Het grote M235/M135 (occasion) draadje
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Rody, ik heb ook een jaartje bij AS gezeten
Vorig jaar waren ze per maand erg goedkoop en met 12e maand gratis het goedkoopst.
Daarna moest de prijs omhoog met 25% omhoog.
Nu dus weer terug bij CB, maar mede omdat de M5 bij AS verzekeren duurder was.
Vorig jaar waren ze per maand erg goedkoop en met 12e maand gratis het goedkoopst.
Daarna moest de prijs omhoog met 25% omhoog.
Nu dus weer terug bij CB, maar mede omdat de M5 bij AS verzekeren duurder was.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ben je gewoon opgestapt of heb je het nog wel geprobeerd per email of telefonisch? Vaak willen menen wel maar wie geen tegengas geeft betaalt gewoon proberen ze.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Centraal beheer spant de kroon met 143 euro bij 15 schadevrije jaren
- Will F.
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ja alle maatschappijen hebben de casco premie met een % of 15 verhoogt het laatste jaar, maar een 328i bij generali was nog oude prijs zag ik vanmorgen vandaar. Geen alarmeisen ook tot 75k.
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
FBTO al geprobeerd ? Die hebben standaard 3 jaar aankoopwaarde, en geen alarmeis tot €50k en tussen €50k-€70k alleen een eis voor een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem (voormalig klasse 2)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
71 euro, dat lijkt er al meer op, maar wel even goed de voorwaarden doorlezen.
Totdat je doorklikt en er nog 21% belasting bij moest komen... zit je ook op 86...
8. Wat mag u niet doen als u schade heeft of als de auto weg is? U mag niets doen wat voor ons nadelig is.
Totdat je doorklikt en er nog 21% belasting bij moest komen... zit je ook op 86...
8. Wat mag u niet doen als u schade heeft of als de auto weg is? U mag niets doen wat voor ons nadelig is.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Mooi beginnetje als je niet direct wil chippen, voller geluid en koppelkromme flink verbeterd. Apk toch pas na 4 jaar...
-
OnlineHitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
ik heb AS wel een paar keer aan de lijn gehad. Bij het opzeg gesprek wilde ze nog wel wat proberen, maar dan ben je bij mij te laat.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Mwah, heb ze een nette mail gestuurd, als ze van die 89 kunnen zakken richting de 60 van ANWB vind ik het prima, kan ik daar blijven, geen gedoe verder.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Als we ooit gaan chippen dan liever een Mosselman of BR mapping erin geen stekkertuning.Hitz schreef:Dit moet je hebben Knot!
http://burgertuning.com/N55_BMW_Performance_intake.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit vind ik ook opmerkelijk, zo ver achterin bij alle hitte en toch +10pk...
Wat is eigenlijk de inlaat die je wel moet hebben op de N55? Simota of Gruppe M?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Downpipe moet je eigenlijk wel hebben hoor, je hoort de turbo echt beter opspoelen zeg, alleen even uitzoeken wat de beste downpipe is, 3,5 of 4 inch en pasvorm/materiaal etc, zijn een hoop verschillende te krijgen. Meetal zie ik ER (Evolution Racewerks) voorbij komen.
Gruppe M inlaat ook heerlijk, al mag je van mij de Forge BOV nog even weglaten.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Of zo met VRSF downpipe en BMS intake, uitlaat weet ik niet precies wat eronder hangt maar klinkt best!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Al denk ik dat dit ook een mooie inlaat is, de aFe Momentum (met dry filter nemen), niet te overdreven, en in box ipv open air.
http://www.modbargains.com/afe-power-mo ... i-435i.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modbargains.com/afe-power-mo ... i-435i.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 51352
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Rody, niet eerst even 'n LSD-tje?:)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Dat zeker maar ook standaard rijden ff om er zelf over te kunnen oordelen. Dan sper, inlaat, downpipe enz op m'n gemak upgraden.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
En dat alles voor t eind vh jaar?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Als je elke maand een upgrade pakt zit er zoveel geld in dat je m wel wat langer moet houden, zo ging het bij de E36 ook, was voor de fun en toch maar sper, draagarmen, ast onderstel, remmerij enz... die bleef 5 hele jaren...
https://www.getbmwparts.com/partlocator ... logid=4462" onclick="window.open(this.href);return false;
Als BMW standaard 3500 vraagt (let wel, vraagt!) lijkt me dit scherp, 1875 euro omgerekend, verzendkosten, en dan 2 uur montage. Liefst via BMW zelf vanwege de PS garantie, maar wie weet valt erover te praten. Helemaal vergeten te vragen bij aanschaf, had alleen maar oog voor het afdingen en de handtekening zetten na de proefrit.
https://www.getbmwparts.com/partlocator ... logid=4462" onclick="window.open(this.href);return false;
Als BMW standaard 3500 vraagt (let wel, vraagt!) lijkt me dit scherp, 1875 euro omgerekend, verzendkosten, en dan 2 uur montage. Liefst via BMW zelf vanwege de PS garantie, maar wie weet valt erover te praten. Helemaal vergeten te vragen bij aanschaf, had alleen maar oog voor het afdingen en de handtekening zetten na de proefrit.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
heerlijk, je hebt de wagen nog niet en het loopt al helemaal uit de hand!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Vast beetje een plan maken toch, wie weet vind ik nog wat spaarcenten en kunnen we m nog lekkerder maken.
Lees in de VS trouwens veel over JB4, soort stekkertuning met verschillende mappings. Doet men dat daar zodat de dealer niet kan uitlezen dat de DME/ECU geflashed is? Alsnog hogere inspuitwaarden, turbodruk etc, alleen men kan het waarschijnlijk met die JB4 niet bewijzen als je hem eruit trekt en aanbiedt voor garantie.
Lees in de VS trouwens veel over JB4, soort stekkertuning met verschillende mappings. Doet men dat daar zodat de dealer niet kan uitlezen dat de DME/ECU geflashed is? Alsnog hogere inspuitwaarden, turbodruk etc, alleen men kan het waarschijnlijk met die JB4 niet bewijzen als je hem eruit trekt en aanbiedt voor garantie.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Gruppe M ziet er wel gelikt uit hoor!
En anders de aFe Momentum, stuk goedkoper, iets meer gedempt maar bijna net zo goed/effectief.
En anders de aFe Momentum, stuk goedkoper, iets meer gedempt maar bijna net zo goed/effectief.
-
OnlineHitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
JB4 is een mooi product, je kunt door middel van de knoppen op je stuur tijdens het rijden verschillende maps kiezen, je kunt de lampjes voor de richtingaanwijzer programmeren als shift lights, je kunt de benzinemeter bij meer dan 50% throttle laten fungeren als turbodruk meter, zelf codes uitlezen enz. Laatst was ik met een maat bij Walter (hier van DF) om zijn JB4 over te nemen, en die jongen is er uitermate tevreden mee. Doordat hij ook een zelflerende modus heeft, hoeft hij niet bij elke upgrade nieuwe software. Zo zitten er nu andere downpipes, een andere intercooler en een ander luchtfilter op, en de JB4 past de waarden zelf aan.Knot schreef:Lees in de VS trouwens veel over JB4, soort stekkertuning met verschillende mappings. Doet men dat daar zodat de dealer niet kan uitlezen dat de DME/ECU geflashed is? Alsnog hogere inspuitwaarden, turbodruk etc, alleen men kan het waarschijnlijk met die JB4 niet bewijzen als je hem eruit trekt en aanbiedt voor garantie.
En als de vrouw ermee op pad gaat, dan zet je hem met een paar drukken op de knop gewoon uit..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Oke, adaptief is mooi inderdaad, echter het blijft een externe kast ipv ecu remap.
Is dat beter m.b.t. behoud van BMW garantie dat mensen dat doen?
Die benzinemeter als turbodruk, shiftlights etc hoeft van mij niet zo, liever gewoon in 1x een goede setup maken en dan banden mishandelen.
Is dat beter m.b.t. behoud van BMW garantie dat mensen dat doen?
Die benzinemeter als turbodruk, shiftlights etc hoeft van mij niet zo, liever gewoon in 1x een goede setup maken en dan banden mishandelen.
-
OnlineHitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Deze vraag durf ik niet te beantwoorden. Mogelijk kan men alsnog uitlezen dat de auto veel meer turbodruk en inspuiting heeft gehad, en dan kunnen ze zelf wel bedenken hoe of wat..Knot schreef:Is dat beter m.b.t. behoud van BMW garantie dat mensen dat doen?
Dit zei die maat van me ook, maar die is nu helemaal om. Het zijn leuke features. Je kunt tegenwoordig meen ik ook met een BT module en een app allemaal waarden uitlezen op je iPhone.Knot schreef:Die benzinemeter als turbodruk, shiftlights etc hoeft van mij niet zo, liever gewoon in 1x een goede setup maken en dan banden mishandelen.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Gefeliciteerd met de M235i Knot!
Dit vind ik ook wel wat voor jou eerlijk gezegd: http://www.awron.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag laatst een filmpje van zo'n ding in een M2, ziet er erg gaaf uit.
JB4 is ook erg mooi spul. Wellicht even het 2Addicts forum doorpluizen voor meer gadgets?
Dit vind ik ook wel wat voor jou eerlijk gezegd: http://www.awron.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag laatst een filmpje van zo'n ding in een M2, ziet er erg gaaf uit.
JB4 is ook erg mooi spul. Wellicht even het 2Addicts forum doorpluizen voor meer gadgets?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian, Mark 320iS en 193 gasten