The M6 guy
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
The M6 guy
Altijd leuk zo'n forum. Jaren geleden een keer een berichtje met het verzoek om wat foto's te maken van een e46 M3 cabrio. Zo gezegd zo gedaan en zo ontstaan contacten en vriendschappen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =m3+cabrio
Inmiddels wat jaren verder en de e46 M3 cabrio is niet meer. Nee daar is een de loop der tijd een Silverstone M6 voor in de plaats gekomen en later een zwarte M6.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =m3+cabrio
Kortom het raadsel was bijna ondragelijk toen Dylan mij van de week een berichtje stuurde in de trant van "ik heb wat nieuws, wat jij wel kan waarderen, heb je tijd".
Mijn gedachten gingen al. Dylan is een echte BMW man maar wat kan je in godsnaam na een zwarte M6 V10 met Eisenman race dempers nog verbeteren ? Zou ie zijn overgestapt ? Porsche, Mercedes AMG ? M'n gedachten draaiden op volle toeren maar ik kwam niet tot een definitief antwoord...
Vervolgens reed ie vanochtend de straat in met ... een M6...
Hmmm. Beetje anti-climax qua auto maar altijd gezellig om weer eens met een mede autogek een ochtendje door te brengen. En beetje bij beetje werd het duidelijk. Dit was niet "zomaar" een M6. Dit was een gelimiteerde M6 competition edition. Niet sjonnie gewrapped maar in origineel Frozen Grey, met een two tone wit/creme en zwart interieur. En hoe meer ik naar de auto keek hoe meer die echt prachtig werd.
Wit leer is niet mijn ding maar met de zwarte sticksels en zwart alcantara accenten toch wel erg smaakvol en bijzonder. En dat Frozen Grey is door het oog van de camera in het zonlicht toch ook wel heel bijzonder.
Oordeel zelf n.a.v. snel genomen "kiekjes". Echte fotoshoot moeten we nog maar eens plannen als de Eisenman eronder zit...
Mark.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =m3+cabrio
Inmiddels wat jaren verder en de e46 M3 cabrio is niet meer. Nee daar is een de loop der tijd een Silverstone M6 voor in de plaats gekomen en later een zwarte M6.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =m3+cabrio
Kortom het raadsel was bijna ondragelijk toen Dylan mij van de week een berichtje stuurde in de trant van "ik heb wat nieuws, wat jij wel kan waarderen, heb je tijd".
Mijn gedachten gingen al. Dylan is een echte BMW man maar wat kan je in godsnaam na een zwarte M6 V10 met Eisenman race dempers nog verbeteren ? Zou ie zijn overgestapt ? Porsche, Mercedes AMG ? M'n gedachten draaiden op volle toeren maar ik kwam niet tot een definitief antwoord...
Vervolgens reed ie vanochtend de straat in met ... een M6...
Hmmm. Beetje anti-climax qua auto maar altijd gezellig om weer eens met een mede autogek een ochtendje door te brengen. En beetje bij beetje werd het duidelijk. Dit was niet "zomaar" een M6. Dit was een gelimiteerde M6 competition edition. Niet sjonnie gewrapped maar in origineel Frozen Grey, met een two tone wit/creme en zwart interieur. En hoe meer ik naar de auto keek hoe meer die echt prachtig werd.
Wit leer is niet mijn ding maar met de zwarte sticksels en zwart alcantara accenten toch wel erg smaakvol en bijzonder. En dat Frozen Grey is door het oog van de camera in het zonlicht toch ook wel heel bijzonder.
Oordeel zelf n.a.v. snel genomen "kiekjes". Echte fotoshoot moeten we nog maar eens plannen als de Eisenman eronder zit...
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 26 mar 2016, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: The M6 guy
V10 = altijd goed, wel meer preview verwacht dan 5 keer dezelfde zijkant
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: The M6 guy
Ja geduld. Als de Eisenman eronder zit spreken we wel een keer in de namiddag met mooi ondergaand licht af om echte foto's te maken. Inclusief Macboy fap-fapper-defap foto's van het interieur in two-tone wit met "deviated" stitching en zwart alcantara
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: The M6 guy
Ah competition edition nr 64 staat op de plaat. jammer dat juist het interieur niet op plaat staat
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: The M6 guy
Ik wilde dit al quoten maar je was me al voor met je post dus kom maar op die fotos
markk schreef:Wit leer is niet mijn ding maar met de zwarte sticksels en zwart alcantara accenten toch wel erg smaakvol en bijzonder.
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
Hi Mark,
Was weer een leuke DF ochtend, het weer zat ook mee i.t.t. de vorige keer met de Silverstone M6.
En wat was het weer genieten om een handgeschakelde S54 M3 te rijden op wat binnendoor wegen, bedankt daarvoor .
Interieur shots houden jullie nog tegoed .
Was weer een leuke DF ochtend, het weer zat ook mee i.t.t. de vorige keer met de Silverstone M6.
En wat was het weer genieten om een handgeschakelde S54 M3 te rijden op wat binnendoor wegen, bedankt daarvoor .
Interieur shots houden jullie nog tegoed .
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: The M6 guy
Guys, als jullie binnenkort weer een mini meet doen in regio alphen, laat het me even weten. Rij ik ook even met jullie op!
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
Goed plan. Dat wordt dan een leuke meeting, met de wagens van iedereen! Hoop ///M geweld iig.
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: The M6 guy
Prachtige kleur , mooie ///M !
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: The M6 guy
Veruit de lelijkste BMW ooit, maar dat motorgeluid....
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
Thnx! Net een beurt gehad dus bij is klaar voor de zomer.Mike S. schreef:Prachtige kleur , mooie ///M !
Hehe, klopt Marc, velen vinden de E63 geen mooie auto inderdaad. Deze week komt de Eisenmann eronder dus met dat geluid komt wel goed .Marc R schreef:Veruit de lelijkste BMW ooit, maar dat motorgeluid....
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: The M6 guy
Geld voor de mijne ook. Van de week nieuwe banden eronder gestoken en frisse olie erin.
Dan kan de zomer weer komen .
Maar als jullie eens een kleine ///M meeting houden geef mij dan even een seintje
Dan kan de zomer weer komen .
Maar als jullie eens een kleine ///M meeting houden geef mij dan even een seintje
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: The M6 guy
Met de standaard uitlaat klinkt de E60 M5 al niet als een stakker - vind ik de E39 M5 standaard veel tammer.bm-dub schreef:Hehe, klopt Marc, velen vinden de E63 geen mooie auto inderdaad. Deze week komt de Eisenmann eronder dus met dat geluid komt wel goed .
Eisenmann race onder een E60 M5 of E63 M6 is feest maar wel erg luid. Zo luid dat je zeker de aandacht gaat trekken van de politie.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: The M6 guy
De E39 M5 klinkt gewoon als een pussy met de standaard uitlaat had onder mijn ex E39 M5 ook eisenmann race + x-pipe dat was ook gewoon luid meerdere waarschuwingen gehad van onze blauwe vrienden toen der tijd.
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: The M6 guy
Eisenmann Race + X-pipe lijkt mij gewoon teveel van het goede...te luid en stationair teveel brom...
Op mijn E39 M5 had ik zelfs het idee dat er minder vermogen inzat met Eisenmann uitlaat erop...die heb ik gelijk weer verkocht.
@Bm-dub: ben benieuwd hoe het gaat bevallen
Nu met de E60 M5 en Hartge uitlaat eronder is het vooral het mooie geluid van de V10 dat versterkt wordt. Precies goed en niet "te".
Op mijn E39 M5 had ik zelfs het idee dat er minder vermogen inzat met Eisenmann uitlaat erop...die heb ik gelijk weer verkocht.
@Bm-dub: ben benieuwd hoe het gaat bevallen
Nu met de E60 M5 en Hartge uitlaat eronder is het vooral het mooie geluid van de V10 dat versterkt wordt. Precies goed en niet "te".
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
De standaard M6 klinkt iets luider dan de M5, omdat de M6 andere dempers heeft. Echter in de auto mag je wel wat meer horen vind ik. De Eisenmann komt onder mijn ex. M6 vandaan en hij is inderdaad erg luid. Stationair een zware brom en ik moet eerlijk zeggen dat hij voor echt lange afstanden te luid is.
Hier een goed vergelijk van stock vs. Eisenmann:
https://www.youtube.com/watch?v=JrOco_Q88Qs" onclick="window.open(this.href);return false;
Donderdag monteren
Hier een goed vergelijk van stock vs. Eisenmann:
https://www.youtube.com/watch?v=JrOco_Q88Qs" onclick="window.open(this.href);return false;
Donderdag monteren
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
Net gevonden op Youtube, een leuke video over "Frozen" lak kleuren van BMW. Schijnt dus dat bepaalde poetsmiddelen een no-go zijn en polijsten ook voor het behouden van de matte lak.
PS. weet iemand hoe je een Youtube link in je bericht kan plaatsen?
PS. weet iemand hoe je een Youtube link in je bericht kan plaatsen?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: The M6 guy
Geen dank
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: The M6 guy
Nice !bm-dub schreef:Net gevonden op Youtube, een leuke video over "Frozen" lak kleuren van BMW. Schijnt dus dat bepaalde poetsmiddelen een no-go zijn en polijsten ook voor het behouden van de matte lak.
PS. weet iemand hoe je een Youtube link in je bericht kan plaatsen?
Mark
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
Zo, onderhand veel DF’ers overgestapt op de nieuwe generatie geblazen ///M’s, hier nog een update van een oude dino V10. Bijna een jaartje verder met de M6 en ondertussen zitten er gele platen op. Toch wel een andere auto dan mijn voorgaande 2005, en 2006 exemplaren. Weinig mee gereden maar wel een goede indruk van de auto gehad. Om te beginnen de opties zoals de key-less entry en key-less go, soft-close portieren etc. zijn fijne opties en zaken die ik toch zou missen op een volgende auto. De 2010 iDrive is ook veel sneller, meer mogelijkheden en ziet er veel gelikter uit met de verschillende menus. Ook zitten er nu knoppen op het middenconsole (naast de iDrive controller) voor Media, Navi etc. zodat je snel kan wisselen zonder te hoeven scrollen in het iDrive menu.
Met het Competition onderstel vind ik de auto al stug genoeg geveerd en ik gebruik minder vaak de Sport en Sport Plus instellingen die ik voorheen wel gebruikte in mijn voorgaande M6'en. Zoals gezegd stug genoeg maar zonder aan comfort en rust in te hoeven boeten want het is nog steeds een grote, zware en luxe coupé die perfect geschikt is om lange afstanden mee af te leggen. En dat doet die perfect, lekker 160-180 op de cruise met het Individual audio system op de linker rijbaan tuffen zonder dat je in de gaten hebt dat je alweer bijna je rijbewijs kwijt zou zijn als oom agent je zou klokken. De SMG bak van de laatste generatie (één van de laatst geproduceerde V10's van 7/2010) schakelt veel soepeler dan mijn vorige exemplaren. Nog steeds even liften bij het schakelen maar een stuk minder bonkerig dan de PFL exemplaren. Geen gerommel meer met CD’s, thuis de USB volgooien met muziek en opslaan op de harde schijf van de auto.
Direct na aanschaf ook een rijtje onderhoud uitgevoerd. Omdat ik met mijn vorige M6 kennis had gemaakt met een drijfstanglager die het begaf direct na aanschaf in Frankfurt de auto naar één van de betere ///M specialisten in Duitsland gebracht voor een wissel van de lagers. Op hun advies ook de oliepomp meegenomen en natuurlijk 9,5L verse castrol in de S85. De lagers die eruit kwamen zagen er nog netjes uit en bevestigde het verhaal van de eerste eigenaar dat die er voornamelijk lange afstanden mee aflegde.
In Nederland nog de volgende zaken laten doen; 10 bougies, wisserbladen, SMG en diff vloeistof wissels, remblokken achter en de achterbanden. Keuze is gevallen op de Pirelli Assimetrico’s omdat die fabrieksaf worden gemonteerd op de M6 Competition. Dure band en heb er 2 weken op moeten wachten want de dealer, en de leverancier hadden ze niet op voorraad liggen. Maar toch voor die band gekozen omdat er voorop ook Pirelli’s zitten. Schijnt een systeem te zijn met voor Pirelli Direzionale en achter Pirelli Assimetrico. Net voor de zomer ook de Eisenmann Race (ovaal) er weer onder en is natuurlijk veel te luid maar iedere keer terug schakelen tovert een grote grijns op je smoel.
Met zijn matte lak trekt ‘ie meer bekijks als de vorige exemplaren en het mooie afgewerkte interieur geeft je het gevoel dat je met iets aparts onderweg bent. Maar toch pak ik vaak de daily. Met 63 exemplaren geproduceerd is het een moeilijk te vervangen auto en ben er nog voorzichtiger mee dan met m’n voorgaande auto’s.
Binnenkort een software update en dan kan die in z’n winterslaap.
@ Mark, binnenkort nog even een rondje maken met de Eisenmann eronder? Ik hoor het wel wanneer je schikt.
Met het Competition onderstel vind ik de auto al stug genoeg geveerd en ik gebruik minder vaak de Sport en Sport Plus instellingen die ik voorheen wel gebruikte in mijn voorgaande M6'en. Zoals gezegd stug genoeg maar zonder aan comfort en rust in te hoeven boeten want het is nog steeds een grote, zware en luxe coupé die perfect geschikt is om lange afstanden mee af te leggen. En dat doet die perfect, lekker 160-180 op de cruise met het Individual audio system op de linker rijbaan tuffen zonder dat je in de gaten hebt dat je alweer bijna je rijbewijs kwijt zou zijn als oom agent je zou klokken. De SMG bak van de laatste generatie (één van de laatst geproduceerde V10's van 7/2010) schakelt veel soepeler dan mijn vorige exemplaren. Nog steeds even liften bij het schakelen maar een stuk minder bonkerig dan de PFL exemplaren. Geen gerommel meer met CD’s, thuis de USB volgooien met muziek en opslaan op de harde schijf van de auto.
Direct na aanschaf ook een rijtje onderhoud uitgevoerd. Omdat ik met mijn vorige M6 kennis had gemaakt met een drijfstanglager die het begaf direct na aanschaf in Frankfurt de auto naar één van de betere ///M specialisten in Duitsland gebracht voor een wissel van de lagers. Op hun advies ook de oliepomp meegenomen en natuurlijk 9,5L verse castrol in de S85. De lagers die eruit kwamen zagen er nog netjes uit en bevestigde het verhaal van de eerste eigenaar dat die er voornamelijk lange afstanden mee aflegde.
In Nederland nog de volgende zaken laten doen; 10 bougies, wisserbladen, SMG en diff vloeistof wissels, remblokken achter en de achterbanden. Keuze is gevallen op de Pirelli Assimetrico’s omdat die fabrieksaf worden gemonteerd op de M6 Competition. Dure band en heb er 2 weken op moeten wachten want de dealer, en de leverancier hadden ze niet op voorraad liggen. Maar toch voor die band gekozen omdat er voorop ook Pirelli’s zitten. Schijnt een systeem te zijn met voor Pirelli Direzionale en achter Pirelli Assimetrico. Net voor de zomer ook de Eisenmann Race (ovaal) er weer onder en is natuurlijk veel te luid maar iedere keer terug schakelen tovert een grote grijns op je smoel.
Met zijn matte lak trekt ‘ie meer bekijks als de vorige exemplaren en het mooie afgewerkte interieur geeft je het gevoel dat je met iets aparts onderweg bent. Maar toch pak ik vaak de daily. Met 63 exemplaren geproduceerd is het een moeilijk te vervangen auto en ben er nog voorzichtiger mee dan met m’n voorgaande auto’s.
Binnenkort een software update en dan kan die in z’n winterslaap.
@ Mark, binnenkort nog even een rondje maken met de Eisenmann eronder? Ik hoor het wel wanneer je schikt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: The M6 guy
Je verzorgt m goed zo te lezen!
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: The M6 guy
Dat was het bekende "1.000 Euro beurtje", ooit door jouw in het leven geroepen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: The M6 guy
Je gaat die interieur fotos zeker pas plaatsen in je verkooptopic ....