Het grote M235/M135 (occasion) draadje
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Idd wat een onmogelijke onrustig design
Import laat ik een auto ook nooit om staan. Ik koop een NL auto altijd met een iets prettiger gevoel als ik eravhter kom. Zou er misschien een paar honderd extra voor overhebben. Maar bij verkoop is het nooit een issue. Hell, BMW dealers halen zelf gebruikte auto's uit DL om ze te verkopen!
Import laat ik een auto ook nooit om staan. Ik koop een NL auto altijd met een iets prettiger gevoel als ik eravhter kom. Zou er misschien een paar honderd extra voor overhebben. Maar bij verkoop is het nooit een issue. Hell, BMW dealers halen zelf gebruikte auto's uit DL om ze te verkopen!
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Staat ie op een steen? Lijkt wel alsof de wagen aan de achterkant op de band rust.
allen schreef:Wat is het toch eigenlijk een moeilijk geval. De ene keer denk je dat de wagen ergens wel ok oogt en dan krijg je een foto te zien en ben je er gelijk weer een maandje klaar mee.
Ultra laagprofiel banden en nog lijken die wielen te klein in verhouding tot de de wagen. Wat een plaatwerk zit daar toch boven het achterwiel.
Kan zo'n wagen nog zo goed rijden, maar het oog wil toch ook wat?!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ziet er vreemd uit zo op foto. Collega heeft ook een M235i in het grijs en dat is me nog nooit zo opgevallen. Wielen en verlaging zien er zo niet uit.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Inderdaad een vreemde foto. Dit ziet er meer dan prima uit:
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Komt door de zwarte kleur. Zie je de lijnen niet goed en wordt het een plomp gezicht.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik heb ook liefst Estoril of Mineralgrau maar denk dat je een zwarte in het echt moet zien.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Het zal. Ik heb een aantal zwarte auto's gehad, om andere redenen wil ik dat niet weer. Dus ik hoef deze niet in het echt te zien. Zwart zal ik niet snel weer kopen, nieuw helemaal niet en gebruikt dan moet de rest hélemaal kloppen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Hoewel de wagen iets te log blijft ogen is de blauwe alweer een stuk beter om te zien.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik val door mn rijstijl en mn criminele uiterlijk al genoeg op dus doe mij maar een zo onopvallende lakkleur aan de andere kant
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik vond/vind MG de kleur van BMW momenteel. Buiten de Individual kleuren.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Die criminelen hebben allemaal een zwarte wagen met zwarte wielen en geblindeerde ruiten. Die denken ook altijd dat ze dan niet zo opvallen. Ik gok dat je minder opvalt met een knalblauwe of oranje BMW.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ze vinden me hier op kantoor in de E60 ook al een crimineel....
Over de afleverkosten, kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?
Maaral : 995
Severs : 695
Fonkert : 495
Moet BMW in de PS niet gewoon overal dezelfde prijs hanteren?
Over de afleverkosten, kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?
Maaral : 995
Severs : 695
Fonkert : 495
Moet BMW in de PS niet gewoon overal dezelfde prijs hanteren?
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Die zwarte van Allen is duidelijk verlaagt. Mineral blijft een seniorenkleur grijs, er zijn veel mooiere tinten .
Er is toch een df-er die werkt bij maaral (Erik K. ??) , afleverkosten is natuurlijk kul voor een auto met 20k km op de klok. Ja hij moet gepoetst etc., maar dan nog.
Er is toch een df-er die werkt bij maaral (Erik K. ??) , afleverkosten is natuurlijk kul voor een auto met 20k km op de klok. Ja hij moet gepoetst etc., maar dan nog.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Heb er een mooie rekensom op losgelaten, minpunten voor mij persoonlijk ontbreken van dakje en memory stoelen, algemene minpunten zijn de lakkleur en handbak bij inruil (ze zien liever een estoril blauwe met sportautomaat).
Laatst gewijzigd door Knot op 05 sep 2016, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik zou de prof. (F) die hierboven al even opdook raadplegen en het even voor je houden, wellicht lezen er mee.
Maar koop je met PS is verkopen na 6 maanden een beetje leip, snap je zelf ook wel.
Maar koop je met PS is verkopen na 6 maanden een beetje leip, snap je zelf ook wel.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Wil er wel een jaartje in rijden, dat wilde ik met de F30 ook maar audio en onderstel kon ik echt niet mee leven, nooit meer kopen zonder gereden te hebben...
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Even bij langsrijden bij Maaral wordt 'm even niet, zit onverwacht weer even in het buitenland. Excuus.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Geen probleem, ik ga morgen denk even kijken als de agenda het toelaat.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
De M235i bij Severs is verkocht, werd netjes gebeld door een verkoper waar ik destijds voor een F30 328i met cools leer ben wezen kijken.
Vandaag ook de M235i bij Maaral bekeken, auto staat er vrij netjes bij, paar kleine krasjes hier en daar, maar hoe kan je een stoelwang er binnen 2 jaar met 20.000km op de klok er zo mishandeld uit laten zien zeg
Afleverkosten zijn 995 gebaseerd op een gemiddelde gezien met meer auto's in het duurdere segment verkoopt, tsja, zit wat in, 995 op een 760i is dan weer 3x niks natuurlijk voor al die extra meters poetsen en stofzuigen.
Vandaag ook de M235i bij Maaral bekeken, auto staat er vrij netjes bij, paar kleine krasjes hier en daar, maar hoe kan je een stoelwang er binnen 2 jaar met 20.000km op de klok er zo mishandeld uit laten zien zeg
Afleverkosten zijn 995 gebaseerd op een gemiddelde gezien met meer auto's in het duurdere segment verkoopt, tsja, zit wat in, 995 op een 760i is dan weer 3x niks natuurlijk voor al die extra meters poetsen en stofzuigen.
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Al het leer ziet er zo uit tegenwoordig, kippeleer! Echt leer alleen nog maar op zitvlakken.
Bij een coupe is instappen lastig, dus je glijd altijd langs de wang met je broek/riem etc. Je vind er geen zonder dit probleem.
Bij een coupe is instappen lastig, dus je glijd altijd langs de wang met je broek/riem etc. Je vind er geen zonder dit probleem.
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
En dat is niet alleen bij het standaard Dakota leer hoor. Bij één van mijn vorige BMW's kwaliteitsleer van Cools in laten zetten. Voelde ook echt veel zachter en dikker aan. Echter, na ca. 30.000km exact hetzelfde probleem als hierboven te zien is. Veel in en uitstappen met spijkerbroeken of jasjes met knopen/ritsen is gewoon killing voor dat leer.Al het leer ziet er zo uit tegenwoordig, kippeleer! Echt leer alleen nog maar op zitvlakken.
Daan...
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Even wat anders. Ik heb nu ca. 13.000km met mijn M135i gereden. Wat mij de laatste paar 1000km opvalt is dat de ZF8 in de eerste en tweede versnelling een fluitend/jankend geluid maakt. Je hoort het binnen in de auto (mits de radio uit staat), maar buiten de auto nog veel duidelijker. In de zomer vaak raampje of dakje op een kier, dus valt het sowieso al meer op.
Nu las ik op een een Engels BMW forum dat er meer M135i/M235i eigenaren zijn met dit 'euvel'. Zowel pre als post LCI. Sommigen hebben zelfs een geheel nieuwe bak eronder gekregen. Die kwamen met het verhaal dat er een assemblage fout in een batch ZF bakken zat. Anderen aldaar hebben van hun dealer weer te horen gekregen dat het een 'feature' is en het geen kwaad kan.
Ik kan er ook wel mee leven, maar wil uiteraard niet dat de bak vlak na de garantie periode kaduuk gaat. Mijn vader heeft zo'n geintje een keer met een 530i gehad. Die moest een kleine 5k achterlaten bij de dealer.
Iemand iets soortgelijks gehoord, ervaren etc.?
Daan...
Nu las ik op een een Engels BMW forum dat er meer M135i/M235i eigenaren zijn met dit 'euvel'. Zowel pre als post LCI. Sommigen hebben zelfs een geheel nieuwe bak eronder gekregen. Die kwamen met het verhaal dat er een assemblage fout in een batch ZF bakken zat. Anderen aldaar hebben van hun dealer weer te horen gekregen dat het een 'feature' is en het geen kwaad kan.
Ik kan er ook wel mee leven, maar wil uiteraard niet dat de bak vlak na de garantie periode kaduuk gaat. Mijn vader heeft zo'n geintje een keer met een 530i gehad. Die moest een kleine 5k achterlaten bij de dealer.
Iemand iets soortgelijks gehoord, ervaren etc.?
Daan...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Van de ZF8 bak vind ik vreemd die dingen staan bekend als oersterk, ook de 5000km die ik met 260pk/420nm reed met de 320i heb ik hem elke rit bij warme motor overal vol opengetrokken en nooit wat gehoord. Stond 50.000km op bij verkoop.
Overigens wat het dakota leer bij 50.000km ook nog als nieuw, werkelijk niks aan te zien, terwijl bij deze coupe het met 20.000km al herstel/kleur werk nodig had.
Ik vond de handbak overigens wel top rijden, trefzeker, niet te korte slagen maar precies goed, heel/toe op juiste hoogte, koppeling goed dosseerbaar.
Remmen bijten wat bij de eerste aanzet dat is even wennen. Als ik de reviews mag geloven kan je er wel beter castrol SRF in gooien om ook vanaf hoge snelheid een goed pedaalgevoel te houden.
Zelfs met standaard motorvermogen in sport+ van 2 naar 3 al de wil om flink uit te halen op warme super sports bandjes, belooft veel goeds!
Harman Kardon niet zo goed als in de F30 maar goed genoeg, zuivere hoge tonen en diepe basjes onder de stoelen vandaan.
23 sep afleveren, kan niet wachten, eindelijk weer vermogen en goede audio!
Enige wat niet op de website stond bij de advertentie was dat er variable sport steering op zat, dat heb ik persoonlijk liever niet voor het stuurgevoel maar het is helaas niet anders. Nieuw is het 71k - 8% da's iets meer dan wat ik betaald heb.
Overigens wat het dakota leer bij 50.000km ook nog als nieuw, werkelijk niks aan te zien, terwijl bij deze coupe het met 20.000km al herstel/kleur werk nodig had.
Ik vond de handbak overigens wel top rijden, trefzeker, niet te korte slagen maar precies goed, heel/toe op juiste hoogte, koppeling goed dosseerbaar.
Remmen bijten wat bij de eerste aanzet dat is even wennen. Als ik de reviews mag geloven kan je er wel beter castrol SRF in gooien om ook vanaf hoge snelheid een goed pedaalgevoel te houden.
Zelfs met standaard motorvermogen in sport+ van 2 naar 3 al de wil om flink uit te halen op warme super sports bandjes, belooft veel goeds!
Harman Kardon niet zo goed als in de F30 maar goed genoeg, zuivere hoge tonen en diepe basjes onder de stoelen vandaan.
23 sep afleveren, kan niet wachten, eindelijk weer vermogen en goede audio!
Enige wat niet op de website stond bij de advertentie was dat er variable sport steering op zat, dat heb ik persoonlijk liever niet voor het stuurgevoel maar het is helaas niet anders. Nieuw is het 71k - 8% da's iets meer dan wat ik betaald heb.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Waarom maak je je daar zo druk om? Ik betaal nooit afleverkosten. Is gewoon onderdeel van de totaalonderhandeling. Misschien vraagt Fonkert weer iets meer voor de auto of is er minder korting mogelijk.Knot schreef:Ze vinden me hier op kantoor in de E60 ook al een crimineel....
Over de afleverkosten, kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?
Maaral : 995
Severs : 695
Fonkert : 495
Moet BMW in de PS niet gewoon overal dezelfde prijs hanteren?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Maakt mij ook niet uit maar vroeg me af of er een verklaring voor was, autobedrijven verschillend uiteraard maar dacht dat ze bij BMW allemaal hetzelfde aanhielden.
Binnenkort gaat het er toch helemaal vanaf die afleverkosten toch.
Binnenkort gaat het er toch helemaal vanaf die afleverkosten toch.
Laatst gewijzigd door Knot op 06 sep 2016, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 423 gasten