eventueel met de aanpassingen die Kasteel eerder al genoemd heeft (lca,ts, stabi’s en veren).

k33z
Berichten: 2269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door k33z » 02 jan 2020, 09:20

Ik heb een M135i met adaptief onderstel en daarvoor had ik een 118i met standaard onderstel.

Voor een daily is adaptief prima, zeker met een setje Eibach veren (dat heb ik erop gezet). Maar verwacht geen top onderstel zoals je aftermarket kan krijgen.

Vind het zelf wel fijn dat ik hem wat zachter kan zetten voor lange, rustige, snelweg ritten. Maar bijzonder zijn standaard onderstellen van een F20 nooit (adaptief of gewoon). Wil je er trackdays mee doen, dan moet je voor wat anders kiezen.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 2911
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Seat Leon Cupra R
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door sitechris » 02 jan 2020, 10:18

Voor dagelijks gebruik idd prima maar voor trackdays zul je toch moeten modificeren.

Online
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 28675
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Lexus CT200h

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 jan 2020, 10:23

Dagelijks neem ik ook standaard m onderstel. Adaptief moet je echt rijden eerst. Ik vind het in comfort een grote ongedempte grap.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 771
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door bartb » 02 jan 2020, 10:24

Ik heb toevallig beide gereden.
Non adaptief is iets stugger in zijn demping maar ik vind de adaptief niet de meerwaarde hebben die het zou moeten hebben.
Ja het is wel ietsje zachter in comfort maar bij lange na niet geschikt voor op het circuit.

Online
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 28675
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Lexus CT200h

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 jan 2020, 10:29

Ligt er ook aan wat je wil. Het is geen bekooid hok natuurlijk.

Ik kan prima uit de voeten met de stock 120i Msport op zandvoort, papenburg, nordschleife.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 624
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 02 jan 2020, 11:16

Nee het is vooral een daily natuurlijk. Maar 't moet niet als een boot over het circuit gaan als ik dat een keertje zou doen...

Aftermarket setje kan er natuurlijk altijd nog onder. Hoewel dat wel lastiger wordt bij adaptief omdat je die er dan uit moet coderen om geen storingen te krijgen. Iemand daar ervaring mee?

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12625
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 02 jan 2020, 11:22

Jesper schreef:
02 jan 2020, 11:16
Nee het is vooral een daily natuurlijk. Maar 't moet niet als een boot over het circuit gaan als ik dat een keertje zou doen...

Aftermarket setje kan er natuurlijk altijd nog onder. Hoewel dat wel lastiger wordt bij adaptief omdat je die er dan uit moet coderen om geen storingen te krijgen. Iemand daar ervaring mee?
Volgens mij heeft Bilstein optie voor de adaptieve dempers zodat deze alsnog instelbaar zijn (comfort en sport):

https://www.bilstein.com/uk/en/blog/per ... -4-series/

https://www.bilstein.com/us/en/blog/b6- ... -4-series/
Laatst gewijzigd door Tristan op 02 jan 2020, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 28675
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Lexus CT200h

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 jan 2020, 11:22

Ik zou het gewoon eerst eens proberen een paar uurtjes circuit en sowieso voor een vast M onderstel gaan, is idd makkelijker te wisselen mocht je dat toch willen.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1614
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 02 jan 2020, 11:24

Volgens mij (weet ik niet zeker), hoef je niet te coderen. Je kunt daar gewoon setjes voor kopen:

https://www.dtsshop.de/shop.php?selMC=2 ... lterID=160

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1614
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Mark 320iS » 02 jan 2020, 11:27

Knot schreef:
02 jan 2020, 11:22
Ik zou het gewoon eerst eens proberen een paar uurtjes circuit en sowieso voor een vast M onderstel gaan, is idd makkelijker te wisselen mocht je dat toch willen.
Jesper kennende (het is mijn kleine broertje :-) ) gaat hem dat niet worden. Na één ochtend rijden op Spa weet ie waarschijnlijk dat het standaard onderstel niet voldoet.

Online
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 28675
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Lexus CT200h

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 jan 2020, 11:30

Ik zou me eerder zorgen maken over de remblokken, remvloeistof, sperdifferentieel etc....

Emi
Berichten: 1071
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Auto: BMW

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Emi » 02 jan 2020, 11:36

De meesten hier zijn ermee bekend dat een M onderstel van een M Performance auto wezenlijk anders is dan het M onderstel van een M auto neem ik aan?

Rnd
Berichten: 1625
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Rnd » 02 jan 2020, 11:44

Ik heb standaard M onderstel onder de M140i. Verder prima, maar voor circuit/trackday is het niet voldoende.

Uiteraard weten we dat een echte M een heel ander onderstel heeft. Is een wereld van verschil, de prijs ook. :-)

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 624
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 02 jan 2020, 14:17

Knot schreef:
02 jan 2020, 11:30
Ik zou me eerder zorgen maken over de remblokken, remvloeistof, sperdifferentieel etc....
Sper en wat andere puntjes staan idd als eerste op de planning. Onderstel zal ik eerst maar eens even moeten ervaren en goed oriënteren wat de opties zijn. Zou wel mooi zijn als je gewoon tussen modi kan blijven wisselen met een druk op de knop.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 4480
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Kasteel » 02 jan 2020, 19:42

Jesper schreef:
01 jan 2020, 23:49

Maar wellicht is adaptief “goed genoeg” en een voldoende compromis tussen daily en toch voldoende performance op het circuit. Eventueel met de aanpassingen die Kasteel eerder al genoemd heeft (lca,ts, stabi’s en veren).
Ik vond adaptief uit sommige hier juist prima, maar heb zelf de 'comfort stand' nauwelijks gebruikt, bij DSC off staat onderstel toch in 'Sport'. Dat onderstel upgrades nodig heeft is duidelijk, sper/stabi/veren is wel echt de minimaal, zou zonder ook geen trackday beginnen (heb evt nog wel foto's van op de Ring :p)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baboulah, BMWDennis, Hielke, Mark 320iS, Peter-Paul, PetervdH, RS-Ron, Spijkerhard, veejay, WJ en 30 gasten