BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Jussi » 03 apr 2016, 11:33

Goede toevoeging, Erik.

Het is daar waar ik dus ook bang voor ben. Deze verhalen helpen je een besluit vormen rond wat kan en niet kan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Arthur » 03 apr 2016, 11:41

Graag iets meer info of nuance. BMW heeft nl geen 25kkm beurt. Het is of na een jaar of na een x-aantal km's aangegeven door de auto zelf.
En hoeveel procent mag je afwijken van de gestelde datum of km's? D'r is niemand die precies op de meter een beurt kan plannen.
Mss kan Erik K hier antwoord op geven? Hoeveel mag je afwijken vd datum en of km's?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Riceaux » 03 apr 2016, 13:55

Wij mochten er 2000 km van afwijken. Werd specifiek gemeld dat als we daar overheen zouden gaan de garantie komt te vervallen. Afspraak maar een paar weken verschoven en wat eerder overgestapt op de zomerwielen. Geen zin om meerdere keren naar de dealer op en neer te rijden voor de verschillende zaken. (Apk, grote beurt, zomerwielen wissel, navi update) Maar moeten nu alsnog nog een keer heen want de navigatie update durfden ze niet uit te voeren. Schijnen CIC modules door stuk te zijn gegaan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Macboy » 03 apr 2016, 15:15

Gewoon tunen dus. Altijd gezeik. Dan maar lekker genieten :thumbup:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Mike R32 » 03 apr 2016, 15:37

:hosanna:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2016, 15:47

Ze weten bij Mosselman wel wat ze doen. Daar zou ik niet bang van zijn. Ik dacht ook dat ze piggyback computers gebruikten waarbij de originele software van de auto niet overschreven word en de dealer kan dan in principe niet zien dat er iets aan getuned is, tenzij je fysiek hardware gaat wisselen.

Het nare van die garantie is alleen dat je bijna elk technisch mankement aan motor of aandrijflijn etc theoretisch wel kan herleiden naar tuning.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Tom » 06 mar 2017, 09:30

Hoe zit het eigenlijk met een Duitse BMW die nog in de fabrieksgarantie zit? Is daar in Nederland ook gebruik van te maken? Of is Europlus of Premium Selection alsnog noodzakelijk?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door ErikS » 06 mar 2017, 09:56

Volgens mij is BMW fabrieksgarantie europees.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Tom » 06 mar 2017, 10:08

Iemand die in Duitsland woont zei ook dit tegen mij, iemand die daar meer over weet:
BMW geeft in Duitsland geen 2 jaar garantie, maar 6 maanden Gewährleistung (op de onderdelen garantie, maar wat betreft het arbeidsloon bij een garantiegeval moet je op de goeigheid van BMW hopen) en daarna 1,5 jaar Umgekehrte Gewährleistung (hetzelfde verhaal, maar dan met omgekeerde bewijslast: jij moet bewijzen dat het probleem een materiaal- of constructiefout is die niet door gebruik is ontstaan.)
Is dus wat anders dan de 2 jaar echte garantie in Nederland.
Lijkt mij in strijd met Europese regels namelijk...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW: Wanneer komt de garantie te vervallen

Bericht door Arthur » 06 mar 2017, 11:48

Mijn ex F11 kwam uit D, 8 maand oud. En idd gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Heb een paar dingetjes gehad en dat heeft de dealer hier gewoon opgelost onder fabrieksgarantie. Na afloop van die fabrieksgarantie had ik er ook nog Europlus garantie van een jaar bij. Maar toen was ie al weg :-) Dat ligt wel iets ingewikkelder, dacht ik, maar daar weet Fabian wel het eea van.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barend, Google [Bot] en 165 gasten