Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12373
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2019, 12:07

Mike R32 schreef: 06 nov 2019, 11:57 Mooie upgrades en filmpje Martijn. Ze zijn vaak in de aanbieding:
https://www.shavesavings.com/scheren/sc ... 7oEALw_wcB
Zijn dat van die dingen voor vrouwenbenen?

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2436
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/E39/E30/Tuono1000r
Locatie: https://brandbikes.nl/

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door e30touring1990 » 06 nov 2019, 16:31

leuk filmpje en natuurlijk toffe kar zo Martijn!

Gebruikersavatar
Scudetto
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 sep 2006, 10:51

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Scudetto » 04 dec 2019, 16:47

Ik ben hoofdzakelijk een meelezer hier, maar wellicht dat er hier interesse bestaat voor mijn 135i coupe uit 2009.

Een 1 coupe met een fijne twin turbo 6L in combinatie met een handbak. Wat wil je nog meer? Nou, sportstoelen misschien? Stoelverwarming, M performance remmen? Schuif-/kanteldak? Adaptive headlights? Sportpakket of Professionel navi en hifi? Dat komt mooi uit, want het zit er allemaal op. Veel opties dus, en ik rijd er nog altijd met veel plezier mee.

Hij gaat weg omdat de auto wat overtallig wordt door uitbreiding van gezin en ik er nog maar weinig mee rijdt.

Meer informatie in de advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1481081528
maar stel eventuele vragen ook gerust hier of via DM.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 678
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 09 dec 2019, 16:41

Aangezien de Cayman komend weekend zeer waarschijnlijk verkocht is, kan mijn zoektocht naar een mooie M135i of M235i ook gaan starten. Ik heb geen haast, dus als er pas iets in het voorjaar komt is dat ook geen probleem. Tot die tijd kunnen we ons prima verplaatsen in een Focus wagon en kan ik Panda-punten sparen in de Fiat die ik voor tijdelijk erbij gekocht heb.

Mijn voorkeur gaat denk ik lichtelijk richting een M135 uit ‘14/’15 (met EWG en het facelift interieur). Omdat deze in aanschaf voordeliger is (en er dus meer ruimte overblijft voor aanpassingen) en omdat deze praktischer is (ik gooi er makkelijker mijn fiets achterin). De M235 vind ik daartegen dan weer mooier, maar of me dat de meerprijs en het minder praktische waard is? Daarnaast vind ik het idee van een achterwiel aangedreven hatchback ook wel weer wat hebben.

Een aantal eisen/wensen voor mij:
- RWD (eis)
- Automaat (eis)
- EWG en ook facelift interieur (eis)
- Sper (kan ook achteraf natuurlijk)
- Beter onderstel (kan ook achteraf natuurlijk)
- Navi-prof (eis)
- Niet al te hoge km-stand (echt max 100.000, hoe minder hoe beter)
- Geen schade gehad en zowel interieur als exterieur gewoon in zeer nette staat
- Sluitende historie
- M-performance uitlaatdemper

Wat betreft de m-performance demper kan ik moeilijk inschatten wat voor een verschil dit maakt tov de standaard demper voor de beleving. Iemand ervaring met het verschil tussen die twee?
Ik ben nu natuurlijk de Porsche gewend, vraag me af of de standaard demper dan wellicht te beschaafd gaat zijn voor mij… Maar wat kost zoiets mocht je het nadien nog willen aanpassen? Is natuurlijk niet iets wat je even om de hoek kan vergelijken en ook internet video’s geven niet altijd een reëel beeld/geluid…

Ook wat betreft sper en onderstel, waar moet je op rekenen als je dit achteraf gaat doen? Maakt adaptief / niet-adaptief hierin nog veel uit? Dan kan ik hier rekening mee houden wat ik uit wil geven aan een auto zonder deze opties. Sper zou mijn voorkeur uit gaan naar een origineel M-performance mechanisch sper (os-giken is geweldig, maar ook kostbaar + originele diff kwijt). Onderstel denk ik aan een B16 pss10 of KW v2/3 (iets wat ik makkelijk kan verstellen in ieder geval), eventueel icm camberplates of een modificatie waarmee je iets meer camber krijgt (weet ik nog niet of dat wel nodig is).

En mocht iemand iets te koop hebben of weten wat aan mijn wensen voldoet, dan hoor ik het natuurlijk ook graag! :blink:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 4573
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Kasteel » 09 dec 2019, 16:58

Jesper schreef: 09 dec 2019, 16:41 Wat betreft de m-performance demper kan ik moeilijk inschatten wat voor een verschil dit maakt tov de standaard demper voor de beleving. Iemand ervaring met het verschil tussen die twee?
Ik ben nu natuurlijk de Porsche gewend, vraag me af of de standaard demper dan wellicht te beschaafd gaat zijn voor mij… Maar wat kost zoiets mocht je het nadien nog willen aanpassen? Is natuurlijk niet iets wat je even om de hoek kan vergelijken en ook internet video’s geven niet altijd een reëel beeld/geluid…

Ook wat betreft sper en onderstel, waar moet je op rekenen als je dit achteraf gaat doen? Maakt adaptief / niet-adaptief hierin nog veel uit? Dan kan ik hier rekening mee houden wat ik uit wil geven aan een auto zonder deze opties. Sper zou mijn voorkeur uit gaan naar een origineel M-performance mechanisch sper (os-giken is geweldig, maar ook kostbaar + originele diff kwijt). Onderstel denk ik aan een B16 pss10 of KW v2/3 (iets wat ik makkelijk kan verstellen in ieder geval), eventueel icm camberplates of een modificatie waarmee je iets meer camber krijgt (weet ik nog niet of dat wel nodig is).

En mocht iemand iets te koop hebben of weten wat aan mijn wensen voldoet, dan hoor ik het natuurlijk ook graag! :blink:
Demper:
Ik zou voor volledige uitlaat gaan, dus ook open downpipe, m-performance is alleen meer geluid, niet zozeer vermogen, terwijl er voor dat geld complete systemen mogelijk zijn (welke dicht stiller zijn en open 'mooier' + echt vermogenswinst). Verder wordt m performance volgens mij op je originele uitlaat gelast (?); terwijl bij de andere opties kan je gewoon terug naar std.

Onderstel:
Sper is idd must, std is niet acceptabel imho, ik heb M4 LCA+TS gedaan, grote winst, leverde veel camber op, maar nog steeds niet helemaal top qua weggedrag. Later ook Eibach + H&R stabi's gemonteerd, toen wel behoorlijk naar wens. Ik heb adaptief onderstel, op 'sport' icm de aanpassingen was het weggedrag wel naar wens. De andere route is idd ander onderstel.
Stabis waren achteraf gezien veel grotere stap dan verwacht en beste niet over te slaan :)

Overig:
Andere oliethermostaat is een aanrader; heb ik bij Mosselman laten doen
Chargepipe; zeker doen, std gaat toch kapot zodra auto gechipt is
Gasreactie bij DSC-off; std is dit 'comfort'; altijd even laten aanpassen

mark323ti
Berichten: 1172
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door mark323ti » 09 dec 2019, 17:00

Mooi dat ie verkocht is Jesper! Voor een dergelijke auto moet je altijd even geduld hebben om hem particulier te verkopen. Altijd leuk om voor iets nieuws te kijken!

Arthursx
Berichten: 493
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: F21 M135i
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Arthursx » 09 dec 2019, 19:40

Grappig Jesper, ik ben ook opzoek naar een M135i. Mijn wensenlijstje ziet er iets anders uit:
- 3 deurs (F21)
- X drive (en dus automaat)
- Alcantara bekleding
- EWG
- Blauw of grijs
- <125.000 kilometer
- Full screen navigatie
- Harman kardon

Maakt de zoektocht niet makkelijker, zelfs in Duitsland niet echt 1 te vinden naar wens...

Tom
Berichten: 19260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Tom » 09 dec 2019, 20:02

Viel mij destijds juist op dat er heel veel X-drive's te koop staan, relatief weinig rwd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 31711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 09 dec 2019, 20:04

3-drs zal wel niet meevallen.

Rnd
Berichten: 1769
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Rnd » 09 dec 2019, 21:04

Ik heb nog een mineral grau M140i te koop met LSD. 50k gelopen. De betere versie van de M135i (vind ik zelf), met name door de B58 motor. Zelf nieuw gekocht in mei 2017. Alle opties zitten er zo'n beetje op. Harman Kardon, Navi Pro, high executive en zwart lederen bekleding met blauw stiksel zijn de belangrijkste opties. Ik zoek zelf wat comfortabelers, vandaar dat hij weg mag. Zit nog tot mei 2020 garantie op en er zit een onderhoudscontract bij. Je kan altijd vrijblijvend komen kijken in Nootdorp (regio Den Haag).
Laatst gewijzigd door Rnd op 09 dec 2019, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Rnd
Berichten: 1769
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Rnd » 09 dec 2019, 21:05

Ik heb een vijfdeurs met standaard M-onderstel.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 678
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 09 dec 2019, 23:10

mark323ti schreef: 09 dec 2019, 17:00 Mooi dat ie verkocht is Jesper! Voor een dergelijke auto moet je altijd even geduld hebben om hem particulier te verkopen. Altijd leuk om voor iets nieuws te kijken!
Uiteindelijke voor minder verkocht (als ‘t dit weekend doorgaat) dan ik had gedacht, maarja om ‘m tot het voorjaar geschorst in de garage te laten staan en dan weer mogelijk maanden in de verkoop staan heb ik geen zin meer in.
Nu wel lekker op mijn gemak zoeken naar een opvolger en tot die tijd als “Pieter post” op de weg :tooth:
Rnd schreef: 09 dec 2019, 21:04 Ik heb nog een mineral grau M140i te koop met LSD. 50k gelopen. De betere versie van de M135i (vind ik zelf), met name door de B58 motor. Zelf nieuw gekocht in mei 2017. Alle opties zitten er zo'n beetje op. Harman Kardon, Navi Pro, high executive en zwart lederen bekleding met blauw stiksel zijn de belangrijkste opties. Ik zoek zelf wat comfortabelers, vandaar dat hij weg mag. Zit nog tot mei 2020 garantie op en er zit een onderhoudscontract bij. Je kan altijd vrijblijvend komen kijken in Nootdorp (regio Den Haag).
Helaas gaat deze voor mij buiten het budget vallen, wel fraaie auto met dito opties!
Kasteel schreef: 09 dec 2019, 16:58 Demper:
Ik zou voor volledige uitlaat gaan, dus ook open downpipe, m-performance is alleen meer geluid, niet zozeer vermogen, terwijl er voor dat geld complete systemen mogelijk zijn (welke dicht stiller zijn en open 'mooier' + echt vermogenswinst). Verder wordt m performance volgens mij op je originele uitlaat gelast (?); terwijl bij de andere opties kan je gewoon terug naar std.

Onderstel:
Sper is idd must, std is niet acceptabel imho, ik heb M4 LCA+TS gedaan, grote winst, leverde veel camber op, maar nog steeds niet helemaal top qua weggedrag. Later ook Eibach + H&R stabi's gemonteerd, toen wel behoorlijk naar wens. Ik heb adaptief onderstel, op 'sport' icm de aanpassingen was het weggedrag wel naar wens. De andere route is idd ander onderstel.
Stabis waren achteraf gezien veel grotere stap dan verwacht en beste niet over te slaan :)

Overig:
Andere oliethermostaat is een aanrader; heb ik bij Mosselman laten doen
Chargepipe; zeker doen, std gaat toch kapot zodra auto gechipt is
Gasreactie bij DSC-off; std is dit 'comfort'; altijd even laten aanpassen
Goede tips, Thx! Aan wat voor kostenplaatje moet je denken bij dit soort upgrades? Dus dan volledige uitlaatlijn, onderstelaanpassingen, sper, etc.? En wat ik me dan afvraag bij zo’n volledige uitlaatlijn of het niet snel te schreeuwerig of Johnny wordt...

Gebruikersavatar
ArjandeV
Berichten: 2571
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door ArjandeV » 10 dec 2019, 10:50

Arthursx schreef: 09 dec 2019, 19:40 Grappig Jesper, ik ben ook opzoek naar een M135i. Mijn wensenlijstje ziet er iets anders uit:
- 3 deurs (F21)
- X drive (en dus automaat)
- Alcantara bekleding
- EWG
- Blauw of grijs
- <125.000 kilometer
- Full screen navigatie
- Harman kardon

Maakt de zoektocht niet makkelijker, zelfs in Duitsland niet echt 1 te vinden naar wens...
Ah daarom reageer je niet meer op mijn tweeters :P

Ik heb dus nog raamlijsten voor tweeters liggen en een mosconi versterker.

Qua upgrades:
- Mijn Bilstein B12, en dat was al hele verbetering tov normaal vond ik, was 1000€ incl montage
- Voor mij was qua uitlaat alleen een downpipe al genoeg lawaai, heb je voor paar 100€ eronder
- Sper is denk ik duurste (tenzij je voor Ohlins of Intrax of AST gaat), koop je M-Performance 2e hands kan je voor 1500-2000€ klaar zijn, ga je os-giken dan zit je tegen de 2800€

Check ook filmpje van Martijn over zijn upgrades.

Arthursx
Berichten: 493
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: F21 M135i
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Arthursx » 10 dec 2019, 11:05

ArjandeV schreef: 10 dec 2019, 10:50 Ah daarom reageer je niet meer op mijn tweeters :P

Ik heb dus nog raamlijsten voor tweeters liggen en een mosconi versterker.

Qua upgrades:
- Mijn Bilstein B12, en dat was al hele verbetering tov normaal vond ik, was 1000€ incl montage
- Voor mij was qua uitlaat alleen een downpipe al genoeg lawaai, heb je voor paar 100€ eronder
- Sper is denk ik duurste (tenzij je voor Ohlins of Intrax of AST gaat), koop je M-Performance 2e hands kan je voor 1500-2000€ klaar zijn, ga je os-giken dan zit je tegen de 2800€

Check ook filmpje van Martijn over zijn upgrades.
Wil natuurlijk het liefst standaard Harman/Kardon. En je zei dat jouw tweeters voor een F20 zijn en sowieso niet in een F21 passen?
Ik wil qua uitlaat gaan voor een catless downpipe en dan een standaard uitlaat maar de middendemper verwijderen. Dat is een mooie combi denk ik omdat je dan de mogelijkheid van de kleppen dichtzetten behoudt.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 678
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 10 dec 2019, 11:16

Hoe zit dat eigenlijk met apk en storingen als je die downpipe gaat aanpakken? Als dat moeilijk moeilijk wordt, dan valt die upgrade voor mij sowieso af.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 17677
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW 435i & Z3 2.0i
Locatie: Baarn

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 10 dec 2019, 11:52

Downpipe met 200cell kat niks aan de hand.
kat loos kan ook, 2de lambda uitprogrameren betekend geen storingen en APK is geen 4gas meting als OBD test zonder fouten verloopt.

Stinkt wel als een bunzing zonder kat, ik zou dus voor een 200cell gaan.

Gebruikersavatar
ArjandeV
Berichten: 2571
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door ArjandeV » 10 dec 2019, 12:14

Stinkt helemaal niet zonder cat :) Als je dan een software als MHD pakt, kan je zelf uit zetten en hij programmeert cat ook uit en je kan zelf kiezen hoe je hem wilt chippen (stage1, 2 of 2+). Die maps komen trouwens van PureTurbos, dus zijn best wel goeie maps, aan de veilige kant voor zover ik weet.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 4573
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Kasteel » 10 dec 2019, 19:14

Martijn_bmw schreef: 10 dec 2019, 11:52
Stinkt wel als een bunzing zonder kat, ik zou dus voor een 200cell gaan.
Had ik (in de auto) iig 0 last van :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 17677
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW 435i & Z3 2.0i
Locatie: Baarn

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 10 dec 2019, 19:40

In de auto niet idd, er echter zeker bij koud wel

woka
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door woka » 11 dec 2019, 19:03

Knot schreef: 05 nov 2019, 20:15 Mooie upgrades hoor.. alleen liever 5d en op org BMW wielen en 20mm omhoog.
Nou die van mij dus :) Hij komt te koop hoor, net onder de psychologische grens van 20. Als er iemand interesse heeft hier, dan hoor ik het wel. Specs: 180k km's, handbak, 5-deurs, Mosselman remap, KONI schokdempers, OS Giken Superlock sper, volledige BMW onderhouden en aantoonbare kilometerstand.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 40512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Robin » 12 dec 2019, 06:58

Wat komt er voor terug?

Andre
Berichten: 10320
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Andre » 12 dec 2019, 07:58

Robin schreef: 12 dec 2019, 06:58 Wat komt er voor terug?

Een Yaris GR4 natuurlijk:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 19173
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door JP » 12 dec 2019, 11:10

Een i10 is ook mooi en vooral lichter in de neus !

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 40512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Robin » 12 dec 2019, 12:35

Holleeder aan de coke is ook lichter in de neus:)

woka
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door woka » 12 dec 2019, 20:01

Andre schreef: 12 dec 2019, 07:58
Robin schreef: 12 dec 2019, 06:58 Wat komt er voor terug?

Een Yaris GR4 natuurlijk:)
Die vorige was best leuk. :) Maar het wordt zo’n platte kever.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flamman, KoenM, Marcelvv, MarcH en 41 gasten