Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door JeroenT » 09 sep 2016, 12:55

Rody, ik heb ook een jaartje bij AS gezeten
Vorig jaar waren ze per maand erg goedkoop en met 12e maand gratis het goedkoopst.
Daarna moest de prijs omhoog met 25% omhoog.

Nu dus weer terug bij CB, maar mede omdat de M5 bij AS verzekeren duurder was.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 13:12

Ben je gewoon opgestapt of heb je het nog wel geprobeerd per email of telefonisch? Vaak willen menen wel maar wie geen tegengas geeft betaalt gewoon proberen ze.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 14:35

Centraal beheer spant de kroon met 143 euro bij 15 schadevrije jaren :)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Will F. » 09 sep 2016, 15:01

Ja alle maatschappijen hebben de casco premie met een % of 15 verhoogt het laatste jaar, maar een 328i bij generali was nog oude prijs zag ik vanmorgen vandaar. Geen alarmeisen ook tot 75k.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door JP » 09 sep 2016, 15:08

FBTO al geprobeerd ? Die hebben standaard 3 jaar aankoopwaarde, en geen alarmeis tot €50k en tussen €50k-€70k alleen een eis voor een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem (voormalig klasse 2)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 15:18

71 euro, dat lijkt er al meer op, maar wel even goed de voorwaarden doorlezen.

Totdat je doorklikt en er nog 21% belasting bij moest komen... zit je ook op 86...

8. Wat mag u niet doen als u schade heeft of als de auto weg is? U mag niets doen wat voor ons nadelig is.

:)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 16:34



Mooi beginnetje als je niet direct wil chippen, voller geluid en koppelkromme flink verbeterd. Apk toch pas na 4 jaar...

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Hitz » 09 sep 2016, 16:51


JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door JeroenT » 09 sep 2016, 20:28

ik heb AS wel een paar keer aan de lijn gehad. Bij het opzeg gesprek wilde ze nog wel wat proberen, maar dan ben je bij mij te laat. :tong uitsteken:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 20:33

Mwah, heb ze een nette mail gestuurd, als ze van die 89 kunnen zakken richting de 60 van ANWB vind ik het prima, kan ik daar blijven, geen gedoe verder.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 20:37

Als we ooit gaan chippen dan liever een Mosselman of BR mapping erin geen stekkertuning.

http://burgertuning.com/N55_BMW_Performance_intake.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit vind ik ook opmerkelijk, zo ver achterin bij alle hitte en toch +10pk...

Wat is eigenlijk de inlaat die je wel moet hebben op de N55? Simota of Gruppe M?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 21:27



Downpipe moet je eigenlijk wel hebben hoor, je hoort de turbo echt beter opspoelen zeg, alleen even uitzoeken wat de beste downpipe is, 3,5 of 4 inch en pasvorm/materiaal etc, zijn een hoop verschillende te krijgen. Meetal zie ik ER (Evolution Racewerks) voorbij komen.



Gruppe M inlaat ook heerlijk, al mag je van mij de Forge BOV nog even weglaten.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 21:48



Of zo met VRSF downpipe en BMS intake, uitlaat weet ik niet precies wat eronder hangt maar klinkt best!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 09 sep 2016, 22:25

Al denk ik dat dit ook een mooie inlaat is, de aFe Momentum (met dry filter nemen), niet te overdreven, en in box ipv open air.

http://www.modbargains.com/afe-power-mo ... i-435i.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Robin » 10 sep 2016, 09:44

Rody, niet eerst even 'n LSD-tje?:)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 10 sep 2016, 15:55

Dat zeker maar ook standaard rijden ff om er zelf over te kunnen oordelen. Dan sper, inlaat, downpipe enz op m'n gemak upgraden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 11 sep 2016, 14:01

En dat alles voor t eind vh jaar? :tooth:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 11 sep 2016, 21:41

Als je elke maand een upgrade pakt zit er zoveel geld in dat je m wel wat langer moet houden, zo ging het bij de E36 ook, was voor de fun en toch maar sper, draagarmen, ast onderstel, remmerij enz... die bleef 5 hele jaren...

https://www.getbmwparts.com/partlocator ... logid=4462" onclick="window.open(this.href);return false;

Als BMW standaard 3500 vraagt (let wel, vraagt!) lijkt me dit scherp, 1875 euro omgerekend, verzendkosten, en dan 2 uur montage. Liefst via BMW zelf vanwege de PS garantie, maar wie weet valt erover te praten. Helemaal vergeten te vragen bij aanschaf, had alleen maar oog voor het afdingen en de handtekening zetten na de proefrit.

ZZII
Berichten: 138
Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door ZZII » 11 sep 2016, 22:53

heerlijk, je hebt de wagen nog niet en het loopt al helemaal uit de hand!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 11 sep 2016, 22:57

Vast beetje een plan maken toch, wie weet vind ik nog wat spaarcenten en kunnen we m nog lekkerder maken.

Lees in de VS trouwens veel over JB4, soort stekkertuning met verschillende mappings. Doet men dat daar zodat de dealer niet kan uitlezen dat de DME/ECU geflashed is? Alsnog hogere inspuitwaarden, turbodruk etc, alleen men kan het waarschijnlijk met die JB4 niet bewijzen als je hem eruit trekt en aanbiedt voor garantie.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 11 sep 2016, 23:11

Gruppe M ziet er wel gelikt uit hoor!

Afbeelding

En anders de aFe Momentum, stuk goedkoper, iets meer gedempt maar bijna net zo goed/effectief.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Hitz » 12 sep 2016, 10:26

Knot schreef:Lees in de VS trouwens veel over JB4, soort stekkertuning met verschillende mappings. Doet men dat daar zodat de dealer niet kan uitlezen dat de DME/ECU geflashed is? Alsnog hogere inspuitwaarden, turbodruk etc, alleen men kan het waarschijnlijk met die JB4 niet bewijzen als je hem eruit trekt en aanbiedt voor garantie.
JB4 is een mooi product, je kunt door middel van de knoppen op je stuur tijdens het rijden verschillende maps kiezen, je kunt de lampjes voor de richtingaanwijzer programmeren als shift lights, je kunt de benzinemeter bij meer dan 50% throttle laten fungeren als turbodruk meter, zelf codes uitlezen enz. Laatst was ik met een maat bij Walter (hier van DF) om zijn JB4 over te nemen, en die jongen is er uitermate tevreden mee. Doordat hij ook een zelflerende modus heeft, hoeft hij niet bij elke upgrade nieuwe software. Zo zitten er nu andere downpipes, een andere intercooler en een ander luchtfilter op, en de JB4 past de waarden zelf aan.

En als de vrouw ermee op pad gaat, dan zet je hem met een paar drukken op de knop gewoon uit..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 12 sep 2016, 10:30

Oke, adaptief is mooi inderdaad, echter het blijft een externe kast ipv ecu remap.

Is dat beter m.b.t. behoud van BMW garantie dat mensen dat doen?

Die benzinemeter als turbodruk, shiftlights etc hoeft van mij niet zo, liever gewoon in 1x een goede setup maken en dan banden mishandelen.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Hitz » 12 sep 2016, 10:35

Knot schreef:Is dat beter m.b.t. behoud van BMW garantie dat mensen dat doen?
Deze vraag durf ik niet te beantwoorden. Mogelijk kan men alsnog uitlezen dat de auto veel meer turbodruk en inspuiting heeft gehad, en dan kunnen ze zelf wel bedenken hoe of wat..
Knot schreef:Die benzinemeter als turbodruk, shiftlights etc hoeft van mij niet zo, liever gewoon in 1x een goede setup maken en dan banden mishandelen.
Dit zei die maat van me ook, maar die is nu helemaal om. Het zijn leuke features. Je kunt tegenwoordig meen ik ook met een BT module en een app allemaal waarden uitlezen op je iPhone.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2016, 15:34

Gefeliciteerd met de M235i Knot!

Dit vind ik ook wel wat voor jou eerlijk gezegd: http://www.awron.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zag laatst een filmpje van zo'n ding in een M2, ziet er erg gaaf uit.

JB4 is ook erg mooi spul. Wellicht even het 2Addicts forum doorpluizen voor meer gadgets? :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 235 gasten